{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.320 visninger | Oprettet:

Aggressive hunde bliver brugt i lufthavnvn? {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder lige og snakker med en, som mener at have forstand på schæfere mm. og siger, at de hunde, der bliver kasseret ved politiet, pga. aggressivitet, bliver den brugt i lufthavnvn ... Øh, det giver sgu da ikke mening!

Skal hundene i lufthavnen ikke også være mentsltestet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aggressive hunde bliver brugt i lufthavnvn?
  • #1   8. sep 2018 De kan vel bruges som vagthunde? Jeg mener at Flyvestation Skrydstrup engang imellem har taget en vovse ind, og rettet den op.

Hvis han med lufthavn, mener flybase med kampfly, lyder det da ikke usandsynligt synes jeg. En veltrænet hund, der ikke synes godt om fremmede ...

Hvad bliver hundene brugt til i en lufthavn (med charterfly) udover næsearbejde? Her ville en hund der er aggressiv over for mennesker ikke kunne bruges.

• #2   8. sep 2018 Han mente fx. i Kastrup (CPH), Billund og Tirstrup. Og så spørger jeg, hvorfor de kan bruges der.. Jamen de går vagt og finder narko osv. " Så siger jeg at der er forskel på narkohunde og politiets tjenestehunde.
    Måske har han ret? – At kasserede hunde kan blive vagthunde i privat regi, Men det er sgu da sørgeligt, hvis de er kasseret pga. aggressivitet smiley Hvad kan man så bruge en mentalbeskrivelse til?

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 678
    #3   8. sep 2018 Jeg arbejder i CPH lufthavn og har gjort det siden 1985. Der bruges slet ikke vagthunde i de områder hvor der kommer passagerer eller arbejder "almindelige" medarbejdere.

De narko/pengehunde der kommer, ejes af SKAT og er alle af første sortering, og typisk meget omgængelige. Det er typisk en af jagthunde racerne (Labrador er tilsyneladende førstevalget, men der kommer også et par springer spaniels).

Jeg har endnu til gode at møde en schæfer eller malinois på jobbet.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 673 Svar: 5.720
    #4   8. sep 2018 enig kim...

• #5   8. sep 2018 Jeg har trænet hund sammen med en af dem, som stod for uddannelsen af politihunde her i Syddanmark, samt kender op til flere af politiets hundeførere.

Kasserede hunde kommer ud til private mennesker. Er de alt for aggressive, så bliver de aflivet

Kim - der er altså Malinois hos skat. Danmarks første pengehund er blandt andet Cash, en Malinois, som kom fra kennel Vandalen.

http://belgiskehyrdehunde.dk/belgierens-historie/belgieren-i-dag/cash-pengehund/

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#6   8. sep 2018 er der en malle anni. jeg synes kun man ser lab. dejligt at høre at der er andre racer inde

jeg ser tit maller her fordi vi bor midt i hærens område og må lufte der. aslan spiller altid smart så det får de sig nogle grin over hahaha den hund lider af dødsforagt

• #7   8. sep 2018 Lens - se link i # 5

• #8   8. sep 2018 Altså, en kasseret politihund er jo ikke agressiv. Hvis de bliver kasseret, er det fordi de dumper en prøve, og nogle dumper prøven hvor de ikke må reagere på mennesker i burka, truende personer m.m. Nogle dumper prøven hvor de skal gå på trapper og på underlag de kan se igennem oppe i flere meters højde. Nogle dumper spor og bidprøverne. Men det er altså ikke hunde der knalder af ved synet af almindelige mennesker, og som bider til højre og ventre.

Det er rigtigt at fx Karup tager nogle af de kasserede politihunde, fordi de skal bruges til cirka samme arbejde, men ikke har samme behov for at kunne omgås civile.

Og så er det helt rigtigt som Kim siger - det er SKATs hunde der er i lufthavnene. I øvrigt vil SKAT fremover kun have hunde med hængeører, for dem med stritører skræmmer folk smiley smiley

TS, jeg tror din kammerat har fået en smule galt fat i noget smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#9   8. sep 2018 anni sikke et herligt foto smiley

så lærte jeg lige det. tak for at dele det

• #10   8. sep 2018 Karup taget ikke kasserede politihunde men hunde fra private, der ikke har magtet opgaven.

I Karup uddannes både mine/bombehunde og hunde til at gå vagt på militærets område og begge skal være sunde fysisk og mentalt.
    Når tjenestehunde kasseres er det på en af de to parametre.

