{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

Hvalpe aktiviteter indendørs {{forumTopicSubject}}

Jeg leder lidt efter aktiviteter med ham den lækre som kan gøre ham godt træt uden at han skal ud i fyrverkeriet.
Han har været tur men da han kun er 9 uger gammel orker han ikke meget ad gangen, så sover han lidt og så er han klar igen.
Så jeg leder lidt efter idéer til hvad vi kan lave når han er klar igen og helst ikke skal ud.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpe aktiviteter indendørs
  • #1   31. dec 2018 Kontaktøvelser er perfekte til hvalp. Men han er jo nok ikke den største pleaser, så sæt standarden lavt i starten smiley

  • #2   31. dec 2018 Synes dog ikke han trættes særlig meget af den slags. Vi træner kontakt dagligt så han er ved at være ret rutineret og kan ikke holde ham interesseret i det længe nok til at gøre op for at han ikke kan få en aftentur smiley

  • #3   31. dec 2018 Hvis du skruer op for niveauet burde det virke... alt mentalt arbejde trætter Junior meget mere end fysisk.

    Hvad med en lidt længere tur nu inden de går i gang med krudtet?


  • #4   31. dec 2018 Søge efter godbidder fx.

  • #5   31. dec 2018 Ja jeg kan prøve at gøre det mere avanceret. I hans alder lærer han dog nyt dagligt og bliver ikke sådan træt synes jeg.
    Vi træner altid de anbefalede 15 min dagligt fordelt over 3 omgange.
    Han er ikke super til at holde kontakt eller interesse i længrere tid. Måske jeg bare skal tage de ekstra gode godbidder ud og træne længere?


  • #6   31. dec 2018 Han er stadig på begynder basis i næsten alt. Vi har brugt ugen på mest basics som i at lære hans navn, sit og ellers gode husvaner, som i hvordan man skal opføre sig i bil, snor, omkring døre, den slags.
    Jeg har forsøgt en del ting, men synes ikke jeg opnår træthed så meget.
    Kan prøve at øge niveau på både kontakt og søg og se om han bliver mere træt.
    Jeg er bare bange for at han bliver bange hvis han har supet meget energi i aften.
    Planen er at gå med ham efter aftensmad og inden det starter, men så er han nok vågen og aktiv igen inden midnat.
    Har aldrig haft så lille hvalp før til nytår. Normalt har de været gamle nok til at orke lange nok ture og aktivering til at de er trætte for dagen.


  • #7   31. dec 2018 Hvis kontakten allerede er skabt, kan du begynde og bygge forstyrrelser på indendørs, lav nogle friste øvelser hvor han stadig skal bibeholde kontakten til dig.

    Der er så meget man kan lave...
    Du kan lære ham nye øvelser og sjove tricks.

    Hvis du har en kegle eller høj bøtte, så kan du lærer ham at gå omkring genstanden (Sådan så det er ham der bliver sendt omkring keglen, du skal ikke med rundt)

    Her bruger vi også keglen, hvor jeg sidder med den i hånden og Sam så skal stikke hovedet ind i keglen, det har intet formål andet end at det er sjovt og måske kan være en hjælp hvis ens hund nogensinde skal tilvænnes til at have en skærm på.

    Har du flere kegler kan du lærer ham at gå slalom med dig rundt og holde kontakten.

    Lav søge øvelser med gode guffer.


  • #8   31. dec 2018 Ja vi er starter lidt på distraheringer. Håber at hvis jeg bare træner i længere tid at jeg kan få ham træt. Normalt bliver han ikke sådan “jeg går over og lægger mig” træt, mere bare mister fokus jo længere vi træner (sådan mental træt) men har stadig masser af fysisk aktivitet i sig.

  • #9   31. dec 2018 Jeg trænede heller ikke længe med Sam, et par gange om dagen mellem 2-10 min. pr, træning.

    Jeg legede tilgengæld meget med Sam, han er vild med pels og skind på en snor, den belønning bruger jeg kun når vi træner, og ellers leger jeg dagligt med ham med hans legetøj, Sam er vild med bryde leg.


  • #10   31. dec 2018 Altså de kan jo ofte blive ved... så når der er trænet og leget skal han jo med tiden lære ro.

  • #11   31. dec 2018 Har en hvalp på 12 uger
    Hun har sådan en godbid bold
    Den har hun en fest med
    Eller en toiletrulle med lidt.godbidder i skulle osse være god og trættende


  • #12   31. dec 2018 Han har en kong, men synes det går voldsomt hurtigt. Har hørt man kan fryse den for at bruge længere tid og at at få dem til at slikke virker beroligende. Ved bare ikke hvad man kunne putte i?
    Wc rulle går hurtigt også synes jeg, men den kan bukkes for ekstra udfordring, vil jeg prøve smiley


  • #13   31. dec 2018 Louise - helt sikkert! Men den er svær at lære lige nu synes jeg. Fik ham overtræt den anden dag, hvor han var utålelig til han faldt i søvn, han sov så godt nok længe! Men det var svært da han var for træt og hyper til at man kunne fortsætte, og for ovetræt til at finde ro.
    Det var første gang han fik et bestemt “nej”, lige efter faldt han i søvn så det virkede da.
    Men prøver at finde hans “sweet spot” hvor han er tilpas træt.


  • #14   31. dec 2018 Du kan også begynde intro til FvF, hvis du har et spejl hvor du kan se ham på gulvet.

  • #15   31. dec 2018 God idé! Jeg havde også tænkt på at bruge noget hvor han skal sætte forpoterne på og lære ham at dreje sin numse om sig selv.
    Det ville måske også føles lidt mere aktivt for ham og måske derved trættende?

    Han er meget mere til legetøj eller fysisk kontakt belønninger end godbidder har jeg fundet ud af.
    Det er første gang jeg har en hund der er sådan, så det er også en udfordring for mig!
    Jeg forsøger lige nu at variere i hvad jeg bruger som belønning. Men klart at vi skal have mega gode guffere hvis han skal synes de er spændende nok.


  • #16   31. dec 2018 find canis grundfærdigheder. så er der lidt at gå i gang med



  • #17   31. dec 2018 Elefantøvelsen, bagpartskontrol og balancetræning er ideelt at træne indenfor, og essentielt for hunden at lære.
    Frossen kong trætter også godt. Lav grød af foder/vådfoder og put i.


  • #18   31. dec 2018 Nones har været glad for de forskellige aktivitets legetøj, gerne dem som kan kommes i fryseren. Jeg opbløder bare noget af hans foder, eller en gang i mellem tun, kød eller sågar havregrød er vist også kommet i, og så i fryseren. Især kong quest frø, holder rimelig længe her. Ellers en strømpe med godbidder, viskestykke eller et tæppe hvor der er gemt godbidder i.

  • #20   31. dec 2018 Jeg vil helt klart prøve at fryse lidt i hans kong så smiley
    Vi har foder og må se om køleskabet har noget mere spændende at fryse med.

    Lens - har en masse ting vi er i gang med at træne, men jeg synes ikke rigtig han bliver træt medmindre han får noget fysisk aktivitet med, måske pga. at han er så ung. Defor jeg leder efter særlig trættende hvalpevenlige ting da jeg ikke vil have han bliver bange i aften.

    Malene - ja det kom jeg også lige i tanke om! Tror klart det ville kunne få ham træt.


  • #21   31. dec 2018 måske godbidder i viskestykke

  • #22   31. dec 2018 Start noget nose work op med ham.
    I stedet for de dufte man bruger, så kan du bare bruge te eller kaffebønner.


Kommentér på:
Hvalpe aktiviteter indendørs

Annonce