{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gigt medicin Cimalgex
  • #1   10. dec 2018 Nej, men prøv Previcox.

  • #2   10. dec 2018 Tak for svar Zenta og Laikas moar.
    Jeg har fået Cimalgex med hjem fra dyrlægen. Er det ikke det der svarer til Previkox ?


  • #3   10. dec 2018 Det ved jeg ikke, men jeg ved at Previcox er beregnet til ledsmerter og at det er luksus udgaven af smertestillende. Prisen er så også derefter men nu er din hund jo lille.

  • #4   10. dec 2018 190 kr. for 16 piller Cimalgex er da heller ikke helt billigt. Men jeg vil jo gerne have det bedste til min hund. Det er mod gigt smerter. Jeg ved bare ikke om det er det samme som Previkox?? Eller om det er ligeså godt?

  • #5   10. dec 2018 Altså jeg har haft en hund med gigt i 7 år. (Hun blev 13,5 år, men jeg overtog hende først som 6,5 årig) Og det eneste der virkede 110 procent, det var Previcox. Intet andet smertestillende dækkede hende ordentligt ind. Vi prøvede nemlig engang imellem i årenes løb andre slags smertestillende men intet andet fungerede.
    Så jeg sværger til Previcox.


  • #6   10. dec 2018 var det pga. gigten at hun kun blev 13 1/2 år. Min lille gårdhund er 7 år. Hvis ikke Cimalgex virker vil jeg spørge efter Previkox.

  • #7   10. dec 2018 Det er en Schæferhund, så 13,5 år er virkelig gammelt smiley
    Jeg vil faktisk sige at hvis ikke det havde været for Previcox, så var hun ikke blevet 13,5 år.


  • #8   10. dec 2018 Så vil jeg da helt sikkert spørge efter Previkox næste gang.

  • #9   10. dec 2018 Det er da et forsøg værd smiley Jeg kan kun anbefale dem.

  • #10   10. dec 2018 Hundemor, det der virker godt på den ene er ikke ensbetydende at de virker lige så godt på den anden.
    Det samme er jo gældende for mennesker.

    Der er ikke andet at gøre end at prøve sig frem.


  • #11   10. dec 2018 Tak for svar Anni.
    Det har du helt ret i. Men jeg vil selvfølgelig også helst have den medicin med færrest bivirkninger. Jeg prøver at starte med Cimalgex, det har jeg fået med hjem. Men jeg vil nok spørge efter Previkox næste gang. Det lyder også som om det virker godt på mange hunde også når jeg læser tidligere forum emner om gigt.


  • #12   10. dec 2018 Previcox er beregnet til ledsmerter og de er beregnet til at hunden må være på dem fast resten af livet og de er et af de præprater med færrest bivirkninger, men prisen er som skrevet også derefter. Laika prøvede et par forskellige andre smertestillende igennem årene, men vi gik ALTID tilbage til Previcox og til sidst sagde jeg at dem blev hun på. Basta. Så kan kun anbefale dem, men om de virker på din hund ved jeg jo ikke.

  • #13   10. dec 2018 Du kan roligt bruge Cimalgex. Jeg har brugt dem til Sibbe i næsten 2 år nu, hun fik tidligere Previcox, men Cimalgex virker mindst lige så godt på hendes gigtsmerter.

    I en test, der blev lavet i EU-medlemslande, er der blevet sammenlignet de aktive stoffer som de to midler består af, cimicoxib(Cimalgex) og firocoxibs(Previcox) virkning i.f.m. giftsmerter. Resultaterne viser, at midlerne virker næsten lige godt, dog med en lille bitte føring til Cimalgex.
    Cimalgex giver flere bivirkninger i form af opkastninger, mens Previcox giver flere bivirkninger i form af diarré.

    Alt i alt er det to godt fungerende smertestillende midler når vi kommer til behandling af gigt- og ledsmerter, så om dyrlægen anbefaler det ene eller det andet er vist bare personlige præferencer.

