{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris pudel
  • #1   11. jan 2019 Vi gav 12.000 kr. for vores mellempuddel. Det virker til at være den gængse pris smiley

  • #2   11. jan 2019 Baby stod til 10.000 for 5 år siden smiley

  • #3   11. jan 2019 Tak. Havde selv gættet på 12-14.000, men kan se, der annonceres storpudel til 8000 og dværg til 10.000, så var lidt nysgerrig på, hvor mellem min lander, men lyder til 12.000 ikke er helt skævt så smiley

  • #4   12. jan 2019 Michelle bare for at pine mig selv, hvor er annoncerne på storpudel smiley ?

    Har du besluttet at det skal være pudel?


  • #5   12. jan 2019 Der var et par stykker på gul og gratis. Med DKK tavle, men mere ved jeg ikke om dem smiley

    Ja, jeg har besluttet mig. Den spanske blev fravalgt, fordi rigtigt mange ejere beskriver dem som meget (rigtig meget) gøende.
    Lagottoen blev fravalgt fordi det åbenbart er en del væsenproblemer i racen og med så lille et udvalg kan det, nok især som ny i racen, være rigtigt svært at finde en hvalp uden skrammel i anerne.

    Ved pudel landede jeg så på mellem. Jeg ville jo gerne have haft en lidt større hund, men storpudel bliver for stor (medmindre man er meget heldig), og efter at have mødtes med nogen stykker og talt med nogen ejere må jeg også konstatere, at der er forskel på sind/temperament/adfærd på stor og så de andre varianter - ikke på en negativ måde, vil jeg lige understrege, men alt efter hvad man er til, skal man jo så lige være obs. på det.


  • #6   12. jan 2019 Kan du forklare lidt om det?

  • #7   12. jan 2019 Spændende Michelle:)

    Som skabspudelelsker må jeg inddrømme at jeg følger med i dine tråde om pudelkøb med stor interesse:)


  • #8   12. jan 2019 A-S også mig smiley

  • #9   12. jan 2019 Pudler er også en skøn race. Jeg fortryder i hvert fald ikke anskaffelsen af min lille puddel-pige smiley

    profilbillede
  • #10   12. jan 2019 Staff - altså jeg kan jo kun bygge det på begrænset observation, læsning og rørføring med folk der har eller kender til pudler. Men det jeg får at vide er, at storpudlerne er mere "fjollede" og "sværere" (Altså det er jo stadig pudler, trænbar, lærevillige og intelligente) ift. De mindre, som til gengæld kan være lidt mere "flyvske". Jeg opfatter ikke forskellen som enorm, men de små er (som jeg forstår det) mere end på tværs af størrelser, mens de store skiller sig (en lille smule) ud.

    Igen - jeg har jo ikke rigtigt haft dem i hænderne, så tag lidt forbehold for det.
    Jeg har læst et sted, at genetisk er det nærmest to racer - altså storpudel for sig selv og så alke de andre sammen. Jeg ved ikke om det er rigtigt, men det ville jo give mening ift at de små parres på tværs af størrelser, mens det ikke er mit indtryk, at det er normalt at parre stor med en anden størrelse.



  • #11   12. jan 2019 Jeg havde i øvrigt efter megen tid på hundeweb fundet en opdrætter jeg tænkte ville være oplagt at skrive sig op ved. Bruger selv sine pudler aktivt og en meget stor del af hendes afkom bruges aktivt til en bred vifte af hundesport og gør det (for de flestes vedkommende) godt. Har så skrevet lidt med hende, og hun har valgt at drosle ned pga uddannelse mm. Så der kommer formentligt ingen mellempudler i år smiley

    Har kigget og kigget herhjemme, men selvom der garanteret er puddelfolk herhjemme, som bruger deres hunde til div hundesport, så har jeg ikke fundet en eneste, der faktisk lægger vægt på det, når man læser deres hjemmesider med beskrivelse af dem selv, deres opdræt osv. På hjemmesiderne handler det alle steder om udstilling smiley

    Jeg kan self hundewebbe og finde eventuelle resultater, men det siger jo noget om opdrætter prioritering i avl osv, at evt brug ikke er nævnt med et ord på egen hjemmeside.



  • #12   12. jan 2019 Jeg kender til en mellem opdrætter i Århus området, der bruger sine til agility, gik på hold med hende for et par år siden. De af hendes hunde jeg mødte var total lækre og meget trænings villige. Det er sølv pudler hun har, hendes opdræt hedder love for poodles, hun har vist ingen hjemmeside men har været på facebook.
    Hun er træner i DKK Viby, længe siden jeg har snakket med hende, men er helt vild med hendes hunde.


  • #13   12. jan 2019 Maya - tak for tippet, det vil jeg undersøge nærmere.
    Hvad farve angår er jeg ikke kræsen. Pænest synes jeg de ikke-falmende farver er, men hvis bare indholdet er i orden, så er farven ikke vigtig.

