546 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Kat møder hund.... Kat møder hund....

Jeg har en kat på 1½ år der aldrig har set en hund.. vi har længe snakket om hund og vi er blevet tilbudt en tæve på ca 1 år. Hunden er vant til katte. Men hvordan griber jeg det an? Tror i overhovedet katten kan lære at acceptere hunden?
hvordan ville i gøre?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat møder hund....
  • #2   13. mar 2007 Hej..

Jeg har 2 katte og har lige fået en am.bulldog..
    Jeg har bare ladet kattene og hunden tage det er deres tempo..
    Nu er min killing og hvalp de bedste venner og leger sammen hele tiden..
    Det kan godt gi nogen skrammer nogen gange .. på hunden smiley

• #4   13. mar 2007 Det er jo hva der kommer til at ske..

Ser bare ikke helt så godt ud på min lille hvide hund smiley

Jeg har haft hende i 2½ uge nu.. og de er bedste venner..
    Den gamle kat er dog stadig ikke helt med på det , men det kommer nok en dag..

Men jeg ser bestemt ingen problemer i at sætte en hund ind til katte.. men tror dog at du skal vælge at få en hvalp i 8 ugers alderen, så de er sammen fra starten

• #6   13. mar 2007 Nu er det ikke hvalp vi får men en tæve på et år, men når hun nu er vant til katte så håber jeg lidt på at det hjælper. Men ja, tid vil der gå og skrammer slipper vi nok heller ikke får. Vi regner med at tage den hjem i påsken for der har vi begge ekstra ferie og kan "overvåge" det hele lidt.
    Hvad med adskillelse så de kan se hinanden an på afstand, har nogen erfaringer med det?

• #7   13. mar 2007 Ja selvfølgelig..

Men hvis hunden ikke er vant til katte når den er 1 år .. tror du så ikke den vil se dem som "bytte" dyr?

• #8   13. mar 2007 Tæven er også rolig og jagter på ingen måde katte, så håber da ikke det bliver et stort problem at hun ikke er en hvalp...

• #9   13. mar 2007 Altså det med at skille dem , har jeg dog ikke gjort..

Men jeg bor osse hvor der er 2 etager, hvor hunden ikke må gå ovenpå , så der kan kattene være i fred smiley

• #10   13. mar 2007 Du kan jo ikke rigtig gøre andet end at prøve smiley

• #11   13. mar 2007 Det med at se katte som byttedyr burde ikke være et problem da hun bor med katte hvor hun er nu...

• #12   13. mar 2007 Nej det er der ikke rigtig andet for, hehe. Men gode råd modtages stadig! smiley

• #13   13. mar 2007 Der står lidt om hvordan man kan gøre her:
    (link fjernet)

• #15   13. mar 2007 vores katte og hunde fungerer fint sammen... men jeg styrer stadigvæk.... jeg vil ikke have jagen efter katte i huset og jegvil heller ikke at kattene er "onde"... det går så godt at de sommetider spiser sammen... især hvis tunen er fremme... hvis du får problemer , så prøv med mad... noget rigtig lækkert som de alle kan li... held og lykke

• #16   13. mar 2007 Ja jeg tror også bare vi skal springe ud i det med begge ben og tage chancen. Synes linket til dyredoktor som louise N skrev har nogle gode idéer og råd til hvordan man kan gribe det an. Min kat er lidt af en kryster så der går nok noget tid inden han finder ud af at det ikke er farligt. Men kommer tid kommer råd

• #17   13. mar 2007 Min lille kat havde heller ikke set en hund da jeg fik Joy.. Den store havde set en men kun en det stod og gøede katte oppe i hovedet..

Den lille kat er pænt nysgerrig og tør gå helt hen til Joy og snuse, men når Jopy så vil lege er det ikke så sjovt smiley

Den store sitter sig ned og hvæser, men kan da godt ligge i sofaen med udsyn til Joy, for man skal da lge se hvad det er for en underlig ting mor nu har slæbt med hjem smiley

• #18   13. mar 2007 katten vil nok synes det er sært der kommer et andet dyr ind på dets territorium og den vil nok forsvarer sig selv og huset, men en god ide er at lade dem møde hianden og lade dem snuse til hinanden, det kan gå godt og det kan gå skidt, men ellers lade dem være i hver deres rum en dag eller to og så stille og roligt lukke dem sammen, på den måde kan man undgå konflikter.
    For selvom hunden er vant til katte skal katten jo også lige have en chance, så den ikke springer i hovedet på hunden med det samme..

min hund elsker katte og vil gerne lege med dem.. mine forældre har en stor hankat og vi tager altid Chica med ud til mine forældre, men Chica vil jo gerne lege med katten, men han gider ikke, han er meget tålmodig, men når han så ikke gider mere, så går han til angreb.. og det skal lige siges katten er større end hunden..
    så lad dem lige så stille komme til at lærer hinanden at kende og hinandens lugte, for det fortryder jeg vi ikke gjorde..

• #19   13. mar 2007 Jeg vil heller ikke håbe på at de bliver perlevenner men jeg håber de kan lære at acceptere og respektere hinanden.. vil nødigt gøre livet surt for min kat, han er jo mit hjertebarn.

• #20   13. mar 2007 det stod forkert, haha. Jeg TØR heller ikke håbe på at de bliver perlevenner... skulle der stå

Kommentér på:
Kat møder hund....

Annonce