Selvfølgelig bruges der ikke aggressive 2. sorteringshunde i lufthavne smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#11   8. sep 2018 ch det er bestemt også mit udtryk at de er sunde mentalt. ellers var aslan her ikke... det fjols... men de ignorerer ham faktisk.

det ville en kasseret aggressiv hund ikke gøre.

dem vi møder hviler i sig selv
    og ja aslan er naturligvis i snor smiley bare så ingen får en blodprop... men det er nok logisk for ellers var rensdyret her ikke mere

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#13   8. sep 2018 at værr skarp er jo ikke det samme som aggressiv.

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#14   8. sep 2018 Nu er Karup jo også primært en militær flyvestation. Hundene der har næppe kontakt med passagererne i den civile del af lufthavnen.

Anni; Jeg kan selvfølgelig ikke gøre rede for alle SKAT`s hunde men bare sige at jeg ikke har set en Malinois/schæfer på mine veje rundt i CPH.

• #15   8. sep 2018 De to små - for skarp?
    Det er en helt klassisk forklaring og den er lig med at de ikke magtede opgaven.

Dem der lander der fra private er fejlhåndterede hunde.

• #16   8. sep 2018 Jeg har aldrig set ... sæt selv noget ind .. men det er jo ikke lig med at det ikke findes.

Dooh ...

Der er Cash, som jobber (jobbede måske, den er ikke helt ung mere) i lufthavnen som pengehund - og så var der en anden malle derude også.
    Tror vist, at der er kommet en mere .. men jeg har jo naturligvis ikke styr på alle hunde, som jobber i CPH lufthavn, så måske jeg bare skulle flade lidt ud .....

Suk ...

• #17   8. sep 2018 Martine, det er rigtig, der er kommet en mere, så det i tv for et stykke tid siden

• #18   8. sep 2018 Var der ikke en malletæve derude for nogle år siden?

• #19   8. sep 2018 # 18
    Ja det er.

Når man har arbejdet i CPH siden 85 burde man da mindst være løbet over Cash, han er jo berømt i det ganske land.

• #20   8. sep 2018 Tak for jeres svar. Jeg viser ham tråden her, så han kan se, at han tager helt fejl i sin påstand. Det er i øvrigt ikke første gang, han siger noget vrøvl ang. hunde, og vi er dybt uenige med hensyn til træning, så jeg undgår helst hundesnak med ham smiley

• #21   8. sep 2018 Cash er en tæve smiley

• #22   8. sep 2018 Nååååh smiley smiley

• #23   8. sep 2018 Så vidt jeg husker, så er der også en engelsk cocker, der render rundt som narko-hund. Men kan være en FT... De kaldes jo i flæng cockere alle sammen. smiley

Men spændende tråd.

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#24   8. sep 2018 Hold nu kæft, hvor er der mange tumper smiley

Det eneste jeg har "påstået" er at jeg aldrig har set nogle af de nævnte racer i CPH. Det betyder sgu da ikke at jeg tror at de ikke findes, eller at jeg ved alt om alle hunde i lufthavnen.

som de fleste er klar over, er CPH landets største arbejdsplads, og holder åbent 24/7, så der kan jo godt ske noget som jeg ikke ser... smiley Så ja, der er vist brug for at nogle her slapper lidt af!

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#25   8. sep 2018 rigtig ejer af... den har jeg set på tv for mange år siden

• #26   8. sep 2018 Det var en FT...hvis det var denne.

https://www.b.dk/nationalt/her-er-chili-cykelrytternes-skraek

• #28   8. sep 2018 Ja, jeg kan da ihvertfald se en smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#29   8. sep 2018 ejer af.. øv smiley ja det var epohunden. fantastisk hvad en hund kan

• #31   9. sep 2018 Jeg kan ikke rigtig se, at dristig har noget at gøre med skarp eller aggressiv.

Dristig har for mig noget at gøre med mod, og det kan en super venlig hund sagtens have, ganske lige så vel som en mindre dristig hund - usikker, uden mod - sagtens kan være skarp og/eller aggressiv.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#34   9. sep 2018 en hund kan sagtens bide uden at være aggressiv

• #36   9. sep 2018 Synes du, Martine, at Kim giver udtryk for at have styr på samtlige hunde, der arbejder i CPH?

Hvor er jeg glad for, at du som altid kommer forbi og liiiige sætter tingene på plads - din uddannelse har bestemt ikke være spildt på dig.

I stand corrected - af hjertet tak smiley

• #39   9. sep 2018 Mao - du kunne i virkeligheden godt trække dig tilbage, men godt vi har HG smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#40   9. sep 2018 Isabelle og stoppet en del skolegårdsmobbere går jeg ud fra smiley

Kommentér på:
Aggressive hunde bliver brugt i lufthavnvn?

Annonce