{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
351 visninger | Oprettet:

Nogen BARF-kendere? {{forumTopicSubject}}

Hej. Håber på at der er nogle kloge BARF-kendere der kan hjælpe os. Vi er for nyligt begyndt at fodre vores hund med BARF efter en lang kamp med at prøve at få hende til at spise. Hun er vild med det, men synes det er en jungle at finde rundt i.
Vi har ikke lige nogen BARF-forhandlere i nærheden, så vi bestilte fra zooplus.dk

En pakke der hedder proCani Basispakke der indeholder:
"I proCani Basispakke 20 x 400 g får du:
5 x Ren oksekød
5 x Oksemave-mix
5 x Fjerkræ-komplet
5 x Oksekød og fjerkræbrusk"

Det er en basispakke, men jeg undrer mig over, om der er andet vi skal give hende? Jeg er bare bange for, at hun kommer til at mangle noget.
Vi har købt noget vitamin, og derudover giver vi lakseolie.

Nogen der kan svare?

Kommentarer på:  Nogen BARF-kendere?
  • Jeanette O
    Jeanette O Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 6 Svar: 1.885
    #1   11. okt Hun skal have ben 2×ugentlig, nogen giver mere

Kød og ben fra forskellige dyr og indmad

Kød i stykker er at foretrække

Mine får : hest , and , okse , kalkun , gås , lam, kylling og kanin

• #2   11. okt Vi har prøvet to forskellige produkter, som alle har været sammensat fra producenten som komplette løsninger;

Den ene er fra Barf-foder.dk, hvor konceptet er ar man køber en "pakkeløsning" som gives over en passende periode. Blandingen sikrer angiveligt at hunden får det den har behov for i løbet af den tid det tager at tømme kassen. Lidt noget griseri at stå med, men billigt.

Den anden er fra "Rigtig hundemad" og kaldes "Bellas favoritter". Den kommer i 4 varianter (som stort set er ens når man kigger på indholdet, idet kun 15% er fra det dyr der reklameres med i titlen) som hver især skulle dække hundens behov. De er yderst praktiske at bruge, men også ret dyre.

Begge har virket fint på vores Luffe i de 1½ de hver især har været prøvet.

Vi er lige startet op med noget helt nyt; BARF som leveres i pølser, som også skulle være heldækkende, og som kommer i 10 forskellige varianter! I modsætning til Bellas favoritter, er andelen af de enkelte varianter hovedingrediensen! Faktisk er 85% af indholdet fra det dyr der står på pakken (2 af varianterne er så ikke relateret til et bestemt dyr). Indtil videre har Luffe så kasseret 3 af de 8 varianter vi har prøvet, men været meget glad for resten. Langtidsvirkningen kan jeg selvfølgelig ikke udtale mig om, da vi kører på først måned. Prisen ligger ca. midt imellem de to første.
    Foderet er fra Fodergrossisten.dk

I alle tilfælde supplerer vi med madrester for hyggens skyld, diverse tyggeting og kødben 1-2 gange om ugen.

• Kasper J
    Kasper J Tilmeldt:
    okt 2018

Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
    #3   11. okt Tak skal I have, begge to! Det virker som om, at vi måske burde overveje en anden løsning næste gang, måske den pakkeløsning fra Barf-foder.dk ? Da det ser ud som om, at der er en del flere forskellige slags kød

Jeanette O, det vil altså sige, at vi skal købe indmad til hende og ben udover det, hun får nu? Jeg spørger dumt, fordi jeg synes tit, man hører, at der er risiko for at overdosere calcium, men jeg vil jo heller ikke give for lidt af det. ?? Jeg er sådan en pylrefar...

• #4   11. okt Vær obs på bellas favoritter. De skulle indeholde alt for meget kallun. Af hvad jeg hører herinde

• #5   11. okt Salla - de indeholder slet ikke kallun.

• #6   11. okt Super, hmm er det mon et andet mærke der gør det så?

• Jeanette O
    Jeanette O Tilmeldt:
    jun 2014

#7   12. okt Ja hun skal have ben og indmad

Man skal fodre efter et byttedyr på en månede

Som jeg har forstået det, kan de ikke få for meget calcium , hvis maven kan tåle det, det kommer ud af naturlig vej

• C
    C Tilmeldt:
    okt 2015

Følger: 3 Svar: 44
    #8   12. okt Fisk

• #9   12. okt Er det ikke på en uge, der skal nås rundt om et byttedyr?

Muskelkød, ben, indmad?

• Jeanette O
    Jeanette O Tilmeldt:
    jun 2014

#10   12. okt Jo selvfølgelig en uge, ikke månede

...Ja og fisk

Vildt og gris får mine også

• Kasper J
    Kasper J Tilmeldt:
    okt 2018

Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
    #11   12. okt Åhh ha, det er altså en jungle!

Hvor køber I jeres barf?

• #12   12. okt Jeg køber hos das-tierhotel.de eller hundeparadiset.dk.
    Mine hunde får også frugt og grønt, 1/3 til1/2 af portionen resten råt kød. Jeg går ikke op i, at det skal være et helt byttedyr.
    De dage, de ikke får ben, får de et vitamin/mineralprodukt, og når de får ben, får de levertran. De får desuden olie hver dag.
    På den måde har jeg fodret i mange år, også før BARF blev opfundet. Mine hunde er i topform

• #13   12. okt Det er på ingen måde indviklet.

Jeg køber ved den lokale slagter eller supermarked, så er der hundeparadiset, Das tierhotel, kragborg.

Jeg gider ikke alt det dyre skamhakkede ved rigtig hundemad, vom whatever. Mine skal have store stykker, de kan bruge tid på.

Giv varieret, så går det ikke helt galt.

Kommentér på:
Nogen BARF-kendere?