2.828 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Ravhalsbånd mod lopper og flåt Ravhalsbånd mod lopper og flåt

Hvad er jeres mening om eller erfaring med ravhalsbånd til at holde lopper og flåt væk?

Jeg indrømmer, at jeg selv er superskeptisk, men ville på den anden side være lykkelig for at kunne slippe for at bruge andre midler.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ravhalsbånd mod lopper og flåt
  • #1   22. sep 2018 Jeg har endnu ikke fundet et eneste naturmiddel der virker effektivt mod flåter og alle jeg kender der mener de virker har hunde med kæmpestor pels, så jeg må indrømme, at jeg tænker de tror det virker, fordi de ikke ser flåterne? Eller også må de bo steder uden ret meget vildt?

• #3   22. sep 2018 #2 ifølge teorien, så skulle rav ind mod hundens pels gøre den statisk elektrisk, plus skulle frigøre nogle olier ved opvarmning ind mod pelsen, så flåterne ikke vil hoppe på og sidde fast, så vidt jeg har forstået ...

Du kan læse om dem her. Jeg kan dog sige, at det virker ikke på mine kortpelsede hunde. Måske skal man have lang pels? Eller måske virker dte bare ikke smiley

https://www.barksnbones.dk/shop/ravhalsbaand-518p.html

• #7   22. sep 2018 Det virkede IKKE på Charlie. Jeg har heller ikke haft held til at finde et mere giftfrit alternativ til Bravecto selv om jeg gerne ville.

• #8   22. sep 2018 Lige rav har jeg ikke prøvet, men har i tidens løb prøvet alverdens sprays, magneter og hvad der ellers findes af ikke-giftige muligheder. Intet af det har virket mod flåter. Jeg tænker man bare må erkende, at flåter ikke er så sarte, og vil man dem til livs, så må der skrappe midler til.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #9   22. sep 2018 trylle trylle smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#11   22. sep 2018 hahaha

• #12   22. sep 2018 #10 Det ER afprøvet. Det virker heller ikke mod hverken flåter eller lopper. Til gengæld er man fri for at hunden bliver gramset på af folk man møder på gåturen ??

• #14   22. sep 2018 Ha ha ha det kan godt være det er Google Translate der har været i brug.

• #15   22. sep 2018 smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#17   22. sep 2018 hahaha

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 678
    #18   23. sep 2018 Flåter kan ikke tåle et krucifiks! Almindelige kors virker også, men det første er mere dekorativt.
    Det man gør, er at man fanger flåten og lægger den på en hård plan overflade. Derefter tager man korset/krucifikset og lægger oven på flåten, og trykker hårdt på det, og værs`go! flåten er død...

• #21   23. sep 2018 Cocos opdrætter bruger ravhalsbånd og har gjort det i virkelig mange år.
    Måske det kommer an på hårlaget..?

• #23   23. sep 2018 Jeg tænker ikke pels skulle have betydning, eftersom de også sælges til mennesker. Der tvivler jeg også på virkningen.
    At en opdrætter har brugt det i mange år dog er jo intet om, at det rent faktisk virker. De er garanteret også opdrætterevde har brugt fjernhealing o.l. i mange år

• #24   23. sep 2018 Michelle: jeg skriver ikke, som jeg gør, for at sige, at fordi en opdrætter gør det, at så virker det.
    Jeg deler min erfaring, hvilket er, at Cocos opdrætter bruger det, har gjort det i mange år, og at det jo så åbenbart virker for hende.

• #26   23. sep 2018 #25 HA HA HA HA Min søster sagde til vores mor, at det hegn hun har rundt om haven er kamelsikret. Mor så noget spørgende ud, så søster forklarede hende at der jo ALDRIG var kommet en kamel ind i haven smiley smiley smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#27   23. sep 2018 det virker ikke på leoparder dog skal man huske...

profilbillede
  • Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#29   23. sep 2018 hahaha genialt

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#32   23. sep 2018 sådan hahaha

• #33   23. sep 2018 Altså der er jo stadig strandlopper på de strande hvor der findes rav smiley

• #34   24. sep 2018 Jeg går ofte med ravhalskæde eller et ravsmykke. Man får stadig fx myggestik med dem på. Tænker at flåter nok er sådan ca lige så ligeglade med rav som myg tilsyneladende er smiley
    Næææh, noget der virker at at ofre en høne ved fuldmåne og danse nøgen rundt om hunden. SÅ skal flåterne nok holde sig væk smiley smiley smiley
    ... eller nowet.

• #36   24. sep 2018 #35 Åh ja den kan jeg godt huske ??
    Hvis bare noget er et naturprodukt så kan det jo ikke gøre skade. Som når man bruger kamillete til at rense øjne med. Det kan ikke gøre skade, for det er jo et naturprodukt. Tænkte at det er sand/grus jo også, men orkede ikke diskussionen.

Kommentér på:
Ravhalsbånd mod lopper og flåt

Annonce