988 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

BARF/ Nordic food....? BARF/ Nordic food....?

Heey alle....

Jeg har lige fodret mine hunde for første gang nogensinde med okse kallun fra BARF klinikken.
Og de ELSKER det for viiildt... :o)

Men jeg ville lige høre om der er nogen der kender til
forskellen på BARF og noget der hedder Nordic....?

Jeg har nemlig talt med èn fra Nordic og han fortalte
at deres var ligesom BARF bare hvor de forskellige ting
er blandet sammen i forvejen i sådan nogle pølser som man tøer op...

Er der nogen der har nogle erfaringer med begge dele...
Altså BÅDE BARF og Nordic...?

Mvh. Stella

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BARF/ Nordic food....?
  • #1   9. apr 2007 Jeg synes at kunne huske, at der vist nok er kornprodukter i de der pølser.. Men er ikke sikker.

Jeg fodrer selv barf/råt. Og jeg giver så kød i lunser og sådan, så Luna får brugt sine kæber og bisser:-)

• #2   9. apr 2007 Nordic har jeg aldrig hørt om....hardu eventuelt et link?

Og jeg er ikke sikker på hvad du mener med erfaringer med barf? Barf er jo for mig et andet navn/ord for råfodring,

Jeg har råfodret i over 3 år nu, så lidt erfaring har jeg da fået med tiden ;o)

• #3   9. apr 2007 Ja det må man sige, du har Janie:-) Og du har hjulpet mig MEGET!!

• #4   9. apr 2007 Janie...

Okay... Ja... Jeg ved ikke så meget om det hele endnu.
    Men Synes det lød som nogle gode ting hende fra den Barf klinik fortalte, men jeg syntes det virkede lidt underligt at man SKULLE betale en konsultation på 600 kr. Før man begyndte at fodre med Barf og 300 pr. Efter følgende hund.

• #5   9. apr 2007 Mia... Er Nordic helt blendet...?

Men det oksekallun jeg har købt er da også i meget små stykker...

• #6   9. apr 2007 Jeg vil lige se om jeg kan finde et link til det Nordic...

• #7   9. apr 2007 Stella: det er også total rip-off. Jeg har IKKE været til nogen konsultation hos BARF centret.. Og bruger slet ikke barfcentret.

Jeg lytter til folk herinde (meld dig evt ind i BARF gruppen her på hg) og Janie har hjulpet mig fra før jeg startede.. Marie Kipler er også kanon!!!!

• #8   9. apr 2007 (link fjernet)

Der skulle være noget...

• #9   9. apr 2007 Jeanette...

Ja... Jeg blev lidt overrasket, for jeg troede at jeg "bare"
    kunne køre ned og hente noget Barf mad...

Men så skulle det koste mig 900 kr. Udover hundemaden.
    Det havde jeg ikke liiige med i tankerne inden jeg kørte
    hjemmefra. :o/

men jeg vidste ikke at der fandtes en Barf gruppe her inde... Hvordan kan man melde sig ind i den...?

• #10   9. apr 2007 hvad?

jeg har da aldrig betalt så meget

jeg hentede bare mad og det var det

men snak med Janie, eller Kipler, de er ret gode, og meget søde til at hjælpe

• #11   9. apr 2007 Her er et link, hvor du kan søge om medlemskab:

http://www.hundegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=40

• #12   9. apr 2007 Nej, det er sgu også mange penge at skulle af med.. Men det er så også derfor jeg ikke handler der..

• #13   9. apr 2007 Janne...

Okaay... Det var da lidt underligt...

Men jeg stod også en time med hende damen og talte om
    maden osv. Men hun sagde at jeg egentlig skulle have en konsultation for at man skulle blive sat ordentligt igang med fodringen...

• #14   9. apr 2007 www.barfbutik.dk
    Her er gratis infomøde, hvis nogen har interesse deri..;o)

• #15   9. apr 2007 Sus...

