{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.557 visninger | Oprettet:

anbefaling schæfer kennel {{forumTopicSubject}}

God aften HG
En af mine dejlige kunder i hundesalon en har lige ringet og bedt om hjælp. Han ønsker sig inderligt en schæfer. Det skal være brugslinjer og ikke dem der slæber røven henad jorden, som han siger.
Han er ikke ukendt med racen.
Er der nogle kenneler I kan anbefale. Sundhed og psyke er selvfølgelig meget højt prioriteret. De ønsker en tæve. Har en kastreret Westie han i forvejen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  anbefaling schæfer kennel
  • #1   24. jan 2019 Det er virkelig svært, for kennelerne har forskelligt fokus.

    En enkelt synes jeg rammer et super snit og det er kennel Crympe


  • #2   24. jan 2019 Jeg kan i hvert fald godt anbefale kennel Amager, som Nicki er fra smiley

  • Magnus  J
    Magnus J Tilmeldt:
    feb 2017

    Følgere: 21 Emner: 3 Svar: 247
    #3   24. jan 2019 Kommer vel an på hvad de vil med den, hvilke egenskaber de ønsker?
    Der rigtig rigtig mange gode kenneler, men de har jo forskellige avlsmål.. En god schæfer , generelt en god hund, handler meget om øjnene der ser..


  • #4   24. jan 2019 Præcis, Magnus, at anbefale til fremmede uden at vide hvad de skal og hvad de kan lide er lidt umuligt.

  • #5   24. jan 2019 Tak for input. Det er ikke til konkurrencebrug, men ældstesønnen (som er 15-16 år) skal træne og uden tvivl i politiforeningen. Det skal først og fremmest være en familiehund som skal være en god træningskammerat. Altså ikke en fuldblods konkurrencehund.
    Jeg kende bare en del der har måtte aflive unge schæfere pga sundhedsproblemer af den ene eller anden grund. Det ønsker jeg jo ikke for Lars og ville derfor gerne være behjælpelig med nogle navne. Jeg kender overhovedet intet til schæferverdenen.
    Kennel Amager har jeg mødt en hund fra. Da jeg var anlægsgartner slog jeg græs hos kennelejers mor. Hun havde en skøn tæve som var "kasseret".
    Det var måske ikke et dumt bud.


  • #6   24. jan 2019 Vi har masser af rigtig gode kenneler, hvor der spyttes sunde hunde ud. Alle oplever en gang imellem en, det falder ud.
    Kennel Amager er en af mange.

    Det, der taler for den kennel er, at de mest laver hunde til PH og dermed til det, hunden skal bruges til.
    Dem er der nogle stykker af - blandt andet også Kennel Crympe, som pt laver virkelig afbalancerede hunde, der går i begge programmer og som er supergode i deres hoveder.

    Hulgård har traditionelt leveret til PH. De har fået nye ejere, men jeg tænker at materialet stadig er det samme.

    Jeg selv har fra Kennel Dj'appe som også er lidt all round.

    Som det beskrives ville jeg vælge dem fra, der primært laver hunde til IPO.





  • #7   24. jan 2019 ch hvad betyder ad HD garanti?

    er dele af det ikke miljøskabt? Jeg synes det lyder lidt skørt må jeg indrømme

    det står blandt andet hos crympe


  • Magnus  J
    Magnus J Tilmeldt:
    feb 2017

    Følgere: 21 Emner: 3 Svar: 247
    #8   24. jan 2019 Kennel Tigerdyret venter sit tredje kuld i februar.. Ved ikke om der er ledige hvalpe, men det en spændene ny kennel, kender tæven som er stammor, super tæve..

    Men om typen passer dem, kan jeg ikke sige.. Det må de gøre op med sig selv og vurdere, Eva som har den vil med garanti gerne snakke med dem..


  • #9   25. jan 2019 Jeg ved ikke hvad de mener med det - men jeg kan da ikke forestille mig andet end at det er en juridisk ting, der handler om tilbagebetaling, Lens..

  • #10   25. jan 2019 Hvor præcis står det, Lens?

  • #11   25. jan 2019 ch ja det må være sådan det skal læses.

    der står bare

    ad HD garanti

    under hvad der følger med hvalpene


  • #12   25. jan 2019 Tusinde tak! Nu har jeg da en liste jeg kan give videre. Så kan de ringe rundt og tale med de forskellige. Det bliver Lars rigtig glad for.

  • #13   25. jan 2019 Er han på Fb, så kan han kigge ind i gruppen for parringer hvis han får lyst.

  • #14   25. jan 2019 Nej desværre ikke.
    Lars er ret ordblind og vil også helst ringe rundt til opdrættere end at skrive en mail fx.


  • #17   25. jan 2019 Jeg elsker de navne hahaha

    det er ægte snothvalpe!


  • #18   25. jan 2019 Herlige navne!
    Tak skal I have smiley


  • #19   26. jan 2019 #16 kigger også på schæfer kenneler for en bekendt, kan da fortælle at Atju's 2 søskende har henholdsvis E/1 og A/2, så jeg ville da nok tænke en ekstra gang med hvalp fra hende, selvom hun ser lækker ud og ligesådan en type som min bekendte leder efter. Der skal dælme bruges noget tid på hundeweb, kan godt være en jungel ind imellem.

Kommentér på:
anbefaling schæfer kennel

Annonce