{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
303 visninger | Oprettet:

videre videre nyt hjem... {{forumTopicSubject}}

Har læst nogle, og specielt en tråd herinde idag, om en hund der ikke kan være alene hjemme og smadre hele hytten på under 4 timer, det er så satans frustrerende, og man er ked af det og sur (kunne jeg forestille mig), det jeg ser er en hund hvis stresstærskel er nået, og træningen før det, har været på lavpunktet. MEN det der pisser mig af, er at folk råder til at finde den et nyt hjem, der er INGEN i dagens Danmark der kan være sammen med sin hund 24 timer i døgnet, året rundt. Der vil opstå dage, hvor hunden skal være alene ligemeget hvor meget man vender og drejer den. Og det sidste en hund der er så stresset og sårbar har brug fo,r er et nyt hjem.!!!!!, man har valgt at få en hund og valgt at tage det ansvar der følger med... både på godt og ondt... og lige til ejermanden af denne hund. den er ikke møntet personligt på dig, men generalt!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  videre videre nyt hjem...
  • #1   28. mar 2007 Det synes jeg lige du skal forklare vores Angel, som har haft stor gavn af at flytte til et nyt hjem... Vores! Hendes tidligere hjem fejlede ingenting - men hun kunne ikke være alene... Det kan hun nu.... Så prøv lige og forklar Angel at det ikke hjælper at flytte hjem...

• #2   28. mar 2007 Louise....Jeg kan sagtens følge dig. Og har normalt samme holdning.

Men når jeg læser om det samme problem med samme hund gentagne gange over en længere periode, ja så kan jeg altså godt "ændre" min normale opfattelse.......

Og jo, mine hunde er f.eks ALDRIG alene hjemme. Jeg har faste barnepiger på, så det kan lade sig gøre. Det er så noget jeg har valgt da jeg fik hunde, og ikke fordi jeg har haft problemer

• #3   28. mar 2007 Jeg siger ikke det ikke kan lade sig gøre, jeg hentyder til det er for let at sende hunden videre, denne hund og Angel er /var under 1 år, jeg synes ikke man kan være sig selvb ekendt, ved at gøre dette, når hunden er i den alder(lømmelalderen) hvor de har brug for noget struktur og faste rammer--(, og mener at i bund og grund er det ejeren der burde ha fundet sig et andet kæledyr.

• #4   28. mar 2007 Jamen som jeg har skrevet i en anden tråd, ville jeg aldrig råde nogen til at vælge det som 1. prioritet... Men jeg ville råde folk til at tage det med i overvejelserne... FORDI hvis de gør det, så er de måske også mere villige til at arbejde mere hårdt for at få det til at fungerer - ved tanken om at de ellers må opgive deres hund til en anden familie.
    Angel kommer fra et hjem hvor de har en anden hund også... Og jeg så deres køkken... Det var totalt splittet af... Og ja - Angel var i lømmelalderen - men hellere at folk erkender problemet og erkender at de ikke selv magter det og giver hunden videre, end at de bare lade "stå til".... Og måske begynder og behandle hunden dårligt pga frustrationer og irritationer...

I bund og grund er vi jo enige, men jeg vil pointere at det indimellem kan være den bedste løsning for HUNDEN....

• #5   28. mar 2007 Lille blub: vi er enige på nogle punkter, men at hunde skal flyttes fra hjem til hjem, det bliver vi aldrig enige om, da jeg er dybt modstander af det, jeg godtager sygdom eller dødsfald, men intet andet, så he he, vi er halvt enige..

• #6   28. mar 2007 Så under ingen omstændigheder mener du at det er det bedste for hunden og flytte hjem? Der er jo ikke nogen der siger at det er igen og igen den skal flytte....

• #7   28. mar 2007 Jeg er modstander af at hunde skal til nye hjem, pga, manglende opdragelse, manglende tid, manglende plads, og manglende økonomi . Jeg er modstander af internathunde, men igen som sagt, der findes og har selv oplevet en solstråle historie, men jo mere jeg oplever, læser og hører bliver jeg mere og mere harm.

• #8   28. mar 2007 Louise : Den er vist til mig ?

Er det ikke mere synd ikke at erkende at andre kan give hunden et bedre hjem ?

• #9   28. mar 2007 Det synes jeg er en skræmmende tankegang - altså at du er imod at hunde skal til nye hjem pga manglende opdragelse eller tid... Fordi kommer de ikke til nye hjem står HUNDEN i én af følgende situationer: 1) Totalt aggresiv/ uacceptabel opførsel over for andre mennesker eller hunde pga manglende opdragelse eller 2) Totalt understimulering pga manglende tid....

Er det så ikke bedre hunden får nyt hjem??? JA gu er det noget som folk skulle have tænkt over før - men helt ærligt - vi kan alle være bagkloge og lære af vores fejl og så længe hunden kun skifter hjem 1 gang tager den altså ikke skade af det... Tænk på servicehunde eller blinde hunde de bliver også trænet i et hjme og skifter så hjem når de er færdig trænede....

• #10   28. mar 2007 Ligemeget hvordan og hvorledes vi drejer røven, så vender den bagud, vi bliver ikke enige, jeg er modstander i er ikke. lad os endlig blive ved med det. og tak for kammertonen nat nat....

Kommentér på:
videre videre nyt hjem...

Annonce