{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

Ulveland {{forumTopicSubject}}

I morgen (så vidt jeg husker) bliver dokumentaren, “Ulveland”, vist på TV2.
I programmet står jægeren frem, og fortæller om, hvorfor han skød ulven.
Han forsøger sig med at bortforklare det hele med, at fordi ulven ikke var bange for hans søns traktor, så mente han, at det var en ulve-hybrid (blanding af ulv og hund).
Desværre, for ham, viser DNA profilen, at det var en ulv. Ulvens venner har desuden fulgt både bedsteforældre og forældre, til den pågældende ulv. Så jeg tænker, at jægeren får svært ved at påvise påstanden om, at det var en hybrid han skød.
Han har tænkt sig at anke afgørelsen. Hvis det var en ulve-hybrid, kan han muligvis slippe for straf.
Jeg skal helt klart se den udsendelse !!

Kommentarer på:  Ulveland
  • #1   7. jan Jeg kunne slet ikke holde ud at se da ulven blev skudt ned
    Den prøvede endda kort at rejse sig igen, men faldt sammen. Jeg måtte skifte kanal

• #2   7. jan Enig !!! Det klip har jeg heller ikke behov for at gense Stakkels ulv

• #3   7. jan Det er jo bare sådan det ser ud når man dræber et dyr. Ulven har næppe haft de store smerter. Når det er sagt, håber jeg at dommen bliver skærpet betragteligt.

At man kan lade en idiot som ham rende rundt med et jagttegn, er en skændsel og en fornærmelse mod ordentlige jægere, og hvis han er rask nok til at kunne gå på jagt, overlever han jo nok at afsone sine 40 dage i spjældet.

• #4   7. jan Jeg forstår ikke hvor de skal blive ved at vise klippet, hvor den bliver skudt. Det er så ubehageligt. Det er så synd for den ulv.

Så begynder han at komme med dårlige forklaringer om hvorfor han gjorde det. Min kone tør ikke gå is skoven mere. Hvorfor er det ulvens skyld. Hun og andre må finde ud af, om deres angst er begrundet. Eller er det stadig historien om rødhætte, der skal ligge de stakkels dyr til last.

I de kommuner hvor de mener den er et problem, skulle du få nogle ulvekloge til at komme og holde foredrag og så kunne der stilles spørgsmål.
    Bla. kunne de spørge. Hvordan kan vi leve sammen med ulven? Og hvordan forholder jeg mig, hvis jeg kommer tæt på en.

Og så troede jeg ikke, at ulve og hunde parrede sig frivilligt. Kan nogen af eller bekræfte det?

Jeg håber ikke vi får nogle hybrider her. Der sikkert nogen der har dem alligevel. Føj hvor er det dog synd.

• #5   7. jan Kim. Ja den tosse skulle bare være glad for, at det var en betinget dom og have taget den som en mand. Nu skal der bruges skatte kroner på, at den skal prøves i landsretten. Jeg håber den bliver skærpet, til skræk og advarsel for den næste tosse.

• #6   7. jan I debatten køres der frem med at to børn er dræbt af en ulv, og her er sandheden:

http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-06-29-to-boern-er-doede-efter-ulveangreb-i-kaukasus

• Kennel Hearthitter
    Kennel Hearthitter Online Tilmeldt:
    jul 2017

Følgere: 7 Emner: 10 Svar: 2.059
    #7   7. jan Ulv med rabies.. Sandsynligheden for en ulv med rabies herhjemme er yderst minimal, nærmest ikke eksisterende..

• #8   7. jan En ulv i Polen har bidt to børn og en voksen kvinde i en landsby, ikke rabies og ren ulv.

• #9   7. jan Ja, det er selvfølgelig kun i andre lande man kan have dyr i skoven, som kan udgøre en risiko...

Selvfølgelig KAN man komme galt afsted med en ulv, men de fleste vil nok indse, at det hører til de absolutte undtagelser.

• #10   7. jan Hvor er det nemt for os , der bor på Sjælland at sige at der gerne må være ulve i DK …. Det er jo heller ikke os , der kommer til at møde dem på en skovtur .
    Prøv at spørge dem , der har ulvene rendende i deres baghaver og på villavejene.

• #11   7. jan Nittib, jeg bor i området med ulvene - og har absolut ingen problemer med at de er her. Selvfølgelig skal problemulvene udryddes - altså dem som gang på gang går amok i fårefolde fx - men generelt set er der vidst ikke de store problemer med ulvene. Det skulle så vidt jeg ved netop være nogle enkelte ulve der laver problemerne - og de kan jo så med fordel udryddes (af fagfolk, ikke skydegale idioter!) - og så kan vi leve i fred og fordragelighed med de andre som ikke skaber problemer. Der er jo masse af føde til dem uden de behøver at gå amok i blodrus på en fårefold.

Maria (med Kennel Menellis) har vidst ret godt styr på det med ulvene - og jeg mener netop at hun har haft skrevet nogle ret gode indlæg om at det er nogle få der skaber problemer og ikke generelt. Måske hun kommer på banen

PS. ulve på villavejene er vidst ikke så udbredt!

