{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dkk konkurrence... Medlemskab af dkk?
  • #1   8. jan 2019 Nej. Hunden skal bare have en DKK startbog.
    Det er her DKK og dch adskiller sig, for man skal betale i dyre domme for at kunne stille under dch.


  • #2   8. jan 2019 Hmm. Mærkeligt.
    Jeg prøvede at melde til en NW konkurrence. Men da jeg så havde tastet alt ind og var klar til at godkende. Så var den ikke lagt i indkøbskurven. Og hun har et start nr som jeg tastede og valgte hende. Så ved jeg ikke hvad der gik galt den aften ??


  • #3   8. jan 2019 "Det er her DKK og dch adskiller sig, for man skal betale i dyre domme for at kunne stille under dch. " Jeg starter begge steder (DKK LP og DcH-programmet); i længden er DKK konkurrencerne klart dyrest smiley

  • #4   8. jan 2019 Det er muligt når du stiller mange prøver, Mette. Men hvis man bare engang imellem vil med til en dch-prøve, så er det helt vanvittigt at skulle betale 1200 kr for et medlemsskab.

    Reglerne burde være ens på begge sider.


  • #5   8. jan 2019 Malene, det er fordi DcH kræver at en klub vil stå inde for hundeføreren. Husk på at DcH bygger på DcH-programmet - resten er noget der er kommet med senere. Men ja, hvis man bare vil stille op i rally, kan man da lige så godt stille i DGI eller DKK. Bortset fra det, er der ikke konkurrencer i NW i DcH smiley

  • #7   8. jan 2019 Maj Britt. Jeg sad klar kl. 20.00 og havde indtastet alt inden 20.03 og den gad ikke ligge noget i indkøbskurven. Prøvede et par gange. Kl. 20.12 stod der at den var udsolgt. Men var den ikke da jeg prøvede. Men har fået svar på mit spørgsmål. Så tænker det må have været et teknisk problem hos mig??

  • #9   8. jan 2019 @4: Nogle steder kan du godt slippe billigere i DcH medlemsskab: Hos os har vi et par passive medlemmer, der konkurrerer fx rally og AG. Det er ikke sportsgrene vi selv tilbyder, så de går ikke på hold hos os og betaler derfor ikke fuldt kontingent. Men de deltager i rally og AG konkurrencer under vores klubs navn; og ja, vi står inde for at de ikke udviser usportslig opførsel osv. Og vi sørger for at de er omfattet af DcHs forsikringsordning og vi forventer af dem at de engang imellem giver et nap med.
    DcH er skruet noget anderledes sammen end DKK og en af de bærende elementer i DcH er lokalafdelingerne. Det er dem som afholder konkurrencerne. Uden medlemmer, ingen konkurrencer. Ingen af os gider holde konkurrencer for nogen, der bare kommer og betaler deres startgebyr, deltager i konkurrencen og så er de væk smiley Men vi gider godt holde en konkurrence for nogen, der så til gengæld holder en konkurrence for os en anden dag smiley
    DcH er for dem, der gerne vil være en del af en forening smiley


  • #10   8. jan 2019 Og DKK har kredsene, der jo fungerer på præcis samme måde - bare uden at kræve medlemsskab hos de mange dch-folk, der stiller på vores prøver..

  • #11   8. jan 2019 Hvis du har ambitioner om DM (og årets hund?) i DKK så skal du have medlemskab, ellers er det ikke nødvendigt.

  • #12   9. jan 2019 Min dkk klub forlanger at man er medlem af dkk for at man må træne der.
    Og den hører ikke under nogen kreds men er blot en lokalforening under DKK.

    Men ved stævner er det ikke påkrævet medmindre man vil til DM og Årets hund eller søge landsholdet.

    Det lyder nu som en teknisk fejl at du ikke kunne tilmelde. Og vildt at der blev udsolgt så hurtigt.


  • #14   9. jan 2019 Jeg mener jeg betaler over 500 kr for dkk medlemskab.
    I dch betaler jeg 1300 incl “træning” Det syntes jeg er billigt, især da man får tilskud hvis man kvalificere sig og deltager til DM
    Jeg mener så at det er svært at finde en dch klub med dygtige trænere når man når et vist niveau. Så det bliver meget selvtræning.


