{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Din tæves løbetid
  • #2   10. dec 2018 Cala - Whippet, første løbetid som 22 måneder, 10 måneders mellemrum, 28 dages blødning, moderat.


    Bianchi - Whippet, Første løbetid 13 måneder, 7-8 måneders mellemrum, 22 dages blødning, moderat.


  • #3   10. dec 2018 Jeg har haft 12 pyreneertæver, så det har selvfølgeligt været forskelligt fra tæve til tæve, men de fleste har været ret regelmæssige i deres løbetider med mellemrum på 5 - 7 mdr.

    Mange af mine tæver har været parret sent i løbetiden, så 2½ til 3 ugers blødning har været normen. Og selv om blodet bliver lidt lysere når de bliver højløbske, bløder de stadig og ofte også efter parring.
    De fleste har holdt sig rimeligt, men der har da bestemt være pletter og afvaskninger, ligesom det har været nødvendigt at vaske dem ned af bagbenene, fordi de har haft lidt svært ved at få det hele ud af den lange pels. Det ses vældig på en hvid hund.

    Jeg vil gerne se effektiv men ikke ekstrem blødning, for jeg har dårlige erfaringer med både minimal blødning og ekstrem blødning. Begge dele er endt i livmoderbetændelser her.

    Jeg har så fået noget uregelmæssighed ind med Celtia og hendes efterkommere. Så der er forskelle på linjerne. Pludselig kunne der være meget længe i mellem løbetiderne, både Celtias datter Peia og hendes datter Manilla har haft op til 1½ år mellem løbetiderne som unge, men har fået normale intervaller i 3 - 4 års alderen. Celtia har også selv haft uregelmæssige intervaller. Sådan noget har jeg aldrig været udsat for med de første mange tæver.


  • #4   10. dec 2018 Berner Sennen, 8½ år.
    Ca. 9-10 mdrs. mellemrum, bløder ret kraftigt i en kort periode, men hele perioden i alt er på 25-28 dage. Og i øvrigt meget hormonpræget og falsk drægtig 2 mdr. efter HVER gang.
    Berner Sennen, 8 år.
    Fik fjernet livmoderen som godt 1½ årig ifm. livmoderbetændelse. Havde inden da haft 3 løbetider med kraftige blødninger i løbet af ca. ½ år, og livmoderen så, efter hvad dyrlægen dengang sagde, ikke for godt ud.


  • #5   10. dec 2018 Race : Tervueren.
    Navn : Dana.
    Løbetider : 2 stk årligt
    Blod : nærmest intet.
    Hævelse : slet ikke.
    homon fnidder : Fuldstændig væk, måske lidt mere legesyg i perioden.

    Vi mærker stort set intet til hendes løbetider.


  • #6   10. dec 2018 Tibetansk mastiff

    Mine intakte tæver går i løb indenfor få dage og de er ret ens:

    Løbetid: 1 x årligt - interval på 12-13 måneder, atid sent efterår el. vinter (typisk for racen)
    Blod: En del men de er ret gode til at holde sig rent - og gøre rent efter hinanden. De bløder typisk gennem hele løbetiden - godt 3 uger, også mens de er højløbske og efter parring.

    De hæve en smule men det kan ikke umiddelbart ses for pels.

    Der er ikke den store ændring i deres adfærd og jeg har aldrig haft en TM-tæve der var falsk drægtig



  • #7   10. dec 2018 Border Collie, går i løb hver 10. måned, bløder næsten ikke - og hæver ikke ret meget op. Det plejer at være 21-22 dage.

    Efter sidste løbetid blev hun falsk drægtig, men ellers har der aldrig været noget.


  • #9   10. dec 2018 Hun er steriliseret i dag - Men husker tydeligt hendes løbetider

    Race? Lhasa Apso

    Hvor ofte er hun i løb? I begyndelsen ca. hver 10. måned.. 2 sidste løbetider inden sterilisation gik der præcis 6 mdr i mellem.

    Hvor mange dage bløder hun? 4 uger helt nøjagtigt - Så 28 dage.

    Bløder hun mildt/moderat/kraftigt (Næsten ikke synligt, en plet her og der eller større pletter med aftøring på vægge og underlag)? Kraftigt fra start til slut - Ingen aftørringer på vægge og underlag, da hun havde løbetidsbukser på..


  • #10   10. dec 2018 Dværgschnauzer.

    Interval 5mdr
    Blødte i cirka 5-7 dage, herefter slim/sekret i 5-7 dage.
    Relativt lidt blod, men dog pletter her og der med efterfølgende gulvvask..

