{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
627 visninger | Oprettet:

Når hunden løber ved siden af cyklen!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Tænker hva jeres tanker er når i ser en cykelist med hunden i snor halsende efter cylken? Jeg sys personligt, det er FORFÆRDELIGT. For det første er det virkelig usundt for hundes poter at løbe på asfaldt på den måde og det er der heller ikke særlig "nærværsagtigt" hund og ejer imellem. Jeg hader at se det og må nive mig selv i armen for i at råbe "dyreplager" efter dem. Jeg sys heller ikke jeg ser nogle hunde der nyder det, det ligner at de er pisse bange for at komme ind i hjulet eller noget. Så sent som igår så jeg sgu en lille DP´er halsende efter en cykel, det er bare ikke iorden.
Men hva sys i?
Vh malene

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når hunden løber ved siden af cyklen!!
  • #1   14. feb 2007 Så længe hunden ikke bevæger sig hurtigere end *lunte* og ellers ser ud som om det er okay har jeg ikke noget problem.
    Men jeg vil give dig ret i at det gør ondt at se en westie slæbt efter en kvinde der cykler en tand hurtigere end hunden kan følge med.

• #3   14. feb 2007 hvis hunden ikke gider stopper den vel op???
    Jeg synes det er ok, så længe det ikke er i meget lang tid og hunden ikke har mulighed for vand...

• #4   14. feb 2007 mange større hundekan godt li det... som jagt hunde... de skal slf løbe ved siden af cyklen og ikke halse bagefter,
    men små hunde skal slf ikke...

• #5   14. feb 2007 Jeg er glad for at der er mange der deler mening med mig. Men til Mette, kan du lige fortælle mig hvordan hunde skal kunne stoppe når cykelisten bare drøner afsted?
    Sys osse tit jeg ser at det foregår på cykelstien, det er bare SÅ synd, ikke nok med at hunden skal undgå at ryge ind i hjulet, den skal osse undvige de andre cykelister mens den blir trukket afsted.

• #6   14. feb 2007 Jeg har tænkt mig at cykle med Caiser når han er udvokset, men det blir ikke så han halser bagefter smiley Han kommer til at lunte ved siden af i et udemæket tempo for ham. Min dyrlæge anbefalede mig det, for at bygge hans muskler op - men det var så da han var 7 mrd og mistænkt for HD. Så der ville jeg under ingen omstændigheder gøre det.

Små hunde må op i kurven smiley

• #7   14. feb 2007 Har en STOR cykelkurv hvor begge basser kan sidde i. Det er hygge sys jeg og hundene.

• #8   14. feb 2007 Min bella elsker det og når jeg finder cyklen frem logere hun og hun er lige ved at løbe når jeg sætter mig op...

• #9   14. feb 2007 Hvad sir folket så til rulleskøjter? smiley

• #10   14. feb 2007 Syntes det er go motion for store hunde, så længe det foregår i et tempo hvor hunden sagtens kan følge med!
    Min venindes hund elsker det!

• #12   14. feb 2007 Jeg tror lidt min kylling af en hund ville blive forskrækket over lyden af dem smiley Men har overvejet det. Kan nemlig ikke løbe pga halv dårlige knæ, så cykling og rulleskøjter var lidt planen smiley

• #13   14. feb 2007 Det er dårligt for alle hunde at løbe stærkt og længe på asfalt uanset om det er cykel eller rulleskøjter!

• #14   14. feb 2007 Man skal bare være klar over at hvis man cykler med hunden, så opbygger man en større kondition hos hunden, med et efterfølgende større aktivitetsbehov. en cykletur kan ikke gøre det ud for gåturen hvor hunden kan bruge sin lugtesans.