    P.S.
    Sibbe har aldrig haft problemer med opkast eller diarré uanset om hun har fået Previcox eller Cimalgex.


  • #14   10. dec 2018 Hov, fandt også linket til rapporten med beskrivelse, resultater og undersøgelsen. https://www.ema.europa.eu/documents/assessment-report/cimalgex-epar-public-assessment-report_en.pdf

  • #15   10. dec 2018 Jeg har ingen erfaring med Cimalgex, så kan kun fortælle om Previcox.


  • #16   10. dec 2018 Begge midlerne er specielt beregnet til led- og gigtsmerter, så i mine øjne finder man ikke bedre medicin og begge er temmelig dyre. Jeg har også været over Metacam og flere andre smertestillende midler og ingen af dem har haft den virkning som Previcox og nu Cimalgex har.


  • #17   10. dec 2018 Ok Tak Kirsten R.
    For dit svar. Da jeg læste om det på nettet forstod jeg at det havde noget af det samme indhold som ibumetin hvis jeg har forstået det rigtigt. Det lyder ikke særlig godt, hvis Milo skal have det fast. får Sibbe det fast eller i perioder? Tak for linket det ser jeg lige på ??


  • #18   10. dec 2018 Ibumetin = ibuprofen og et middel med et andet aktivt indholdsstof, så du kan ikke sammenligne dem. Begge er smertestillende, non-steroide men det er også det.

    Previcox og Cimalgex gives hyppigst periodevist, men er smerterne store, så udskriver dyrlægerne dem også til dagligt brug, som f.eks. "Zenta og Leikas mor" fortæller. Nogen gange må man acceptere bivirkningerne og en måske kortere levetid for at give sin hund et godt liv. Sibbe får dem dog kun i perioder, lige pt. er hun rigtig godt hjulpet med gode ledtilskud og massage og laserbehandling hver 14. dag, så vi har vel brugt et par piller om md.


  • #19   10. dec 2018 jeg har verner som er 11 år,han har led og gigtsmerter især i bagbenene

    Han har i snart 4 år fået MELOXIDYL oralt,1.gang dgl.efter vægt.
    Det har ingen bivirkninger,men er nu ikke nok,til at tage smerterne. I det sidste stykke tid,har jeg haft svært ved at få ham med ud på gåture.

    Fik så, som supplement NOBLIGAN,det er et smertestillende middel til små børn,OG sammen med MELOXIDYL har det faktisk hjulpet 90%.

    Fordi det er til småbørn,er det jo testet godt igennem,og det har ingen bivirkninger,men selvfølgelig skal den dosis han får være korrekt.

    NOBLIGAN får han 8 dråber 2 gange dgl.i sin mad,MEN NOBLIGAN har en smag hunde ikke bryder sig om(i følge dyrlægen) så kommer jeg dråberne i lidt leverpostej eller andet "luksus".

    Ja indrømmet det kan godt være lidt fedende det med den "luksus",men så må der skæres ned på div.godbidder

    Jeg har sat min lid til NOBLIGAN,der er ingen væsentlige problemer med gåturen nu.

    Men på en eller anden måde tror jeg det middel,har færre bivirkninger og måske større effekt,fordi det bruges til småbørn.

    Kender ikke noget til Cimalgex eller previcox,vi kan jo blot sætte vores lid til dyrlægen,og håbe på at de gør det bedste for vores hund.

    Held og lykke med medicinen,håber det virker godt og fornuftigt

    hilsen
    vibeke



    Nobligang får han 8 dråber to gange dagligt


  • #20   10. dec 2018 Kirsten R
    Jeg håber også kun Milo skal have det i perioder. Han får også cartrophen insprøtiniger. Hills jd flexadin Advanced og Luposan med 40 % grønlæbet musling.


  • #21   10. dec 2018 Milo starter på massage behandlinger fyseteapi og måske waterwalk til næste år.
    vores dyrelæge er også kiropraktor.


