{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
868 visninger | Oprettet:

Regnforskrækkede hunde {{forumTopicSubject}}

Tror de fleste med regnforskrækkede hunde kender til det der "Det kan du ikke mene" blik, når man har gjort sig klar til en luftetur, åbner døren og ser...*skræk og rædsel*...det regner.
Jeg følte mig da næsten umenneskelig, da jeg fik blikket idag, trods der ingen regn var, men hun vådt fortov. Stakkels stakkels lille Maika. Tænk at jeg kunne finde på at slæbe hende ud i sådan et ulækkert vejr smiley

Nu har nogen måske set at jeg er i fuld gang med at tabe mig (jep, det er ved at være nogen tid siden der er kommet en update), og det gør jeg bl.a. ved at gå lange ture med vappen, men det er skisme ikke nemt når dyret vender på en 25 øre efter 400 m, og vil hjem igen smiley
Jeg kunne self. vælge at slæbe hende afsted, og få lidt armmulre, nu jeg alligevel er i gang, men jeg har bare ikke tålmodighed til bedstemor tempo, hvilket er hvad resten af turn bli'r, indtil jeg vender om (så går det stærkt).
...Så må jeg jo bare gå en ensom tur i regnvejret...med mig selv. smiley

Andre herinde der bøvler med regnforskrækkede hunde?
Del gerne hvis I har nogle spøjse episoder.

Strøtanke: Mon vandtætte hundesko kunne være en mulighed?
(og en regnjakke og paraply sat på selen) smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regnforskrækkede hunde
  • #1   16. sep 2018 Altså hvis vi bare skal GÅ så er Charlie heller ikke vild med regn. Han går med, men ser egentlig ikke ud som om det morer ham. Hvis han der imod får lov til at grave efter mus så en han totalt ligeglad med regn. Det kan stå ned i stænger og lyne og tordne uden han bekymrer dig om det. Så måske skal det "bare" være sjovere når i skal ud.
    P.S Opgravning af mus giver IKKE ret meget motion til andre end hunden og musen ??


  • #2   16. sep 2018 Min dør når jeg giver ham dækken på, fordi det regner, sheltie går i selvsving og kaster sig rundt i håb om det falder af ???? men når de så ude i det er det okay. dig løber Boston hjem hvis han ikke har dækken på og det regner ???? han har en gang til agility nægtet at komme ud af tunnel fordi det væltede ned ????

  • #3   16. sep 2018 Ridgeback's er nu ikke ret glade for vand, men jeg har lært Sam siden han var hvalp, at vi godt kan gå turer i regnvejr, når bare han får et dækken på smiley

    Det skulle genopfriskes her efter en lang tør sommer uden regn overhovedet, så første dag hvor det regnede efter tørken, blev en kort morgentur på 20 min, for Sam var ikke imponeret smiley

    Nu har han vænnet sig til det igen.

    Hvis han vil ud i haven og han opdager det regner, så var det alligevel ikke så vigtigt at komme ud, det samme med gåturen, jeg skal altid lige "tvinge" ham ud af døren.


  • #4   16. sep 2018 Tucker haaaader regn og skal gerne bæres ned til døren de dage smiley
    Videoen her viser tydeligt hvordan han er når han ved det regner:
    https://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/44362-entusiasme_for_morgentur

    Når jeg så endelig får slæbt ham ud, så stopper han ALLE steder hvor der er en tør plet, man kan ofte se ham stå klemt op af et hus f.eks. smiley Når han så ser vi har kurs mod hjemmet, så stormer han afsted.

    Jeg købte faktisk en regnjakke til ham, men det var bare ekstra tortur og han var bare sleeet ikke i stand til at bevæge sig når det kom på åbenbart, han så bare SÅ ynkelig ud smiley

    Sidste år købte jeg så et nyt dækken, egentlig mest tiltænkt træning når der er vådt og han skal sidde stille. Dét dækken vejer næsten intet og sidder mere løst og dét kan han faktisk bevæge sig i smiley Så nu bruger vi det i regnvejr og så er han lidt nemmere, når vi ér kommet ud af døren. Han skal nok forevigt tvinges ud smiley


  • #5   16. sep 2018 Mine nægter at gå hvis det regner. Bare at få dem ud i haven og tisse kan være en kamp uden lige. smiley ofte må jeg selv i tøjet og ud i haven med dem til de har tisset, for ellers løber de ind hver gang jeg sætter dem ud.

    Jeg har engang prøvet at jeg bare trængte til at komme ud og få klaret tankerne, det var begyndt at regne men ud skulle vi. Jeg nåede Maks 10 meter væk fra huset, så måtte jeg give op, lukke hundene ind og gå selv smiley


  • #6   16. sep 2018 Min venindes hund var IKKE glad da himlen åbnede sig mens vi var på tur og vi begge blev gennemblødte smiley

    Det er regnvand på ubehandlet trægulv smiley


    profilbillede
  • #7   16. sep 2018 Svende er total ligeglad og ekser helt, når vi skal på tur smiley Ej passer dog ikke helt...han hopper ikke helt lige så meget, hvis det STYRT REGNER. Men der skal dæleme meget til smiley

    Han folder dog ørerne mere ind langs hovedet, når det regner...går ud fra, at det er for at undgå regndråber i ørerne smiley

    Han har en eneste gang været ked og måtte bærea resten af vejen. Han har været omkring 1/2 år, da vi blev fanget i en meget voldsom byge. Der krøb han i læ mellem mine ben og jeg måtte sætte mig på hug og vise ham, at det “bare” var regn. Han måtte op på armen, så vi kunne komme hjem. Alle var total gennemblødte...det var helt vildt smiley


  • #8   16. sep 2018 Kan sagtens lokke Fiibi ud i regnen.
    Men når der er den mindste vandpyt på vejen, så skal hun pænt udenom den, istedet for, at gå igennem det.. For våde poter det duer jo ikke. smiley


  • #9   16. sep 2018 Heh, de ting I skriver lyder meget velkendt.

