702 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 50 Svar

Undskyld "reklamepige"! Undskyld "reklamepige"!

Hehe vil lige bringe en undskyld til vores stakkels reklamepige i området...

Milo og jeg havde været ude at cykle og løbe en tur, i det skønne forårsvejr i foregårs. han plejer at få lov til at løbe løs når vi kommer ind på vores andelsboligområde (da han ikke kan løbe væk og genere nogle) og han elsker lige at tonse det lille bitte græsareal rundt...

Jeg havde dog desværre (dum hundejer hva :o( ) været så uopmærksom, at jeg ikke havde set den stakkels reklamepige som var ved et af de andre huse (som jeg dog ikke kunne se - alligevel ingen undskyldning). Hun fik lige lidt "skæld ud" med på vejen af Milo, der lige skulle fortælle at det altså er ham der bor her :oP heldigvis var der ikke mere i det, og han luntede "fornærmet" hen til vores hus - imens hun grinte lidt af ham (heldigvis).

MEN UNDSKYLD REKLAMEPIGE, fordi du lige skulle skældes ud, uden grund :o) Min fejl...-den påtager jeg mig :oP

Derud over... God dag til alle jer andre her inde på HG :oD

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 6x gardinstangsbeholder 1.000 kr.
  • Skift af blandingsbatteri 1.000 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Kenwood røremaskine. Blender har sat sig fast 500 kr.
  • Reparation af skriveborde 800 kr.
  • Græsslåning 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Undskyld "reklamepige"!
  • #1   26. mar 2007 Så holder man sq hunden i snor, for det skal hunden sq ikke have love til, undskyldning eller ej.

Der står i lov om hunde, at hunden skal holdes i snor, hvis man ikke har 100 % på styr på hunden,

Man skal hele tiden være på forkant med hunden, så man kan stoppe den linden den laver nogen for for ulykker eller skræmmer folk.

• #2   26. mar 2007 Er det bare mig der mener at man aldrig kan have 100% styr på sin hund eller er derogså andre?

Sød lille historie :))

• #3   26. mar 2007 Man må godt have lov til at have sin hund løst på privat ejendom... og da det er en andelsbolig er jeg medejer af området og derfor også denne ret...

men jaja.. jeg bringer alligevel hermed min undskyld, om du synes om det eller ej!

• #4   26. mar 2007 Christina M

I begyggede områrder, og det er privat eller offentlig - så der det den samme lov som gælder for alle..

Der hvor posten kommer er det offentligt, her kan alle færdes, uden at de skal overfaldes af løse hunden mm.

Her gælder den lokale politivedtægt osse.

//..Babett

• #5   26. mar 2007 Sød historie..
    og nej man kan ikke være 100% sikker på sin hund ALTID..

Selv nhår jeg lufter de 2 cocker jeg bor sammen med slipper jeg dem begge nede på en eng... min skræk er der kommer nogen for så er Sitta hvertfald væk.. men at se hende få lov at krutte lidt af er så herligt.. at jeg ikke kan nenne at lade hver..

• #6   26. mar 2007 Tak... jeg må indrømme, at jeg synes ikke det var en situation, derr fortalte om jeg havde styr på min hund...

Det han gjorde var at skælde ud (måske fordi han blev overrakset)? og lige så snart jeg sagde NEJ, så stoppede han og var han med inde igen :o)

ville bare vise at man sagtens som hundeejere skal kunne se sine (små?) fejl og også være villig til at give en undskyldning - også selvom der jo ikke skete noget...

men okay... jaja... så må folk synes jeg er en dårlig hundeejer... det må jeg tage med...

• #7   26. mar 2007 OVERFALDES!! hva snakker du om!?!? Okay.... så man overfaldes lgiefrem fordi man bliver gøet af? ej okay...

Så en UNDSKYLD til at alle der besøger os også så... for så har min hund sq "overfaldet" mange!

• #8   26. mar 2007 Dennis H: Jeg er enig med dig.

Jeg er også af den holdning at man ALDRIG kan stole 100% på sin hund.
    Uanset hvor veltrænet den er,så kan ENHVER hund bringes "ud af fatning/koncentration..hvad ved jeg!!