• #12   7. jan Der er fint plads til ulve men med en forvaltningsplan der lidt hurtigere reagerer på problemulve

• Kennel Hearthitter
    jul 2017

#13   7. jan Her måtte de nu gerne slå deres folder..
    men der er nok ikke flere ulve tilbage i Danmark.

• #14   7. jan #13 … Du bor også på Sjælland … ikke ? … og har ikke mødt en ulv på hunde-lufter-turen endnu … vel ? …

• Kennel Hearthitter
    jul 2017

#15   7. jan Nej men jeg flyttede da gerne til Ulveland.. Og ville nyde et syn af ulven i ny og næ..

• #16   7. jan Ja … ja ..

• #17   7. jan Nittib, hvad ér din forestilling egentlig om ulven, siden du tror det er så frygteligt at bo i området hvor de er? Og siden du tror de render rundt på villavejene?

• #18   7. jan #17 …. forestiller mig såmænd ikke andet end , … at jeg nødig ville møde en ulv på min aftentur med hunden .
    Og så de billeder man har set i medierne af en ulv , der går tur på en villavej. ….. ( men det er selvfølgelig et " fake " billede … ikke ? )
    Men måske er jeg bare en " pivskid"

• #19   7. jan Så vidt jeg husker har der været én episode med en formodet hund på villavej - men det er vidst aldrig blevet bevist om det var en ulv eller en hund. Og med alle de gange der er råbt ulv når der har været tale om hunde, ja så tror jeg mest på sidstnævnte. Folk råber ulv så snart de ser skyggen af en hund jo. Det har virkelig taget overhånd med den frygt!

Og jeg tvivler stærkt på at en ulv ville opsøge dig på din aftentur. Der skal vidst være tale om større flokke før de tør det - og så stor og tæt er bestanden jo ikke i Danmark.

• #20   7. jan #19 … én episode er nok for mig ….

https://www.bt.dk/danmark/saa-skete-det-sulten-ulv-set-paa-madjagt-i-villakvarter

• #21   7. jan NITTIB: Jeg går ud fra at du så også har forståelse for hvis man i andre lande udrydder alle dyr man føler er i vejen?

Det samme "argument" med at det er nemt at være Sjællænder, kan jo også bruges på et større plan; Det er jo så nemt at være Dansker og fortælle resten af verden at de skal gøre plads til deres nogle gange ubelejlige natur, når vi ikke selv er der...

• #22   7. jan Nittib, det er en video af en ulv i Holland?!

• Kennel Hearthitter
    jul 2017

#23   7. jan Jeg kender adskillige der bor hvor der er ulve observeret. De er ikke bange.
    Heller ikke for at gå i plantagerne derovre for at lufte hunde.
    Men de ses og høres ikke længere. Altså ulvene.. så mon ikke der har været skydegale tosser på spil..

• #24   7. jan Jeg lufter jævnlig hunde i de plantager hvor ulvene er spottet. Er på ingen måder utryg ved at gå der. Har heller aldrig set dem på lufteturene. Så det er altså ikke fordi de kommer hen og hilser på hundene

• #25   7. jan Det skal jeg helt sikkert se

At tråden tager en drejning til for/imod ulve i DK, forstår jeg ikke helt?
    Det er vel irelevant i denne sag. Ulve ER lige nu velkomne i DK og ulovlige at skyde, længere er den vel ikke?
    Det bliver jo ikke mere lovligt af at man bryder reglerne?:-)

• #26   7. jan Nåååh … ja …. og ulve går kun tur i villakvartererne i Holland, men ikke i DK … for ulvene i DK er mere sky end dem i Holland … eller ?
    Men OK … bare ulvene ikke kommer til Herlev på Sjælland , så er det fint med mig …

• #27   7. jan Nittib, det er indlæg som dine der er med til at sprede en unødvendig frygt. Så nej, der er ingen grund til at råbe vagt i gevær på villavejene fordi der er set en ulv på en villavej i Holland.

• #28   7. jan #27 …. Og nu er det lige blevet forbudt , at have en anden mening … og man må absolut ikke skrive den her på HG ???
    Så smutter jeg da gerne ud af tråden …. sorry.

• #29   7. jan Nittib, ja det var jo helt klart det jeg skrev.

• Kennel Hearthitter
    jul 2017

#30   7. jan Var de på sjælland var vi også nødt til at se på sameksistens, netop fordi ulven er fredet.
    Elgen har vi hegnet inde her på sjælland.

• #31   7. jan Et af de steder jeg ofte går en tur med vores er der set ulve ved. Er nu ikke specielt bekymret. Før vi kommer frem har ulvene da for længst hørt både Bum og jeg, og er smuttet.

Synes der lidt nemt går panik i den her debat.

