{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
617 visninger | Oprettet:

Fantastisk udstilling i Odense {{forumTopicSubject}}

Hej

Er lige kommet hjem - med 3 trætte hunde.
Bolette startede i hvalpeklassen, og "desværre" var hun den eneste, og da hun samtidig fik SL, så gik hun videre til Store Ring, og derfor er vi først hjemme nu.

Baloo er en enten eller hund. I dag var han god og han fik 1. præmie, 2. vinder med CK i Åben klasse. I kampen om bedste han blev han nr. 4, og slog en Champion.

Bianca havde sin debut som "voksen hund" - 11 mdr. i unghundklassen. Her var der flere at konkurrere imellem, og Bianca fik 1. præmie, blev 1. vinder og fik SL og CK. I kampen om bedste tæve blev Bianca bedste tæve og fik sit allerførste Certifikat i første forsøg. Så var der BIR og BIM tilbage. Bedste han, var ham der slog Baloo i Åben klasse, som senere slog flere Champion hanner, hvor Baloo blev nr. 4.

Hold så lige fast - Bianca blev BIR og hannen på over 3 år blev BIM. Bliver nødt til at knibe mig i armen - hold da op helt fantastisk.

Mage til flotte bedømmelse af Bianca skal man lede længe efter - den kommer ind på hjemmesiden, når jeg lige er faldet ned igen.

Nåede at se Skiilotte blive nr. 2 i juniorhandling - tillykke med det.

I Store Ring fik Bolette ikke megen opmærksomhed - men der er også mange om budet.

Glæder mig til at læse diverse tråde igennem for at høre hvordan det er gået i andre. Men maden kommer (kineser) ind ad døren om lidt, så det skal fortæres først.

Hilsen en glad men også meget træt
Gitte
en stolt mor til tre.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fantastisk udstilling i Odense
  • #1   18. feb 2007 Tillykke Gitte, det var da flot

• #3   18. feb 2007 Super flot gået...

STORT tillykke her fra ;0)

• #4   18. feb 2007 Tillykke med de fine resultater.
    Opdretter du dansk/svensk ?

• #5   18. feb 2007 Hej Gitte
    Kan da godt forstå at du er stolt - kæmpestort tillykke til dig og dine skønne vuffer.

kærlig hilsen Trine

• #6   18. feb 2007 DFFD: Når man er forberedt på hvor det kniber henne, så bliver man heldigvis ikke så skuffet. Så ved I jo også hvad der skal til - så det er jo egentlig et rigtig OK resultat. Da vi kørte afsted i morges, havde jeg ondt i maven, og vi måtte holde ind 2 gange, for det hele kørte rundt. Men heldigvis gik det over. Det er "sg." lidt træls ikke at være på - og migræne er ikke til lige at komme af med. Håber der bliver en anden god gang hvor det bare går rigtig godt.

Anni P: Bianca skal starte min kennel "Piccobello" i 2008, så til den tid starter jeg opdræt af gårdhunde. Baloo har lavet 4 kuld, men han har jo bare haft fornøjelsen og tæveejerne maset med hvalpene.

Takker alle for de dejlige lykønskninger.

Gitte

• #7   18. feb 2007 Hold da kæft hvor er i bare mega seje:-) Stort tillykke herfra

• #8   18. feb 2007 Gitte- ved du om der bliver født mange hvalpe med stumphale.

• #9   18. feb 2007 Vi havde også til udstilling i går..
    Desværre (fordi min mor og jeg var nervøse) gik hun og gøede hele tiden da hun var i ringen..
    Vi var nervøse da hun kunne blive dansk champion, men det blev hun jo af den grund ikke. Hun fik en 2. præmie.

• #10   18. feb 2007 Det var Iza vi havde med..

• #11   18. feb 2007 Åh, hvor ærgerlig Team Tha 4 - desværre går nervøsitet ofte videre til hunden - det har jeg oplevet med Baloo i starten. Jeg er sikker på at Iza nok skal blive dansk champion. Baloo mangler kun et cert, og var tæt på det i dag - men jeg må bare væbne mig med tålmodighed, for det kommer en dag.

Anni: Ved ikke hvor mange der bliver født med stumphale, men jeg ved at de anbefaler ikke at 2 stumphalede parres. Men en stumphale, uanset og det er midt på eller inde ved roden er lige så rigtigt som en med lang hale. Håber du kan bruge mit svar.

Gitte

• #12   18. feb 2007 Jeg har tidligere haft en D/S hun var stumphalet fra fødsel, men dengang blev de jo kuperet. Så jeg kan jo godt lide den med stump. Mille som jeg havde var med dengang de blev stambogsført, hun skulle på udstilling og bedømmes, hun fik 1pr.med CK kvalitet, og blev 3vinder. Så var den stamtavle hjemme. Desværre ville hun ikke parres, vi forsøgte i 3 løbetider, men nej det var ikke noget for damen.
    Mille blev 14 år, har kun en gang været syg, og da var hun godt oppe i årene.
    Held og lykke med dine hunde

• #13   18. feb 2007 Nej jeg tror også vi var for tidligt ude, jeg kan ikke længere huske hvad dag vi startede, men man bliver da heldigvis klogere med årene "smil"

• #14   18. feb 2007 Hej Anni: Dejligt at høre at Mille fik et godt og langt liv. Lidt øv at hun ikke ville parres, men måske hun ikke havde været klar da det skulle ske.

