{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.502 visninger | Oprettet:

Hvorfor logre min hund? {{forumTopicSubject}}

Hvorfor logre min hund med halen, når den får skæld ud? Min hvalp på 15 uger, er i gang med at træning. Vi er meget på dupperne på hvad den må og ikke må. Men når vi siger “nej” og er lidt hårde i tonen, kigger den på os og logre. Er der nogen forklaring på det? Og hvordan vi kan stoppe det? Da den er meget legesyg og elsker at “drille” vores anden hund, griber vi ind og vil sige stop. Men han forsætter selvom vi siger nej.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor logre min hund?
  • #1   7. jun 2018 Har I lært ham, hvad et nej betyder?
    For ellers ville det nok være første skridt.

    Og han logrer formentlig for at dæmpe jer lidt. Fordi han fornemmer, at I bliver irriterede uden at forstå hvorfor.

    Er I i gang med noget hvalpemotivation med ham?


  • #2   7. jun 2018 Han er påvirket af i skælder ud og prøver at fortælle jer at han altså ikke er farlig eller slem...og om i ikke godt vil lade være med at råbe og skælde ud af ham (for helt almindelig hvalpeadfærd -han forstår ikke hvorfor i er sure for han har ikke lært hvad det er han gør forkert..kun at i pludselig er sure...)

    Prøv at aflede og opdrage med positiv forstærkning...


  • #5   7. jun 2018 Hunde har noget, der hedder dæmpende signaler.
    De har til formål at dæmpe aggression og for os mennesker betyder det at den er presset en smule mere end nødvendigt.

    At skælde en hvalp ud er i øvrigt overkill..
    Man skal vise den vejen, støtte den, forebygge og aflede eller fjerne.


  • #6   7. jun 2018 Men når vi siger “nej” og er lidt hårde i tonen, kigger den på os og logre. Er der nogen forklaring på det? Og hvordan vi kan stoppe det?

    Ehhhhh, I vil stoppe hunden i at logre? Hvorfor?

    Som de andre skriver, så skal I ikke bruge hård tone eller skælde ud. "Nej" er et forbud, og det virker lige godt uanset hvordan I siger det - forudsat at ordet er indlært. Det kunne være en ide at bede jeres træner om at vise jer en god "nej-øvelse".


  • #7   7. jun 2018 hunden gør det ikke for at være trodsig..

    den aner ikke hvad i siger sådan ordret, den kan bare se i er sure over et eller andet og laver dæmpene signaler for at i skal holde op med at være efter den


  • #8   7. jun 2018 altså når jeg skælder min chihuahua ud logrer han ikke bare med halen, han hopper rundt med logrende hale og åben mund af glæde, det gør han uanset mit humør ?? Aner ikke hvad det betyder

  • #9   7. jun 2018 Hvorfor skælder I dem ud?
    Pjat, hvalpeadfærd er også dæmpende signaler.


  • #10   7. jun 2018 Er vi hoppet på en troll? smiley

  • #11   7. jun 2018 Måske er det en troll, men jeg synes faktisk tråden er brugbar.

    Hundegalleri dukker nemt op på googlesøgninger og jeg oplever jævnligt folk der siger: "Så længe hunden logrer er alt fint".

    Jeg tror det er meget godt at der er en tråd som sætter fokus på at logren ikke pr. automatik er li' med glad hund.


  • #12   7. jun 2018 Hunden logrer, fordi den så gerne vil have sine ejere til at læse en smule om adfærd og signaler...

  • #13   7. jun 2018 Jeg er enig med de andre i at logren er en dæmpende adfærd som hvalpen bruger for at vise jer dens "gode intentioner" og det den udviser, både med at drille den anden hund, og med at logre når den bliver irettesat, er helt normal hvalpeadfærd.

    Når jeg læser sit indlæg sidder jeg tilbage med en masse spørgsmål, f.eks:
    Hvor gammel er den anden hund?
    Er de samme race, str., køn?
    Siger den ældre hund ikke selv fra over for hvalpen?
    Og hvordan er jeres reaktion over for den gamle hvis den irettesætter hvalpen?
    Træner i hvalpen alene eller når den anden er til stede?


  • #14   7. jun 2018 Selv hvis det er en troll, så synes jeg også tråden er vigtig.

    Alt for mange kan ikke aflæse hundens signaler og kan slet ikke forholde sig til mere nuanceret adfærd end "logre = glad".

    Der er større chance for at disse mennesker googler et spørgsmål som ender på HG end de går på biblioteket og låner 5 halvtykke bøger om etologi og hundeadfærd.


  • Majbrit K
    Majbrit K Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 8 Svar: 1
    #15   8. jun 2018 Vores nye hund på 13 uger, er begyndt at vide hvad et nej betyder. Vi fik af vide af opdrætteren at når vi sagde nej skulle vi derefter give den et stykke legetøj. Man MÅTTE aldrig skælde hunden ud, da den ikke ved hvad de forskellige ord betyder.
    Men mere leg og mindre nej.
    Det ER hårdt at opdrage hundehvalpe.
    Opdragelsen forsætter til de er omkring 2 1/2-3 år, men så har man også en dejlig opdraget hund.
    Pøj pøj


  • #16   8. jun 2018 Majbrit, et "nej" kan indlæres på få dage. Begge mine har kendt ordets betydning inden de var 9 uger - og den ene flyttede først ind da hun var 8½ uge. Det er et spørgsmål om træning smiley

    Resten er jeg ret enig i, sådan i grove træk.


  • #18   8. jun 2018 Joo, det tager 5 minutter at introducere nej, men noget længere at generalisere ud til hver en tid og hvert et sted.

Kommentér på:
Hvorfor logre min hund?

Annonce