644 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Køresyge/stresse i bil..?HJÆLP Køresyge/stresse i bil..?HJÆLP

HJÆLP!

Vores skønne tæve på nu 2 år kan ikke køre bil. Først kastede hun voldsomt op, og nu stresser hun, kaster op en gang imellem og ja.. Det er skide synd for hende, og vi ærgre os over alle de gange vi vælger at lade hende blive hjemme, selvom det ville være skønt for hende at komme med på stranden eller fx hundeskoven.

Da hun var helt lille var hun meget køresyg. Og nu savler og skummer hun helt vildt (jeg tror det er fordi hun stresser) når bare hun kommer ind og sidde i en bil (uden motoren er tændt)

Vi har efterhånden prøvet meget.

Vi har kørt få meter med hende og så stoppet, og gjort det mange gange om dagen.

Vi har altid kun kørt ture med hende hvor hun ville opleve noget dejligt eller sjovt som hun elsker.

Vi har prøvet med kørepiller, feromonspray (er det det det hedder), og ja med hundekasse, uden hundekasse, foran, bagved og hvor jeg har siddet og nusset hende ved siden af.

Det eneste der har haft en lille bitte effekt er når jeg sidder ved siden af hende, hun savler lidt mindre.

Desværre har intet af dette haft effekt nok til at vi kan køre nogen steder med hende uden at det er synd for hende.

Nogen der kender nogen muligheder ud over dem, der her er nævnt? Vi har forsøgt alle tingene over længere perioder (fra hun var lille og indtil nu) men intet har hjulpet.

Mvh Michelle

Dramatiske optagelser fangede øjeblikket, hvor en hval kolliderede med en lille båd i Barnegat Bay, New Jersey, den 2. august. Sammenstødet fik båden til at vælte og kastede en kvinde i vandet. Det blev senere bekræftet, at en vågehval døde som følge af kollisionen nær kysten. Der er ikke rapporteret om andre tilskadekomne.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring i vores butik 800 kr.
  • Kan du skifte en vandhane? 1.000 kr.
  • Maling af brændt hele vejen rundt om huset. Ca. 50- 60 meter 1.000 kr.
  • Møbelsamling 1.249 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hjælp til enhætte 1.249 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køresyge/stresse i bil..?HJÆLP
  • #1   10. apr 2007 jeg ved at nogen har god effekt af at proppe vat i ørerne på hunden, sådn godt ind, ved ikke hvad det gør, men har set det på en vaps, hvor det virkede.
    Det er da syns for jeres hund og for jer SS håber I finder en løsning på det..

• #2   10. apr 2007 prøv og kom vat i ørene på hende... Har hørt det kunne hjælpe

• #3   10. apr 2007 Det er noget med balanse evnen og vattet går ind og trykker på den nerve, og hjælper derved hunden

• #4   10. apr 2007 Har i bur i bilen og hvis i har er det så stort eller lille og er det lukket eller åbent... det kan være fordi hun føgler sig indelukket og ikke får luft nok!!! Min tæve har samme problem og hun er også 2år... det hjælper dog hvis hun har hele buret for sig selv, for så får hun mere luft... og har du prøve at give hende ingefærpiller?

• #6   10. apr 2007 Vi har transportbur med gitter foran, men det har absolut ingen effekt. Hverken godt el dårligt.

Hun kan desværre ikke være foran på gulvet (hun er stor schæfer hehe....)

Vi vil da lige prøve det med vat, hvor stort stykke skal det være og hvor skal det sidde?

Hvad med ingefærpiller? Kan de skade hunden på nogen måde? Hvad skulle de hjælpe på? Og hvor køber man dem? Hvor meget ´/ lidt skal de have? (Chanel vejer 32 kg)

Mvh Michelle

Ps Tak for alle de gode svar indtil videre :o)

• #7   10. apr 2007 Hun kan se ud, og vi har prøvet alt med små køreture og bare kun at vende hende til bilen. Intet af det har nogen som helst effekt...Vi har også prøvet hvor hun ikke kunne se ud.

