2.922 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Ejerbeviset er væk DKK Ejerbeviset er væk DKK

Godmorgen alle sammen
Jeg er blevet tilbudt en fin DKK tæve meeeeeeen pga mange ejere i bagagen er hendes ejerbevis gået tabt. Hendes stambogscertifikat har nuværende ejer samt reg fra hunderegister.
Mit spørgsmål er nu. Den skal IKKE bruges til avl eller udstilling. Kun kysse hund.

Betyder det noget rent juridisk noget for mig som ny ejer det er væk?
Håber en kan svare. DKK åbner nemlig først kl 9??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ejerbeviset er væk DKK
  • #1   10. jul 2018 jeg ved ikke hvad et ejer certifikat er, men hvis hun har det til hunderegisteret er det jo der ejeren skal ændres smiley

• #2   10. jul 2018 Tak frk Jensen
    Vores anden DKK hund har nemlig et ejerbevis hvor man kan ændre ejer på. Derfor var jeg nysgerrig om det have en betydning rent juridisk.

• #3   10. jul 2018 I skal have skiftet ejer, så I må bede om at få fremsendt et nyt.

• #4   10. jul 2018 Hej Marlene
    Det vil ikke have nogle juridiske problemer for mig. Tænker hvis de ikke vil samarbejde smiley
    Spørger måske dumt. Er ikke inde i DKK nemlig

• #5   10. jul 2018 Jo det vil have juridiske konsekvenser, for loven siger at hunden skal være chippet og registreret hvor den bor. Så I SKAL ejerskifte den, hvis den flytter.
    Du har heller ingen dokumentation på at du ejer hunden, hvis ikke der er købsaftale og ejerskifte.

• #8   10. jul 2018 Tak smiley
    Det var mere fordi hvis det er ejer nr 2 som ikke har skiftet den.
    Hvis så denne skulle sætte sig på tværs er jeg jo på “spanden”. Selvom det ville virke underligt personen skulle. Nu hvor hunderegister papirerne er i orden smiley

• #10   10. jul 2018 En DKK-hund ejerskiftes via DKK, som så giver Hunderegistret besked. Så jo, de to ting hænger sammen.

• #12   10. jul 2018 Bodil selvfølgelig smiley meeeeeen hvis personen ikke vil hjælpe. Hunden har desværre haft et par ejere i sin tid smiley
    Men hører lige DKK nu her. Det vigtigste for mig er at det ikke kan have en juridisk konsekvens for mig hvis jeg “køber” hunden.

• #13   10. jul 2018 Ja man KAN ejerskifte i DHR,men det er ikke den korrekte fremgangsmåde.
    En DKK hund skal ejerskiftes ved DKK

• #15   10. jul 2018 Taaaaark smiley

• #16   10. jul 2018 Jeg ville ikke overtage en hund før der var styr på papirerne. Hvis der sidder en person et sted, som på papiret ejer hunden i DKK, så kan der jo opstå en tvist.
    Man har set mange sager omkring ejerskab på hunde gennem tiden, og ikke alle ender ud som man tænker de burde.
    Så få papirerne på plads.
    Tag fat i DKK og få hunden ejerskiftet på en tro og love erklæring, hvis ikke ejerbeviset kan opstøves. Du skal dog kunne dokumentere at du ejer hunden før DKK ejerskifter den.

• #17   10. jul 2018 Jeg har det som Malene. Jeg ville aldrig overtage en hund uden at få styr på papirerne først - og ja, det vil ofte sige at en tidligere ejer skal få bragt orden i papirerne. Og det gælder sådan set uanset om hunden har stambog i DKK eller ej. Den juridiske ejer er den der står i hunderegister og kun denne kan lave ejerskifte. Jeg har også set lidt for mange af den slags sager der er endt i hårdknude og en tvist fordi en eller anden tidligere ejer i rækken ikke har ejerskiftet og fortryder at have givet hunden videre osv osv osv. Det er en dum situation og stå i og sådan rent juridisk så kan man heller ikke sælge eller overdrage noget der ikke er ens eget smiley
    Jeg ville helt klart også tage fat i DKK og hører hvordan i skal gøre det (mener dog der er noget med at de har sommerferielukket i juli).

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #18   10. jul 2018 Har stået med sådan en hund. Helt enig med malene. Den slags skal der väre styr På

Jeg endte med at sige at enten kom det i orden nu ellers fik de hunden retur. Det virkede for det sidste ville de ikke riskere hahhahha

• #19   10. jul 2018 Den juridiske ejer er ikke den der står i hunde registreret når det er en DKK hund.
    Den juridiske ejer er den, som står på stamtavlen.

• #20   10. jul 2018 I øvrigt, så findes der tusindvis af hunde, som ikke er ejerskiftet i DKK.
    Rigtig mange omplacering er som går som sofa klappe kage hunde bliver ikke ejerskiftet.
    Mange af dem har endda mistet stamtavlen undervejs.

Det har kun juridiske konsekvenser, hvis gl. ejer fortryder og vil have hunden tilbage.
    Man kan ikke blive straffet for ikke at ejerskifte hunden i DKK, det er ikke lovpligtig, det er kun lovpligtig at få hunden registreret i hunderegisteret

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#21   10. jul 2018 Mrn hvis gamle ejer fortryder eller er psykisk Svär at nå så er fanden løs. Så få det ordnet ts

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#23   10. jul 2018 Der er da ikke nogle I tråden der ikke ved hvad det er Ulla?

• #24   10. jul 2018 # 23

Lens, læs # 1

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#25   10. jul 2018 Nå ts hahaha jamen ok smiley

• #27   11. jul 2018 Stod med udfordringen med en tæve jeg havde tidligere. Der fik jeg opsnuset hvem reg. Ejer var, Googlede hende og ringede og spurgte om hun ville hjælpe med en underskrift.
    Det ville hun gerne og tog faktisk et smut forbi DKK på kontoret som udskrev en ny blanket og vupti, hunden var ejerskiftet.
    Ved ikke med den nye persondata forordning, men DKK var vældig hjælpsomme med at finde hende så vi kunne få ejerskiftet. Så dem kan du bare kontakte og få hjælp hos, de er vældig søde til den slags.

Og omreg. Hos DHR skete automatisk efter DKK ejerskiftet.

Kommentér på:
Ejerbeviset er væk DKK

Annonce