Tusinde tak for det... :o)

• #16   9. apr 2007 Det er rimeligt nyt man skal betale for en konsultation. Jeg har selv været ved Lars for nogle år tilbage, og der kostede det ikke noget.Han havde på det tidspunkt også forslag til foderplaner til de forskellige aldre liggende på nettet.

Men som så mange andre, bliver man mere og mere grådig, og glemmer man startede op af kærlighed til dyrene. I dag er det cool business som jeg ser tingene. Desværre.

Jeg er personlig uenig med dem i nogle ting, så jeg er ikke så elsket af dem ;o))

Jeg skal lige et smut ud i klubben et par timer, men kikker på linket når jeg kommer hjem.............

• #17   9. apr 2007 Jeanette...

Tusinde tak for hjælpen...

Ved du hvor længe der går før man ved om man var velkommen i gruppen...?

• #18   9. apr 2007 Næh men velsagtens så snart Admin er online, vil jeg tro.

Du kan sagtens læse med på det, mener jeg..

God fornøjelse Janie:-)

• #19   9. apr 2007 Okay... Jeg prøver liget at se om jeg kan lurer lidt med... :o)

• #20   9. apr 2007 Altså admin for gruppen:-) Canis Lupus hedder hun herinde:-)

Ja prøv det:-)

• #22   9. apr 2007 Jeg bruger foder fra Naturel og det trives mine hunde godt på. Mine vil ikke spise ret meget af rå knogler, kun den ene af dem så for mig er det lidt en nem måde at give råt og undgå tørfoder på.

• #23   9. apr 2007 Nu har jeg kikket på linket, og jo, det kender jeg da sørme ;o)

Ikke personligt, men har bekendte der fodrer med det. De er MEGET tilfredse kan jeg sige, og deres hunde er super flotte.

Jeg vil nu ikke kalde det for at råfodrer. Der er både hvedklid og byg i, men jeg ville personligt hellere fodre med det end tørkost hvis det kom dertil.

• #24   9. apr 2007 Konceptet er vist ret lig DXP, er det ikke?

Ihvertfald DXP's produkter hvor der er grønt og korn i.
    De har jo fået produkter lignende barfcenterets, i udvalg.

• #25   9. apr 2007 Jeg har aldrig hørt om Nordic, men jeg fodrer selv med BARF og skifter aldrig foder mere da min hund stortrives med det :o)

• #26   9. apr 2007 Janie...

Tak for det... :o)

• #27   9. apr 2007 Vi har BARFET og brugt tørkost og bruger nu Naturel/ nordic det er vi utrolig glade for det er nemmere end Barf jeg er ikke sikker på det er lige så godt men ud fra vores hunde ser det ud til at være det og det er ikke blendet helt i stykker som der en der skriver.
    Vi har nu brugt det i 2,5 år og kan ikke klage.
    Vi giver også vores hunde en hel kylling en gang imellem, det elsker de, og de har godt af det, de får også rå hele æg, men ikke for tit. Vi giver dem også ben, som de ligger i haven med. Vi er nu igang med at fodre et kuld hvalpe op på Natural, de startede for en uge siden og de er helt vilde med det, det skal lige nævnes, at de var 18 dage da de startede. Vi blender kødet til hvalpene , tilsætter det sødmælks yougurt og de elsker det, det tager dem under 5 min at tømme et fad med 800 g foder. Vi beslutede for ca. 4 måneder siden at forsøge os med tørkost, det var selvfølgelig billigere, og vi skulle ikke huske at tage foder op af fryseren, men hvilken fiasko, ingen af hundene ville spise det efter ca. 1 måned, vores han tabte sig meget og måtte hele tiden sættes op til sidst spiste han ca 800 g + fed lakseolie, men han kunne alligevel ikke tage på. Så vi besluttede ret hurtigt at pengene ikke var alt, og skyndte os at få købt noget Natural igen, nu spiser alle med glæde, og han er begyndt at tage på igen.

Kommentér på:
BARF/ Nordic food....?

Annonce