{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
537 visninger | Oprettet:

Syge forsikring, grænse? {{forumTopicSubject}}

Hej hg'ere.

Min hund er sygeforsikret fra dag 1. Af som 8 ugers.
Hun har pga. Skade været igennem 3 operationer og sygeforsikringen har godt og vel dækket omkring 50000 kr. På de små 2 år hun snart er.

Mit spørgsmål er, kan de tillade sig en dag at sige nej til at forsikre os mere? Og hvis de gør, hvad er chancen så for at komme ind i andet selskab? Nogen der har erfaring eller info/viden omkring det?


Kommentarer på:  Syge forsikring, grænse?
  • #1   16. okt 2018 Det burde stå i dine forsikringspapirer, hvordan forsikringsselskabet stiller sig ift. evt. opsigelse af forsikringer.

  • #2   16. okt 2018 Det er hørt om at forsikringsselskaber ikke fornyer fordi udgifterne til erstatning har været store... Kan de tillade sig det? Personligt synes jeg ikke det er god opførsel af forsiktingsselskaberne men de er i deres gode ret..
    Man kan (ofte) godt får forsikret i andet forsikringsselskab, men der tages i så fald oftest forbehold for kendte skader/sygdomme/skavanker.


  • #3   16. okt 2018 Jeg læste lige alle siderne igennem, og det må de godt. Hold op der blev jeg lige lidt klogere. Så må man da håbe hun ikke skal igennem endnu en operation. Selvom penge ikke er problemet. Men når man regner med et forsikringsselskab støtter en, og de så lige pludselig ikke gøre.

  • #4   16. okt 2018 Hvad selskab er det?

  • #5   16. okt 2018 Tryg


  • #6   16. okt 2018 nu har jeg ikke tryg.

    men både Keiko og Aika har store og dyre ture igennem. - et år opbrugte Keiko fuldkommen hele beløbet. (det man kan gå dækket om året)

    jeg høre aldrig et kny - ikke engang en forhøjelse i min forsikring.
    de dækker så ikke længere Keikos allergi medicin - men det fordi vi er nået over grænsen for hvad de dækker per skade.
    alt andet dækkes stadig.

    men ja - de kan i og for sig i sin fulde ret, enden sætte din pris op, eller til sidst smide en ud. - det har jeg dog sjælendt hørt ske, kun i de dårlige forsikrings selvskaber.



  • #7   16. okt 2018 Det kan de sikkert smiley Inden jeg opstartede udredning for allergi og hyposensibilisering kontaktede jeg dem. Svaret var, at de dækker sådan noget det første år.

    Jeg vil tro, jeg indenfor det sidste 1 1/2 år har sendt regninger afsted på mellem 10.000 og 12.000 kr. ( først en skade på pote også alt det allergi halløj) Dette har de dækket uden yderligere spørgsmål smiley

    Jeg har Alm. Brand


  • #8   16. okt 2018 ok har dyrekassen og aldrig oplevet den slags

  • #9   16. okt 2018 Min veninde har Tryg på sin ene hund, og hun har netop fået et brev om at de fordobler hendes selvrisiko og hendes årlige præmie smiley Fordi hunden igennem halvandet år har været i en lang udredning, og så oven i har haft et par almindelige småskader og uheld. Deres begrundelse var at de mistede penge på hende, og det kunne de jo ikke have smiley

    Desværre er man jo totalt bundet af sin forsikring, for et nyt selskab vil tage forbehold for næsten alt.


  • #10   18. okt 2018 A med bomstærke og tykke.

    Hvad er hun nået op på af regninger og støtte fra tryg? Kunne være rart at samligne med en anden der er ude for det nu? Om man evt. Skal til at kontakte andre steder, eller tage en snak med tryg.


Kommentér på:
Syge forsikring, grænse?

Annonce