{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ang kamp/muskelhunde
  • #1   18. mar 2007 Muskelhunde vs. medier

Vores idé er den, at vi ønsker at arrangere et muskel hundetræf den 1 april I Horsens.

Vi vil gerne her invitere medier, evt. TV2 for at vise og bevise at den dårlige omtale bulldogs, amerikansk staffordsherier terrier, rottweilere osv. har fået i medierne, skyldes dårlige ejere og ikke racen i sig selv.

At disse hunde ikke er de rene døds maskiner og at de er l er lige så vel som golden retrievere er familie hunde – jeg selv er den lykkelige ejer af 2 rottweiler blandingere og bedre familie hund fås bare ikke.

Grunden til, at jeg skriver er, at jeg er mere inde i det juridiske og ved hvad vi skal være obs på for så vidt som over hovedet muligt at undgå sagsanlæg, så derfor er jeg med som Sabrina Rosanes ! som ”back up” – Men min holdning er nu ikke det anderledes af den grund.

Det vi ønsker er mere positivt og åbent syn på disse racer som er blevet black listet blandet den danske befolkning i al almindelighed fordi medierne har fremstillet dem i dårligt lys – dette er meget uheldigt.
    Vi er ikke ude på at køre hetz mod medierne eller ”ta’ kampen op” som sådan – vi ønsker kun at vise disse racer fra deres rette side.

• #2   18. mar 2007 Hvad skal dit indlæg bruges til?

• #3   18. mar 2007 Jeg kommer også med Maximus

• #4   18. mar 2007 Aaaah, så gav det første indlæg lidt mere mening LOL

• #5   18. mar 2007 Stinna - i stedet så inviter medierne med på en træningsplads..

På et træf kommer der mange forskellige hunde, og bare ET udfald fra en hund kan være nok til at sætte medierne i gang med den helt store tilsvining..

Bare en ide..

• #6   18. mar 2007 moster læs...der står svaret
    godt initiv, nu har vi jo en monsterksmphund obor meget langt væk. Men vi håber at I får en fed dag SS

• #7   18. mar 2007 Nina : Helt enig... Et træf kan hurtig se ud som noget mindre godt, af kritiske øjne...

• #8   18. mar 2007 Sabrina : Tror jeg desværre ikke medierne er med på, men det er et forsøg værd c",)

• #9   18. mar 2007 *GG* sabrina - god vind med det da.. tror ikke pressen lader folk redigere i noget de er blevet inviteret til..

på den måde er det jo egentlig også cencur fra muskelhundenes ejers side..
    - i skal vise vores hunde er en golden retriver (hvilket den altså ikke er), og viser jeres billeder andet må i ikke vise det..

• #10   18. mar 2007 Tja.. det har været forsøgt af rottweilerklubben i Danmark.. de inviterede den samlede presse til avlskåring.. ikke en journalist dukkede op !

• #11   18. mar 2007 Vi er nogle stykker fra Hg som har lavet en lille privat gruppe, som er igang med lige præcis dette emne (og et par andre emner), så hvis i har lyst til at deltage, kan jeg sende en invitation c",)

Men gruppen kræver at man er aktivt deltagende - smiler

• #12   18. mar 2007 Stine : Nej tror ikke det er en god historie for dem, der sker jo ikke noget de kan skrive stor om...

• #13   18. mar 2007 anna Z>> Da jeg skrev var der kun det første indlæg, og det gav ikke meget mening.

• #14   18. mar 2007 Sabrina :
    Skal lige høre det fra Stinna først, vil ikke bare sende invitation uden hendes accept, men har sendt til dig c",)

• #15   18. mar 2007 sabrina - jamen....

i inviterer folk og fæ og deres muskelhunde..
    - INGEN hunde kan enes med.. skal vi sige 50?? tilfældig fremmede hunde; ikke alle 50 i hvert fald..

Der VIL være en hund (nok flere) der laver et udfald og DER ryger ideen så til jorden.. pressen bliver forstærket i troen om, at det rent faktisk ER kamohunde i har jer..

På en træningsplads er der styr på tingene.. Hundene lystrer og har god kontakt til ejerne..
    - andre racer går til træning.. dvs - en muskelhund er som andre racer..

• #16   18. mar 2007 Mette.. begrundelsen fra den ene avis var,at det solgte ikke nok forsider.. så du har ret smiley

• #17   18. mar 2007 jeg prøver ikke at nedgøre ideen, men kan ikke se at det skulle give de resultater i vil have..

til gengæld er der en chance for at muskelhundeejerne kan give hr. og fru. danmark vished om, at muskelhunde altså går til almindelig hundetræning og ikke kamptræning..

