{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.100 visninger | Oprettet:

Löwchen eller Cavalier? {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley Jeg håber, I gider læse dette ret lange skriv.
Jeg har altid haft hunde og lige nu har jeg Viktor en fransk bulldog på 6 år og har planer om at anskaffe mig en hvalp med stamtavle fra en god opdrætter om 2 år.
Jeg vakler imellem at vælge en Löwchen eller en Cavalier King Charles Spaniel. Jeg har læst rigtigt meget om begge racer og er medlem af forskellige FB-grupper for disse 2 racer for at blive klogere.
Som jeg har forstået det, er begge racer små, venlige og kærlige og ville temperamentsmæssigt passe fint til mig, som gerne vil have en hund, som følger mig tæt. Jeg er pensionist og bor i hus med stor have, tæt på strand og natur, som vi bruger meget. På nuværende tidspunkt hælder jeg nok mest til en Löwchen, da den ikke fælder og med hvalpeklip jævnligt ikke kræver voldsom pelspleje – og fordi den virker som en sundere race. Cavalieren slås med forskellige arvelige sygdomme, som ansvarlige avlere gør et stort arbejde for at udrydde – risikoen for at anskaffe sig en hvalp med senere sygdomsproblemer nedsættes selvfølgelig betydeligt, når man vælger en opdrætter, som har foretaget alle de tests, som er muligt.
Er der nogle af jer, som har lyst til at dele jeres tanker og betragtninger om mit fremtidige valg – så ville jeg være meget taknemmelig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Löwchen eller Cavalier?
Kommentér på:
Löwchen eller Cavalier?

Annonce