578 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

hjerte lunge orm hjerte lunge orm

øv har ige måtte ind til dyrlægen med anton, fordi han i nogle dage har sagt nogle underlige lyde som om han ikke har kunne få luft, og i nat gik det så helt galt, han lå bare og trykkede sig ind til mig og rystede.

nu skal jeg så tage 3 afføringsprøver for at se om det er hjetrte lunge orm, da dyrlægen intet kunne høre på ham.

er der nogle som har nogle erfaringer med denne sygdom og evt synptomer og behandlingsforløb.

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Oliering af terasse brædder 250 kr.
  • Skift af badeværelse håndvask inkl armatur og rør, skift af toilet og bruse amatur 8.000 kr.
  • Ophæng af 4 lamper 2.000 kr.
  • Græsslåning ved sommerhus 500 kr.
  • Rengøring af sommerhus 650 kr.
  • Reparation af plæneklipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjerte lunge orm
  • #2   14. feb 2007 Der står lidt om det..

• #3   14. feb 2007 Hejsa

Ja jeg har haft det hos mine hunde 2 gange og det er en lang behandling man skal i gang med, men har han vist at han har været rigtig syg og dårlig

• #4   14. feb 2007 (link fjernet)

håber at det kan bruges.. (jeg gad ikke taste, for der er SÅ meget vigtigt)

• #5   14. feb 2007 tak skal du have, kigger lige på linket

• #6   14. feb 2007 altså i morges ville han intet spise og kravlede bare rundt på os hvis vi gik fra ham blev han dybt ulykkelig, hvilket ikke er normal adfærd ved ham.

menhos dyrlægen fik han en sprøjte med noget opkvikkende som har hjulpet en del, og han har også spist aftensmad.

• #7   14. feb 2007 de symptomerne de beskriver i de links var ikke dem min tæve soui havede så lige meget hvad for taget de prøver for der er rigtig mange ting der kan vise sig muligvis at være noget andet og det så er de orm

• #8   14. feb 2007 min soui var ved dyrelægen da hun havede en bule på siden dog ikke vores ejen dy.dyr og de sagde at hun var blevet ramt af noget tungt men hvad viste vi ikke lige men han sagde efter at han havede set at der kun var rent blod i den bule at det var en blodandsamling og vi skulle holde øje med den, så den ikke blev være og 14 dage efter blev hun dårlig og min ejen dyrelæge blev kontaktet og han ville ikke vente 3 dage med at behandle hende mod hjerte orm og 1 uge efter var det ikke blevet bedre så ikke til dy.dyr men han kunne jo intet gøre så efter 14 dage i behandling kom jeg hjem fra arbejde og fandt hende død i min gang pgr. af at den første dy.dyr ikke havde set at det var de orm så lige meget hvad bliver mine hunde lige meget hvad der er med dem tjekket

• #9   14. feb 2007 Min Jack russell har haft hjerteorm, men han var ikke syg, og det kunne ikke påvises i afføringen. Men jeg var til gravtræning med ham i august sidste år, og det var meget varmt. han skulle trække en død ræv af grav, men inden han nåede så langt, kunne han pludselig ikke trække vejret og faldt om. Det første jeg tænkte var et hedeslag, så han blev smidt i åen, og blev nedkølet. 14 dage senere var jeg til gravtræning igen, denne gang var jeg forberedt, så jeg havde vand og massser af våde håndklæder med. Han var ved at miste bevidsheden igen, men jeg skyndte mig at køle ham ned.
    ringede igen til dyrlægen, og skulle tage de tre prøver og så komme. De var negative, der blev taget blodprøver, der var intet. Røntgen blev taget, og der var noget " ormelignende" i overgangen lunger/bronkier. Han blev hjerteskannet og her blev det kriminelt, han havde forstørret hjerte i højre side og for lav blodstrømning til lungerne. Dette er typiske tegn på hjerte/lungeorm, så han kom i tre ugers ormebehandling og fik cortison for at lette vejrtrækningen. ca. 4uger efter behandling blev han skannet igen, og denne gang var alt normalt.Så selom afføringsprøverne er negative, kan hunden godt have hjerteorm. Han er nu i forebyggende behandling for hjerteorm, ræveskab, lopper og jeg ved ikke hvad

• #10   14. feb 2007
    * H.S Bulldog Gruppen *

3 dages afføring medbringes til dyrlægen som så smider det under et mikroskop

• #11   14. feb 2007 det skal opbevares i køleskab

• #12   14. feb 2007 håber bare dyrlægen finder ud af hvad det er, er ikke sjovt at vågne op midt om natten og bare høre sin hund ligge og sige de mærkeligste lyde som om han ikke kan få vejret.

han skulle ellers have været inde på fradag og få fjernet et par hvalpe tændes som han ikke har tabt endnu, men det må vidst vente, vil ikke have ham bedøvet før han er helt rask igen, vil ikke risikere at der sker ham noget.

Kommentér på:
hjerte lunge orm

Annonce