• #18   18. mar 2007 Stine :
    JA det tænkte jeg nok... Det er sgu lidt langt ude altså...

• #19   18. mar 2007 Sarina.. de 3 sekunder ødelægger det hele..

• #20   18. mar 2007 man ka altså godt sige til presewfolket at ma kræver at få det godkendt via en gennemseening. har prøvet det i en anden forbindelse.. I kan kræve at godkende billederne ellers kan I lægge sag an SS

• #21   18. mar 2007 sabrina - de fights bliver filmet/fotograferet og ender i medierne..
    det er jeg sikker på..

• #22   18. mar 2007 Mette... ja desværre.. mener jo, det ville være relevant for dem at se hvordan racen blev testet.. men nej

• #23   18. mar 2007 anna - men vil de så komme??

jeg er overbevist om, at pressen dybest set udelukket er interesserede i at få de grumme billeder og fnise ved trykken mens de laver 1000000 kopier...

hvis de får mundkurv på (pressen) hvad sjov er der så ved at komme??

• #24   18. mar 2007 altså nu har jeg været på træf med utallige muskelhunde, jow der kan opstå gnidder men prøv så lige at se taskehundene uden taske? selvfølgelig ville det snarteste være at det var et træf hvor det var hunde der kendte hinanden fra tidligere.
    men igen stil krav, få det på skrift og hvis dette brydes så er det sagsanlæg

• #25   18. mar 2007 Stine :

JA det er jo netop sådan nogle ting pressen skulle skrive om også...

Jeg kan da godt forstå at NÅR der sker uheld og bide episoder, at det kommer i avisen, men synes også at der skal noget mere positivt på banen.

Og der kunne en trænings plads være en fin ting at få med...

• #26   18. mar 2007 Jeg så til hundemarchen i... vejle?? at der var en del muskelhunde oppe og toppes.. mest lyd, men det ser jo voldsomt ud..

de hunde er bestemt ikke lette at holde, og deres trækseler gør ikke sagen nemmere !!
    - der var da en lille kvinde (hostVIVIhost) der måtte ned og sidde fordi hendes amstaff lige skulle noget andet *fnis*

• #27   18. mar 2007 Nina :
    Den camoflerede du meget godt - Gg

• #28   18. mar 2007 mette - ja ikk?? har stadig lidt forkølelseshoste *pudser glorien*

• #29   18. mar 2007 Hehe Nina, så må du drikke en kop the og under dynen c",)

• #30   18. mar 2007 *thi hi*

• #31   18. mar 2007 wow - en reaktion fra jer.. dejligt..
    jeg vil selvf sætte mig med en juridisk rådgiver og lave en form for kontrakt som gør at medierne ik bare kan sende en massakre video som de plejer..
    vil de ik gå med til dette sendes der intet..

vi vil så vidt som muligt bibeholde copyrigth på ALT der optage på dette træf/træningsplads..

alt hvad der sendes af hunde skal ske med ejerens tilladelse og inette andet

• #32   18. mar 2007 jeg tror det kommer an på hvor regelret den jounalist man får forbindelse med er. Jeg har oplvet en journalist fra extrabaldet overholde alle krav om navneforbud med videre. Så det handler vel om at finde en journalist der har interesse i hunde? extrabaldet må have en hundeansvarlig? eller også har jubii eller e andre..SS

• #33   18. mar 2007 Stinna :

Jeg synes det er super at i prøver, men sm jeg skrev længere oppe, så tror jeg ikke medierne (pressen) ville synes det var en god historie hvis de ikke må vise hundene som de er på sådan et træf.

Men prøv da, og se om i kan fange nogets interesse c",)

• #34   18. mar 2007 Mette!

Alt efter hvad ejerne vil sys er oki at medierne sender såååh..
    jeg vil ikk lade min egen hund slås på tv - men nogen vil måske - dette er op til dem og ikke mig.

magtkamp vil der under alle omstændigheder komme - men det færdigklippede resultat skal vi nu alligevel ha lov til at se først

• #35   18. mar 2007 uden godkendelse - ingen fremvisning

• #36   18. mar 2007 Stinna :

Ja ja den har jeg fanget, det jeg siger er at jeg tror ikke at pressen er interesseret i en historie som denne, da de ikke kan få lov at vise den som den er, men der imod kun må vise brudstykker af den...

