28. nov 2012 Følger: 94 Følgere: 213 Hunde: 4 Annoncer: 2 Emner: 287 Svar: 8.250
Sikkerhedssele til hund i bilen.. Sikkerhedssele til hund i bilen..
Hej hg, nu skal jeg lige bruge jeres hjælp igen
Sagen er den at jeg skal bruge nogle sikkerheds seler til hundene, så de kan være spændt forsvarligt fast når vi skal ud og køre.
Men jeg ved ikke hvilke.. jeg tænker ikke mine er de værste at holde, da de jo ikke vejer så meget, men alle dem jeg har kunnet finde har alt for store karabinhager til en lille Rosa. Jeg købte nogle over nettet som så skide smarte ud, men da de kom hjem var det kæmpe karabinhager og de vejer jo et ton i forhold til hendes lille størrelse. Selvom sikkerhed er meget vigtigt, skal de jo også helst have en behagelig tur.
Så kære hg findes det sikkerheds seler (som er sikre) med små karabinhager til små bitte rosaer ?
Rosa vejer i øvrigt 1,2 kg og Lucky 2 kg hvis det har noget at sige.
En anden ting, de skal jo have sele på med den der sikkerhedssele. Er curli selen god nok, eller skal jeg have fat i noget andet? Lucky har en puppia sele som den på billedet, er det bedre ? Jeg ved ikke hvordan selen skal være udformet for at give det bedste tryk når det er i en bil??
Jeg ved ikke om der findes seler lavet til formålet i så lille størrelse.
På forhånd tak for hjælpen.
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.206
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 213 Hunde: 4 Annoncer: 2 Emner: 287 Svar: 8.250
Jeg ved godt bur er det de fleste anbefaler, men jeg vil hellere have dem på sædet hvor de kan ligge og slappe af på de længere ture. Ingen af mine er bur trænet og jeg tror ikke Rosa ville være særlig glad for at blive spærret inde alene, og de kan ikke deles om et mindre bur, så bliver Lucky sur, fordi jeg ikke sidder med dem.
Men det skal selvfølgelig undersøges.
Det er bare lidt bøvlet at slæbe bure med når jeg skal ud og kører med min mor og lign. Så er det lidt nemmere at smide et par seler i en taske og så afsted.
Bodil er det ikke det samme som en sele, de bliver jo spændt fast i den?
nov 2012
Ved bare ikke hvor nemt det er med bur, men det må jeg jo finde ud af hvis det er den mulighed der er.
nov 2012
nov 2012
Planen var også at købe sådan en her. Men det er jo ikke nok..
nov 2012
Vil bestemt kigge på de der sæder til hundene, er bare igen bange for at Rosa vil blive ked af at være så langt fra alle (der er ikke plads til et menneske bagi hos dem hvis de skal sidde i noget..
Det jeg godt kunne lide ved seler var at de havde rig mulighed for at bevæge sig rundt og være tæt på hinanden eller gå væk fra hinanden og at jeg kunne hvis nødvendigt sidde hos dem.
maj 2015
Følger: 52 Følgere: 1010 Emner: 210 Svar: 5.478
Som det nævnes, sele kan forhindre jer i at få vovse i nakken, den sikrer ikke hunden mod skader ved påkørsel eller nødopbremsning,
Jeg ville vælge bur, af mærket pluto er der et xs. Ang fastspænding, enten sikkerhedssele, og eller, dem man sætter fra selen ned i sikkerhedsselen
nov 2012
Jeg må ud og kigge på bure. Det vigtigste er at hundene er sikre, så må vi finde ud af resten.
Er der nogle der ved noget om de der sæder til små hunde der bliver linket til? Er de ligeså gode som bure eller skal det være metal bure ?
nov 2012
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.556
Hvorfor mener du ikke, at et bur kan stå bag i bilen ? Der findes da så mange forskellige modeller eller man kan få lavet et så det passer til bilen.
Står buret på bagsædet, så sættes det fast med bilens sikkerhedssele.
Og til de to små dværge puslinger du har, så ville jeg putte dem i et bur, eller et lille dobbeltbur.
maj 2009
Måske det er lidt nemmere at komme med forslag når man ved, hvor meget plads der er.
nov 2012
Desuden vil jeg have så jeg kan se til dem og de kan se mig. Jeg ved Rosa bliver ulykkelig hvis hun ikke som minimum kan se mig, hvis det stod til hende sad hun hos mig, men det tør jeg altså ikke..
