{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
710 visninger | Oprettet:

Neutralisering, ny vejledning {{forumTopicSubject}}

Dejligt at dyrlægerne nu vejledes LIDT mere nuanceret.
Med lidt held breder det sig til de ejere, der automat-steriliserer deres hunde.

http://www.hunden.dk/nyheder/neutralisation-ny-vejledning-til-landets-dyrlaeger/55758?fbclid=IwAR1YaIKGPgpwQOe9WSdKQkqIS07cON20B7uet-NY4ErUBtm1VuYCQBDcXoM#.XD3H0JTsW-I.facebook


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Neutralisering, ny vejledning
  • #1   16. jan 2019 Det er virkelig godt!

  • #2   16. jan 2019 Helt vildt godt!

  • #4   16. jan 2019 Nu spørger jeg sikkert dumt, men jeg forstår ikke, hvad der er ændret!
    Jo, at man ikke anbefaler at neutralisere før første løbetid!
    Men ellers?


  • #6   16. jan 2019 Inge - rigtig mange dyrlæger vejleder nærmest automatisk til neutralisering og ofte stort set kun med fokus på gevinsterne og højst med vægtøgning og pelsforandringer nævnt som bivirkninger.
    Jeg tænker at nu hvor der er ny vejledning, vil nogen dyrlæger måske læse op på og fremadrettet informere om de øvrige bivirkninger? Foruden at de måske vil stoppe med at anbefale tidlig neutralisering.

    Nej, der er ikke ny viden i anbefalingerne, i hvert fald ikke for mange herinde. Men det er ikke desto mindre en vejledning, der nævner "hele pakken", hvad mange dyrlæger jo ikke gør - og fra en mere troværdig kilde end de blogs mm der typisk linkes til


  • #7   16. jan 2019 Just præcis, Michelle.

    Der er intet nyt - men desværre har rigtig mange dyrlæger ikke skiftet praksis i takt med at ny viden kom frem.
    Nu er der en chance for at flere hundeejere - især de autoritetstro - får et bedre udgangspunkt at vælge ud fra, når de overvejer neutralisering.
    Og da især tidlig neutralisering.


  • #8   17. jan 2019 Lad os håbe, at nogle af de autoritetstro hundeejere måske vil sætte bremsen i!
    Men at tro, at det vil få dyrlægerne til at ændre adfærd, tror jeg næppe!


  • #9   17. jan 2019 Hvorfor skulle man ikke kunne få dyrlæger til at ændre adfærd ? Det er ikke alle dyrlæger der ikke følger med i den forskning der laves og ikke alle dyrlæger er den slags der gør som de altid har gjort.
    Det er godt at den vejledning er kommet. For ja, der er altså nogle både hundeejere og dyrlæger der tror at fx kastration løser nærmest alle de 'problemer' man har med en hanhund.
    Og ja, jeg steriliserer mine tæver vel vidende at der kan være nogle bivirkninger ved. Men har opvejet for og imod meget grundigt sammen med min dyrlæge.


  • #11   17. jan 2019 Beklager, men jeg kan ikke se noget nyt i anbefalingen.
    Det er vel altid et spørgsmål om at veje for og imod smiley

    Jeg tror ikke, der står noget, som en dyrlæge ikke ved i forvejen.

    Er han /hun vant til at neutralisere hunde " for et godt ord", så tror jeg ikke denne anbefaling vil ændre det.





  • #12   17. jan 2019 Det forandrer da en masse!
    Nej, den gamle forstokkede forandrer sig ikke en tøddel, men det er også ligemeget. Det vigtige er, at konsensus nu er ganske anderledes generelt end det har været og det har stor betydning fremefter.

    De overordnede vejledninger sender signaler om best practice og det rykker.


Kommentér på:
Neutralisering, ny vejledning

Annonce