• #15   14. feb 2007 Jeg venter med længsel efter, at Bingo skal blive gammel nok til at løbe med på en lille cykeltur. Vi skal snart til at forsøge at trække med cyklen, så han vænner sig til at der skal sådan et monstrum med . Min gamle hund var perfekt til det lige fra dag 1. På et tidspunkt havde vi vor søns store schæferhan boende og jeg kunne flot cykle med dem begge to på een gang. Og det skete i luntetrav. Jeg kører aldrig hurtigere end hunden kan følge cyklen i trav. Jeg ser også rødt når jeg ser nogen komme med en hund der hæsblæsende forsøger at komme væk fra cyklen, endda har jeg set een der kom med hunden på venstre side (ud mod trafikken). (Hjerneblæst)

• #16   14. feb 2007 Jeg cykler 5 km. om dagen 3 gange om ugen.

Jeg cykler ca. 12 km.t og hunden traver på højre side af cyklen.

Jeg vil hverken kalde det dyrplageri eller det er synd for hunden, at cykle.

Vi cykler på astfald - markvej mm.

hvorfor vi cykler, er det er godt at have en hund i god kondi, selføllig kan der ske at hunden kommer til at træde på et glasskår, men så har hunden lært at springe op på rygge af mig og har forbene omkring skulderne bagbene placer den på bagagebæren, så går ture hjem.

For at hunden kan avlskåres skal den have en UHP (udholdningsprøver) og det er en tur på 20 km. og med en hastighed på 12 km.t der er indlagt 2 pauser i denne prøve.

• #17   14. feb 2007 Det er da sundt for hunde at rende ved siden af cyklen. Også på asfalt- det slider deres negle, så de holdes korte. Selvfølgelig skal man ikke starte med at cykle 20 km, men med tiden er det kun godt at holde hunden i kondition. Og det er nu de færreste der kan holde trirt med en hund hvis de løber istedet for at cykle.

Og med de store hunde som jeg har, så har jeg dem godt nok i snor, men jeg holder snoren med lillefingeren, for hvis de pludselig stopper, så flyver jeg af cyklen.....

• #18   14. feb 2007 Jeg har da også cyklet med begge mine og de elsker det. Vi cykler ikke hurtigere end de kan trave og det er faktisk mig, der må sætte farten ned, for de vil meget gerne løbe stærkt. Jeg kan se, når de ikke gider mere for så begynder de at kigge bagud (hjemad).

• #19   14. feb 2007 hej...

vores elsker at cykle og det kan ikke gå stærkt nok, men vi følger hendes tempo og cykler kun for hendes skyld ikke fordi vi skal noget for så tager vi bilen...

det med at hunden løber ind i cyklen.. ja det har vi prøvet en gang hun ville over i den anden side og løb ind foran cyklen, kæresten bremsede hurtigt og der skete ikke andet en hun fik sig et chok over bremserne... men man kan sige at hun lærte af det og tror aldrig hun gør det igen... smiley

• #20   14. feb 2007 Jeg har to små jack russell terrier, og jeg cykler med dem. Tæven ikke så tit,da hun er 10½ år, men hannen er ude næsten hver dag. jeg cykler ca. 10 km. med ham. Han løber MEGET stærkt ved siden af mig, og det er faktisk svært at få ham ned i fart. Han elsker de ture. Han har efterhånden lært, at jeg ikke vil have ham rendende foran mig. Og han er bestemt ikke bange for cyklen

• #21   14. feb 2007 malene jeg mente os når de løb på fortovet uden snor..
    Det gik måske lige lidt stærkt for sig :o)

• #22   14. feb 2007 Hulgaarden's Babett - Kan Babett virkelig side på din ryg? Det lægger du lige et billede ind af, ikk? smiley

Tror mest snoren blir for syns skyld, Caiser kan ikke lide at jeg er for langt væk, så han ville holde tempoet, hvis jeg forsatte. Men ved det ikke endnu.

• #23   14. feb 2007 Jeg ville sq ik turde cykle med en hund uden snor!