Men som jeg også skrev, det er et forsøg værd, at se om nogen bider på krogen c",)

• #37   18. mar 2007 Sabrina :

Jeps er forstået c",)

• #38   18. mar 2007 Sabrina :

Næsten - Gg

• #39   18. mar 2007 Nu vil jeg suse i seng, kan i sove godt c",)

• #40   18. mar 2007 natnat mette

• #41   18. mar 2007 natnat til jer - og til jer som læser dette når i logger på..
    problemet med indlæg i medierne omkring kamp-musklhunde indtil videre har været at ejerne har vist deres hundes forrygende vagthunds evner frem og deres ekseptionelle muskelhunde frem - medierne har desværre indtil videre kun valgt at lægge de klip frem som DE mener er relevante (dem som får hundende til at virke for farlige til at almene ejere kan ha en saådan hund)
    Se politikerne er ude på at ulovliggøre disse racer hvilket er fuldstændig hen i vejret da ingen af disse racer farlig med mindre de opdrages til det.
    Selvf kan man sige at det så burde være pligt og vedtages ved lov at disse racer og deres ejere skal registreres - men så skal det gælde for ALLE.
    Ingen hunde er farlige med den rette ejer - det er alt vi vil bevise.
    Her skal ik stampes på noegn - for ingen er dårlige ejere til det modsatte er bevist! og ingen hunde er farlige til det modsatte er bevist!
    Min rottweiler han kan da oz nedlægge på kommando - men det er da SLET ik noget han gør uden ordre - ik en gang i leg!!!!
    Bliver så ked hver gang jeg ser en kamp-muskelhund aflivet fordi at nogle mener den er farlig - hvis denne hund ahr vbidt umotiveret så er det en desideret fejl ved ejeren og ik hunden.
    Her skal ingen trædes over poterne - træd frem og deltag konstruktivt i debatten - vi ønsker at folk skal se den ægte side af disse racer.. intet andet :o)

• #42   18. mar 2007 selvf kan hunde reagere forkert - men dette sker ikke kun for kamp-muskelhunde, men lige så vel for alle andre racer

bider hunde umptiveret er det selvcf med aflivning som følge - det er så min holdning

• #43   18. mar 2007 Kan godt se at i alle er væk - men vil lige sige noget -

En kontrakt om kun at måtte sende et lyserødt billed af et sådan træf - ? tror ik på den -
    Offentlige optagelser kan der så vidt vides ikke tages patent på, -
    Og hvad nu hvis de HAR skrevet under på en juridisk bindene aftale - og alle hundene ryger i hovedet på hinanden i et masse slagsmål... Tror du så at nogen er int. i at sende en redigeret film om et Super træf med lykkelige venskabelige hunde der alle elsker hinanden -

??

Tror ik den holder - selvom ideen er skide god, - og at det ville være dejligt at kunne sende et positivt billed ud...

...

Personligt ville jeg ikke få en dyt ud af at se en redigeret optagelse om et hundetræf, - Ved jo som hundeejer at det er GANSKE naturligt at hunde "råwer" lidt af hinanden ind imellem - Så ville vide at en lyserød optagelse ikke holdt vand...

... Og så lige - Sammenklippede sekvenser fra mange timers optagelser = redigering... -

...

Men som basis ide syns jeg om forslaget - ser dog ideen som noget der skal arbejdes på, - for at få sat tingene ordentligt sammen - Til noget som er positivt - SAMTIDIG med at det har presens interesse...

• #44   18. mar 2007 ... ;O)

Dette skulle IKKE forstås negativt -

• #45   18. mar 2007 Fordomme eller ej..

Jeg har min holdning til disse ejer af sådane en hund.

99% af disse ejer egner sig ikke til at holde den slags hunde - derfor er der så stor mediestorm på disse hunde.

Ja, jeg går ind for at disse hunden skal avlives hvis de gør den mindste skade og ejeren en kæmpebøde, på det evt. prisen på hunden. og så skal de ikke have lov til at holde husdyr længere..

• #46   18. mar 2007 god ide .. men så skal det vel ikke kun være muskelhunde men alle racer store som små ?

• #47   18. mar 2007 Stinna :

Ok, så er vi tilbage til starten, og vi er ikke enige der....
    Alle hunde uanset race, kan gøre udfald til et sådan træf, og tvivler på at pressen vil klippe de ting fra deres optagelser, hvis nogle af hundene kom op at toppes...

Og hvis de ikke må sende det, ja så bliver ingen ting sendt... Sådan er pressen desværre, helt uden moral.

