{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

Kasper J
Kasper J
Tilmeldt:
11. okt 2018
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 2

Nogen BARF-kendere? {{forumTopicSubject}}

Hej. Håber på at der er nogle kloge BARF-kendere der kan hjælpe os. Vi er for nyligt begyndt at fodre vores hund med BARF efter en lang kamp med at prøve at få hende til at spise. Hun er vild med det, men synes det er en jungle at finde rundt i.
Vi har ikke lige nogen BARF-forhandlere i nærheden, så vi bestilte fra zooplus.dk

En pakke der hedder proCani Basispakke der indeholder:
"I proCani Basispakke 20 x 400 g får du:
5 x Ren oksekød
5 x Oksemave-mix
5 x Fjerkræ-komplet
5 x Oksekød og fjerkræbrusk"

Det er en basispakke, men jeg undrer mig over, om der er andet vi skal give hende? Jeg er bare bange for, at hun kommer til at mangle noget.
Vi har købt noget vitamin, og derudover giver vi lakseolie.

Nogen der kan svare? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen BARF-kendere?
  • #2   11. okt 2018 Vi har prøvet to forskellige produkter, som alle har været sammensat fra producenten som komplette løsninger;

    Den ene er fra Barf-foder.dk, hvor konceptet er ar man køber en "pakkeløsning" som gives over en passende periode. Blandingen sikrer angiveligt at hunden får det den har behov for i løbet af den tid det tager at tømme kassen. Lidt noget griseri at stå med, men billigt.

    Den anden er fra "Rigtig hundemad" og kaldes "Bellas favoritter". Den kommer i 4 varianter (som stort set er ens når man kigger på indholdet, idet kun 15% er fra det dyr der reklameres med i titlen) som hver især skulle dække hundens behov. De er yderst praktiske at bruge, men også ret dyre.

    Begge har virket fint på vores Luffe i de 1½ de hver især har været prøvet.

    Vi er lige startet op med noget helt nyt; BARF som leveres i pølser, som også skulle være heldækkende, og som kommer i 10 forskellige varianter! I modsætning til Bellas favoritter, er andelen af de enkelte varianter hovedingrediensen! Faktisk er 85% af indholdet fra det dyr der står på pakken (2 af varianterne er så ikke relateret til et bestemt dyr). Indtil videre har Luffe så kasseret 3 af de 8 varianter vi har prøvet, men været meget glad for resten. Langtidsvirkningen kan jeg selvfølgelig ikke udtale mig om, da vi kører på først måned. Prisen ligger ca. midt imellem de to første.
    Foderet er fra Fodergrossisten.dk

    I alle tilfælde supplerer vi med madrester for hyggens skyld, diverse tyggeting og kødben 1-2 gange om ugen.


  • Kasper J
    Kasper J Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 2
    #3   11. okt 2018 Tak skal I have, begge to! Det virker som om, at vi måske burde overveje en anden løsning næste gang, måske den pakkeløsning fra Barf-foder.dk ? Da det ser ud som om, at der er en del flere forskellige slags kød

    Jeanette O, det vil altså sige, at vi skal købe indmad til hende og ben udover det, hun får nu? Jeg spørger dumt, fordi jeg synes tit, man hører, at der er risiko for at overdosere calcium, men jeg vil jo heller ikke give for lidt af det. ?? Jeg er sådan en pylrefar...


  • #4   11. okt 2018 Vær obs på bellas favoritter. De skulle indeholde alt for meget kallun. Af hvad jeg hører herinde smiley

  • #5   11. okt 2018 Salla - de indeholder slet ikke kallun.

  • #6   11. okt 2018 Super, hmm er det mon et andet mærke der gør det så? smiley

  • #8   12. okt 2018 Fisk

  • Kasper J
    Kasper J Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 2
    #11   12. okt 2018 Åhh ha, det er altså en jungle! smiley

    Hvor køber I jeres barf?


Kommentér på:
Nogen BARF-kendere?

Annonce