Det er et rovdyr med instinkter , der pludseligt kan blive "tændt"!!!

Dermed ikke sagt, at jeg er bange for min egen hund eller noget, men jeg husker bare altid på, at det er et vildt dyr, som vi har taget ind i vores stue.

Det største, skønneste, blideste "vilddyr", man kkan forestille sig! ;o)

• #9   26. mar 2007 Christina M

Det har intet med at være dårlig hundeejer....

Men at man kan forudse uventet situationer, når hunden er løs..

• #10   26. mar 2007 Hvis ikke reklamepigen blev sur, hvorfor skal andre folk her inde så gøre det?.. Og helt seriøst, de folk der bliver sure, må da have meget triste hunde, for de bliver da åbenbart holdt i Utrolig Kort Snor! Det er ikke Dukker, Det er Kæledyr.. Så længe der ikke er nogen der kommer til skade er der da ingen Grund til at folk hidser sig op.. Jeg synes Bestemt ikke at du er en Dårlig hundeejer..

• #11   26. mar 2007 jeg vil ikke mene at du i ALLE situationer vil kunne forudse, hvad din hund vil gøre eller hvordan den vil reagere (lige meget hvor godt man kender den).

Som Dennis og maibritt nævner så er det et "vilddyr", der vil kunne miste koncentrationen og ikke gøre 100% som man forventer i alle situationer.

Ja Milo han gøede, men mere var der ikke det?! Der vil jeg altså stadig vove at påstå at det ikke er overfald.. hvis jeg vidste at min hund var en der kunne finde på at gøre noget (bare det mindste), ville jeg da heller ALDRIG nogensinde have ham fri... - det ansvar må man påtage sig når man er hundejer.

• #12   26. mar 2007 Ann-Britt M

Der ingen der hiser sig op her, vi siger vor mening..

Men det har også et spørgsmål om <b><i>LEDERSKAB</b></i>..

• #13   26. mar 2007 Jamen der forstår jeg ikke hvorfor den er helt galt babett...

lederskabert var jo i orden. lige så snart jeg sagde nej, så stoppede han og gik med...

• #14   26. mar 2007 Jaja, Kald du det hva du vil.. Nu har jeg sagt min mening..

• #15   26. mar 2007 Det er da helt utroligt at i ikke kan få øje på den lille detalje med at der fakkertalt er nogle ude i samfundet der er meget meget bange for hunde og det kan sq ikke være rigtigt at man som hunde-ejer ikke kan overholde den simple ting at holde sin hund i snor HVOR SVÆRT KAN DET VÆRE...
    Det er folk som jer der ikke evner at overholde disse regler der gør at reglerne bliver strammere og strammere...

Kan i virkelig ikkese at i straffer os alle...
    FOR MEGET MAND....

• #16   26. mar 2007 Starffer alle??? Hvis min hund havde gøet i snoren? Hvad havde det så gjort af forskel? Han var ikke engang ovre ved hende...

• #17   26. mar 2007 Men nu var den jo ikke i snor vel.....
    Og det er ligesom det der bliver lagt mærke til

• #18   26. mar 2007 loven siger, hunde må kun gå løs, hvis man kan styre dem 100 %, og så kommer vi til det punkt som jeg lært igennem min uddannelsen som dyrepasser....... arbejde med dyr hver dag.......................
    man kan aldrig stole 100 % på noget dyr, de fleste skader ske ved at man stoler 100 % på sit dyr......
    så heller stole 99.9 % på sit dyr så man er oppe på mærken.............

tag mig selv i stole for megt på de dyr jeg arbejder med............ og det forkert,

• #19   26. mar 2007 Sabine...
    BINGO lige i ansigtet

• #20   26. mar 2007 Griner, synes denne diskussion virker en smule tåbelig...

Hvis hunden havde været i snor, havde den da også gøet, Hvad er forskellen så ???

Jeg vil mene så længe hunden ikke gør noget, er den ikke til skade...

At folk bliver bange for en hund er jo deres problem, nogen mennesker bliver også bange for katte som strejfer rundt og skider i sandkasserne... Men de skal ikke føres i snor, de skal bare lukkes ud af havedøren og passe sig selv...