  • #22   10. dec 2018 Nobligan indeholder Tramadol og er et mildt narkotisk middel, (lette) bivirkninger har det ligesom de andre midler en del af - men igen hvad er bedst smerter eller lette/måske ingen bivirkninger. Det er jo så forskelligt hvordan den enkelte hund reagerer på de forskellige smertestillende midler, nogle har ingen bivirkninger, andre tåler ikke samme middel.....

    At et middel er godkendt og bruges til mennesker er ikke lig med at det er det bedste til hunde - husk at nogle midler som mennesker bruger er decideret giftige for hunde, andre giver andre bivirkninger end ved menneskebrug.

    Men godt at i har fundet en god løsning til Verner, og dejligt med en dyrlæge, der tør lidt på smertedækkende midler, ikke bare de helt gængse.



  • #23   10. dec 2018 Vibeke
    Mange tak ?? Det vil jeg da lige notere ned og snakke med dyrelægen om. Jeg vil selvfølgelig have det der er bedst, færrest bivirkninger og også effektivt.


  • #24   10. dec 2018 Hundemor, krydser fingre for at I får samme gode virkning af massagen mm. som vi, Sibbe gik fra at få smertestillende flere gange om ugen til at få det et par gange om md. og har det afgjort bedre i leddene og kroppen generelt efter vi begyndte på det.
    Hun får et kombineret produkt med højt koncentrat af gluosamin, chondroitin, MSM, hyben, ingefær og et andet med gurkemeje og så oveni C-vitaminer til gavn for immunforsvaret.


  • #25   10. dec 2018 Kirsten R
    Mange tak.
    Hvad hedder de tilskud hun får ?
    med glukosamin msm mm.


  • #26   10. dec 2018 Cimalgex er en lidt yngre fætter til Previcox smiley
    De er i tæt familie, den første er der bare udviklet lidt mere på.



  • #27   10. dec 2018 https://www.naturesbest.co.uk/glucosamine/glucosamine-gold/

    Vi tager det alle her i huset, to- som firbenede. smiley


  • #28   10. dec 2018 tak for din kommentar kirsten r

    jo

    jeg har en rigtig god dyrlæge,og så må jeg jo tænke

    måske er verner lidt "høj" bare lidt,men han nyder sin gå tur nu,jeg kan slappe af

    Jeg selv får også lidt "høj" medicin,for at få div gåtur gennemført,så hund og ejer følges ad.

    Det er gudskelov kun "kadadavret" hos os begge der "halter",det indre fejler ikke noget.

    har liget ringet til min dyrlæge og fortalt om vernes lave smerte niveau,og rigtigt,han kan god blive lid "skæv",så nu og langsomt skal der trappes ned i dråbeform,men han skal fortsat have Nobligan.

    ja,min dyrlæger er helt ok.

    hilsen
    vibeke



  • #29   10. dec 2018 hundemor

    har lige skrevet en kommentar til Kirsten R vedr. Nobligan og lige talt med min dyrlæge,lovet hende en tilbagemelding vedr.Nobligan

    hilsen
    vibeke


  • #30   10. dec 2018 Ch. Tak for svar
    Hvis det er en videreudvikling af Previkox. så må det være mindst lige så godt. Men det er jo selvfølgelig individuelt.


  • #31   10. dec 2018 Kirsten R Tak for linket

  • #32   10. dec 2018 Vibeke ok tak.
    Nu er jeg bare spændt på hvordan Cimalgex virker for Milo. Han skal jo måske prøve lidt forskelligt for at finde det der virker mest optimalt. Nu har jeg da nogle alternativer.


  • #33   10. dec 2018 Mange tak for alle jeres svar.
    Da jeg fik at vide at min lille dansk svensk gårdhund har gigt i ryggen skulderen og albuen. Var jeg totalt grædefærdig, men som min dyrlæge også siger er der rigtig meget man kan gøre og jeg vil gøre alt for Milo får et godt og meget langt liv. Han er min lille soulmate.