  • #17   9. jan 2019 Nu er det jo ikke Dkk der står for træningen. Det gør klubben jo selv.



  • #19   9. jan 2019 Jep og det er stævnerne også. smiley

    Jeg mener faktisk at man bør være medlem af både dkk og dch hvis man vil starte deres stævner. Og man bør også træne eller yde anden indsats som at være instruktør eller hjælper til nogle stævner i en klub hvis man gå konkurrence.


  • #21   9. jan 2019 De udenlandske må jo følge de regler der er i deres hjemland. Der kunne man jo gøre en undtagelse. Men de er vel udelukket fra Dm.

    Både dch og dkk afholder stævner men de er i høj grad afhængig af frivillige klubmedlemmer og resten må de ofte købe sig til og det er dyrt.
    Det er meget svært at skaffe hjælpere nok til stævnerne. Og ofte hænger det på de samme tordenskjolds soldater hver gang.
    Selvfølgelig må man da yde før man kan nyde.
    Det bliver også mere og mere brugt at man kan eller skal skrive sig på som hjælper i x antal timer ved tilmelding eller at man blot får en hjælperplan så man kan se hvis man skal hjælpe med noget.
    En del af at gå i en klub er da at støtte op om de arrangementer der holdes.

    Nu er NW jo stadig i lille niche og der er ikke mange konkurrencer endnu. Det kræver muligvis heller ikke ret mange hjælpere så der går det nok på frivillig basis endnu.
    Men i agility kræves rigtig mange hjælpere og stævnerne bliver større og større. Der er altid kæmpe problemer med at få hjælpere nok.


  • #23   9. jan 2019 Ja man kan jo gå ud og købe sig til hjælpere og så bare sætte prisen op for deltagelse. Men så bliver det altså ret dyrt at starte stævner.
    Det syntes jeg vil være ærgerligt.

    Så slemt er frivillig arbejde altså heller ikke hvis alle bare vil bidrage. Og hvis man ikke selv kan “samle pinde op” skal man da ikke forvente at andre gider.

    Jeg er rally og agility instruktør i dkk og det er frivilligt.
    Jeg hjælper 4-6 hele dage om året til vores egne stævner og det er frivilligt.
    Jeg hjælper også til stævner i andre klubber fordi de heller ikke har nok hjælpere og det er frivilligt.
    Det skal så siges at man ofte får gratis forplejning til stævnerne når man er fuldtidshjælper.



  • #25   9. jan 2019 Der er mange dch klubber hvor man kun behøver betale grundkontingent på 500-600 kr.
    Derudover er stævner i Dch billigere at deltage.


  • #26   9. jan 2019 Mht medlemsskab i en DcH afdeling så er det lokalafdelingerne selv der bestemmer hvad kontingentet er i pågældende afdeling. Som lokalafdeling betaler man et kontingent pr medlem til landsforeningen og kredsen. Til landsforeningen er beløbet pt 290 kr. Kredskontigentet svinger lidt fra kreds til kreds: her på Sjælland (kreds 6) er det 120 kr. Resten af kontingentet bestemmer lokalafdelingerne selv og det svinger en del fra klub til klub. Vi tager 1200 kr. Nogen tager mere andre mindre. eTypisk er kontingentet delt op i et grundkontingent og et træningsgebyr. I mange klubber kan man være passivt medlem og nøjes med at betale grundkontingentet som består at det klubben skal betale til landsforening og kreds + et mindre beløb til lokalafdelingen. Når en lokalafdeling holder en konkurrence går hele startgebyret ubeskåret til lokalafdelingen. Vi betaler ikke noget videre til landsforeningen. Vi afholder så også alle næsten udgifter til konkurrencen. Næsten fordi man i kreds 6 for refunderet de kørepenge man betaler til dommerne og får et lille tilskud pr A eller E hund man har til konkurrence (for at motivere lokalafdelingerne til at holde konkurrencer i de to areal- og hjælperkrævende klasser). Når man deltager i en DKK konkurrence så betaler man til DKK. Det opfatter jeg som en ret stor forskel.
    Jeg er medlem begge steder og starter konkurrencer begge steder. Jeg synes ikke at DKK's opbygning og 'mentalitet' minder ret meget om DcH. Skulle man sammenligne en DcH lokalafdeling med en 'enhed' i DKK så må det blive en træningsplads smiley
    Og ja, frivillighed er jo netop frivilligt og man kan vælge at sige at man føler man har gjort nok - fair nok. Men så er det måske ikke i DcH man hører til.