Og NEJ man kan ikke have 100% styr på sin hund, lige meget hvor meget man går op i træning etc.

/Mette

• #21   26. mar 2007 Nemlig..

• #22   26. mar 2007 Mette..
    Forskellen er meget simpel..
    Ved ikke at have hunden i snor har man balladen
    Ved at have hunden i snor har man vist sig ansvarlig som hunde-ejer ergo ingen ballade.

Men jeg forventer skam ikke du vil kunne forstå det

• #23   26. mar 2007 jeg må igen vove at påstå at jeg ikke tror hun tog sig af det, siden hun bare grinte af ham... Og jeg respektere fuldt ud at folk ikke kan lide hunde (har selv gjort et stort arbejde med min storebror igennem Milo på dette område).

Jeg går heller ikke rundt (ud over hundeskove) med Milo løst. Det synes jeg ikke er forsvarligt... - da jeg ikke vil stole på min hund 100 % (det kan jo glippe at han er så nysgerig at han vil hen og se hvilke spændende mennesker det er vi møder)
    Men da vi er på vores ejendom (og ved at han ikke overfalder folk), og jeg ved at han elsker at tonse det lille areal, ja så får han altså lov.... - og bliver han ved med...

Hvad jeg har lært? At være mere opmmæksom på folk på vores område... -så det ikke behøver at blive gøet ad.

• #24   26. mar 2007 det var da vist en sjov lille historie som tog en forkert drejning hva...

• #25   26. mar 2007 Men ja... synes også det virker noget mærkeligt...

hmm... har man ikke styr på sin hund fordi den gør ad folk?

For hvor er det jeg har overtrådt loven? kan jeg faktisk ik helt se (men fortæl mig endelig). Fordi at min hund gør ad en (uden endda at nærme sig hende), uden snor, så kan jeg ikke styre ham - og overtræder dermed loven?

jeg vil ikke mene at det at en hund gør ad en, er lig med at man ikke kan styre sin hund eller?

• #26   26. mar 2007 Jeg tror også jeg fik sat i stor diskussion op med dette indlæg :oS men vil da gerne høre andres side af sagen, så er fint at der kommer nogle forskellige sider (når det foregår i en ordenlig tone) :o)

• #28   26. mar 2007 Heidi (går ud fra det er S)

Hvad er det du mener jeg ikke forstår ??

• #29   26. mar 2007 Christina..
    Hvis denne reklamepige nu fortalte om denne lille episode hvad tror du så selv det vil blive lavet om til ( brug lidt fantasi )
    det er jo netop sådanne episoder der får nogle af de højere i samfundet til at lave forbud OSV. mod hunde-hold i byer.
    Alene faktum af at hunden ikke var i snor gør at der er grundlag for dette da der altid vil være tvivl om du havde styr på din hund eller ej og gæt hvilken side det ville falde til..

• #30   26. mar 2007 Mette.
    Nu går du jo ud fra ret meget men nej det er H.
    Hvilket jo egentligt er ret uvæsentligt

• #31   26. mar 2007 Heidi : Det synes jeg faktisk ikke det er, men sjovt som du ændre måde at skrive på fra dag til dag...

• #32   26. mar 2007 Det at hunden ikke gør skade på hende, gør vel at hun ikke kan "gå videre med en klage"... nu lyder det forkert kan jeg se (for vil ikke være respekløs overfor folk der ikke kan lide hunde og kontakt til demme).

men hvis vi virkelig skal udvikle denne "fantasi", så kommer hun ikke langt (øv det lyder så negativt, og som jeg ikke tager hensyn til noget :o( )

• #33   26. mar 2007 En ting mere...

Ang det med at folk højere oppe i samfundet laver forbud?? Hvor henne?? indtil videre synes jeg ikke der sker det store må jeg indrømme...

• #34   26. mar 2007 Bare et spørgsmål..
    Er det ikke blevet forbudt at holde visse racer ???
    det er da et forbud ikke sandt.

Er der ikke flere og flere steder hvor man ikke må have hund ??
    det er da også forbud..

