{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
813 visninger | Oprettet:

Heidi L
Heidi L
Tilmeldt:
14. jan 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8

Den efterladte hvalp! {{forumTopicSubject}}

Til alle jer som var så søde at komme med alle disse gode råd, da mig og en veninde for 1½ uge siden fandt en efterladt hvalp i hundeskoven. Først kunne vi jo ikke vide hvordan det var gået til, om hvalpen virkelig var efterladt? jeg mener, hvordan kan man gøre sådan noget?

Vi fandt den lille stakkel i skoven, han var tynd og udsultet. Vi prøvede selvfølgelig at forhøre os rundt i skoven inden vi tog en beslutning. Men uden held, ingen kendte til den lille hvalp, og ingen havde set nogen med den?!

Vi tog hvalpen med hjem, og jeg fik en tid hos dyrelægen til ham, for at se om han evt. var chippet ? Så vi kunne finde ejeren...
Men uheldigt for den lille fyr kunne vi ikke finde ejeren, han var ikke registreret i hunderegisteret eller noget smiley

Den lille fyr har jeg nu taget til mig, han har allerede taget lidt på og spiser godt.. Og gud vidste at han var en lille lømmel! Fræk og legesyg som bare..
I starten var jeg lidt bange for hvordan det ville gå, da han var meget sky og bange. Men allerede nu, er han fremtrædende og altid klar på leg.

Mange tak til alle jer, der kom med gode råd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den efterladte hvalp!
  • #1   16. feb 2007 Dejligt at høre... Har du billeder af ham??? :O)

  • #2   16. feb 2007 Uha sikken dog en historie.
    Dejligt at du tog den til dig og det er jo så ros til dig at den er ved at blive tillidsfuld, da det jo er dit værk.
    Hvordan kan man dog bare smide sin hund ud på den måde, hvis det er tilfældet, men da den ikke var chippet ja så er det måske nogle mennesker som ikke havde interesse i den, ja så har den det også meget bedre hos dig.
    Held og lykke med den...


  • #3   16. feb 2007 dejligt at høre at det går godt med den...

  • Heidi L
    Heidi L Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #4   16. feb 2007 Jeg ved ikke hvordan den er endt der. Men håber lidt på, at det er nogle folk med meget dårlig smag i munden lige nu. Men at de satte den af ved hundeskoven var måske det bedste. ikke misforstå mig, mener det sådan at derude kunne hvalpen jo kun støde på folk som elsker hunde, og ikke bare ville efterlade ham der alene.. ?
    Jo, vil sætte billeder ind af ham i aften.. han er rigtig nuser..


  • Heidi L
    Heidi L Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #5   16. feb 2007 Ja, dyrelægen sagde at det var en hvid hyrdehund

  • Heidi L
    Heidi L Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #6   16. feb 2007 Det skal vi nok. Dyrelægen ville skyde ham til at være 5 mdr. Så har lige medt ham til hundetræning.
    Han er blevet registreret nu, og fået lidt legetør - men det er ikke for godt hvis det er alt for meget han har vel?

    Det skal lige siges, jeg har aldrig haft hund selv. Så står lidt på bar bund. Men tror jeg har lånt de første 6 bøger omkring hunde, og suger til mig som en svamp!

    Han er ikke helt renlig endnu.. smiley ved ikke om det har nogen særlig grund?


  • Heidi L
    Heidi L Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #7   16. feb 2007 Legetør = Legetøj

    Medt = Meldt smiley


  • #8   16. feb 2007 Ih kunne kramme dig :o))
    Flot gået!


  • #9   16. feb 2007 Aj den hvalp har ikke været uheldig, men MEGET heldig, at finde dig

    Godt gået!!!! Og dejligt med en update, tusind tak:-)


  • #10   16. feb 2007 Ejjjjj hvor en historie. Men dejligt at høre, at der er mennesker til som dig med et godt hjerte. ;o)
    Ønsker jer alt det bedste....

