{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
972 visninger | Oprettet:

Hjælp til holdning om tre hunde? {{forumTopicSubject}}

Ja - det er hvad jeg har brug for.... *ss*

Peter brænder for at få hund nr. tre, fordi det kommer fra en kombination som han har ventet længe på, og nu varsler opdrætteren om en potentiel parring til sommer...

Min holdning er klar: Jeg personligt er ikke klar til en hund nr. 3 endnu... Har rigeligt med to hunde som det ser ud ligenu....

Her er vores facts:
1) Vi har lige købt et lille hus på landet, hvor vi til foråret/ sommer skal til at renoverer hele stuen.
2) Vi har en hanhund på tre som er kastereret og en tæve på 1 år som IKKE er steriliseret endnu.
3) Det er i forvejen mig der står op kl. 5 for at gå tur med hundene - en af gangen - inden vi skal på job.
4) Vi har godt 2200 kvm grund - men kun 200 af dem er hegnet ind indtil videre - dvs. at der går et pænt stykke tid før resten bliver det.

Den eneste fordel jeg kan se ved det, er at Angel, som aldrig har været alene uden en anden hund, aldrig behøver og være det, fordi vi altid kan nøjes med at tage den ene hund med - og lade to være hjemme... Hvis i forstår... *ss*

Jeg lyder måske på nogle punkter kold og kynisk - og evt. lyder jeg naiv og dårligt informeret - men for mig handler det om at jeg personligt ikke er klar til tre hunde, MEN det er Peters drøm og få en hvalp fra denne kombination, og han påstår at det er "piece of cake" - og et forhold handler jo bla. om at gå på kompromis, så jeg vil RIGTIG gerne hører jeres mening om DET at have tre hunde - og om hele situationen....

Ps. ingen ved om jeg til sommer er klar til 3. hund - men bare ikke som det ser ud nu.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til holdning om tre hunde?
  • #1   9. feb 2007 Jeg er med på en lytter på godt og ondt.......Overvejer selv en 3. så jeg ikke render med den irriterende dårlige samvittighed når jeg efterlader den ene.........Håber det er ok.

  • #2   9. feb 2007 Naturligvis Janie.... *ss*

  • #3   9. feb 2007 kan i ikk nå at lave stuen inden nr 3 kommer hjem?

  • #4   9. feb 2007 Maria: Jamen fx. handler det jo om, at Peter mener vi kan klare det selv om han jo sagtens kan lufte alle tre på samme tid hvis det er - det kan jeg ikke... Dvs jeg skal op kl 4.30 om morgenen istedet for for at lufte TRE i stedet for TO.... Samtidig er jeg interesseret i og vide noget om, rang og hierakiet i flokken... Jeg har svært nok ved at bryde igennem hvis Baloo og Angel leger - hvad så med tre? Og hvad med deres alder imellem?

    Mikkel&Louise: Sikkert - men det betyder stadig kun at vi har 130kvm indendørs - ved godt man siger at pladsen indendørs ikke har betydning så længe man aktiverer dem ellers - men eftersom det kun er mig der træner med dem, og JEG ikke kan overskue tre hunde OG mit arbejde som indimellem består af 50 timer om ugen - tja så har jeg svært ved at forestille mig tre store hunde galoppere rundt i huset....


  • #5   9. feb 2007 Han må bare selv lufte og træne hunden. Jeg har tre hunde og passer dem for det meste selv. Min mand forkæler dem kun. Hvis jeg er syg eller væk hjemmefra tager han selvfølgelig over.

    Det jeg vil sige er: Hvis det er din mand der ønsker hunden, må han selv tage "slæbet"


  • #6   9. feb 2007 Anette: Det siger jeg også - men jeg kan jo ikke nænne og se at den ene hund så måske sidder tilbage fordi jeg har "overladt" ansvaret til ham en dag - fordi der er jeg så principiel at så bliver det en princip sag for mig...

    MGP: Ja dig var jeg ikke i tvivl om ville skrive sådan *LOL* Men kan du ikke skrive hvorfor?


