{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.551 visninger | Oprettet:

Nytårsaften {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg står i den situation at jeg skal holde jul i min lejlighed med min hund, det er første gang vi her her til nytår. Vi flyttede omkring d 1/7.

Jeg har en hund der virkelig hader nytårsaften, han går virkelig i panik og sidste gang havde jeg god effekt af thunder shirt. Skal desværre arbejde både den 31/12 og den 1/1.

Hvordan vil i takle det med jeres hund hvis de var bange for det?

Vi skal ikke andet en bare være mig og hunden den aften.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nytårsaften
  • #1   21. nov 2018 Jeg ville ikke lade den være alene hjemme, men det ville jeg heller ikke med en hund der er ligeglad med fyrværkeri ?? Så i din situation ville jeg allerede nu skaffe pasning, eventuelt flere muligheder så hvis en må springe fra så står du ikke i sidste sekund og mangler. Ellers tage hunden med på job. Nu ved jeg dog ikke hvor lange dine vagter er og hvornår på dagen de ligger.

  • #2   21. nov 2018 Det er fra 7-15 30. så forventer ikke at der bure være noget der for hvis han skal med skal det ikke være frost vejr, da han skal ligge i bilen, men tilgengæld forventer jeg ikke der er noget der nede imens jeg er på arbejde.

  • #4   21. nov 2018 I det tilfælde ville jeg sørge for pasning - Ikke en god ide, at lade hunden blive hjemme de 2 dage.


  • #5   21. nov 2018 Ja det er der noget om, må se at over veje hvad jeg lige kan gøre med ham


  • #6   21. nov 2018 Boede jeg på bøhlandet, uden fyrværkeri i nærheden, så havde den søde sommerfugl været velkommen smiley

  • #7   21. nov 2018 Så havde jeg heller ikke stået i den situation som jeg gør nu for så havde jeg ikke været så bekymret for ham. Men et nyt sted og i en by og ved ikke hvor meget de fyer af her i nærheden af os


  • #8   21. nov 2018 Nu hvor du har en panisk hund så tænker jeg godt du er klar over, at det selvfølgelig er tanker man skal gøre sig lidt tidligere end en enkelt måned før nytår.

    Så til dit spørgsmål: hvad har du prøvet af tilskud og lignende? Kalm fx? Det har jeg gode erfaringer med. Men det skal jo snart anskaffes.

    Og så tror jeg du skal forvente fyrværkeriet - om eftermiddagen til nytår, og også dagen efter. Du skal altid forvente der bliver fyret af; især inde i byen og et nyt sted du ikke kender.
    Så jeg ville uden tvivl også kigge på, hvilke muligheder der er for pasning, hvis du slet ikke kan bytte vagt. Det kan blive farligt for din hund at være alene, hvis han går i panik.


  • #9   21. nov 2018 Vagterne er faste. Jeg forventer også at det bliver slemt her hvor vi er.

    Hvis jeg havde været hjemme på fyn viste jeg hvad jeg skulle gøre og det er først nu jer er kommet i tanke om det desværre.

    Har ikke prøvet tilskud andet en den trøjer som havde effekt sidste år


  • #10   21. nov 2018 Her begynder de allerede at fyre af fra 10-tiden og når du ikke ved, hvordan det er, hvor du bor ville jeg ikke lade hunden være alene. Min hund får ikke lov at være alene hverken i juledagene, den 31. eller dagen efter nytår...

    Desværre er de allerede begyndt her. Godt nok kun et par voldsomme skud hver aften, men hunden vil næsten ikke med ud at gå i mørket smiley


  • #11   21. nov 2018 Troede du stadig boede på fyn?

    Håber du kan finde pasning smiley giv passeren thundershirt med, hvad angår tilskud, så vil jeg anbefale ikke at bruge penge på zylkene, det gælder ikke kun i dit tilfælde, men i alle tilfælde, hvor hunden er direkte angst eller meget bange. Det er et meget mildt tilskud, som næppe hjælper, hvis hunden er mere end let urolig.

    Anibio har et xstress middel, men ellers så ville jeg nok snakke med dyrlægen.

    Krydser fingre for at du finder god løsning smiley


  • #12   21. nov 2018 Jeg må se hvad det bliver til eller om det ender med at er med i bilen hvis det ikke er alt for koldt


  • #13   21. nov 2018 Synes ikke det lyder fornuftigt med bilen, hvis der er chance for der også bliver skudt af ved din arbejdsplads, men hvis jeg husker er det på landet? Desuden spiller der en masse faktorer ind, som du selv skriver: Er det for koldt? Er den vant til at sidde så mange timer i bilen? Har du mulighed for luftning? osv.

    Jeg ville rigtig gerne hjælpe dig, men nu ved jeg jo Charlie hverken er glad for mig eller Pepsi smiley smiley
    Pepsi er desuden selv meget nervøs, så de kunne vel risikere at forstærke hinanden?


  • #14   22. nov 2018 om man er på landet heller i byen så bliver det nok stadig fyrer af . (: det kan man nok ikke kommer helt uden om... jeg vil nok bare købe nogle berolig piller hos dyrlægen. og så skure lidt højt op for tv heller musikken stadigfor smiley

  • #15   22. nov 2018 Kan du ikke finde en passer til hunden de timer. Ikke noget med at de skal ud og gå osv. En ung som bare kan sidde og se tv og snakke lidt med hunden så den ikke er alene og forhåbentlig ikke går i panik hvis noget fyres af. Der midt på dagen er det jo gerne børnefyrværkeri der skydes. Farver fusende lyde og skald.