  • #34   10. dec 2018 ja hundemor og pøj pøj med alternativerne og

    øv øv hvor er det bare ærgeligt,at vi ikke kan spørge vore hunde,hvordan medikamenterne virker, vi vil jo det allerbedste,og det med mindst bivirkninger

    men har lige talt med dyrlægen,så fra i aften nedtrappes med
    2 gange 6 dråber dgl i en uge,

    derefter 4 dråber 2 gange dgl,indtil flasken er tom,

    derefter en "prøve" på 2 dråber 2 gange dgl.
    ,
    MEN jeg må være opmærksom på smerter og bivirkninger(abstinenster)

    Men det er jo til børn så meget farligt kan det vel ikke være, håber det sgu ikke

    ps. det kan lave uorden i afføringen,men det er IKKE sket endnu

    hilsen
    vibeke


  • #35   10. dec 2018 Vibeke Mange tak og i lige måde, håber virkelig også det bedste for din Verner.
    Ja bare vi kunne spørge vores hunde ville være det bedste.


  • #36   10. dec 2018 hundemor

    det er helt nøjagtigt de samme smerter verner lider af.

    og selvfølgelig kan din milo få et godt og langt liv,med LIDT smerter,det gælder bare om at finde den rigtige medicin,og det finder du.

    Giv ham hver dag et varmt dækken på,selvfølgelig kun om vinteren,men det hjælper,og så behøver du ikke i den kolde tid,at gå "marahton ture" med ham,jeg gør det ikke og kan heller ikke i den kolde tid.

    Han vil være din soul mate i mange år frem,ligesom verner har været det for mig i 11 år nu,vil din milo milo blive lige så gammel,bare pas på ham og gå kun lige så meget som han gider

    hilsen
    vibeke med gamle verne


  • #37   10. dec 2018 Vibeke Mange tak for dine søde og varme ord. Jeg bruger back on track net dækken og vinter dækken til Milo. Puder og en madres fra backontrack og en ortopædisk hundeseng. Jeg er sikker på at både Milo og din Verner bliver meget meget meget gammel smiley

  • #38   10. dec 2018 På de meget længere ture bruger jeg en hundeklapvogn til ham som han er meget glad for så viser han når han vil ned og gå og når han vil op i vognen igen

  • #39   10. dec 2018 ja det gør de hundemor

    det manglede da også ,vi står jo på hovedet for at gøre deres hundeliv godt og smertefrit.

    det bliver vi jo også nød til,da vi selv har valgt "kræet",og de er helt og aldeles afhængig af os,og det liv vi giver dem dagligt.

    det er mange ting du giver din milo,det gør jeg også for verner

    . Men du er ikke så stor en hundeoriginal som mig,for jeg har en klapvogn,med div.tæpper,jeg "futter" rundt med verner i,når jeg synes han trænger til ro i benene

    ,MEN også fordi,jeg ikke VIL gå med rollator(som jeg tit og ofte burde)så jeg er bare en hunde original der ofte skyder skylden på verner gigtplagede ben,når folk spørger,om :
    hunden dog ikke selv kan gå"

    jo-det kan han godt,men det er ofte mig det kniber med.
    så på den måde hjælper verner mig og jeg hjælper ham.

    rent forfængeligt,og lidt godt for verner

    ps. men der er meget sjældent jeg får nogen kommentar.

    hilsen fra originalen med den normale overforkælet hund,verner


  • #40   10. dec 2018 hundemor

    kors hvor er det altså sjovt

    nå,du er også på den med klapvogn.

    har haft en alm.hundeklapvogn,den gik i stykker,så min søde vicevært fandt en alm.klapvogn.

    velkommen i klapvogne klubben for hunde

    Verner elsker sit lune køretøj,men vi skal passe på de ikke bliver dovne de kræ

    hilsner vibeke


  • #41   10. dec 2018 Helt enig Vibeke, Så er vi vist begge nogle hunde originaler for jeg bruger også hunde klapvogn har 2 stk. hvis den ene skulle punktere smiley

  • #42   10. dec 2018 Jeg totalt med i klapvogne klubben ?? Milo elsker også sin vogn, men heldigvis også og læse hunde avisen.

