{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  for gammel(nyt hjem)
  • #1   8. apr 2007 Hvis du mener omplacering - så går jeg ikke ind for det - mine hunde skal ikke være kasteboldt - så heller en aflivning - de gode hundeår som hunden har haft hos mig, skal ikke tages med nogen steder...

• #2   8. apr 2007 Uhada, et svært spørgsmål!!
    Jeg er ikke sikker på at en hund bliver for gammel.... Eller om et er vores følelser og samvittighed der gør, at VI mener den er for gammel??

Håber aldrig jeg kommer til at skulle overveje den situation om min gamle hund skal have nyt hjem..... Jeg ved ærligt ikke, om jeg ville omplacere en gammel hund//=;

• #3   8. apr 2007 Har det som Babett.

Kan godt selv tage mod lidt ældre hunde, men sender aldrig tilbage/videre uanset alder.

• #4   8. apr 2007 hvis det gøres rigtig og man tager udgangspunkt i den enkelte hund, så tror jeg ikke at man kan sætte alder på - nogle kan ikke klare et skift, når den er 6 mdr og andre igen, vil klare et skifte i en høj alder, med glans.

• #5   8. apr 2007 Janie: er det ikke dobbeltmoralsk??

• #6   8. apr 2007 Susanne..........Nej det synes jeg ikke.

Jeg vil aldrig kunne få nogen som helst form for sikkerhed i hvordan og hvor mine hunde ender ved at give dem fra mig. Og uden den sikkerhed, ingen hund herfra.

Men jeg ved hvad jeg kan selv kan tilbyde og så må det jo være op til sælge at vurdere om jeg er værdig nok.

• #7   8. apr 2007 Janie: det er ikke for at provokere - bare ren nysgerrighed - men så mener du ikke at andre kan passe en hund lige så godt som du selv kan....det kan da ende med at være sørgeligt for en hund hos dig - hvad hvis du har to hunde der bare ikke kan enes - så vil du heller aflive den ene, end at finde et nyt hjem til den ?? det synes jeg da er trist - den kunne jo få er super liv et andet sted.

jeg går så også ud fra, at du ikke opdrætter hvalpe, for så kunne du jo ikke sælge dem

• #8   8. apr 2007 ....mener bestemt ikke alle hunde...har psykke til at blive rykket i en meget sen alder,,,,og må virkelig være et stort valg...at gøre ....for tror bestemt ikke det altid er det bedste man gør for vappen ved at gi den et nyt hjem....bare fordi tanken om aflivning er hårdt at gennemføre.....ved de GD er jeg igennem tiden har haft...ville bestemt ikke ha overlevet et skift sent...feks som 5-7 års alderen...

• #9   8. apr 2007 Louise A...
    Hvorfor skille sig af med en gammel hund ??
    Er det bare fordi den er gammel for så ville jeg aflive den, hvis det er fordi man er tvunget (nød) til det så har det ingen alder erfter min mening..

Susanne L...
    Der er da stor forskel på at sælge en hvalp som man ved man "skal" af med, end at være nød til at skulle sille sig af med en "gammel" hund man har knyttet sig til gennem flere(mange) år...
    Det er kan man efter min mening slet ikke sammenligne!!!!

• #10   8. apr 2007 Michelle: jeg hentyde jo til at Janie ikke ville vidresende en hund, da hun ikke kunne være sikekr på at modstagerne kunne gøre det godtnok - det vil jo også gælde med en hvalp

• #11   8. apr 2007 Susanne L

Jeg har prøvet at få omplaceret hunde hos andre - vældig søde mennesker..

Men det gik bare ikke, hunden var blevet for farlig for dem, hver gang de sagde noget til hunden, bliev de sat på plads af hunden, ved at den pustede sig op og knurrede ad dem (hunden stille sig simpelhen op over for de mennesker)
    Så jeg måtte henete hunden hjem igen.. og så var der kun en udvej tilbage, aflivning..

Så derfor er det min holdning - at det vil jeg ikke opleve mere...

• #12   8. apr 2007 Susanne L..
    Ja okay sådan læser jeg det nu ikke, men det er jo en tolkningssag *SS*

• #13   8. apr 2007 Susanne...Nej jeg opdrætter ikke, og min "mistro" til andre er EN af årsagerne, men der er da flere andre årsager der i min verden er vigtigere ;o)

Og jo, jeg mener absolut andre kan passe dyr lige så godt som mig. Og også bedre........Jeg kender mange der er superhundeejere, de er bare ikke til min race. Så skulle jeg af med en, skulle det være til fremmede og det gør jeg bare ikke ! Jeg ville spekulere som en gal over hvordan den havde det.

Jeg ER meget knyttet til mine hunde. Jeg er sammen med dem 24 timer i døgnet stort set (går hjemme). Hunde er min lidenskab, og jeg bruger alt den tid jeg kan skrabe sammen uden at ramme familien på dem. Og elsker det. Det er ikke hunde der har lært at være alene, det er hunde der stort set ikke har regler indendørs og de bliver respekteret som hunde.