    Steriliseret idag, (hun blev steriliseret som 3årig) pga nærmest depression pga hormoner og med den korte tid imellem løbetid var det nærmest altid + forhøjet risiko for livmoderbetændelse.


  • Emilie KP
    Emilie KP Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 4 Svar: 97
    #11   10. dec 2018 Race: border collie, 20 mdr
    Første løbetid som 10 mdr, anden løbetid 16 mdr.
    Moderat blødning, men hun er god til at holde sig ren, en plet her og der, selvfølgelig specielt hvis hun har ligget og sovet. Bløder vel godt 14 dage.

    Det er min første tæve og er meget overrasket over hvor “nemt” det er, er ikke rigtig generet af det. Selvfølgelig er der en blodpletter hist og pist.
    Har også en intakt hanhund og udover adskillelse i perioden er der ikke noget bøvl med det, lidt piven de 2-3 dage hvor hun er højløbsk, men ikke andet end han holder, når man beder ham om det smiley


  • #12   10. dec 2018 Siberian Husky
    Går seks mdr mellem løbetider.
    Bløder ca. 28 dage, i starten kraftigt. De vasker selv pletterne væk fra gulvet.
    Højløbsk dag 16, hvor de "parrer" hinanden og kalder på hanner (vi har fire tæver).


  • #14   10. dec 2018 corgi cardigan - 2 gange om året. Aner ikke hvor længe hun bløder, da jeg ikke ser en eneste blodplet

  • #15   10. dec 2018 Puddel (mellem)
    Mocca er i gang med sin 2. løbetid, så det er lidt tidligt at sige. Der er gået 5,5 måneder fra start til start smiley


  • Marie A
    Marie A Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 159
    #16   10. dec 2018 Bichon havanais, første løbetid 10,5 måneder gammel (ingen ægløsning) og derefter løbetid hver sjette måned. Hæver meget op og bløder en del fra dag fire og så en uge frem. Bløder hele løbetiden (21 dage).
    Er rigtig god til at holde sig ren og der kommer maks et par dråber på lagnet (om natten) i den periode hun bløder kraftigst.
    Appetitten bliver lidt påvirket lige når løbetiden er startet, og er i højløb (efter hun er blevet voksen) en smule besværlig på gåture, kun lidt pinligt når hunden hyler efter en hanhund og jeg må råbe "Hun er i løbetid" til ejeren smiley


  • #17   10. dec 2018 Bolognese ca. 11 måneder mellem løb. Bløder nærmest ikke. Opdages ved adfærdsædring hos vores hanhund. Højløbsk 12-14 dage inde. 3 ugers varighed.

    Hvid schweizisk hyrdehund ca. 5 måneder mellem. Starter med medium blødning, og efter en lille uge styrtbløder hun indtil Højløb hvor det igen bliver moderat. Højløbsk ret precist 12-14 dage inde. 3 ugers varighed.

    De tricker hinanden der hver anden gang.


  • #18   10. dec 2018 Emma, japansk spids blanding, er i løb hver 7. måned, bløder mellem 22-28 dage (hele løbetiden), starter med en lille smule blod, men mere og mere, indtil ud mod slutningen, hvor det så stilner af igen.

  • #19   10. dec 2018 Løwchen 1; 4,5 år, løbetid hver 5 mrd i 21 dage, hun styrtbløder igennem hele løbetiden og formår ikke at holde sig renlig .. hun er total pylret. Ingen ændring efter et kuld hvalpe. (Hun er undersøgt ved Dyrelægen og hun fejler ikke noget)

    Løwchen 2; 2 år, løbetid hver 8 mrd i ca. 14 dage, bløder nærmest ikke og er total upåvirket. Datter af løwchen 1.


  • #20   10. dec 2018 Nu er Nicki steriliseret, så jeg svarer fra før hun blev steriliseret smiley

    Schæfer

    Hun var i løb hver 4.-5. måned + var ret påvirket ugerne op til, under og efter løb (deraf steriliseringen)

    Hun blødte stort set ikke, så kan ikke helt huske, hvor mange dage - der kunne godt ligge en lillebitte plet engang imellem, men den slikkede hun bare op.


  • #21   10. dec 2018 Diana, som var 7 1½ år i sommers inden hun døde.
    Løb fra 6 mdr alder.
    Løber hvert ½ år efter klokkeslet. Bløde kraftigt de første 7-10 dage. Pause på 4-5 dage og derefter blod igen 10-12 dage.
    Ingen humørsvingninger eller aggression.
    Ingen samle "hvalpe" eller lave rede.
    Blod var der ekstremt lidt af, da hun var super dygtig til at gøre sig ren.
    Hun hævede abnormt meget op, lidt a la en bavian, så ingen var i tvivl om løbetid.
    De sidste par år døjede hun desværre med falsk drægtighed, så jeg troede flere gange hun var med hvalpe, selvom hanhund og hun gik adskilt.