    HELD OG LYKKE TIL VOVSEN OG DIG. ;o)


  • Heidi L
    Heidi L Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #11   16. feb 2007 smiley
    Hvor stor bliver sådan en dejlig vovse egentlig?
    Er der noget særligt ved en hvis hyrdehund som man skal være OBS på?

    Angående hans renlighed - jo han tisser og laver stort udenfor. Men det sker også en del indenfor, næsten lige efter vi har været ude.
    Og holder mig til den med, at så snart han har sovet, spist, leget og sådan, så skal han ud..


  • #12   16. feb 2007 Trist historie, som endte godt.
    Pøj pøj med det hele, glæder mig til at se billeder af ham.
    Han skal nok blive renlig, du skal bare fortsætte som du gør nu, og så rigtig rose ham, når han gør noget udenfor.
    Min gamle var mellem 6-7 mdr før han fandt ud af, at tømme blæren helt ude...


  • #13   16. feb 2007 Hatten af for dig , og held og lykke med ham smiley

  • #14   16. feb 2007 Det var sørme godt den fik et godt hjem smiley Får vi lov at se ham?

  • #15   16. feb 2007 Maibritt L

    Hvordan kan du tillade dig at tage den med hjem, hunden kan jo være efterlyst.

    Har du meldt det til politiet, at du har taget den med hjem???

    Hunden skal jo fremlyses, så den kan komme tilbage til sin rette ejermand.

    Mener bare at du er lidt for letsindig.


  • #16   16. feb 2007 Hulgaards Babett - Har man en hvalp på 5 mrd som hverken har chip eller anden ID, hvordan skal man så være i stand til at finde frem til ejerene?

    Hvis han er tynd, uden chip og virkelig ser ud til at være blevet efterladt, ja så havde jeg godt nok også taget ham med hjem.

    Jeg synes du er for meget.

    Maibritt - Held og lykke med ham smiley


  • #17   16. feb 2007 * Rilou *

    DET ER DA GODT AT JEG HAR EN ANDEN OPFATTELSE OG MENING. MEN JEG DELER DESVÆRRE IKKE DEN FORM FOR SYMPATI.


  • Heidi L
    Heidi L Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #18   16. feb 2007 Hulgaards Babett, jeg forstår godt du har den mening som du har. Men nu har vi altså både kontaktet Politiet, dyrelægen samt hængt flere anonncer op omkring den søde lille hvalp. Og ingen havde henvendt sig. + det at han ikke var chippet eller registreret - hvilket også gjorde at vi ikke kan finde frem til ejeren af hvalpen..

    Hvalpen var udsultet og meget undervægtig da vi fandt ham, og en ting er sikkert.. hvalpen er ikke selv kommet ind i skoven af sig selv. Hvilket vil sige, nogen har lukket den ind?
    Så jeg har valgt at tro på at den lille hvalp blev efterladt, og da det endnu ikke er lykkes mig at finde ejeren - så bestemte jeg at hvalpen skulle bo hos mig. En hver hundeejer med respekt for sig selv, efterlader ikke sin hund!


  • #19   16. feb 2007 *Formand for

    For mig er hunden et redskab, en brugsgenstand og ikke et kæledyr.

    Men der kan jeg god have kærlighed til pelsdyret, som bliver passet i rovedet og røv.


  • #20   16. feb 2007 HULGAARD´S BABETT .



    Skrevet: 16-02-2007 16:29:14

    *Formand for

    For mig er hunden et redskab, en brugsgenstand og ikke et kæledyr.

    Men der kan jeg god have kærlighed til pelsdyret, som bliver passet i rovedet og røv.



    en hund er ikke et redskab el en brugsgenstand!!!
    en hund er et levende væsen...

    synes du også det er i orden at holde slaver?


Kommentér på:
Den efterladte hvalp!

Annonce