{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
879 visninger | Oprettet:

Hvorfor gør han pludselig dét? (Baloo) {{forumTopicSubject}}

Jeg har desperat brug for råd eller bare et hint i hvert fald til hvorfor Baloo pludselig opfører sig anderledes. En længere historie følger - men jeg ville sætte pris på hvis i ville læse den igennem og evt. komme med jeres bud! Da jeg selv er lidt i vildrede...

Normalt når vi får gæster, så fjoller Baloo rundt og synes det er det dejligste i hele verden. I lørdag havde vi besøg af Helle herinde fra og hendes mand og søn. Baloo fjollede lidt - men gik hurtigt hen og lagde sig, fordi de jo var vant til hans type af hunde, og ikke var hverken bange eller nervøse omkring ham.

Igår er hundene så alene hjemme, da vores murer kommer og banker på. Lige i det samme kører vi ind i indkørslen - går op og hilser på mureren og spørger ham om det er okay vi lukker hundene ud. Han siger "ja så længe de ikke gør noget" - og det gør de jo ikke... Eller rettere de har aldrig gjort det før. Men Baloo kigger op på ham, og gør så meget aggresivt, og hopper op og udviser ret aggresiv adfærd over for ham. Jeg får ham gennet væk, og mureren kommer ind.
Peter og jeg bliver enige om, at det er fordi han har været og banke på mens vi ikke var hjemme - så Baloo har bare udvist "vagt-adfærd"...

MEN idag får vi så besøg af en af peters kollegaer - som heldigvis ikke er bange for hundene. Han kommer uden vi har opdaget det, så han banker naturligvis på - hvilket kommer bag på Baloo - da vi normalt har/ gør visse ting, som giver ham en "warning" om at der kommer fremmede folk. Da Peters kollega så kommer ind udviser Baloo den samme mærkelige adfærd - selv om Peter lukker op - og byder sin kollega velkommen. Heldigvis skræmmer det ikke kollegaen - men det skræmmer sgu lidt mig, at han opfører sig sådan... Det er sgu ikke normalt for Baloo...

Vi har haft besøg af Peters lillebror hele påsken, og hele peters familie var her søndag - og der var INTET med Baloo! Han var bare den samme fjollerøv som altid...

Please - en eller anden kom med et guldkorn?

Hvorfor opfører han sig pludselig sådan? Fra dag til dag nærmest?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor gør han pludselig dét? (Baloo)
  • #1   10. apr 2007 De har ikke haft for store armbevægelser, eller i den stil?
    Stået for tæt på Peter, så Baloo har opfattet dem som en trussel mod ham?


  • #2   10. apr 2007 Der har ikke været store armbevægelser - andet end at de forsigtigt har rakt hånden ud for at hilse. Og ikke tættere på, end vores gæster normalt er.... Suk...

  • #4   10. apr 2007 Nu bliver jeg endnu mere snot-forvirret... Nu kan kollegaen pludselig godt få lov og hilse - uden at der er noget....

    Er det fordi der bliver banket på døren???? Så er han sgu sær altså!


  • #5   10. apr 2007 Hvordan afslutter han det - Baloo?
    Ved arbejdskollegaen, der ikke er bange for ham, giver han op og stopper selv eller afleder I ham?


  • #6   10. apr 2007 Baloo har så ikke bidt nogen - og har heller aldrig før haft problemer med folk der kommer her for første gang???

  • #7   10. apr 2007 Kan han måske have haft oplevelser med folk der har banket på mens I ikke har været hjemme og så mener at han skal være en fandens karl for at passe på hjemmet, som han så overfører til når I er hjemme?

  • #9   10. apr 2007 Vores lab er ikke glad for mænd, kun dem han kender godt er der ingen problemer med. Vi kender godt årsagen (naboen har højst sandsynligt kastet sten efter ham i hundegården da han var lille), og det er ret sørgeligt, for vi skal altid passe på hvis der kommer fremmede.

    Údfaldet ved mureren kunne jeg godt tro det var fordi han havde banket på - det kan godt tænde et alarmsignal, og hvis det ikke er "dampet" af, så skal der lige reageres. Det kan så måske foranledige, at sådan skal han gøre hver gang der kommer nogen - det er bare en teori, og der kan være mange andre gode forklaringer, men måske ikke noget "facit" for hans opførsel.

    Det skal trænes væk, ved at lade nogle gode venner være behjælpelig med at komme på besøg efter aftale, så han kan på opfattelsen af at det er hyggeligt der kommer nogen og at han får masser af ros, når han er sød og rar. Gør han tegn på udfald, så skal han fjernes stille og roligt uden "ballade" og lægges på "is", så han finder ud af at den opførsel ikke er OK.

    Håber I får styr på det, for det er altså en ret træls affære altid at skulle passe på når der kommer nogen.


  • #10   10. apr 2007 Hvis jeg oplevede en adfærdsændring ville først og fremmest få min hund tjekket hos en dyrlægeog få udelukket eventuelle smerter.

    Smerter kan virkelig få en hund til at ændre sig......


  • #11   10. apr 2007 Mie: vi har stoppet ham begge gange... Og her hvor vi bor nu, er der ikke nogen der banker på særlig tit - men måske der hvor vi boede før....
    Men faktisk har jeg lige fået et rigtig godt fif på en anden side - you know which... *gg*
    Begge gange er gæsterne kommet uanmeldt - uden at vi har nået og reagerer inden... Normalt kan han mærke på os hvis der kommer nogen - vi har visse ting vi enten gør eller måder vi reagerer på - fx begynder at lave kaffe...


  • #12   10. apr 2007 Efter hvad jeg kan se, så er han 3år, så det kan være at han har opdaget at han er voksen:o)

  • #13   10. apr 2007 Kunne I træne med ham med hjælp fra naboer eller familie, der så banker på uden at I viser at der kommer nogle og så først åbner når han har sit fokus på jer og ikke er oppe i det røde felt over at det banker på?

    Eller får nogle han rigtig godt kan lide til at komme uanmeldt forbi så han kan forbinde det med noget positivt at der bliver banket på...


  • #14   10. apr 2007 Tak alle sammen...

    Janie: Jamen det ved jeg jo godt - men forstår bare ikke hvorfor det så kun er overfor de to personer?

    Mie: Naboerne tør ikke hjælpe efter dengang med Freja... Familien kommer langvejs-fra så der er sgu heller ikke noget hjælp og henter... Men sidstnævnte med nogen han godt kan lide - er en rigtig god ide....


  • #15   10. apr 2007 Annika: Tja - det fandt han jo ud af da han var 1½ år - derfor undre det mig...

  • #16   10. apr 2007 Han har godt nok noget udslæt som følge af hans allergi lige for tiden - men kan det ligefrem "udvise" smerter?

Kommentér på:
Hvorfor gør han pludselig dét? (Baloo)

Annonce