  • #16   22. nov 2018 Garff, så du foreslår at hunden bare skal have piller og musik (i 24 timer) og så kan den fint være alene hjemme? smiley

    Det tænker jeg er en virkelig, virkelig dårlig ide.


  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 248
    #17   22. nov 2018 Under ingen omstændigheder lade hunden være alene smiley
    "til gengæld forventer jeg ikke der er noget der nede imens jeg er på arbejde"
    Jeg ville til hver en tid vælge bilen - frost vejr eller ej - der findes gode dyner smiley

    Så har du i det mindste overblik over situationen og Bach´s Rescue dråber eller lign. kan måske hjælpe ham.


  • #18   22. nov 2018 Vores nytårsaften har altid været det samme.
    Ved 11 tiden bliver der laaaang gåtur. Altså gåtur til vuffi er så træt at det er hjem og sove/slappe af resten af dagen.
    Ved den ene havde vi kæmpe problemer med angst, vi fik sådan noget modermælk kapsler ting at give hende? (Har hørt man også kan bruge modermælkserstatning) og det virkede sindsygt godt på hende!
    Vi havde også en cd. med fyrverkeri lyde som vi brugte til at træne med i lang periode inden nytårsaften, hvilket jeg synes virkelig virkelig hjalp meget.


  • #19   22. nov 2018 jeg ville få hunden passet imens du er på job den 31 og den 1 og så vil jeg starte op på calm 3 uger før nytår. og boede du inde i byen før eller ude for?? jeg har min nr 2 hund der bange og ingen af dem er alene hjemme fra den 27 december til 3 januar da vi boede inde i byen.

    efter vi flyttet uden for byen og jeg kender vores kvarter, så kan de de godt være alene bare ikke den 31-01.


  • #20   23. nov 2018 jeg siger ikke den skal være alene. (: hvis den kan komme hjem til nogle andre i familien i mens hun er på job :=) sådan en pille holder nok i lidt over 24 timer efter aftale med dyrlægen

  • #21   23. nov 2018 Det er No go med piller fra dyrlægen har prøvet det to gange med ham og det hjælper men den sidste gang blev han dårlig så det gør jeg ikke igen

  • #23   23. nov 2018 Har ikke muglighed for at lufte ham i pauserne. Arbejder på en svinegård så der er lidt regler. Men han er jo vand til at være alene hjemme i de timer godt nok i et større bur end det der er i bilen, så tror det bliver til han må en tur med i bilen for at have den bedste føelse de dage..

  • #24   23. nov 2018 Kan han ikke være i hele bilen. Evt kan man købe varme tæpper som bruger batteri.

  • #25   23. nov 2018 Han kommer ikke til at kunne være alene i hele bilen ikke i så mange timer, han har haft tendes til at øddelægge ting og han er vantil at være i bilen når vi er ude til konkurrencer hvor han er i buret.

    Det skal siges han ER ikke ked af at være i buret, det er hans fri rum både her hjemme og i bilen..


  • #28   23. nov 2018 Jeg vil mene at det er rimelig risikabelt at have en hund i bur d. 31. og 1., som går i panik ved fyrværkeri. Det ville jeg IKKE turde.

    Jeg ved desværre ikke, hvad din løsning så må blive, og håber ikke du tager det op som negativt - men de grumme eksempler med hunde, der er gået i panik i buret, ville skræmme mig langt væk fra dén løsning.


  • #29   23. nov 2018 Har kun haft positive oplevelser med buret han har selv valgt at gå i hans bur for der har han tryghed, men helt sikkert anderledes hvis jeg ikke vare hjemme der når det var værrest.

  • #30   24. nov 2018 hvad med familien smiley er der ikke nogle som kan have ham i mens du er på job smiley

  • #31   24. nov 2018 De bor påfy. Og jeg er flyttet til Sønderjylland

  • #32   24. nov 2018 Jeg ville aldrig lade min hund være alene op til, under og dagen efter nytårsaften, heller ikke selv om den ikke viste tegn på angst/utryghed.

    TS, kan din hund ikke komme på en lille ferie hos din familie på Fyn? Hvis det er for bøvlet af transportere ham for en dag eller 2, kan det vel forlænges, for hans skyld?

    Han kan/bør ikke være alene, han kan ikke komme med dig - jamen, så er der vel kun muligheden for pasning hos nogle, han kender og er tryg ved?


  • #36   24. nov 2018 Havde vi stadig boet i Sønderborg så havde jeg gerne hjulpet.

    Og jo der kan altså godt være langt fra Sønderjylland til Fyn, alt efter transport og hvor man skal til og fra.


  • #38   24. nov 2018 Jeg tror ikke du klar over hvor dårlig offentlig transport er på de fronter. Især sådanne dage. Men fred være med det smiley

  • #40   24. nov 2018 Nå okay (:

  • #44   24. nov 2018 Med mindre man bor langt ude på landet omringet af marker, så kender jeg ingen steder, hvor der ikke med jævne mellemrum bliver fyret af HELE dagen både d. 31. og d. 1.

    At lade en panisk hund være alene - nej. At lade en panisk hund være alene, i bur, i de dage - dobbelt nej smiley


  • #47   24. nov 2018 TS skriver at hun bor "et nyt sted" og "i en by", og hun ved ikke hvor meget de skyder af i nærheden.
    Det er da at friste skæbnen lidt for meget med en hund, man ved er angst for fyrværkeri... også selvom man regner med at folk først begynder 18:00 on the dot.

    Én ting er sikkert: hunden bliver panisk. Alle andre forventninger om fremmede menneskers adfærd og opførsel... er i bedste fald ustabilt. Hvorfor ikke rykke rundt med den faktor, du rent faktisk kan arbejde med??


Kommentér på:
Nytårsaften

Annonce