Jeg tror det ender med at vi må finde et par bure der passer i bilen, og så må vi jo træne bur med dem.
Hvor store må burene være for at der er bedst sikkerhed? jeg vil jo gerne give dem plads til at bevæge sig på, men det skal jo også være sikkert for dem, ellers kan de jo ligeså godt bare være på sædet.
nov 2012
Bodil, man kan få dem hvor man kan lyne et stykke ned, så der kun er dækket for en side, altså kan man sidde ved siden af dem
nov 2012
så dette bur i den mindste størrelse? https://www.petworld.dk/pluto-metalbur-hundetransporter-5705833686005
nov 2012
Jeg ved virkelig ikke hvad jeg så skal stille op, for der er ikke plads til bur bag i bilen, og jeg vil have så jeg kan se hundene.
Citat: Sæt aldrig en transportkasse på bagsædet spændt fast med bilens sikkerhedssele. Transportkassen knækker der, hvor sikkerhedsselen holder den fast, og dyret bliver skadet.
feb 2014
Jeg har min hund (labrador) i et bur bagi bilen og selvom buret er crashtestet så er jeg ret sikker på at hun ikke vil overleve hvis en bil kører op i os med høj fart.
nov 2012
Der er ikke ret meget gulv plads, og de kan komme ind under sæderne er jeg ret sikker på.
Jeg overvejer om jeg kan fore omme bagi, så de får dyner at ligge på, og så en sengerand eller skummadras hele vejen rundt, og så den der der sidder fast på sæderne som jeg viste tidligere i tråden. Jeg ved dog ikke om det vil hjælpe dem nok, for se vil jo stadig flyve i det sekund vi kommer ud for et eller andet. Men måske det i virkeligheden er den bedste løsning..
Jeg ved det ikke og vi får heldigvis ikke bilen hjem lige nu, så jeg kan lige nå at finde ud af det hele.
Jeg tror ikke der er plads til bure på gulvet, men det må jeg undersøge om kunne være en mulighed. Lucky bliver dog ked af ikke at kunne følge med i noget, men hvis det er løsningen lærer han det vel.
nov 2012
nov 2012
Jeg skal nok lige ud og se den i butikken, men har fundet det til en ret god pris på nettet.
feb 2014
nov 2012
Men jeg tror ikke hundene vil affinde sig med at sidde dernede hvor de ikke kan se mig eller se ud. Lucky vil gerne følge med i ALT..
feb 2014
nov 2012
feb 2014
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 2.812
Men et hundebur uanset hvilken slags, er mest behageligt for hund under transport.
Omkring sikkerhed og hunden ville jeg være relativt ligeglad. Det bliver aldrig godt med en hund i bur uanset (sele kan jeg stadig ikke udtale mig om).
I det grimme tilfælde at vi taler et færdselsuheld, er det vigtigste at sikre, at hunden eller hundeburret burret ikke ligepludselig sidder i nakken på chafføren eller andre medpassagerer. For det slår folk ihjel.
Derfor kommer mine hunde i relativt komfortabel burstørrelse, for så har den det godt når der køres. Desuden er burret sikret så det ikke ender i nakken på nogen.
Det dummeste jeg oplever, er folk der har deres hund i et bur, i en bil hvor buret ikke er fastspændt lige bag de to føresæder. Det er simpelthen dumt. For højst sansynligt bliver alle slået ihjel alligevel.
maj 2009
Jeg synes, at du også har frygtelig mange undskyldninger - det kan Rosa ikke lide, det kan Lucky ikke lide, de kan ikke sidde bag i bilen, for så kan de ikke se noget, de kan ikke sidde bag i bilen, for så kan de ikke se dig eller du se dem.........
Meget muligt, at der er en del ting de ikke kan lide. De kan jo ikke lide det, fordi de ikke er vant til det, men derfor kan de sagtens lære at synes om det du mener de ikke kan lide.
Jeg tror nu mere, at det er dig der synes at det er synd for dem og så kan de ikke lide det, og det er ikke ondt ment, jeg har selv været sådan engang.