Jeg er sikker på, at på den måde jeg holder hunde, vil give mange andre problemer med dem.

Skulle jeg, gud forbyde det, en dag stå med f.eks 2 der ikke kunne sammen, ja, så må jeg tage det til den tid. Men skal jeg være hudløs ærlig, kan jeg på nuværende tidspunkt kun sige hvad jeg mener at ville gøre...........

• #14   8. apr 2007 selv har jeg det som Babett og de andre, ville aldrig sende mine hunde til et andet hjem, jeg så bare en GD i den fravede avis idag på 6 år der skulle sælges og der gjrde det ondt, da de for det 1. ikke bliver ret gamle og for det 2. er meget følsomme..

• #15   8. apr 2007 Vi overtog en han på 6-7 år. Han blev 15, så vi havde masser af gode år sammen med ham.

• #16   8. apr 2007 Jeg synes ikke at man kan sætte nogen alder på hvornår der er for sent at sende en hund videre. Det vigtigste er som sagt at hunden får nogle gode år og kan man af den en eller anden grund ikke selv give den de år den har tilbage er det bedre at finde en godt hjem den kan tilbringe den sidste tid. Efter min mening er det en egoistisk holdning at aflive en hund fordi man ikke kan have den mere og ikke mener at andre er egnet til at overtage den.

• #17   8. apr 2007 Det er så bare din mening Linda; men jeg er meget uenig med dig.. og heldigvis er alle ikke enige, så ville der jo være kedeligt herinde he he

• #18   8. apr 2007 Linda : ...sørme dejligt med solstråle historier..hvor det går godt...
    men min overbevisning er stadig at det er hvor stærk hundens psykke er... og kender desværre til et par kedelige exembler hvor det bestemt ikke er gået godt... suk... og det ligner mest af alt...en forlænget pinsel..for hunden...hvor udgangen har været aflivning... ...
    så hvis det svære valg kommer på tale... og man ikke længere kan ha sin gamle vapper....håber jeg da man virkelig tænker ud over sin egen næsetip..og tænker på hva den enkelte vap kan klare...eller ikke klare..... *SS*

• #19   8. apr 2007 Der kan altid ske et eller andet der gør man bliver nødt til at skille sig af med hunden.. og her tænker jeg ikke flytning og børn, men at man pludselig får allergi, altså ting man ikke kan forudse og tage højde for..

Man kan også ricikere at dø før tid.. og tja, så kan man jo ikke lade hunden blive i et tomt hjem (hvis man bor selv)

Så i nogle tilfælde vil jeg mene at den ikek bliver for gammel...

• #20   8. apr 2007 Babett: så har du jo ikke været god nok til at finde de rigtige mennesker til hunden .- du kan da ikke være den eneste der kan håndtere sådan en hund - hvis du er, så er den da for farlig at have, hos andre og hos dig

• #21   8. apr 2007 jeg har selv overtaget en 5 år gammel hund for ikke så frygtelig lang tid siden. Hun var stresset den første uges tid, og så gik det over.

I dag forguder hun mig over alt på jorden (og omvendt), og ænser knap den gamle ejer når vi er derude på besøg.

Så jo, til de rigtige mennesker er det ok at sende en hund videre.

En specifik alder er svær at sætte på, da det er meget forskelligt fra hund til hund. Med nogle vil det være mere humant at aflive hunden, hvorimod andre gange kan en omplacering være en rigtig god ide.

• #22   8. apr 2007 Linda A........Det kan godt være det er egoistisk.

Jeg har en enkelt gang givet en hund videre. Vi skulle flytte til England i nogle år, og jeg vurderede min hund ikke skulle 6 mdr i karantæne (hvad de krævede).

Mine svigerforældrer overtog hende. Et par jeg troede jeg kendte og stolede 210% på.

Da vi kom hjem mente jeg, det ville være synd at tage hende tilbage. Hun havde nu i 3 år været ved et ældre ægtepar og kommet ind i en helt anden rytme og hverdag end jeg kunne tilbyde, samt hun nu var en ældre tøs.

Senere, efter jeg selv igen har fået hund/hunde, har jeg taget min svigerfar i at slå hundene. Selvfølgelig er der blevet råbt op, men svaret har været "Det tager en hund ikke skade af, det gjorde Dina da heller ikke" Dina var den hund jeg med fuld tiltro havde ladet ham overtage.

Det kan godt være jeg har været blind, dum og naiv. At jeg kunne have fundet et bedre sted til hende. Men jeg stolede altså blindt på en mand jeg havde kendt i over 15 år. En mand jeg overlod mine børn til.

Aldrig har jeg tilgivet mig selv, og aldrig laver jeg sådan en fejl igen.

Så egoitisk? Måske ja. Men hellere det end at fejldømme........I sidste ende er det hunden der bliver straffet hvis jeg laver fejl.

• #23   8. apr 2007 Janie

Føj for en oplevelse smiley
    Så kan jeg nok godt forstå at du har den indstilling som du har

Kommentér på:
for gammel(nyt hjem)

Annonce