  • #7   9. feb 2007 Beanmor: Er det mig du spørger? Altså om vi har haft "kanøfle-problemer"? *hi hi*

    En gang bulldog.... : Ja, altså Peter tager noget af slæbet - men for mig og se er det den nemme del af det... Han lufter dem når han kommer hjem fra job og tager dem engang imellem med ud og svømme... Jeg står op kl 5 for at lufte dem, jeg træner med dem, jeg går hjemme ved dem (jeg har meget variende arbejdstider), jeg gør rent efter dem osv.... Det er sgu ikke lutter lagkage....


  • #8   9. feb 2007 MGP: Og hvis den ene part så ikke synes og kunne overskue det? Så stadig eller hvad? *ss*

  • #9   9. feb 2007 Beanmor: Tænkte godt nok at det var et spøjst spørgsmål til mig, når nu jeg i princippet selv var på herrens mark... *LOL*

    Men til alle jer andre:::::: Hvad med aldersforskel osv.? På hundene altså... *ss*


  • #10   9. feb 2007 tjaaa når jeg får mere plads ind jeg har nu så kommer hund nr 4-5 meget hurtigt, kan faktisk kun sige som mgp livet er for kort til kun 2 hunde smiley
    men igen men skal jo være indstillet på at der kommer en hund mere og være klar til at gøre det arb som kræver.


  • #11   9. feb 2007 *gg* Heidi - det har jeg også spurgt ham om.... Fordi jeg håber da ikke at denne parring er vigtigere end mig... Men så siger han blot - at det skulle vi have tænkt på inden vi fik Angel fordi han netop havde ventet på den gældene parring - meeeeeeeeen der havde jeg jo ikke ligefrem regnet med at den parring skete til sommer...
    Jeg vil gerne have tre hunde når Angel er ældre, men synes bare ikke tiden er rigtig lige nu...


  • #12   9. feb 2007 Martin: Jamen hvad laver du med dine hunde i løbet af dagen? Aktiverer de så meget hinanden? Bliver de gået tur med hver dag? osv....

  • #13   9. feb 2007 3 hunde er super dejligt- har jo tre hanner, og det er skøøøønt

  • #14   9. feb 2007 MGP: Jamen søde ven - den part er jo MIG!!! JEg kan jo ikke skifte mig selv ud... *GG*

  • #16   9. feb 2007 Heidi: Dårligt eksempel og stille for ham - da han også gerne vil have børn med mig... SUK jeg bliver sgu da hurtigt overbelastet...

    MGP: Sådan at jeg kommer over til dig i pleje?????? *GG*


  • #17   9. feb 2007 ja da jeg træner jo både wp og ph træning med mine hunde så de bliver trænet 5 dage om ugen ud over det så bliver de luftet et sted mellem 1 og 3 timer vær dag (mine går sammen ) alt efter hvad vi laver jeg har så også mine hunde med mig næsten lige meget hvor jeg er henne så jeg syntes det er nemt for mig men ikke alle kan gøre det på den måde jo..

  • #18   9. feb 2007 DFFD: Nu træner vi ikke "ude" - jeg træner selv med dem herhjemme, da Baloo ikke er "egnet" til selskab med fremmede hunde... Men når du skriver gamle Jamie- hvor gammel er han så? Ja det kan jeg jo selv tjekke.... *ss* Baloo er jo ikke ret gammel - og hans race er jo hvalpet i opførslen til de er 4-5 år.... Og bilen skal da bestemt skiftes ud hvis det er herhjemme -der er sgu ikke meget plads bag i en gammel golf... *gg*

  • #19   9. feb 2007 Martin: Jamen hvordan søren finder du timer til det i døgnet? Jeg tager hjemme fra kl 6.30 for at komme på job og er hjemme igen kl 19.00 hvis jeg har en hel dag.... Og når man så har været oppe kl 5.00 er man altså ikke meget værd når kl er 20.00 *ss*

    MGP: Du er hermed udnævnt til min helt... Det ville jeg aldrig kunne klare.... Jeg ville gå fuldstændig i brædderne...! Jeg kommer hermed i pleje hos dig, hvis han får hvalpen før jeg er klar til det...


  • #20   9. feb 2007 Heidi: Du har helt ret....

    ALLE: Men vend den så om og sig, ville det ikke være uansvarligt med en hund mere som tingene ser ud nu?