    #8 - Pia K
    Det er faktisk sjovt du siger det, for netop vandpytter er Maika totalt ligeglad med. Hun vader bare igennem, ligesom hun om sommeren også bare vader ud i søer og hav. Men vådt fortov - Nej, puh ha. smiley


  • #10   16. sep 2018 #9

    Fiibi er også totalt ligeglad med vådt fortov, søer, hav og sådan noget. Men hvis der er en vandpyt, så skal damen spille kostbar og går en lang vej udenom, istedet for bare, at vade igennem smiley


  • #11   16. sep 2018 Ahh...her går vi (Svende) helst ikke i vandpytten...men tænker det har noget med frihøjden at gøre smiley

    Vi (Svende) bader så heller ikke smiley


  • #12   16. sep 2018 Sam kan dog sagtens gå i vandpytter og bader gerne i alle søer og åer vi kommer forbi + stranden smiley

  • #13   16. sep 2018 Jensen er fuldkommen ligeglad.. Tror slet ikke han ænser det.. Hvis det regner når han skal ud at tisse af inden vi går i seng, skynder han sig ud til det nærmest hjørne/busk, letter ben og stormer ind igen.. Men på gåture er han ligeglad.. Vil hjertens gerne drikke af alle vandpytter på vejen.

  • #14   17. sep 2018 Jeg må løfte Misha og Dexter ud, når vi SKAL ud i den dumme regn. Og de har ellers regnfrakker på, så de ikke bliver våde og kolde. Tror kun vi får spøjse blikke fordi 1. mine hunde har tøj på. 2. fordi de ryster sig når der er faldet 3 regndråber på dem smiley det er utroligt mange rysteture på en meget kort tur haha

  • #15   17. sep 2018 Jeg kan slet ikke sætte mig ind i sådanne situationer, Walther tumler i regn og sne, sol og tåge, forleden løb vi en tur i regnvejret, han var lykkelig smiley Det er da også tit kun hans energi og glæde der får mig ud på længere gåture i regnen, her er det nok mig der er lidt regnforskrækker smiley

  • #16   17. sep 2018 Clinton er totalt ligeglad med vejret og regnvejr genere ham ikke. Dette uanset om vi skal ud og træne eller ud og gå tur.
    Perle er ikke specielt vild med regnvejr når vi skal på gå-tur. Men iføres hun sit regndækken så er der ingen problemer - heller ikke med lange ture. Skal hun ud og træne er hun komplet ligeglad med regn og blæst.


  • #17   17. sep 2018 Kender det alt for godt, derfor har vi regnfrakker smiley de er dog stadig ikke særligt imponerede..

    profilbillede
  • #18   17. sep 2018 Ziva kan gå pænt i snor når det er tørvejr og fatter ingen ting i regnvejr fordi det er så fedt at jagte og løbe igennem vandpytter. måske kan vi parre deres entusiasme og dividere med to for jeg synes det er lidt bittert i pisse øsende regnvejr at træne med klikker og klistrede godbidder på kolde fingre at gå roligt forbi vandpytter smiley

  • #21   18. sep 2018 Haha, jeg skrev faktisk regnjakke og paraply i sjov. Men kommer ikke bag på mig at det findes smiley

  • #23   18. sep 2018 Luffe er temmelig ligeglad med vejret. Måske er han for dum til at kunne mærke at han bliver våd? Han vader i hvert fald lige gennem vandpytter som om han ikke registrerer de er der, selv om et par skridt til siden ville have betydet at han kunne undgå dem. Våd pels? Vand kan da let rystes af, og som bonus kan det overføres til ham der står lige ved siden af...

    Den eneste gang jeg har set Luffe være lidt nede over vejret, var en gåtur hvor der var meget dis i luften, og det pludselig blev så koldt at det satte sig som rimfrost i pelsen. DET var ikke sjovt!


    profilbillede
  • #24   18. sep 2018 Carla HADER regn - som i virkelig HADER smiley
    Hun skal tvinges ud og tisse og vi skal fysisk slæbe hende ud. Hun bliver som en sæk kartofler og gør sig slap og tung...ikke en nem opgave når hun vejer 45 kg smiley

    Nå men så køber vi da bare et dækken, tænker de kloge hundeejere - men så sker det, at hunden går i stykker - intet virker på den. Så vi går en svær tid i møde og kan forvente at blive mødt af dette udtryk adskillige gange i efteråret smiley


    profilbillede
  • #25   18. sep 2018 Holly: Ja puha, så lader vi bare være med at gå tur hele vinteren, fordi overtøj er sååå slemt.

Kommentér på:
Regnforskrækkede hunde

Annonce