{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.441 visninger | Oprettet:

Hundens tidsfornemmelse ?? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg hørt mange herinde udtale sig om, at hunden sagtens kan være allene hjemme i 8-10 timer....for den har jo ingen tidsfornemmelse ????

Jeg må sige, at jeg er langt fra enig....Charlie har en meget fin og god tidsfornemmelse....jeg kan faktisk stille uret efter ham...

Vi står op, og giver hundene morgenmad præsis kl 05 hver morgen...og i weekenderne skal han nok sørge for at vække os til tiden :-))

Kl præsis 11,55 beder han om, at komme ud i gården, og ca. 5 min efter, svinger vores far ind i indkørslen med bilen....Han fodrer hundene til middag.

Han skal også nok fortælle os, at kl. er 18,00 og at han gerne have sin aftensmad.. :-))

Har vi været i byen fra omkring kl. 15,00...skal han også nok fortælle os, (når vi så kommer hjem) at han ikke har fået sin aftensmad endnu.

Omkring kl 23,30 går han til døren ind til vores soveværelse....for nu er det sengetid.

Hvis en hund ikke har nogen tidsfornemmelse, hvordan vil i så forklare dette ???

Er der slet ikke andre, der kan stille uret efter hunden ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundens tidsfornemmelse ??
  • #1   9. mar 2007 Hos os ved Diva også hvad tid på dagen det er. Og hun ved godt hvornår der skal ske bestemte ting.

• #2   9. mar 2007 jeg tror også de har en tidsfornemelse.. jeg har fri på meget forskellige tidspunkter og normalt når jeg kommer hjem ligger Vuck bare i sin kurv, men er der en dag hvor jeg lige skal nå noget og kommer senere hjem står han ude ved døren og venter som om han godt ved at jeg kommer senere hjem end jeg plejer....

• #3   9. mar 2007 Tror da klart man kan "indopererer" tidsfornemmelse på sine hunde. Holder man helt faste rutiner, ja hvorfor så ikke?

MEN, kan man det, hvorfor er 8-10 timer så for meget? Vane og tid er vel efter efter den enkelte hunds hverdag?

Mine har ingen tidsfornemmelse. For ikke den samme ting sker på samme tid 2 dage i træk..........

• #4   9. mar 2007 jo, vi står også op kl 5 det sørger Maggie for og hura for Maggie for vi kan altså ikke høre væggeuret. lige før kl 18 vil hundene absolut ud i gården, der sidder de på rumpen og venter på far, han kommer kl 18, øh de kan nu også finde på det selvom far er hjemme, men altid på samme tidspunkt

• #5   9. mar 2007 Lysa fortæller os når kl bliver 19 og det er tid til mads, hun ligger sig hen til døren indtil værelset omkring kl 23 fordi så ved hun vi snart skal i seng smiley

Lige med det har hun en go tidsfornemmelse, men når jeg går fra huset så er hun lige vild når jeg kommer tilbage om jeg har været væk i 4 timer eller 10 min smiley

• #6   9. mar 2007 Det har vi også altid kunnet med vores hunde Ulla...ikke lige så nøjagtig som med Charlie...
    En ting mere når nogen siger hundene ikke ved om de er alene 1 eller 8 timer...her i huset er der kæmpe forskel på deres glæde hvor længe vi har været væk...
    Hvis jeg bare har været en smut i byen er der ikke den store velkomst når jeg kommer hjem...men har jeg været på arbejde og været væk i 8 timer er alle 4 hunde total tosset når jeg kommer hjem ..jeg sætter mig på gulvet og der er stor gensynsglæde..
    Der skal lige siges de kun har været alene 1 time min mand har været hos dem..... men mor har været væk længe og det ved de.

• #7   9. mar 2007 Mine hunde plejer at spise hver dag imellem kl. 16 og 17 og de fortæller mig hver dag når tiden er.
    Det er særlig i wee.kenderne jeg mærker det, for i dagligdagen er det jo en selvfølgelighed at de spiser på den tid, men wee.kenderne kan jeg godt glemme tiden, men hundene skal nok minde mig om det.
    Så de stiller sig op og nedstirrer mig indtil jeg giver dem mad.

• #8   9. mar 2007 Watson gakker lige meget ud om jeg har været væk en halv time eller en hel dag...

Den med at jeres hunde ved hvornår fodringstid er hænger nok mere sammen med at de kan mærke i maven hvor tom den er, og ved nogenlunde hvornår fodring foregår ift den sult de føler.

Min hund fodres på tilfældige tidspunkter af døgnet, og vi står også op på forskellige tidspunkter. Og han kan godt finde på at vække mig på skæve tidspunkter ligeså vel som han nogle gange lader mig sove til langt hen ad eftermiddagen

• #9   9. mar 2007 Ja måske er det bare vane....fordi vi fodrer og gør mange ting samme tid hver dag.

Men uanset hvad, så tror jeg også på at et vanedyr, har det bedst når de har en fast rytme....og samtidigt er det jo sjovt at se, hvor kloge de bliver af det :-))

Tusind tak til alle for jeres gode meninger.

• #10   9. mar 2007 Mine har det på samme måde, så jeg bruger ikke noget vækkeur.
    Men fornemmelse for tid der mener jeg de ikke ved om jeg er væk fra dem 1 time eller 3.
    For det er ikke en rutine for dem. Men når jeg tager på vagt, siger jeg en fAST SÆTNING HVER GANG, og så ved de at så være det længe inden jeg kommer, og de går alle ud og lægger sig.

• #11   9. mar 2007 Ulla -

Det du beskriver har ikke noget at gøre med tidsfornemmelse, men mere at gøre med at en hund er et vanedyr, og derfor reagerer sådan som du beskriver fordi det er en vane for hunden..
    hvis man skal finde ud af om en hund har tidsfornemmelse kan vi jo kun spørge hunden....

• #12   9. mar 2007 man kan ikke påstå at Karla har den vilde tidsfornemmelse..... udover at hun ved hvornår det er mad tid..... og så vil hun helst heller ikke ud etfer kl 21.30 for der skal der SOVES...:-)

• #13   9. mar 2007 Louise & Søren....Måske har du ret...men hvorfra ved den så, hvad klokken er osv??

Og ja det bedste ville selvfølgelig være, at spørge hunden....men jeg er sku bange for, at vi ikke får noget svar så *GG*

Kommentér på:
Hundens tidsfornemmelse ??

Annonce