    Er spændt på, hvornår Ever kommer i løb. Hun er pt 7 mdr.


  • #23   11. dec 2018 Jeg har to schæfertæver. den mindste er 10 mdr. så her har vi kun oplevet en løbetid. Hun kom i løbetid som 8 mdrs. (lige efter den store havde været igennem sin løbetid)

    Hund 1 (5 år)
    Langstockhåret schæfer

    Hvor ofte er hun i løb? der går ca. 5,5 mdr. mellem hver første dag med blødning)

    Hvor mange dage bløder hun?
    små tre uger

    Bløder hun mildt/moderat/kraftigt?
    Bløder temmeligt meget i ca. 10 dage af perioden. Mange blodpletter på gulvet, og når hun rejser sig efter at have ligget kan de løbe ud af hende. Hun slikker kun op hvis vi beder hende om det, men jeg er også ret flittig med gulvkluden (vi har klinkegulve og parketgulv uden tæpper).
    Hun kom i løb første gang som 11. mdrs, og var meget mærket af det. Virkede nærmest deprimeret. Det var heldigvis kun første gang - siden har hun ikke været mærket af løbetiderne.

    Hund 2. (Schæfer 10 mdr.)

    Kom i første løbetid som 8 mdrs. umiddelbart efter den anden hund var færdig med sin løbetid.
    Frekvens kendes ikke, men tænker (håber) at hun og den ældre tæve synkroniserer på et tidspunkt.
    Blødning moderat. I starten slikkede hun alt op efter sig, men det "haltede" lidt op mod slutningen.
    Slet ingen ændringer i adfærd eller humør.


    profilbillede
  • #25   13. dec 2018 Jeg har 4 tæver - så det kommer til at tage lidt plads smiley

    1) Race? Lille blanding af dsg/cocker/lab

    Hvor ofte er hun i løb? hun gik i løb første gang som 8 mdrs og var derefter i løb hver 8ende måned indtil hun blev steriliseret som 6-7 årig

    Hvor mange dage bløder hun? Hun blødte som regel en uges tid til halvanden, derefter højløb.

    Bløder hun mildt/moderat/kraftigt? Blødte meget lidt, opdagede det kun ved pletter hvor hun havde sovet.

    2) Race? Lille blanding af dsg/jrt

    Hvor ofte er hun i løb? Hun var halvandet år da hun gik i løb første gang. Er i løb ca hver 9 måned.

    Hvor mange dage bløder hun? 7-10 dage, derefter højløb

    Bløder hun mildt/moderat/kraftigt? Mildt. Oplever kun pletter hvor hun har sovet.

    3) Race? FT cocker

    Hvor ofte er hun i løb? Gik i løb første gang da hun var 2 år. Hun er 4 nu. Har været i løb 2 gange siden første løb. Så max 1 gang om året.

    Hvor mange dage bløder hun? ca 10 dage

    Bløder hun mildt/moderat/kraftigt? Det stockholmske blodbad - yderligere forværret af den evigt piskende hale der kan propellere blod op i en meters højde + at hun ikke gør rent efter sig selv

    4) Race? FT cocker

    Hvor ofte er hun i løb? Første løb som 11 måneders i april i år. 2 løb lige startet i denne uge - så 6 mdr imellem so far.

    Hvor mange dage bløder hun? en uges tid

    Bløder hun mildt/moderat/kraftigt? Moderat. Hun er dog god til at gøre rent efter sig selv. Tilgengæld synes jeg hun lugter mere af løbetid end de andre nogensinde har gjort!


  • #27   15. dec 2018 Luna var et svin. Hun lærte aldrig at gøre rent efter sig selv og blødte meget. Løbetiderne var meget uregelmæssige. Hun var 1 år gammel ved første løbetid og så gik der alt mellem 7 og 9 mdr imellem de næste. Oveni det blev hun falsk drægtig, hver gang. Og endte med at blive steriliseret som 3-årig.

    Quila er i sin første løbetid. Hun var 7 mdr og 1 uge gammel da den startede. Hun er nu på dag 10 og det er meget meget lidt, jeg ser på gulvene. Hun er rigtig god til at holde sig selv ren.


Kommentér på:
Din tæves løbetid

Annonce