    Jeg tror i øvrigt mange bruger deres hunde til noget. Men når de alligevel vælger kun at fremhæve udstilling og ikke nævner andet træning med et ord, så tænker jeg, at det må betyde, at de ikke vægter brugen ret høj i avlen.

    Jeg ville foretrække en pudel, hvor der i anerne har været arbejdet med nærmest alt fra rally til jagt fem for med agilitet. Måske mega fordumsfuldt, før min viden om AG er begrænset, men mit indtryk er, at man i AG gør meget i at køre hundene op (man ser jo også meget stress og lyd på AG hundene) - det skal ikke forstås som kritik, men det er jo lidt andet, end jeg vil have (herunder især en hund der kan arbejde og være i ro uden lyd).
    Men vil til hver en tid vælge hund fra "agilitylinjer" (eller hvad vi nu skal kalde dem) frem for linjer der ikke har vist noget som helst ud over udstillingsresultater.



  • #14   12. jan 2019 Jeg er helt enige, så det er lidt træls at kigge på pudelopdrætters hjemmeside og blive mødt af udstillings billeder og hunde i vilde frisure, især når man søger en hund til træning. Har set en opdrætter i tyskland der har brune stor pudler som bruger dem til jagt, og det ses også på deres hjemmeside, ellers er det lidt op ad bakke, og så kan opdrætteren jo sagtens sige at de sagtens kan arbejde, men det ville bare være skønt hvis det var lidt tydeligere, eller man kunne søge efter arbejds linier.

  • #15   12. jan 2019 Maya - netop.
    Jeg har også kigget på en opdrætter i Sverige, som udover helbred o.l. generelt for alle (ordentlige) opdrættere, udelukkende fokuserer på brug, primært eftersøgning og lydighed. Det bærer hjemmesiden tydeligt præg af. Ja, der er da en kort eksteriørbeskrivelse af hundene *De er alle udstillet et par gange før avl), men ellers er billederne fra træning/prøver og beskrivelser af hundene handler om deres sind og hvordan de er at arbejde med.
    Den opdrætter har så heller ikke planer om et kuld mellempudler i år, øv øv. Der er ellers en af hendes tæver jeg umiddelbart godt kan lide.

    Jeg tænker, at hvis brug er vigtigt for en, så nævner man det også.


  • #16   12. jan 2019 Typisk, Håber du finder en god opdrætter, vil følge med, da jeg også er ret lun på mellem pudlen.

  • #17   12. jan 2019 Maya, kan du evt finde navnet på den tyske opdrætter?

  • #18   12. jan 2019 Jamen fjollede kan jeg sagtens forstå om den store smiley

    Har du et link til den svenske opdrætter af mellem? du kan bare sende i pb hvis det er smiley



  • #19   12. jan 2019 Michelle: Alle farver pudler kan falme. Det er et gen som bliver kaldet "det grå gen", som gør dem grå. Min Mocca falmer desværre, og det samme gør enkelte af hendes sorte søskende. Den eneste farve som med sikkerhed ikke bliver grå er dem, som i forvejen er grå smiley

  • #20   12. jan 2019 Ellen - I know, mener bare, at jeg synes de er flottest, når de ikke falmer smiley nogen farver er også pænere som falmet end andre. Brun synes jeg kommer til at se noget forvasket/nusset ud mens fawn/abrikos bare bliver bleg, men trods alt ikke "slidt" at se på fx.
    Men altså, før jeg fik Gaia, sagde jeg jo også, at jeg helst ikke ville have Merle og helst ingen stumphaler og helt sikkert ikke blå øjne smiley
    Så for min skyld kan vovsen være polkaprikket eller himmelblå, kommer sgu nok til at holde af den uanset smiley

    Staff - skal nok lige smide et link, når jeg er ved min pc igen, har gemt siden derpå smiley


  • #21   12. jan 2019 Jeg er enig med dig i, at de er flottest når de ikke falmer. Mocca falmer jo desværre, men hun er heldigvis så dejlig, at det ikke gør noget. Min hun var nu køn med sine mørkebrune farve. Nu er der kommet mælk i kaffen smiley

  • #22   12. jan 2019 Åh ja... Jeg savner og den lækre røde farve, Baby havde da han var baby... smiley
    Men så meget er han nu ikke falmet gennem årene...


    profilbillede
  • #23   12. jan 2019 Her er han, nu 5 år ung smiley

    profilbillede
  • #24   12. jan 2019 Krøllet - jeg ville faktisk have gættet på, han var en af dem, der ikke falmede, netop fordi han nu er så "gammel" og stadig mørk.

    Nå, men er der min nogen, der kender noget til kennel artmanns hunde. Har lige set, hun planlægger et kuld mellempudler i foråret, og det er jo nærmest lige i baghaven fra mig. Kan se nogen af hendes hvalpe bruges ret alsidigt, men har ellers ikke undersøgt hundene nærmere (endnu).


  • #25   12. jan 2019 A-S Her https://www.altariels-grosspudel.com/

  • #26   12. jan 2019 Tak smiley

Kommentér på:
Pris pudel

Annonce