{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
568 visninger | Oprettet:

Belastning af knogler og led {{forumTopicSubject}}

Jer med tungere racer, hvordan har i gjort med hunde i møblerne ? Jeg vil rigtig gerne skåne Nones lange ben, men han har selv fundet ud af at komme op i sofaen og sengen, hvilket han også godt må. Men at komme ned igen, er lidt en anden sag, han nærmest kaster sig ud, sommetider tror jeg at, han tror han kan flyve.

Jeg løfter ham selvfølgelig 8 ud af 10 gange, men sommetider er jeg ikke hurtig nok, og så tager han altså bare springet. Bør jeg helt forbyde at være i møblerne ? Jeg har forsøgt at lægge en pude som kan kunne bruge, men han vil åbenbart hellere hoppe ned.

Har jeres hunde selv fået lov at styrer det ? Eller har møbler været forbudt område ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Belastning af knogler og led
  • #2   14. jun 2018 Ja det er også et værre svineri smiley men det nu meget hyggeligt smiley

  • #3   14. jun 2018 Jeg lader hvalpen gøre det, når den kan.

  • #4   14. jun 2018 Jeg er lidt i tvivl, men jeg kan næsten bare ikke begrænse ham i det. Han er så stolt når jeg kommer ud fra badet feks, og står oppe i min seng ;). Jeg må gå i intensiv " gå pænt ned " træning. Jeg er bare så ræd for at komme til at påvirke hans knogler og led smiley det ville være så forfærdeligt at få en hund med dårlige hofter igen.

  • #6   14. jun 2018 Canmax du har ret ! Muskelopbygning er vejen frem! Jeg har tænkt han skal starte til svømning når han viser lidt interesse for vand smiley

    Nu siger du gymnastik øvelser indendørs, hvad kunne det være ?:D


  • #8   14. jun 2018 Det lyder spændende ! Det må jeg lige kigge nærmere på !

  • #9   14. jun 2018 Jeg er ret overbevist om at ture op og ned fra møbler, ikke giver dårlige led (med mindre hunden i forvejen har anlæg for dårlige led).

    Hvis gulvet er meget glat, og hunden risikerer at falde når den lander, ville jeg bare lægge et tæppe eller en måtte. Men ellers så sker der altså ikke noget ved det smiley


  • #10   14. jun 2018 du kan evt stille en skammel ved sofaen, så "hoppet" ikke bliver så stort smiley

  • #11   14. jun 2018 Jeg har lagt en pude som han nogle gange husker at bruge smiley vi øver os meget i det. Måske jeg skal få fat i et tæppe, for gulvet er meget glat, og det gør det ikke bedre når han så kommer med det største flyvehop derned på.

  • #12   14. jun 2018 Jeg har nu også bare ladet mine hvalpe styre det selv, og de er altså pænt store og derfor ikke særlig gamle, når de kan komme op i en sofa. Det har ikke givet nogle problemer.

    Når jeg beholder en hvalp er det som regel med henblik på avl, og det kan ikke nytte, at de skal være pakket ind i vat, for at led osv. kan holde.


  • #13   14. jun 2018 Nej det kan godt ske jeg bare er lidt pylret smiley selvfølgelig skal de ikke pakkes ind i vat, men derfor må han nu godt lige tage en slappe med sine flyve spring hehe.

  • #15   14. jun 2018 Ja ja ja smiley men tro mig, at have en hund med dårlige hofter sætter altså kriller i ens hovede.

  • #16   14. jun 2018 L.P. det kan jeg sagtens forstå, og vi vil jo alle bare vores hunde det bedste. smiley

  • #17   14. jun 2018 Det er et svært emne, og alle skal jo bare tage deres forbehold. Vi vil jo alle det bedste for vores hunde...

    I vores hus er en hund jo over 50 kg. Ikke fordi der er noget galt i at folk godt kan lide katte, for det er jo deres sag. smiley

    Men for pokker. I hvalpealderen drøner de jo ind i mellem rundt som de er Pittbull på steroider. Hos os, lader vi dem gøre det. Altså ikke inde i huset, men ude i haven.

    Så faktisk sætter vi grænsen, ved alt for hurtige og voldsomme bevægelser inde. Det vil sige, at springe voldsomt ud fra sofaen, det vil der blive sagt nej til (de lærer hurtigt grænsen).

    Hvis de dog får dårlige hofter af at springe fra en sofa, så burde det nok ikke være hunde der skulle bruges til avl alligevel.

    Foreksempel får vores Broholmer ikke lov til at hoppe ud af vores bus. Der har vi købt en slidske, som foldes ud når hun skal ud. Men hun er også i vokse alderen, og Broholmeren er absolut ikke så elegant som vores Grosser er.

    Grosseren er nemlig en voksen kat på 49 kg, og han får lov til at gøre som han vil (næsten). smiley


  • #18   14. jun 2018 Ja jeg tror måske også at jeg må sætte grænser i at kaste sig ud fra møblerne, og smadre ind i dørkarme..

    Det er også nogle ordentlige hunde i holder jer smiley


Kommentér på:
Belastning af knogler og led

Annonce