  • #43   10. dec 2018 Milo i sin klapvogn

    profilbillede
  • #44   10. dec 2018 og endnu et foto med klapvogn

    profilbillede
  • #45   10. dec 2018 faktisk så punkterede min klapvogn,havde ikke råd til en,så fik en alm.gratis.

    Jeg vænner mig ikke helt til en klapvogn,men har altså lært mig selv,at have "kom mig ikke nær" fjæs på,nå jeg sådan triller rund med den.

    Her hvor jeg bor er det helt naturligt for mine naboer at se mig med en klapvogn,ingen kommentarer her.

    havde du det også lidt svært i starten ??

    MEN udenfor "domænet" kan jeg god have det lidt svært


  • #46   10. dec 2018 ja den havde jeg også,har billed af den kan bare ikke overfører det.


    selvfølgelig skal de læse dagens avis,han er kun i vognene en gang om dagen,og kun ved lange ture. aftenturen foregår på fire ben


  • #47   10. dec 2018 I starten var jeg meget i tvivl om jeg ville få masse bemærkninger. Men det er faktisk gået over alt forventning. Mange synes det er sødt og især når de hører hvorfor min hund sidder i klapvogn synes de fleste det er alletiders ??

  • #48   10. dec 2018 ja det er rigtigt de fleste synes det er ok,især når man fortæller hvorfor.

    det er nok bare mig der er et surt gammelt "ribs",når folk skal hen og nusse min "øndige" lille mops,der bliver irriteret over at der absolut skal kommenteres på hvor sødt han sidder der,med sin "bedstefar" trøje på.

    Nå,men jeg skal passe på han ikke bliver for magelig,det ligger til mopsen,og ikke til din race
    .Bortset fra jeg elsker hans magelighed.

    nå hundemor,nu skal der gås aftentur på 4 ben,den sidste tur for i dag.

    mange tak for "sluderen"

    vibeke


  • #49   10. dec 2018 selv tak det var super hyggeligt. Håber i får en rigtig god tur smiley

  • #50   10. dec 2018 tak hundemor


    en dødsyg,regnfuld og MØRK gåtur allerede hjemme
    ,nu sagde verner,gider ikke mere,det regner,og så må jeg ikke gå og snuse i alt det pløre der ligger.

    men hundemor,må indrømme den omgang børne medicin han får pt har gjort noget positivt.
    skriver det ikke for at gøre reklame,du finder selv noget godt,men kun fordi jeg kan slappe af,fordi han er rimelig frisk.,og havde det ikke regnet,han hader regn(men elsker elsker pløre),så havde vi gået i mindst en time

    en god aften til dig og milo


  • #51   10. dec 2018 ps. forøvrigt ligner milo,min datters svenske gårdhund der hedder jessie.
    Hun er fra Slangerup,tror jeg


  • #52   10. dec 2018 Tak rigtig god aften til dig og Verner også. Milo er heller ikke til at få ud i regnvejr smiley Milo er kommet til verden i Gørding ved Esbjerg for ca. 7 år. siden. Dejligt at høre at medicinen hjælper Verner ??

  • #53   10. dec 2018 ja så er verner lige 4 1/2 år ældre end milo.

    ja medicinen er god,men desværre har jeg fundet ud,at den også fremmer appetitten og min mops hører desværre ikke til den slanke af arten.

    din race hører ikke ligefrem til den tykkeste race,så det problem har i jo ikke.

    hav en god aften til dig og din fine slanke milo.

    hilsen
    vibeke


  • #54   11. dec 2018 Herlig snak - to skønne "madammer", der gør alt hvad de kan for at deres hunde har et godt liv på trods af skavanker, to- som firbenedes..... smiley Smart når hundene er i en str. hvor barnevogn er en mulighed, så kommer de stadig ud og får dufte og indtryk og kan stige af som helbredet vil.

