{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

Er det forkert???? (knurrer - men giver hunden en chance) {{forumTopicSubject}}

Har tidligere oprettet tråd vedr. Mica og at hun snerrede efter min 8 årige søn og hun har også en enkelt gang eller to snappet ud efter ham. Blev rådet til at kontakte en adfærdspsykolog, hvilket jeg også har gjort!
'
Adfærdspsykologen mente at Mica har haft en/nogle dårlige oplevelser med børn tilsvarrende min søns alder, hvilket jeg også selv mener. Har oplevet at hun har snerret af 2 af min søns klassekammeráter. Mine to ældre døtre samt deres klassekammerater har der ikke været nogle problemer med.

Mica har en enkelt gang snerret efter mig imens jeg skældte hende ud, hvilket jeg mener er fordi hun har advarret i det tilfælde at jeg ville gøre hende ondt ( hvilket jeg ikke ville, men hvor skulle hun vide det fra?), min mand snappede hun ud efter fordi han nok fik trådt lidt på hende imens hun sov under bordet ( hvilket måske gjorde ondt på hende).
Nå ja, men det jeg vil spørge om. Er det forkert at give Mica nogle flere chancer i forbindelse med min søn??? Det er måske 1-2 gange ud af 10 hun snerrer at ham, og det jeg tænker på er at han bliver jo ikke ved med at være 8 år( der er noget der tyder på at hun har haft nogle ubehagelige oplevelser med gørn omkring den aldersgruppe).

Mica er for en stor del af tiden meget glad for min søn, det er kun i enkelte episoder som hun bliver utryg i. Derfor har vi valgt at give hende en chance mere og arbejde os frem imod at hun kan være tryg ved os alle, både os voksne og børn uanset alder. Er det forkert af os at give hende/os den chance????




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det forkert???? (knurrer - men giver hunden en chance)
  • #1   11. feb 2007 Den første hund vi havde bed ud efter spædbørn og helt små børn. Vi mente min lillebror havde trykket hende i øjnene eller sådan noget da han lige havde lært at gå.. Men det var jo også mere end bare snerren og derfor fik hun fred. Så længe hun ikke gør andet end at snerre af ham, så synes jeg bestemt i skal give hende chancen!

  • #2   11. feb 2007 Ja, det er jo det. Hvis folk bare kunne se hende. Når min søn kommer hjem efter skole så er hun bare så super glad og hopper rundt. Når han sætter sig på gulvet hopper hun op til ham og kysser ham i ansigtet og er bare så jublende glad for at han er hjemmme igen. De episoder hvor hun har snerret af ham er så små i forhold til hvor glad hun er når han kommer hjem. Om 9 måneder er han 9 år gammel og så er problemet måske overstået. Jeg er villig til at give hende 9 måneder, hvis jeg så kan beholde hende resten af hendes liv, så jeg ser intet forkert i at prøve. Men jeg er jo heller ikkke så klog vedr. hundeverden. Syntes bare selv det var en chance værd.

  • #3   11. feb 2007 Altså helt ærlig.

    Hvad kan der ske??

    Det er jo ikke en muskelhund.

    Drengen skal jo også lære at hunde har grænser.

    Det er da bedre han lære det med sådan en lille hund.

    Hunden fare vel ikke efter ham og snerre og bider vel.

    Lær dog drengen at hunden er utryg ved ham og at han skal lade den være.



  • #4   11. feb 2007 Jeg ville helt sikkert give hende en chance og bare sørge for de ikke er alene med hinanden.. Min egen tæve er også bange for børn.

  • #5   11. feb 2007 Nr. 1 : Mica er ikke bange for børn.

    Nr . 2 : Jeg kan love for at mine børn lærer både hvor dan man begærer sig over for en hund utryg eller ej.

    Mine børn fik nogle regler inden vi i det hele taget fik hund. Såsom at når hhunden lå i kurven eller andet sted så lod man den være. Når hunden spist eller havde kødben eller godbind så var det niks pille. Hvis hunden ikke selv lagde op til leg....ja så var der ingen leg. I vores hjem foregår tingene på hundens premiser. Leg, kæleri er kun når hunden viser den har lyst.

    Men.......Mica fik vi som 1 1/2 årig, uden at kende noget til hendes fortid, bortset fra at tidliger ejere efter at have fået et kuld hvalpe ikke ville have hende mere.

    Vi har gjort alt for at Mica skulle føle sig tryg ved vores familie og det fortsætter vi med. De progblemer som har været mellem min søn og Mica arbejder vi med. Og kan da sige at Mica er meget glad for min søn. Derfor menner vi også selv at vi med tålmodighed og kærlighed kan vise hende at hun kan være tryg ved os alle uanset alder. Ville bare høre om andre syntes det var i orden at give hende den chance eller om vi var kort sagt tosset i hovedet og at det var et spørgsmål om tid inden hun bed eller andet.

    Ved jo at der findes en del herinde som har mere forstand på hunde end jeg og ville såmænd bare høre jeres mening.


  • #6   11. feb 2007 synes ikke at det handler om en muskelhund eller ej, uanset race type eller andet skal man da være på vagt overfor en hunds reaktioner på sit barn, som i også er..jeg synes hunden skal have flere chancer i og med den måske prøver at lære barnet at det her gider jeg sgu ikke. Det er ikke fedt edu skal kramme når jeg drikker, sover eller andet..
    Birthe P, muskelhund eller ej - de mest agressive hunde vi har mødt er labrador, retriever og schæfer..så blir noget stødt når du skriver " det er jo ikke en muskelhund"
    Indgår Rotweilere, shæfere og dobbermann herindunder????? min hund har op til flere muskler..


  • #7   11. feb 2007 Jeg syntes også du skel give hunden flere chancer, for som du skriver aner i jo ikk hvordan den er blevet behandlet før i tiden, men hvis den begynder at bide ville jeg ikk beholde den... held og lykke...

    Min hund er blevet opdraget med at hvis hun fx ligger med hendes ben, spiser eller leger, kan jeg og alle andre til en hver tid tage det fra hende uden hun siger en lyd, det syntes jeg er vigtigt, især når der er børn i hjemmet... Der er ikk for at sige det er forkert det du gør, for man vælger jo firt hvordan man opdrager sin hund..


  • #8   11. feb 2007 Teddymor- nej det er det bestemt ik:-)
    Det er smadderflot at erkende at der er problemer og kontakte en adfærdsbehandler, istedetfor bare at lade det stå til.


Kommentér på:
Er det forkert???? (knurrer - men giver hunden en chance)

Annonce