• #32   7. jan Hvor mange er, uden tvivl ,dræbt af sunde og raske ulve på verdensplan set i forhold til, hvor mange ulve der er, hvor tæt de lever på mennesker?

Den græske kvinde, var der ikke tale om vilde hunde?

• #33   7. jan batdog hvornår er det sket i Polen? er det et nyt angreb?

jeg bor mellem ulvene og generes ikke spor af dem. De er lidt mere sky end kronvildt

• #34   7. jan I 2018. Vi skrev endda om det i en tråd herinde. Folk mente på det bestemteste at det måtte være hybrid eller kæleulv men DNA-testen siger noget andet

• #35   7. jan Skal nok finde link til jer når jeg kommer hjem.

• #36   7. jan Tja, jeg har også gået ture i skov og eng, hvor der er observeret ulve, en enkelt gang tror jeg måske, at der smuttede en væk gennem krattet tæt på hvor vi gik, så lige et glimt af noget grålig pels og havde et par hundepiger, der reagerede anderledes end ellers, når de ser råvildt. Der var også en anden lugt, end når det er råvildt - og pelsen så anderledes ud.

Et af stederne var der sket et par fåredrab (Tyskland), men når de mennesker, der lever dernede ikke er bange, hvorfor skulle jeg så være det?

Tror at der er basis for fredelig sameksistens i de fleste tilfælde, så må man reagere og regulere, hvis der reelt er problemer i forhold til mennesker.

• #38   7. jan De to børn i Polen overlevede da?
    Det var i Armenien at to børn døde "Et ulveangreb i det sydlige Kaukasus har nu kostet to børn livet."

• #39   7. jan Det er noget bavl Majbritt. Børnene fik sår, de blev renset, børnene har det fint. Ulven blev skudt og undersøgt og har ikke rabies.

• #40   7. jan Ind imellem er Google IKKE din ven

Det gælder selvfølgelig især hvis man kun gider at læse overskrifterne...

• #41   7. jan Det er bare mig, der ikke er god til geografi.

For der døde to børn af rabies efter et ulveangreb.

• #42   7. jan Måske i et andet land? Dem i Polen, og damen, har det fint. Man behandlede profylaktisk mod rabies men ulven havde det som sagt ikke.

Og det hjælper nok at jeg læser aviserne på originalsproget i stedet for at være nødt til at skulle forlade mig på Google No-I-won't-Translate, som endnu ikke har oversat noget korrekt

• #43   7. jan Det er nu ret let at læse sig frem til at det dødelige angreb fandt sted i Aserbajdsjan.

Her er det vigtige i historien ( selv om det desværre ikke er nær så spændende som et ulveangreb) jo at børnene døde af rabies, ikke ulvebid. Ethvert dyr som er smittet med rabies, udgør en potentiel fare, så hvis man vil gardere sig 100% mod den slags, skal man nok blive hjemme, hvis man bor i et område med rabies.

• #44   7. jan Ja de to børn (ikke i Polen!) døde af rabies og ikke ulveangrebet i sig selv. Børnene levede begge to knap en måned efter angrebet inden de døde af rabies.

• #45   7. jan Nå, link link: https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/rzeszow/przebadali-wilka-ktory-pogryzl-dzieci-zaskakujace-wyniki-sekcji/czhqkk3#slajd-2

Ikke hybrid, ikke rabies, ikke en "tam"ulv, der blev behandlet hos en dyrlæge året forinden, MEN meget slidte kløer som måske kunne tyde på, at den blev holdt på et hårdt underlag (eller at den tonsede rundt på asfalt vis a vis de mange forskellige videoer, der blev optaget af den, mens den løb rundt på asfalt).

• #46   7. jan Lige til info: udsendelsen bliver først sendt i morgen, på TV2 kl. 21.05.

Jeg er ikke i tvivl om, at ulve kan skabe problemer, hvis de kommer for tæt på os mennesker. Største problem er nu nok, at de kan finde på at æde vores husdyr.

Der har været ulveangreb på mennesker, men det er godt nok yderst sjældent at det sker, på trods af at der findes rigtigt mange vildtlevende ulve rundt omkring i verden.
    Men eftersom det sker utroligt sjældent, så er jeg personligt mere bekymret for at dø i et biluheld.
    Jeg ville elske at bo tæt på ulven Nogen der vil købe et billigt hus på Lolland, så jeg kan flytte til Jylland eller Sverige ?

• #47   8. jan Jeg husker temalørdag sidste år, med Anders Lund Madsen. Der var en mand der var så bange, at han havde hegnet hele siden ejendom ind, købt 2 store rottweiler og børnene måtte ikke lege udenfor indhegningen.

I stedet for at forbyde den, skulle man arbejde med den frygt nogen har for ulven. Det er så sindsygt nemt, “bare” at udrydde og fjerne det vi mennesker ikke kan lide. Vi skulle sådan set skamme os.

• #48   8. jan Spændende, og tankevækkende program.
    Synes egentligt at journalisten var ret god til, at se historien fra begge sider.

Kommentér på:
Ulveland