• #24   14. feb 2007 Trods det, at jeg har en lille hund på 5 kilo, så både cykler jeg og løber på rulleskøjter med hende.

Som der er nævnt, må hunden kun lunte, ellers skader det mere end det gavner. Men Bella er nu løs for det meste. Hun holder sig ved siden af mig. Folk smiler i hele hovedet, når vi kommer forbi (også når hun er med ude og jogge). Det er jo ikke tit at små hunde gider den slags.

• #25   14. feb 2007 Karla kan også lide at cykle..... vi cykler aldrig hurtigere end hunden kan følge med..... og det er da bestemt ikke dyrplageri.... hunden elsker at løbe og bruge dens krop..... er det så også dyrplageri at løbe med hunden......??????

• #26   14. feb 2007 det er cæsars yndlings beskæftigelse at komme i selen og cykle en tur, han elsker det og vi tager en tur hver dag...

• #27   14. feb 2007 Jeg gider ikke cykle med min... Han har så små ben at *lunte* er for langsomt til at holde cyklen i en lige linie..
    Så hellere jogge. smiley

• #28   14. feb 2007 Jeg cykler tit med Tjalfe og han ELSKER det!

Han bliver helt vild og hvis han fik lov, ville han slæbe mig afsted.

Jeg har engang cyklet om kap med Tjalfe, hvor han var løs, men jeg kunne overhoved ikke følge med.

Han er virklig hurtig, men får aldrig lov til at løbe hurtigere, end trav, da ryggen ikke har godt af at galoperer.
    Når han er løs, cykler jeg bare i et stille tempo og så fører han sit eget tempo.

• #29   14. feb 2007 Jeg renger med at tage en udholdningsprøve med begge mine i løbet af året. Så jeg synes det er helt ok.

• #30   14. feb 2007 Cykling er en ok måde at motionere hund på,hvis den er udvokset,sund og rask.. samt det er noget af det motion,der strammer ryggen mest op smiley

• #31   14. feb 2007 Jeg cykler med Zaco 2-3 gange om ugen, ml 8-12 km/t.
    Det er fint tempo,, og han løber i løs snor ved siden af cyklen.

• #32   14. feb 2007 jeg syntes det er lidt uvidene at sige hunden ikke har godt af det!!

for hvis den virkelig ikke havde det, så tror jeg ikke der var så mange dyrlæger mm der ville anbefale at man skulle gøre det,

jeg cykler engang i mellem med mine, og den ene elsker det og kan ikke komme hurtigt nok frem, så hende lader jeg gerne krutte af på en luftetur inden, ellers så trækker hun cyklen afsted, og den anden kan nu også godt lide det, men i et mere stille og roligt lunte tempo og ikke så lang tid af gangen så det er ikke så tit det er hende der kommer med

begge mine for seler på når de skal med, og stopper en af dem op, ja så stopper jeg selvfølelig med dem, de bliver ikke trukket afsted hvis de ikke gider mere, så der cyklen det eneste der bliver trukket hjem!

• #33   14. feb 2007 Jeg ringede til min dyrelæge for at høre om det var okay at cykle med Amanda , det sagde hun at det var bare ikke for langt og det skulle være i luntetrav .
    Vi har intil videre kun prøvet det en enkelt gang , og det gik fint .
    Man må bare aldrig begynde at cykle med hunden før den er mindst 1 år , og med Amanda sagde hun 2 år ( Hun er 3) .

• #34   14. feb 2007 Det undrer mig virkelig osse at der er dyrelæger der anbefaler det, der er osse dyrlæger der IKKE anbefaler det, så hvem skal man lytte til? måske bare sin egen fornemmelse. Den der med at det sliber neglene,, øhh prøv med en neglesaks!!
    Jeg taler om dem der cykelspurter afsted med en hund midt på nørrebrogade over stok og sten, det er det jeg virkelig sys er synd.

Kommentér på:
Når hunden løber ved siden af cyklen!!

Annonce