487 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Møbler og dominans Møbler og dominans

I flere hunde- og hvalpebøger står der at man bør undgå at hunden kommer i møblerne; sofaen og særligt sengen, da de dermed vil udvikle dominans. Ved ikke helt om jeg skal tro på dette eller ej. Indtil videre må Ally ikke komme i hverken sofa eller seng, men jeg kan godt savne hendes selskab disse steder. Hvad synes I? Er det noget pjat eller bør man holde fast i at hundens plads er på gulvet eller i sin kurv?

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Lagt klikgulv 4kvm 900 kr.
  • Samling af 2 stk. metalreoler 2.000 kr.
  • Klipning af ca. 28 m hæk inkl. bortkørsel 1.950 kr.
  • Stigereol samlet 400 kr.
  • Montering af 2 klædeskab og en sofabord 70x40 1.100 kr.
  • Maling af entre 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Møbler og dominans
  • #1   27. feb 2007 Det har jeg godt nok ikke læst men min hund har måtte være i sofaen og sengen lige siden vi fik hende og hun har heletiden vist at det er mig der bestemmer. Så kan ikke se problemet.

• #2   27. feb 2007 Misty er både i sofaen og sengen (når min kæreste er stået op eller det er weekend). Hun er nu ikke dominerende og det er da så hyggeligt med sådan en lille hundi vov i sofaen sammen med dynen og en god film :O)

• #3   27. feb 2007 Jeg mener personligt de der gamle dominansråd om møbler er nået vås... Hvis man ellers har et godt forhold med hunden, så betyder det altså ikke alverden i hundens verden om den ligger på et tæppe eller i fodenden...
    Om man gider og have hunden i sengen eller møblerne er op til en selv, man kan have andre gode grunde til ikke at ville have hunden i møblerne - men man skal ikke nægte hunden adgangen og tro, man derved bliver en super leder... smiley

• #5   27. feb 2007 Hvorfor er det lige at hunde så kan finde på at
    tisse i deres ejers senge, har det også noget
    at gøre med dominans?

• #6   27. feb 2007 Begge vores ligger i henholdsvis seng og sofa..

Og jeg tror ikke en disse på at det betyder noget. Det, der betyder noget er at hunden ved, at den kan stole på dig. Gør den det burde du ikke have nogle problemer med at den tror den bestemmer.
    Højde har ikke en dyt med lederskab at gøre.. Det er jo også tit den lille hund, der bestemmer over den store ikke?

• #7   27. feb 2007 Barb, det er fordi ejeren tisser i sengen i forvejen;o) Hvorfor, har du problemer? ;o)

• #8   27. feb 2007 Belinda >>
    Ja, Batte har gjort det flere gange både
    i hans egen kurv og i vores seng, er det
    bare en dårlig vane eller va?
    Han sover ikke i sengen om natten, eller ligger
    i vores seng om dagen

• #9   27. feb 2007 I følge bøgerne er det lederulven, der ligger på den højeste plads - eller sådan noget lignende. Men jeg tror I har ret i at det ikke alene gør den store forskel. Så skal jeg bare have overtalt kæresten:-)
    Hvis man lader dem komme i sofaen, bliver de så forvirret, hvis man beder dem blive nede, når der er gæster eller lignende?

• #10   27. feb 2007 Hmm, jeg ved det sgi ikke.. Lyder mystisk, men jeg har da hørt om flere, der har gjort det...

• #11   27. feb 2007 Ja, det virker jo totalt ulogisk at han gør
    det i hans egen/Frejas seng...

• #12   27. feb 2007 En staff: Der kan ikke være noget fysisk galt med ham? Blærebetændelse eller lignende?

• #13   27. feb 2007 Barb, Ja, det er jo lige der de ikke burde gøre det.. Hmm, prøv at søg lidt i forum. Kan huske at mange har snakket om det samme problem..

• #14   27. feb 2007 Barb....he,he...så prøv du at ha en Bullmastiff der sked i sengen hver gang den ikke fik sin vilje...G*
    -Det er jo ik ligefrem små brunkager sådan en størrelse laver...ved til dags dato ikke hvorfor hun gjorde det, men det skete altid når hun var skide fornærmet og ikke havde været med på tur med familien... ;o)
    (hun lever ikke mere og gik ikke i avl pga for meget testosteron i sig)

Hundene er i møblerne herhjemme og der er ingen problemer med dominans...hverken over for mig,manden,datteren eller andre dyr i huset...alle kender deres plads.. ;o)

• #15   27. feb 2007 Brak's >> HAHA
    Vi har lige været 4 dage i Prag, det kan være
    at det har været dét, han har været fornærmet
    over.!!
    Det er bare røv-irriterende

• #16   27. feb 2007 Vi har heller ingen problemer med dominans
    overhovedet... Jo Freja prøver at grov-dominere
    Batman indimellem, men ellers ikke.
    Han er jo også kastreret...

• #17   27. feb 2007 Mon ikke fornærmelse er en lidt for indviklet følelse for en hund? Jeg tror altså jeg ville ringe og tjekke hos dyrelægen om det er noget fysisk - men jeg er måske også lidt pylret anlagt

• #18   27. feb 2007 Der sku egentlig ikke grines...men kan ik la vær'...hun var en ener' men stadig en "lorte hund"....G*
    Ak ja...man kan savne de særeste ting, men savner nu mere hunden end lorten i min seng... ;o)

• #19   27. feb 2007 Hvis en stolt muskelhund ikke bliver dominant af sofa- og senge plads tror jeg heller ikke en bøvet Golden gør det
    smiley

• #20   27. feb 2007 Altså jeg vil sige at det eneste problem vi har haft her i huset var: når manden smuttede på natpotten, smuttede Goya op bag mig og sov..skal lige siges at det ikke er muligt at ligge i vores seng på den måde-mand,kone og Bullmastiff=mand på gulvet..og Goya havde et dominans problem med manden...så det resulterede i at Goya knurrede af manden når der blev trukket i ham...det problem har vi løst og manden har nu sin egen kurv ved siden af sengen..G*

(pjat..Goya sover ved siden af sengen...G*)

• #21   27. feb 2007 Lederen af flokken har den bedste plads... for hunden er det den højeste og mest bekvemme...
    Dvs. sofa, seng og deslige..

Har man en potientiel dominerende hund ( race og køn) kan man undgå konflikter ved at holde hunden på gulvet.

Det er bla. før set at en chi. har jaget manden ud af sengen, og det er bestemt ikke ønskværdigt

• #22   27. feb 2007 Min hund er måske lidt anderledes for hun vil heller likke på gulvet end i sofaen eller sengen, jeg ivlle heller have at hun lå og puttet ved mig men det gidt hun ikke selv om hun må.

• #23   27. feb 2007 aya ligger på gulvet og får først lovtil at komme i sengen når vi er vågne, men det nu fordi manden ikke er til at styre når han sover, så den ene gang hun forsøgte at hoppe op landende hun ude i køkkenet, hvor efter han blev vækket af en meget hysterisk kælling(mig *ss*) hun har ikke forsøgt siden, heller ikke selvom vi har byttet plads,
    men hun har så siden vi var til hundetræning hvor de lærte at hoppe op på et lille bord, hoppet op i sofaer og over på sofabordet,
    sofaen får hun lov at være i som hun har lyst, men forstår også at hun skal blive nede når der er gæster

Kommentér på:
Møbler og dominans

Annonce