Posetiv kamphund ejer {{forumTopicSubject}}
Jeg er delt i 2 lejre her. Jeg er selv glad for alle hunde, og for mig findes der ikke dårlige hunde, kun dårlige hundeejere. Jeg er vild med de fleste muskelhunde, men ikke med det rygte de har. Jeg ved godt, at de mest negative hundeejere ikke kommer forbi denne side, men jeg vil alligevel sende en opfordring til de hunde ejere, der ser med på denne side, og som har "muskelhunde", om at prøve at følge mig. Jeg har selv en miniature bullterrier, og har mærket en del af den fordom, der er med "kamphunde/muskelhunde". En ting jeg har fundet ud af, er at det meste er fordomme. Da jeg fik min sidste hund, bestemte jeg med vilje, at ville gøre så meget som muligt, for at få fordommene væk. Jeg går med min buller i et lille stof halsbånd, og i en flexline, og det virker. Jeg møder folk hver dag der gerne vil snakke med lille rocco, og selv gamle damer med deres lille puddel, syntes han er sød. Mange spørger godt nok om han er en pittbull eller en kamphund, men så prøver jeg at forklare dem, hvordan det hele hænger sammen. Jeg oplever hver dag, hvor let det er at komme i dialog med andre hunde ejere, og mennesker gennerelt, når bare man kommer med en rolig og ikke aggressiv attiatude. Jeg er selv skam tattoveret på min krop, og kan vel ligne en rod, men jeg gør meget ud af, at dæmpe det agessive indtryk folk får af mig og min hund, og ja, det virker.
Jeg håber der er flere hunde ejere af kamnp/muskel hunde, som vil gøre mere for at fremme det posetive indtryk af deres hund/race, istedet for at kuppere ørerne, eller købe det største halsbånd med nitter, bare for at ens hund skal se større eller stærkere ud. Ikke at hunden ikke er lige så sød, men det ved gamle frue olsen bare ikke. Og så vil jeg gerne sende en opfordring til alle muskelhunde ejere om at være gode til at revse andre muskelhunde ejere, som ikke ønsker at racen/typen skal have et godt ry. Jeg håber bare at der er plads til alle hunderacer, god påske.
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.372
jeg har altså aldrig mødt nogen mennesker der havde fordomme overfor min hund, og det er uanset hvordan vi har set ud. så jeg kan ikke rigtig følge de rygter der er, fordi jeg ikke har været udsat for det
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
Bortset fra *bliver det en amstaff* manden...
(ja ja.. jeg går i seng nu, skulle liiiiige)
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.372
ja han fattede det vist ikke helt
men jeg venter stadig på at Tabu bliver min hvide storpuddel, nu er han altså 1 år, det må sq da snart komme
og i seng med dig
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.724
Ja min pointe var bare, at det er nemmere at ændre det signal som man sender, end at ændre hele verdens syn på en. Jeg har altid været en stædig satan, og ville aldrig ændre mig for nogen, men det er bare nemmere, hvis man bare nedtoner det væreste Signal i gadebilledet, ikke for sig selv, men for sin hunds race.
Det er ment som en opfordring til hunde ejere, som mener at deres race har et ufortjent ry.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.724
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 123
jeg har forsøgt at sige det du siger, med at udsende signaler f.eks med enorme bullrott halsbånd, trådte hvis nogen over tæerne, så fedt at vide at andre syntes det samme som mig. jeg er sikker på at du gør et godt stykke arbejde for at fjerne fordommene omkring den type hunde. Desværre tror j også at der er en del mennesker der egentlig godt kan lide, at folk er bange for deres hund.
Posetiv kamphund ejer