• #35   26. mar 2007 Mette --->>> Enig...jeg små griner sgu også lidt... Utroligt at folk ikke kan fortælle en lille historie...og endda indrømme sine fejl, uden at man bliver overfaldet...!!!

Chrstine M--->>> Føler med dig...og håber ikke, at du tager det for hårdt...nogen har bare ikke andet at gå op i...(...skulle man tro...)...!!! Du er ikke en dårlig hundeejer...sød hund du har... :o)

Tror at folk tit glemmer loven, når de kører 60 gennem byen...

• #37   26. mar 2007 Højere oppe i samfundet? De har intet at gøre med hvilke boligkomplekser du må have hunde i - på ingen måde (det er blot ejerene deraf).

jo visse racer... Man hvis vi ser sådan på det, så kan alle gøre skade (store som små - så burde der være forbude ved hver enkelte race). Og i forhold til den store debat ang muskelhunde - der sker da ikke det store, på trods af MEGEN omtale og diskussion alle vejne fra?! (og nej jer er absolut IKKE imod muskelhunde... synes de er nogle dejlige skabninger, og håber virkelig på det bedste for racen. Danmark ville miste MEGET ved ikke at have denne race. men det er der jo desværre andre der ikke synes)

• #39   26. mar 2007 jeg lader mig ikke støde at dette (heldigvis). Er bare glad for at der også er lidt der kan se det fra min side, det er en trøst.

men synes det er fint nok at folk gør opmærksom på de problemer de ser, men jeg vil så også gerne have lov til at give min side af siden og stadig have mine holdninger - og det er der altså ingen der kan ændre på.

• #40   26. mar 2007 hvor er det sygt at selv et så uskyldigt emne som dette er der visse typer der kan piske en stemning op over hehe syntes godt nok det er vildt... get a life...

og christina m er helt på din side og Iris gør det samme om hun er i snor eler ej... men lad være át lytte til dem der åbenbart har fået pisset på deres sukkermad hertil morgen og åbenlyst ikke fatter hvad det var indlægget egentlig handlede om..

• #41   26. mar 2007 Christina: En fjer kan blive til mange fjer lige pludselig. Tror mig jeg ved det. Herude går der rygter om vores hund, der altid går i snor. De ældre herude tror at han er farlig fordi vi går over på det andet fortorv når de kommer med ders små hunde. Det kalder jeg bare ren respekt for andre mennesker.

Det var bare et eksempel på hvordan et dårligt rygter starter.

Din hund gøede kun af pigen, men kan være hun blev forskrækket, kan ikke sige det da jeg ikke var der.

Men som hundeejer mener jeg at man bør føre sin hund i snor.

• #42   26. mar 2007 Christina.
    Jeg er absolut enig med dig et langt stykke og nej dette er da på ingen måde nogen form for angreb ved ikke hvordan i kan få det til at være det ?????

når det er sagt er de forbud samt regler Osv. lavet fordi nogle bare ikke overholder simple ting og derfor strammes der jo op på tingene meget simpelt.

og hvis folk bare fortsætter med at ignorere de regler der nu forefindes bliver der jo bare strammet yderligere op egntlig også meget simpelt.

med hensyn til (At folk bliver bange for en hund er jo deres problem, )
    Så ja måske i første omgang men hvem er det lige der plejer at vinde Offer eller gerningshund/mand ??

• #43   26. mar 2007 Som sagt før... synes det er helt fair at folk kommer med deres meninger, både for og imod....
    men så snart det bliver personligt angreb, ja så er det for mig mennesker udenfor rækkevidde... men men men.... synes ikke folk har været sådan indtil videre, heldigvis :oD

men okay.... INGEN er perfekte... alle må kunne komme med et eksempel (f.eks. som mit) hvorpå man kan tænke sig at man skylder en undskyldning til en (selvom der ikke hvor overfald/angreb mv).

• #45   26. mar 2007 da ikke "offer", da hun/han intet kan påvise?! Det er i hvert fald af erfaring at jeg taler der...

Og ØV IGEN... det lyder så surt og unfair, men det er desværre sandheden...