Tror ikke i vil få noget ud af et sådan træf, som jeg også skrev længere oppe i tråden...

/Mette

• #48   18. mar 2007 Godt skrevet Jesper, og kan kun sige at jeg er rørende enig...

• #49   18. mar 2007 Jeg vil give Babett næsten ret. Jeg ved ikke lige med 99% men største parten jeg har mødt med muskelhunde aner ikke hvad de har med at gøre - Prøv at se herinde, de fleste prøver at male et lyserødt billede af hundene og påstår det er den BEDSTE familiehund og er nogle søde rare puttehunde. Hver gang der er snak om farligheden af disse hunde kommer alle argumenterne og at de er såååååå gode til mennesker. Ja det er jeg ikke i tvivl om, men det er arts aggression der er problemet. Den dag jeg møder flest muskelhunde ejere der er bevidst om hvad for en hund de har. Da vil jeg blive meget glad. Jeg har til dato mødt EN ud af temmelig mange, da jeg møder mange forskellige hunde- jeg er træner i en hundeklub-

• #50   18. mar 2007 Bully Power.. så sandt,det du skriver.. super indlæg smiley

• #51   18. mar 2007 Heiko.. syntes du det er smart at mødes 50 muskelhunde og slippe dem ?

Spørger af ren nysgerrighed ?

Personligt vil jeg aldrig deltage i et sådan træf smiley

• #52   18. mar 2007 Heiko.. det var svar som ventet..ss

Sabrina.. jeg syntes ikke det er en god ide,for chancen for at de får kørt focus på hunde der lige markerer hinanden er for stor .. Men det er blot min mening

• #53   18. mar 2007 Vi/jeg møder jævnligt folk der siger "nej hvor ser din hund sød ud, hvad er det for en?"

vi svarer altid med et tak og det er en amerikansk bulldog.

Så sker det så tit at spørgeren trækker sig baglæns og siger, jamen er det ikke en kamphund??

Nej svarer vi Mathilde er ikke kamphund, hun er igang med at blive trænet til servicehund.

Folk ser så endnu mere forvirret ud og siger jamen service hunde er da lab, schæfer eller golden retriver.

99% af gangene giver vi os så tid til at forklarer at det da er helt korrekt at i DK er der ikke, så vidt vi ved, andre ABér der er trænet op til servicehund. Vi forklarer lidt om hvorfor vi har valgt racen til det brug, hvordan vi træner og hvorfor vi har valgt at betale hele gildet selv for at kunne have Mathilde fra hvalp.

Om vores projekt kan være med til at flytte få folks fordomme lidt?? Ja det håber vi.

Vi oplever da ofte folk der er meget negative og jeg må indrømme at er folk helt oppe at ringe i negativitet så siger jeg stille og roligt, kig på min hund der sidder fint her ved siden af mig, nu vil jeg trille videre med min hund og lade dig have din mening/fordom.

Jesper; jeg er så ening, vejen frem er nogle kontrolerede og velfungerende bulldog´s i by billedet, og jeg kan love i Galten gør vi vores til at folk oplever en glad og tillidsfuld ABér :-))

• #54   18. mar 2007 Giver bully power ret.. Troe ikke det er løsningen.. Tror desværre folk der har den mening om muskelhunde ikke kan få et posetivt syn på dem..

Desværre..

Jonas

• #55   18. mar 2007 Hejsa
    HVORFOR ER DET SÅ LIGE AT DEN SLAGS HUNDE HAR FÅET DET RY I BEFOLKNINGEN????
    MANGE DER ANSKAFFER SÅDAN EN HUND,HAR IKKE EN SKID FORSTAND PÅ HVAD TYBE HUND DE FÅR,DE BRUGER DET SOM EN MODEHUND

• #56   18. mar 2007 Er ked af at sige det men tror ikke i kan få copyrigth på de ting pressen optager... det er dem der tager billederne ergo er det også deres billeder og de kan i princippet gøre med dem hvad de vil.......

• #57   19. mar 2007 har prøvet at være med til et af de hersens træf ..syns ikk det er en god ide at lade medierne vise hunde der får lov at "springe" på hinanden uden indgriben.. i min verden er en sådan adfærd forsøg på dominans og ikke sundt at det finder sted. heller ikke at man tager sin hund med og lænker den til et hegn fordi den er aggressiv, så tænker jeg ikke der er grund til den er der ud over at man ønsker at vise sin hund frem
    hmm ja min mening.. men håber i fortsat hygger jer i der deltager.

Kommentér på:
ang kamp/muskelhunde

Annonce