  • #21   9. feb 2007 jamen nu er jeg jo så heldig at jeg ikke har så lang en arb dag og jeg har jo ikke børn mine hunde er mine børn og min hoppy men det er jo også det jeg skriver ikke alle er så heldigt stillet som mig og kan tage sine hunde med faktisk alle steder jeg skal hen ..

    men det er jo kun dig selv som kan finde ud af om i kan magte en hund mere du må jo fæle godt efter inde i og se om det er det, jeg kan kun sige jeg syntes ikke det er en svær opgave for mig og mine hunde i min værdag, men da jeg jo slet ikke kender din værdag eller dine hunde så kan jeg ikke svare der, men mine hunde hygge meget sammen og er meget sciosiale sammen vi skal selvfølig træne og går tur men ud over det så passer de sig selv de ligger bare her ved siden af mig nu og hygge sover/prutter


  • #22   9. feb 2007 Martin: Jamen min fornuft siger mig at der ikke er plads til en hund mere lige nu.... Mit hjerte siger at der kan være en million hunde her.... Forstår du mit dilemma?
    Vores hygger også - men de mosler også meget vildt, især lige nu fordi Angel er kommet i løb (Baloo er heldigvis kastereret) men det skaber jo en mindre magtkamp imellem dem.... Så at skulle tænke på at der kom en tæve mere ind i billedet virker uoverskueligt lige nu...


  • #23   9. feb 2007 Heidi: Tak.... Det sgu dejligt og vide... *ss*

  • #24   9. feb 2007 Okay - ny holdning er lige kommet til kende her: Så må Angel jo bare steriliseres hurtigst muligt....????? What the f...????? Kan en fremtidig parring virkelig være så vigtig at man føler mindre for de hunde man allerede har?

  • #26   9. feb 2007 DFFD: Præcis min holdning... Men med en stædig mand så er det sgu svært at få banket igennem.... Også selv om man er som jeg er....: BESTEMT! Min plan har hele tiden været at hun skulle steriliseres, men ikke "bare for" at undgå konflikter mellem hende og en hvalp Peter måske får til sensommeren...

  • #27   9. feb 2007 Lille blub..........Jeg kan godt se det fra din side. Og jeg er på din side.

    Men det er vel også lidt svært at forbyde manden noget han har drømt om længe?

    Fy for pokker, du står i en dum situation din stakkel.


  • #28   9. feb 2007 Janie: Tak... Og ja - den er rigtig grim... Jeg kunne aldrig finde på at forbyde ham det, men håber på at kunne appellere til ham ved at sige at JEG ikke kan klare det lige pt.... Og så håbe på at han ser fornuften i det... Men hvem ved - måske er jeg klar i sensommeren hvis huset er færdigt og sådan - men lige nu er det bare uoverskueligt....

  • #29   9. feb 2007 Lav en kontrakt : Er huset færdigt, er hvalpen hans ;0)

  • #30   9. feb 2007 GOD PLAN!!!!!!! Det er sgu da en aftale der vil noget... :O) Jeg smiler stort lige nu... Og peter kunne heller ikke lade være med at grine...

  • #31   9. feb 2007 går også og tænker på hund nummer 3 en lille border collie basse dreng der skulle blive født i juni..

    men ved ikke har ellers masser tid. ved bare ikke om det bliver for mange når det kun er mig, men som jeg kan se er der fordele og ulemper ved 3..
    der er mange ting der skal tænkesigennem.



  • #32   9. feb 2007 Jepper. Det må være rimeligt.

    Noget for noget..........Pøj pøj med det :o)))


  • #33   9. feb 2007 Mette: Puha og du er alene med tre hvis det er - eller hvad???? Det kunne jeg slet ikke - ihvert fald ikke med mit arbejde.....

    Janie: Tak.... Nu må vi se hvad fremtiden byder.... I opdager det jo nok senere i år hvis den lille dame dukker op herhjemme...


  • #34   10. feb 2007 ja så er jeg alene med 3. men har masser a tid. men der er en hel masse der skal tænkes igennem,

    det er også lige den helt perfekte parring for mig, ud fra de linje jeg gerne vil have... hyrde
    men de laver nok den samme igen til næste år..

    hvad er det for en race han gerne vil have?


  • #35   10. feb 2007 Det er en Amerikansk Bulldog.... Fra en rigtig god kennel som kun laver Bully hunde lige som vi vil have dem...

Kommentér på:
Hjælp til holdning om tre hunde?

Annonce