Buret skal ikke være større end at hundene kan ligge udstrakt i dem og at de kan vende sig og stå op.
Jeg vil mene, at det bur du linker til er stor nok til begge dine hunde, de er jo bitte små.
Jeg har et magen til, det er splinter nyt og det må du gerne låne, så kan du se hvor meget eller lidt dine hunde fylder i sådan et bur inden du køber et - det findes i øvrigt også som dobbeltbur. Jeg kommer jo til Vejen med jævne mellemrum.
Dine hunde er bitte små, så jeg vil mene, at de sagtens kan være bag i både en Panda og en C1.
Der er to muligheder, enten få lavet et bur/dobbeltbur der passer til bilen, eller sætte et hundegitter op og lade dem være løse bag i bilen.
Og de kan sagtens lære at sætte pris på at være bag i bilen, selv om de ikke kan se ud og selv om de ikke kan se dig eller du dem.
nov 2012
Jeg vil helst at de er i hvert sit. Både for at de så ikke rammer hinanden, men også fordi Lucky bedst kan lide afstand når han sover. De kan sagtens sove sammen i en taske, når vi tager toget, så de kan nok dele, hvis vi kun skal have en enkelt person med. men til daglig er vi kun 2, så der kan de sagtens have hver deres på bagsædet
igen tusind tak for hjælpen alle sammen!
nov 2012
Jeg ved du også var lidt "efter" mig da jeg spurgte indtil det med at Rosa ikke ville have tøj på. Og det endte med at jeg tog lidt af det hele og prøvede mig frem, og endte jo faktisk med at have en hund der godt kunne gå, ikke altid lige langt eller særlig hurtigt, men hun gjorde det!
Ligesom jeg nu kigger på hvad der er mest praktisk og hvad jeg vil have det godt med, og samtidig hvordan jeg sikre dem bedst.
Så til nu og fremtidige tråde (Selvom ingen nok kan huske det) så vil jeg bare sige at selvom jeg måske kommer med undskyldninger eller ikke nødvendigvis er enig, så betyder det ikke at jeg ikke værdsætter og lytter til rådene, for det gør jeg bestemt. Som forhåbentligt alle andre, ønsker jeg jo kun det bedste for mine hunde.
Og havde jeg nu ikke spurgt, ville jeg ikke have vidst at sele var så farligt for dem, jeg troede faktisk det var rigtig godt. Men jeg er virkelig glad for at jeg fandt ud af at bur er meget bedre, selvom jeg også godt ved, at ender vi i en alvorlig ulykke (som forhåbentligt aldrig sker) så er der nok ikke så meget der kan redde dem, men jeg vil have det bedre med at vide at jeg har gjort alt hvad jeg kunne for dem i det tilfælde.
nov 2012
nov 2012
nov 2012
nov 2012
Petworld prismatcher ikke medlemstilbud som Olivers er, så det kan vi desværre ikke bare. Jeg har spurgt.
nov 2012
Jeg spurgte jo netop Anni om hun vidste det, når hun nu har det bur jeg kigger på.
Men jeg forsøger sådan set allerede at finde målene på bagsædet, det er bare ikke skide nemt at finde det på 2005 modellen, for de har ændret bilens størrelse efter, så det skal være den årgang.
nov 2012
Jeg ved ikke præcist hvor langt der er, men jeg ved der er langt nok til at når man har en arbejdsuge på 6 dage hvor man er fysisk aktiv og samtidig er syg, så tager man ikke lige hen og måler op. Hun bruger den som sagt ikke hele tiden. Men den skal jo stå et sted når hun ikke bruger den.
nov 2012
maj 2009
Jeg ved godt, at du ikke vil have to i et bur, men du kunne jo lave en skillevæg så det blev et dobbelt bur..
Du kunne jo lige lave en model af pap i den størrelse buret har, så er det nemmere at se om burene bliver for store eller for små.
nov 2012
nov 2012
Nu har jeg smidt en blød pude i buret og stilt det åbent i stuen, så kan de selv undersøge og bestemme om de vil bruge det. Begge har dog lige været i det så jeg kunne se hvordan det var med størrelsen (dog ikke samtidig) Lucky var ret så ligeglad og Rosa havde travlt med at spise de godbidder jeg havde smidt derind de skal nok lære det.
Sikkerhedssele til hund i bilen..