{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.040 visninger | Oprettet:

Dobbelt hundebur, men hvilket? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Vi kigger pt efter ny bil og ender nok med en Ford Focus ST, da den er inden for vores pris og der er okay plads i den.
Med den nye bil vil vi gerne have hundene om bag i, helst i bur. Lige nu sidder de på bagsædet da vi har en sedan.

Af hundebure kigger vi lidt på artfex dobbelt, variocage dobbelt XL og 4pets pro dobbelt medium.

Vi har to eurasier hanner, den ene 27 kg og den anden pt 23 kg men kommer nok op på 28 kg, billedet nedenfor er ca en måned gammelt, men størrelsen kan fornemmes smiley

Hvad er jeres erfaringer med burene jeg nævner, og tænker i at størrelserne er den rette?

Har I andre forslag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dobbelt hundebur, men hvilket?
  • #1   22. sep 2018 Jeg har haft Variocage, og det er det mest elendige bur jeg har haft, og så vejer det enorm meget.
    Min tæve havde det meget med varmen og sad meget af tiden og pustede, så i hendes side var der en del rust på buret.
    Jeg har også set Variocage som har været impliceret i uheld, der kunne man tydeligt se, at stængerne ruster op indvendig.


    Jeg ville vælge alubur, og i stedet for et dobbeltbur, så ville jeg vælge to enkeltbure.


    Prøv at kontakte ham i det her link, han bygger bure til alle slags biler ril rimelige priser
    http://bechtrade.dk/


  • #2   22. sep 2018 Vi fravalgte bur og fik fastmonteret et gitter mellem bagsæder og bagagerum da vi købte ny bil. Jeg vil gerne have adgang til fuldt bagagerum uden at skulle tage bure ud og ind hele tiden.
    Vi kører så heller ikke så meget med hundene


  • #3   22. sep 2018 Vi har variocage xl eller er det XXL.. dobbeltbur. Det er indstillet så det er størst muligt og passer til to hsh tæver på 30 kg.
    Vi er glade for det. Men ærligt jeg blev overrasket over hvor “løs” det er. Sådan, jeg forventede det var mere fast og solidt. Havde vi ikke købte det brugt til en rørende pris, havde jeg aldrig valgt det efter at have det i hænderne og slet ikke givet fuld nypris for det. Så havde jeg forventet mere til prisen. Og istedet givet de penge på noget fra en lokal smed.
    Vi kan sagtens tage det ud og ind af bilen vægtmæssigt to mennesker.


  • #5   22. sep 2018 Artfex er jeg vild med. Hvis jeg havde pengene sad de alle 4 i artfex bure.

  • #7   22. sep 2018 WT-Metall ..

  • #8   22. sep 2018 # 3 Rigtig, mit "raslede meget"

    # 5 Jeg bryder mig ikke om Artfex, da det ikke holder hår og skidt inde i burene.


  • #9   22. sep 2018 Det jeg har nu er et Ferplast alubur, det kan bruges til høj læssekant uden at der er noget der skel "klodses op"
    Det fås også som dobbeltbur.



    profilbillede
  • #10   22. sep 2018 og når det er åben.


    profilbillede
  • #11   22. sep 2018 Anni hvorfor to enkeltbure?

    Mange tak for mange input, jeg er åben for alle ideer, da vi jo ingen erfaringer har. Jeg vil bare have sikkerheden er i orden. 4pets pro får gode anmeldelser på FDM


  • #12   22. sep 2018 To enkeltbruger fordi man så altid kan tage et ud, hvis for eksempel man har en syg hund der skal holdes i ro, så kan man tage buret med ind, og man har stadig et bur i bilen til den anden hund kan komme med.
    Hvis man for eksempel lige skal bruge lidt ekstra bagagerums plads når man skal transportere noget, og så kan man stadig hav en hund med, eller hvis man reducerer til kun en hund.

    Jeg synes at det er nemmere at tage enkel bure ud frem for et stort dobbeltbur.

    Jeg foretrækker enkel bure, men smag og behag er jo forskellig.


  • #13   24. sep 2018 Vi har et dobbelt Variocage i den ene bil og to stk enkeltbure bygget af en lokal smed i den anden bil. Variocagen var lidt en 'nødløsning', da smeden holdt op med at lave hundebure. Smedens bure er klart de bedste og man kunne få det præcis som man vil have det. I vores tilfælde et stort bur og en mindre bur som kunne stå ved siden af hinanden.
    Variocagen ruster lidt. Derudover er det nu altså ganske udmærket. Vores rasler lidt fordi Clinton - af en eller anden, for mig ukendt, årsag, synes at gummimancheterne ved 'udtræksstængerne' ikke skal sidde, der hvor de er tiltænkt, men istedet allesammen skubbes til side smiley Jeg kan sætte dem på plads efter hver køretur; tandmærker afslører at det IKKE er fordi de selv glider af. Derudover skal man ikke lægge ting ind ved siden af buret, som små pilpotede terriers ikke skal have fat i; næse og poter kan godt fiske en rulle 'prutposer' ind gennnem tremmerne og lave plastikkonfetti af en hel rulle poser på en ganske kort køretur på 10 min smiley


  • #14   24. sep 2018 Jeg vil bare lige skrive igen at vi altså er glad for vores variocage. Oplever ikke det rasler og larmer eller er træls i brug. Vi har heller ikke set rust.
    Det jeg mener med løs er at jeg bare forventede noget der var mere fast og kvalitetsagtigt, tungt og solidt når en nypris er over 7000kr.
    Lidt Ala et solidt trægulv kontra klikgulv.
    Men i brug er det super praktisk for os.


  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 925
    #15   24. sep 2018 Jeg har det her i min Ford Focus st. car;
    https://www.zooplus.co.uk/shop/dogs/dog_cages_carriers/carriers/petzplus_aluminum_dog_boxes/384919

    Men om det er stort nok til 2x eurasier ved jeg ikke smiley
    - Der kan sidde 4 westier i det smiley


  • #16   24. sep 2018 Kør ud til forhandlerne og prøv burene i bilen. Det bliver så irriterende på sigt, hvis det hele ikke bare er i orden. Især hvis I kører meget, med burene i bilen.
    Og det er jo ikke just billigt, at købe bure til vovserne.


  • #17   28. sep 2018 Kender I nogle fysiske forhandlere af variocage, artfex og 4pets samt nogle af de andre nævnte bure i Nordjylland? smiley

Kommentér på:
Dobbelt hundebur, men hvilket?

Annonce