  • #27   9. jan 2019 Vi betaler et lille gebyr pr deltager til dkk. Mener det er pga de skal indskrive resultater og registrere titler. Men ellers bruges overskuddet jo til at drive klubben. Nye redskaber, kurser til instruktørerne og andre forbedringer.
    Jeg oplever samme mentalitet i min dkk klub som i min dch klub. Men begge steder kniber det da med at skaffe hjælpere nok.

    Ved de store agility uge cupper der skal man angive i tilmeldingen om man kan medbringe en hjælper eller selv vil hjælpe 2-4-6 timer pr dag.
    Da der er kamp om pladserne så ved folk godt at muligheden for at komme med er næsten 100% hvis man vil hjælpe eller tilbyde en hjælper. Det får folk til at byde ind på hjælperposterne. smiley


  • #28   10. jan 2019 Når du skriver DKK klub, hvad er det så du mener ? Jeg tænker at der må være ret stor forskel fra sted til sted. Der hvor jeg har trænet på DKK pladser. Har det været på en træningsplads hvor man kom og trænede (DKK LP på en træningsplads under en DKK kreds) og så kørte man hjem igen når man var færdig. Der var ikke klubhus eller sådan noget og ikke noget socialt samvær. Redskaberne var nogen træneren havde med i sin bil. De skal siges at de sidste par LP hold jeg har taget har været hos private, da der ikke er nogen steder i rimelig køreafstand af hvor jeg bor, der udbyder DKK LP2/3.
    Når jeg starter DKK LP så betaler man da til DKK. Betaler de så gebyret videre til den afholdende kreds ?


  • #30   10. jan 2019 Apropro frivillige. Jeg har simpelthen aldrig fattet de frivillige selv skal betale for deres uddannelser.
    Jeg tror hundeforeningerne ville få mange flere hænder til at hjælpe med diverse stævner, trænere osv. Hvis folk ikke selv skulle have penge op af lommen. Eller i hvert fald ikke på det niveau det koster i dkk.
    Feks ringsekretær.
    Det kunne jeg da godt finde på. Men ikke hvis jeg selv skal betale for at få lov til at hjælpe.


  • #31   10. jan 2019 # 30
    Jeg har fået forklaret, at det mht. ringsekretær er fordi, det er et lønnet job - jeg havde nemlig samme tanke smiley


  • #32   10. jan 2019 Der er åbenbart stor forskel rundt om i landet.
    Min Dkk klub er en lokal forening under dkk.
    Vi har en stor indhegnet træningsplads og stort klubhus med køkken, bad og toilet. Samt udendørs terrasse.
    P plads lige ved pladsen. Lysanlæg så vi kan træne ude året rundt. En lille træningshal med kunstgræs til lidt indendørs træning.
    4 containere til redskaber og materialer.
    Vi holder klubarrangementer som julefest, trænermøder, kurser og foredrag.
    Vi instruktøre får uddannelsen betalt og vi får tøj og efteruddannelse og kurser betalt. Vi får ikke løn for at undervise. Og vi får ikke penge for at hjælpe ved vores stævner.
    Dog får vi gratis start men hvis der er meget pres på og stor mangel på hjælpere, må vi undlade selv at starte.
    Alle vores eksterne hjælpere får præmieboner eller gavekurv som tak og selvfølgelig fuld forplejning


  • #33   10. jan 2019 Det er nu godt nok ikke meget man får for en dag som ringsekretær, så at kalde det lønnet arbejde som begrundelse for, at man selv skal betale uddannelsen, er noget langt ude.

    300 kr. pr. dag plus kørsel til statens høje takst det bruger man ikke en weekenddag på for pengenes skyld.



  • #34   10. jan 2019 Helene - ok det var jeg ikke klar over. Så er det jo fair nok smiley hvis man tjener penge på det og får løn så skal jeg nok lyne sammen smiley

  • #35   10. jan 2019 Ggg 300kr
    Det ka jo ikke en gang betale for hvis ens kæreste så smider en hund i ringen nu man er afsted.


Kommentér på:
Dkk konkurrence... Medlemskab af dkk?

Annonce