• #46   26. mar 2007 Nu har jeg jo heller aldrig sagt jeg overholder alle regler og love på denne jord.
    Men jeg er jo så bare også klar over at hvis jeg bliver fanget i at gøre noget ikke helt iorden ja så er jeg jo med til at der vil blive lavet nogle stramninger i hvad det nu end måtte være...

• #47   26. mar 2007 Christina.
    Ja der har jeg jo så oplevet det anderledes og gudskelov for det da

• #48   26. mar 2007 Jamen, jeg må stadig sige, at jeg kan ikke se hvor der er jeg gør noget galt? Ja, min hun gør ad en person. Han nærmer sig hende ikke, han stopper med at gø så snart jeg siger NEJ, og går med mig lige snart jeg siger kom....

hvor er det jeg bryder loven?
    nu kan jeg ikke finde det desværre, men er det ikke noget med at man godt må have hunde uden snor, hvis bare man har styr på dem (hmm 100%? -hvilket aldrig kan ske).
    og havde jeg i situationen ikke styr på min hund? han GØEDE... intet mere (hvis det betyder at man ikke har styr på sin hund fordi den gør, ja så er der da virkelig INGEN i DK der har styr på deres hunde). Jeg kan virkelig ikke se hvor den er gal må jeg indrømme.

• #49   26. mar 2007 christina- jeg synes ikke at du gjorde noget galt og jeg ville have gjort det samme... men synes de meget politiske korekte personer lige skulle til at slappe lidt af nu...

• #50   26. mar 2007 Jeg er en af de personer der har min hund løs men jeg har altså ikke 100 % styr på ham, så jeg lader ham altid løbe løs når jeg ikke kan se andre mennesker eller hunde i miles omkreds og ser jeg nogen komme, ja så sætter jeg ham i snor.. Min collie ville blive sindssyg hvis han ALDRIG var løs.. Så simpelt er det..

• #51   26. mar 2007 jeg vil altså stadig være "fræk" og vove at påstå at INGEN nogesinde kan være 100% på at deres hun makker ret... lige gyldigt hvor meget trænet din hund og ejer er... JO den kan være toptrænet, men man kan altså aldrig være de 100% sikre.

jeg tror nu heller ikke jeg er den enste i landet der under at lade sin hund tonse lidt energi af sig.. -løst.
    jeg synes også jeg prøvede at tage hensyn til mine omgivelser... jeg så først om der var nogle... nej... fejlen fra min side var så bare at jeg overså at reklamepigen var rundt om en af de andre huse.. ja min hund gør af hende... men overfald? det vil jeg stadig langt fra sige...
    bryde loven? det vil jeg også langt fra sige, da min hund ligeså godt kunne have været i snor da han gøede (den eneste forskel der bliver bidt MEGET mærke i her, er at han ikke havde snor på, men alligevel gjorde det som han ville have gjort i situationen MED snor).

• #52   26. mar 2007 aaarj hvor er det dog bare latterligt .. at i farer sådan op . .
    styr jer dog snart . . neeeej man . .
    det er jo en ren børnehave snart her på HG . .

dette emne handlede ikk om at have hunde løs eller ej . .
    så hold dog jeres meninger for jer selv .. og lad dog hver og far sådan op . .
    aaarj altså . .
    OG JO i farer op . . det er da tydeligt at læse . .
    hop dog videre hvis der er noget i ikke er tilfreds med . . det ødelægger da en tråd fuldstæændig . .
    så lav dog en ny . . jamen altså forhelved da . .
    sådan noed blir jeg så gal over . .

• #53   26. mar 2007 Arh... til deres forsvar... synes altså de har holdt en flot "tone" i forhold til hvad jeg har set her inde tidligere... de forklare deres synsvinkler og hvorfor de synes jeg er gal på den...

enig vil jeg dog ikke sige jeg er, men andre her deres meninger og må gerne komme til kende med dem (når det foregår ordentligt).

har ikke på noget tispunkt i denne tråd følt mig stødt eller forulempet... men siger da også min mening igen :o) og den må de så tage eller lade være :o)

• #54   26. mar 2007 Synes også det er en sød historie! Men kun fordi pigen grindede lidt af den fornærmede vovse!:-)

Kommentér på:
Undskyld "reklamepige"!

Annonce