517 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Boer-Boel Boer-Boel
Før vi fik vores berner han, var vi temmelig interesseret i racen Boer-Boel. Den minder om den engelske mastiff, men ikke så tung.
- Det er svært at finde noget om racen.
- Ikke DKK-race, hvorfor.?
- Hørt fra én der selv havde 2 (han og hun), at de er ekstrem reserveret. Bliver hurtig aggressiv, og énmands hund..?
Er alt dette noget Boer-Boel ejere her kan nikke genkendende til.? Vi snakker nemlig om hund nr. to og gerne endnu en hanhund..
0 synes godt om

apr 2005
Følger: 127 Følgere: 127 Hunde: 4 Emner: 408 Svar: 3.946
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 97 Svar: 1.806
Jeg har også prøvet at finde en masse om dem... Men det er svært...
Jeg er kommet med i Boerboel gruppen!
Jeg skal snart mødes med en som har den race så jeg kan få meget mere afvide!
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.216
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.216
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=5473
dec 2004
Følger: 40 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 79 Svar: 1.366
Opdragelsen skal foregår kærligt og konsekvent
De bliver på matriklen (I afrika skød man dem der stak af- så genetisk har man valgt dem fra)
Trives som regel godt med andre hunde, som den bliver vænnet til. ( Men bliver den angrebet af en anden hund, vil den forsvare sig med meget stor styrke !)
Rolig indendørs og frisk og legesyg udenfor-En selvsikker og frygtløs hund.
Vælg forældrehundene med omhu: en så stor hund bør have godt temperament.
Racen kan desuden lide af HD, AD, Mavedrejning, allergi, spondylose, ledbåndsproblemer, Entropion og demotex.
jul 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 1.947
Boerboels er ikke under FCI endnu og derfor ikke i Dkk.
En Boerboel er en smule reserveret over for fremmede, dog ikke aggressiv, Ved jeg ikke hvor han har fra ??
Du kan læse massere om racen ved at Google, dog er det meste på engelsk.
En Boerboel er ikke en en-mands hund, men hele familiens hund, den knytter sig til alle i familien, selv kæledyr etc. Men er meget vagtsom og beskyttende over for sin familie...
Hvis i har en han hund nu, vil jeg ikke råde jer til at købe en han Boerboel, da de kan have problemer med eget køn...
Du kan skrive til mig via besked center, hvis du vil være med i Boerboel Gruppen her på HG c",)
/Mette
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.804
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.804
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 141
det mig der er jesper...
jeg er en af dem der har haft mest med boerboel at gøre siden racen kom til danmark.du kan kontakte mig på min mobil 21426455..så skal jeg gøre mit bedste for at hjælpe dig..
Boer-Boel