Vi har efterhånden prøvet mange ting de sidste knap 2 år, men vi er ved at løbe tør for ideer.. Og ja, det er virkelig ærgerligt ikke at kunne have hende med når vi så gerne vil give hende de ekstra oplevelser, og have hende med i stedet for at få hende passet når vi skal på længere ture...

• #9   10. apr 2007 Det hjælper desværre heller ikke at køre hende træt inden.... Øv..

• #10   10. apr 2007 Hehe så er det nok vores bil der er for lille. Hun er 65 over skulderen, så det er sku lidt småsvært at få hende "presset" ned på så lille plads.. Hehe.. ;o)

• #11   10. apr 2007 en ordentlig dut vat så det ikke forsvinder og så et godt stykke ind. ingefærtabletter kan du købe i brugsen, mener man tager dem efter vægt..

• #13   10. apr 2007 Havde engang en Rottweiler der var meget køresyg.
    En dag skulle vi ud og køre i en lånebil som var en lukket kasevogn. Konen (Stykgods) og vovse blev placeret i kassen og der var intet i vejen med hunden efter en længere køretur. Det viste sig at han blev køresyg pga de ting der bevægede sig udenfor bilen. Det gik for stærkt for ham til at han kunne opfange de ting der skete uden for bilen når man kørte. Så måske er det det. Bare en ide.

• #14   10. apr 2007 Hej igen.

Tak for alle besvarelserne.. :o)

Dejligt folk vil hjælpe andre...

Den med vattet vil vi forsøge os med.

Lasse K: Brugte i så den bil til at lære rottweileren at køre eller hvad gjorde i efterfølgende efter den første tur?

• #15   10. apr 2007 Næh. Det var en lånebil, men vi sørgede for at han ikke kunne se ud af vinduerne når vi kørte og der var siden hen ingen problemer så længe han ikke kunne se ud af vinduerne.

• #16   10. apr 2007 OKay..

Tak for hjælpen :o)

• #17   10. apr 2007 Jeg har brugt ingefær med godt resultat..

Karla stressede også og kastede op, ingefæren dæmpede hendes stress og nu stresser hun kun hvis vi f.eks har været med færgen eller noget og kaster ikke længere op.

• #18   10. apr 2007 Mie: Okay.. hvordan brugte du det? Hvor lang tid før i kørte, hvor meget og så videre?

• #19   10. apr 2007 OKay, det vil jeg lige huske, og så prøve det af allerede imorgen... :o)

• #20   10. apr 2007 det fik jeg ikke sagt - vat kun i det ene øre og måske heller intet foder i et par timer inden. Da vi hentede Battie som vaps, brækkede han sig hele vejen fra fyn til jylland i min fars bil, fordi han var blevet fodret forinden vi hentede ham SS rimelig upopulære blev vi GG

• #21   10. apr 2007 Michelle, jeg købte tabletterne og sådan en enkelt fik hun en time før vi skulle ud at køre og så selvfølgelig ingen mad nogle timer inden..

• #22   10. apr 2007 Mange tak for de gode forslag.

Har flere nogle som ikke er blevet nævnt her må de meget gerne komme med et input...

Jeg skriver en opdatering når vi har afprøvet tingene...

• #23   11. apr 2007 Michellle........Min gamle hund led frygtelig af stress i bilen og kastede op konstant. Jeg trænede det væk.

Først sad vi i bilen og nussede, for så at gå tur.
    Så bakkede jeg bilen ud, parkerede, gik tur, kørtebilen ind igen.
    Vi kørte så ned for enden af vores vej, gik tur,og kørte tilbage.
    Vi udvidede køreturen, gik tur og kørte hjem igen.

Hun lærte hurtigt, at bil betød tur, og alle problemer var overstået.........

• #24   11. apr 2007 Ingefærpiller: de skaber ikke hunden

de virker lidt sløvende men holder nervøsiteten nede

de kan købes i håndkøb på apoteket eller hos matas og de koster ca 100kr for en pakke.

en hund i den størelse skal have en enkelt (der er doserings vejledning i pakken, skal have det samme som et menneske med samme vægt)

Håber du får løst problemet...

Kommentér på:
Køresyge/stresse i bil..?HJÆLP

Annonce