406 visninger
|
Oprettet:
Hunde er slet ikke så kloge endda {{forumTopicSubject}}
http://www.hunden.dk/nyheder/er-hunde-saerligt-kloge/54536
Studiet slår fast at hunde egentlig ikke er mere intelligente end andre dyr.
Hvad siger I?
Dorit erklærer sig enig, og bad om en pølse for at have lyttet efter så længe. Bella har ikke nedværdiget sig til at læse studiet, da hun mener kilden er useriøs
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 94 Svar: 1.653
Men det kommer nok også an på hvordan de er vurderede og hvad man har vægtet. I bund og grund er alle vel intelligente hvis man kigger fra den rigtige vinkel, og unintilligente hvis man kigger fra en dårlig vinkel.
Skal prøve og lede og se om jeg kan finde nogle af de scanninger der blev lavet på hunde og hvor de bliver introducerede for forskellige ting imens, det var ret så sjovt at se. Hvis man er til den slags.
apr 2018
Følgere: 673 Svar: 5.720
apr 2018
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Den slags tests handler ikke om, hvor kloge de er, men om, hvor meget de ligner mennesker....
nov 2017
Følger: 11 Følgere: 19 Emner: 7 Svar: 114
Teh paper https://link.springer.com/epdf/10.3758/s13420-018-0349-7?author_access_token=l0Ei9TVnt4GzQU8mkLlO_JAH0g46feNdnc402WrhzyrvQtkryRJVKpu_H0IC2vjiXZ_-fPmTf7rLgR4Dq2RrugGuv4Xp-BvZ0bS_CjXOTItUYRT-Bz8_fnrgUsijnqtnBXq7JOdOqZqpaCKDqM0v9g%3D%3D
Jeg er ikke "overrasket" over at hunde ikke er exceptionelt intelligente i forhold til andre dyr.
PS. Nej har ikke læst hele udgivelsen.
jul 2018
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 678
jul 2018
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 678
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 2.811
Der er mange års evolution der skabt det specielle forhold mellem hund og menneske.
apr 2018
døde alle mennesker i morgen ville langt de fleste hunde dø fordi vores affald forsvandt som coppinger altid sagde.
de er blevet gjort dybt afhængige af os for at overleve via domesticeringen
men lad os bare sige de er elskelige væsener også
harre siger netop at hunden evolutionært har ændret sig. wynne modsiger ham. den sidste lavede nogle forsøg med nogle hunde på internat som ingen ville have. via simpel læring kunne disse hunde nu det samme som harres elskede familiehunde. det øgede deres mulighed for et nyt hjem men medfødt var det ikke.
og som wynne siger, heldigvis for hvor ville det stille mange hunde skidt hvis de nu ikke var født med den unikke evne genetisk til at elske mennesker. heldigvis kan den slags læres viser studierne og der er håb for de hunde som umiddelbart ikke sælger sig selv så godt
harre er ikke overraskende uenig. Han mener at tamhunde bærer på et unikt medfødt træk
selv er jeg enig med wynne. men hver især må vælge side. harres forsøg er spændende. jeg vil opfordre til at nysgerrige googler dem. miklosi er tredje ben. coppinger fjerde. den sidste er desværre ikke iblandt os mere men han efterlader en masse spændende studier om hvad vores hunde kan
jeg lavede på et tidspunkt harres forsøg som wynne havde lavet på hunde på en række katte. de lærte det samme. herefter sendte vi det til harre via wynne og fordi han er et helt igennem sjovt og herligt menneske så fik alle sig et godt grin. Han indrømmer at wynne har en pointe men enige er de ikke
prøv at Google harre hvis i ikke kender ham. Han er ikke en kedelig tør forsker som de fleste. og det er super spændende studier
Hunde er slet ikke så kloge endda