{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
726 visninger | Oprettet:

Hvordan kan det være {{forumTopicSubject}}

At der er så mange der har købt en amstaff og så efter et par måneder så er der lige pludselig sket noget SÅ dramatisk at de må af med hunden ?

Personligt syntes jeg det er synd !
Hvis den hund har været hos den ejer siden den var 8-9 uger gammel, ikke nok med at den så bliver taget fra dens rigtige mor så ser den jo den nye ejer som en "mor" !
Hvis det så er at den nye "mor" skal af med hunden ! WTF så bliver hunden jo totalt forvirret !
Hvis det var at jeg skulle af med shiva (nææ nej!) men hvis !
Så skulle det enten være til en i familien ellers så ville jeg få hende aflivet !
Jeg ved godt at det er synd og at hunden kan få et godt liv hos en anden, JA men den kan os få det ad helvedes til !
Jeg ville aldrig nogensinde give min hund ud til en jeg ikke kender (og ovenikøbet få penge for det)

Sådan har jeg det smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan kan det være
  • #1   4. mar 2007 jamen den har osse været oppe og vende nogle gange har inde og jeg er lige så stort spørgsmål tegn som du har... men tror det er fordi de er så søde som små så når de blir noget store kræver de noget af egen så vil de ikke ha dem mere

• #2   4. mar 2007 Jeg har oss tænkt over det mange gange. sjældent man ser en hund til salg - især a muskelhunde - som er over 1,5år. Skræmmende...

• #3   4. mar 2007 Det er meget synd for de hunde der ender som kastebolde fordi folk ikke tænker sig om inden de køber hund....

• #4   4. mar 2007 lige præcist.... tror de køber den, ved ikke helt hvad den indenholder og hvor meget a..

aktivering den skal ha... lømmelanlderen, ca fra 7mdr og over et år, er den for vild og kræver for meget så opgiver man..

vil ikke sige at det er sådan for alle , men det er nok den mest brugte smiley

• #5   4. mar 2007 Er jeg den eneste som heller vil skåne hunden uden smerter og aflive den istedet for at smide den hen til næste ejer som er spontan og siger ja til en hund lige pludselig ?
    Og sådan kan historien fortsætte

• #6   4. mar 2007 jeg ville aldrig gi mine hunde væk.. jeg vælger mit sted at bo efter hvad der er bedst for hundene smiley
    men hvis jeg sku gi dem væk blev det til en nær veninde eller familie.. ikke til nogle fremmede og ikke ved hvad deres fremtisd lblir

• #7   4. mar 2007 Nej Sonny......Mine vil aldrig ryge andre steder, da jeg ikke vil have sikkerhed for hvordan de får det.

Den risiko tager jeg ikke !!!

• #8   4. mar 2007 JA! Det håber jeg sørme!
    En hund reagerer kun ganske kort tid på en flytning.

I den hyrdeverden jeg kommer i! Der har hunden stort set glemt sin gamle ejer i løbet af 14 dage.
    Jeg talte med en som træner, opdrætter, køber og sælger hunde i alle aldre. Hun sagde at efter hun havde solgt sin første voksne hund, og mødte den en tid efter hvor den bare rendte rundt og var glad.

• #9   4. mar 2007 Nu passer mine hunde og jeg rigtig godt sammen, så de ville ikke blive solgt!
    Men hvis den næste hyrdehund jeg køber, og jeg ikke kan sammen i træningsøjemed, så bliver den solgt! Eller hvis jeg finder en voksen eller unghund jeg kan med, så ville jeg ikke tøve med at købe den!

• #10   4. mar 2007 Du får fandme ikke en (lad os sige) et år gammel hund til at "glemme" sin ejer på 14 dage !

Tror du selv den glemmer sin "nye mor" som den har været hos siden den var 8 uger gammel !

• #11   4. mar 2007 Hvis at glemme, betyder at slette fra hukkommelsen, nej! Men hvis at glemme betyder at være mindst lige så glad det nye sted, så JA!

• #12   4. mar 2007 Okay kan godt se at jeg skal stoppe her da du jo ved det da du jo sandsynligt har været hund i tidligere liv :S:S ??

• #13   4. mar 2007 Hmm! Eller også nægter du at tro på noget fra en der ved hvad hun har set/oplevet!
    Jeg ville i hvert fald ikke aflive min hund fordi jeg skulle af med den af den eller anden grund! Det er da super egoistisk, at tro man er den eneste der kan tilbyde sin hund et godt liv!

• #14   4. mar 2007 Hunden går ikke og savner som vi mennesker. En hund falder hurtigt til i nye omgivelser, hvis den bliver behandlet godt. Alle mine hvalpe bliver rigtig glade når de ser mig, men de går ikke og savner mig og deres hundemor i det daglige. Jeg har omplaceret en af mine hvalpe, som blev skilsmisse hund da den var 8 mdr. Den boede hos mig en månedstid indtil jeg fandt et nyt hjem. Den faldt til hos mig med det samme, og da den flyttede til det nye hjem gik der 15 minutter, så legede den med de andre hunde og børnene, som om den havde boet der altid.

Det et os mennesker der har følelser i klemme, men man skal selvfølgelig ikke bare sende sin hund ud til hvem som helst. Der skal udvælges lige så omhyggeligt som når en opdrætter sælger hvalpe. Jeg kunne dog ikke drømme om at finde nyt hjem til mig gamle han på 12. Hvis jeg ikke kan have ham længere (det sker Ikke) bliver han aflivet

• #15   4. mar 2007 Så du vælger også at aflive?

• #16   4. mar 2007 hvis du læser hvad jeg skrev fra starten så de eneste muligheder jeg ville stå med var at forære den til en i familien (eller tæt på familie) - ihvertfald en jeg kender og ved kan passe på hende - eller så tage valget at aflive da jeg ikke vil bekymre mig hver eneste dag om hvordan hunden har det og OM de nye ejere stadig har hende :s !

• #17   4. mar 2007 En tænkt situation: Jeg har flere hunde, den ene har det skidt i flokken og bliver mobbet af de andre hunde. Jeg har nu følgende valg- En ny familie hvor hunden bliver enehund - aflivning - eller beholde den, hvor den ikke har det godt - Hvad skal man vælge?

Jeg ved godt hvad jeg ville vælge - den nye familie!

• #18   4. mar 2007 Hvis det er så synd for hunden at flytte ville det kunne btragtes som dyrplageri at få dem passet...
    Og det er det ikke i alle tilfælde (men jo, der findes også nogle der ikke kan klare det af forskellige årsager)

Men altså.. jeg ville hellere ikke omplacere til hvem-som-helst.. det ville blive familie eller venner

• #19   4. mar 2007 HVis jeg fik en hund jeg ikke kunne træne med.. Så ville den også blive omplaceret!
    Og der er vel ingen herinde der er i tvivl om, at når man omplacerer forsøger man at finde et egnet hjem...

Kommentér på:
Hvordan kan det være

Annonce