{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.362 visninger | Oprettet:

Ulveland {{forumTopicSubject}}

I morgen (så vidt jeg husker) bliver dokumentaren, “Ulveland”, vist på TV2.
I programmet står jægeren frem, og fortæller om, hvorfor han skød ulven.
Han forsøger sig med at bortforklare det hele med, at fordi ulven ikke var bange for hans søns traktor, så mente han, at det var en ulve-hybrid (blanding af ulv og hund).
Desværre, for ham, viser DNA profilen, at det var en ulv. Ulvens venner har desuden fulgt både bedsteforældre og forældre, til den pågældende ulv. Så jeg tænker, at jægeren får svært ved at påvise påstanden om, at det var en hybrid han skød.
Han har tænkt sig at anke afgørelsen. Hvis det var en ulve-hybrid, kan han muligvis slippe for straf.
Jeg skal helt klart se den udsendelse !!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ulveland
  • #2   7. jan 2019 Enig !!! Det klip har jeg heller ikke behov for at gense smiley Stakkels ulv smiley

  • #3   7. jan 2019 Det er jo bare sådan det ser ud når man dræber et dyr. Ulven har næppe haft de store smerter. Når det er sagt, håber jeg at dommen bliver skærpet betragteligt.

    At man kan lade en idiot som ham rende rundt med et jagttegn, er en skændsel og en fornærmelse mod ordentlige jægere, og hvis han er rask nok til at kunne gå på jagt, overlever han jo nok at afsone sine 40 dage i spjældet.


  • #9   7. jan 2019 Ja, det er selvfølgelig kun i andre lande man kan have dyr i skoven, som kan udgøre en risiko...

    Selvfølgelig KAN man komme galt afsted med en ulv, men de fleste vil nok indse, at det hører til de absolutte undtagelser.


  • #10   7. jan 2019 Hvor er det nemt for os , der bor på Sjælland at sige at der gerne må være ulve i DK …. Det er jo heller ikke os , der kommer til at møde dem på en skovtur .
    Prøv at spørge dem , der har ulvene rendende i deres baghaver og på villavejene.


  • #14   7. jan 2019 #13 … Du bor også på Sjælland … ikke ? … og har ikke mødt en ulv på hunde-lufter-turen endnu … vel ? … smiley

  • #16   7. jan 2019 Ja … ja .. smiley


  • #18   7. jan 2019 #17 …. forestiller mig såmænd ikke andet end , … at jeg nødig ville møde en ulv på min aftentur med hunden .
    Og så de billeder man har set i medierne af en ulv , der går tur på en villavej. ….. ( men det er selvfølgelig et " fake " billede … ikke ? )
    Men måske er jeg bare en " pivskid"


  • #20   7. jan 2019 #19 … én episode er nok for mig ….

    https://www.bt.dk/danmark/saa-skete-det-sulten-ulv-set-paa-madjagt-i-villakvarter


  • #21   7. jan 2019 NITTIB: Jeg går ud fra at du så også har forståelse for hvis man i andre lande udrydder alle dyr man føler er i vejen?

    Det samme "argument" med at det er nemt at være Sjællænder, kan jo også bruges på et større plan; Det er jo så nemt at være Dansker og fortælle resten af verden at de skal gøre plads til deres nogle gange ubelejlige natur, når vi ikke selv er der...


  • #26   7. jan 2019 Nåååh … ja …. og ulve går kun tur i villakvartererne i Holland, men ikke i DK … for ulvene i DK er mere sky end dem i Holland … eller ?
    Men OK … bare ulvene ikke kommer til Herlev på Sjælland , så er det fint med mig … smiley


  • #28   7. jan 2019 #27 …. Og nu er det lige blevet forbudt , at have en anden mening … og man må absolut ikke skrive den her på HG ???
    Så smutter jeg da gerne ud af tråden …. sorry.


  • #31   7. jan 2019 Et af de steder jeg ofte går en tur med vores er der set ulve ved. Er nu ikke specielt bekymret. Før vi kommer frem har ulvene da for længst hørt både Bum og jeg, og er smuttet.

    Synes der lidt nemt går panik i den her debat.



  • #33   7. jan 2019 batdog hvornår er det sket i Polen? er det et nyt angreb?

    jeg bor mellem ulvene og generes ikke spor af dem. De er lidt mere sky end kronvildt


  • #36   7. jan 2019 Tja, jeg har også gået ture i skov og eng, hvor der er observeret ulve, en enkelt gang tror jeg måske, at der smuttede en væk gennem krattet tæt på hvor vi gik, så lige et glimt af noget grålig pels og havde et par hundepiger, der reagerede anderledes end ellers, når de ser råvildt. Der var også en anden lugt, end når det er råvildt - og pelsen så anderledes ud.

    Et af stederne var der sket et par fåredrab (Tyskland), men når de mennesker, der lever dernede ikke er bange, hvorfor skulle jeg så være det?

    Tror at der er basis for fredelig sameksistens i de fleste tilfælde, så må man reagere og regulere, hvis der reelt er problemer i forhold til mennesker.


  • #40   7. jan 2019 Ind imellem er Google IKKE din ven smiley

    Det gælder selvfølgelig især hvis man kun gider at læse overskrifterne...


  • #43   7. jan 2019 Det er nu ret let at læse sig frem til at det dødelige angreb fandt sted i Aserbajdsjan.

    Her er det vigtige i historien ( selv om det desværre ikke er nær så spændende som et ulveangreb) jo at børnene døde af rabies, ikke ulvebid. Ethvert dyr som er smittet med rabies, udgør en potentiel fare, så hvis man vil gardere sig 100% mod den slags, skal man nok blive hjemme, hvis man bor i et område med rabies.


  • #46   7. jan 2019 Lige til info: udsendelsen bliver først sendt i morgen, på TV2 kl. 21.05.

    Jeg er ikke i tvivl om, at ulve kan skabe problemer, hvis de kommer for tæt på os mennesker. Største problem er nu nok, at de kan finde på at æde vores husdyr.

    Der har været ulveangreb på mennesker, men det er godt nok yderst sjældent at det sker, på trods af at der findes rigtigt mange vildtlevende ulve rundt omkring i verden.
    Men eftersom det sker utroligt sjældent, så er jeg personligt mere bekymret for at dø i et biluheld.
    Jeg ville elske at bo tæt på ulven smiley Nogen der vil købe et billigt hus på Lolland, så jeg kan flytte til Jylland eller Sverige ? smiley


  • #48   8. jan 2019 Spændende, og tankevækkende program.
    Synes egentligt at journalisten var ret god til, at se historien fra begge sider.


Kommentér på:
Ulveland

Annonce