    Vi har kortet gåturene lidt ned, men for så ikke at det skal blive samme kedelige tur hver gang, så bruger vi i stedet at starte bilen og køre ud og gå tur. Ikke særligt miljøvenligt, men 42 kg hund og en barnevogn holder bare ikke.

    Jeg var også grædefærdig, da Sibbe allerede i godt 2 års alderen fik konstateret gigt efter korsbåndsskader og fejlbelastning i samme forbindelse. Men det har heldigvis udviklet sig langsomt og med hjælp af tilskud, massage, fornuftig motion og i øvrigt gode liggepladser og Back on Track, så elsker hun livet, og så ser vi bare fremad og gør hvad vi kan for at leve livet.


  • #55   11. dec 2018 Kirsten R
    Tusind tak
    Det må da være en herlig snak mellem 3 skønne "madamer" for du gør da også alt hvad du kan for Sibbe. Det er da heldigvis mange der gør også alle der svaret på emnet. Når man har anskaffet sig en hund eller flere så skal de også have det bedste liv man kan give dem smiley


  • #56   11. dec 2018 Vibeke og Kirsten R
    Mange tak for alle de positive og søde ord. Milo skulle gerne tabe sig fra 8 kg til 7 1/2 kg. Han får kun 50g fedtfattigt Hills jd foder flexadin Advanced, glukosamin og et lille fedtfattigt tyggeben og 2 stk. fedtfattige godbidder om dagen.Det kniber lidt med motionen fordi han har en skade i højre skulder. Som han stadig har problemer med. røntgen billederne viste ikke nogen problemer. Så Dr. Dyr mener det er en forstuvning eller forvridning . Håber snart han kan komme ud og gå igen, så han kan tabe sig og få nogle bedre oplevelser end bare og sidde i klapvognen. Han blev opereret for 2gang i skulderen for nogle måneder siden og havde smerter i skulderen efterfølgende pga gigt. Cartrophen behandlingen hjælper og hvis det nye smertestillende medicin forhåbentlig også hjælper Så jeg glæder mig bare til at han kan gå tur igen med nogle ophold i vognen når han har behov for det. Det er da alletiders at medicinen hjælper din søde Verner. og du Kirsten R også har fundet ud af hvad der virker bedst for din søde Sibbe smiley


  • #57   11. dec 2018 ja-kirsten r og hundemor

    vi har nogle gode "snakker" vore hundes gigtproblemer.

    og så er man jo hver dag glad for ,at i forgås,i går i dag og også den næste uge går smertefrit (håber man,vi VED det jo ikke,satans også)

    . Men jeg tror,at så længe han gider at rode,trampe og lugte i det forbandede mudder,så er alt vel.At han så MÅSKE er lidt "høj",hvad så,mine gigtpiller giver også mig et lille "skub"til gåturen,med eller uden klapvogn.nogen gange for MIT vedkommende helst med klapvognen.

    Sådan kan i vel også se på det,så længe de gider snuse,rode,gø, gå,være småfrække,så længe har de det godt

    Nå,næste problem,er så være på vagt overfor vægten,og det er FANDME svært at sætte sin hund på smalkost,,indrømmet jeg er ikke så konsekvens som jeg burde være.

    Så,jeg føler mig som en hundemishandler hver gang dyrlægen med løftet pegefinger siger:

    "du ved at fedme går ud over knoglerne,og det er synd"

    ja,det er,så derfor tager jeg også klapvognen,når jeg virkelig ser,han er træt og JEG er træt,så jeg bider tænderne sammen,og hans tænder,så klapvognen bruges kun 1.gang dagligt.

    Og,så er det op og ned i vognen,og undskyld udtrykket,så skider jeg hul hvad folk tænker,og siger som regel:

    at nu skal han ned og gå,for jeg skal bruge vognen til varer (0g det er sandt)


    held og lykke med jeres søde hunde,og tak for "snakken"

    hilsen
    vibeke og "mudder" verner


Kommentér på:
gigt medicin Cimalgex

Annonce