Gitte

• #15   18. feb 2007 Så er vi også kommet hjem efter en god dag i Odense - mit mål var IKKE at få en 2. pr.
    Murphy er en rigtig unghund - hvor intet rigtigt passer sammen, plus at han ikke har været så glad for at stå på bordet som de jo skal og hele situationen omkring udstilling.

Dommeren var englænder og hård, men vi fik en 1. pr, 2. vinder med SL - særdeles lovende, så det var super dejligt.
    Ikke mindst at han opførte sig rigtig fint - løb super godt og blev stående og ikke satte sig ned

Vi var 5 i klassen og 3 af dem fik 2 pr - inkl. en hanhund som har vundet over os flere gange. Den han der vandt var meget stor og næsten 6 mdr ældre end Murphy - en fin finsk import som lige er kommet til DK - så jeg er meget tilfreds og stolt af min lille dreng.

Det eneste der stod på kritiken af negative ting var - at han havde brug for mere tid til at udvikle sig i og det er jo fint!

• #16   18. feb 2007 Nicola: Tillyjkke, det er da bare rigtig flot gået med Murphy. Det med hans udvikling, så længe det er det eneste negative, så kan de næsten ikke blive bedre. Min Baloo har fået det tonsvis af gange, og samtidig fået at vide at han først er færdigudviklet (de er sent udviklet) som 5 eller 6 årig. Så jeg har god tid, og kan se at han bliver bedre - han er 4 år nu.

Gitte

• #18   18. feb 2007 Stort Tillykke herfra.

Gitte M: Så er det lige før I må have set mig og min tæve. Vi blev BIR i Rottweilerklassen som jo var før jer smiley

Vores første BIR nogensinde, så jeg var stolt som en pave ;)*

(og vores svømning har givet pote, dommeren skrev "fortrindelig form" )

• #19   18. feb 2007 Gitte M:

Bortset fra det, var dommeren streg hos jer?

Der blev godt nok uddelt mange 2. og 3. præmier hos os smiley

• #20   18. feb 2007 Hej Stine
    Tror nok jeg så jer - men er jo helt indviklet i sine egne tanker og verden, så der ryger ikke meget ind på lystavlen sådan en dag. Men da BIR og BIM skulle afgøres, så var jeg da ikke i tvivl om hvem der skulle være BIR, og det var så din - et kæmpe stort tillykke.

Mht. dommeren så har jeg kun gode erfaringer med finske dommere, og de kan godt lide min Baloo, så jeg var ganske godt tilfreds. Hun kunne tydeligvis ikke lidt de små kortbenede gårdhunde, for Året racevinner 2006 fik ikke CK i Champion klassen, og min venindes Kiki fik også kun 2. præmie. Bianca's søster fik kun 2. præmie fordi hun var for lille, så dommeren har da været konsekvens i sin bedømmelse. Ingen udsving der var grobund for frustrationer - i mine øjne en OK dommer. Hvad synes du om dommeren?

Gitte

• #21   18. feb 2007 Undskyld der skulle stå "kunne ikke lide de små...."

• #22   18. feb 2007 Umiddelbart var hun okey, gav dog en 3. præmie som ingen fattede hat af. Men synes hun var grundig i sin vurdering af hundene.

Den værste var dog ham ringsekeratæren. Vi måtte ikke tage billeder og han kaldte flere af os for skat og påtalte vores numser.......

Og så var han godt nok streng med dobbelthandling. Han overfusede en tilskuer der fløjtede. Manden havde ingen tilknytning til hundene i ringen overhovedet. Stakkels mand smiley

• #23   18. feb 2007 Stine: Han var godt nok spøjs - han fik vist topkaraker for højeste underholdningsværdi, for han var da kun til at grine af.

Ringsekretæren, der skrev bedømmelserne, er lige blevet uddannet dansk/svensk gårdhunde dommer, så hun var meget på (på en god måde), da vores skulle bedømmes.

Gitte

• #24   19. feb 2007 PKA... det var vi heldigvis forskånet for denne gang. Men det prøvede vi så sandelig en af dagene i Brøndby sidste år. Han var JRT dommer, men kunne også dømme andre racer - han synes de flest gårdhunde var for store og lignede terrier - det er en frustrerende dag. Hvis dommeren så bare havde en linie, så kunne man vurdere om dommeren var OK i sine bedømmelser.

Gitte

Kommentér på:
Fantastisk udstilling i Odense

Annonce