1.890 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

klofyl - klorofyl klofyl - klorofyl

Hvis man skal give sin hund klorofyl (50 mg pr tablet) for at se om man kan holde hannerne lidt på afstand...

Hvor meget skal man så give, når der er tale om en hund på omkring 30 kg??

Da jeg købte den på apoteket, sagde apotekeren, at hun ville gætte på at den skulle have 2 tabletter morgen og 2 aften... Men der står på æsken, at et voksent menneske skal have 1-2 tabletter morgen og aften, så det regnestykke kan jeg ikke HELT få til at gå op... Nogen der har erfaring???

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  klofyl - klorofyl
  • #1   17. apr 2007 Jeg giver 5 tp Klofyl om dagen en uge før løbetiden og hele løbetiden igennem.

• #2   17. apr 2007 Ok, er tp lig med tablet, eller??? -For det lyder da voldsomt så - og især når der står at dagsdosis ikke skal overskrides...

-Det jeg har, er i pilleform... (forkert??)

• #3   17. apr 2007 Jeg gør det uf fra erfaring - og intet andet.

• #4   17. apr 2007 Hmmm, ja, ok - det er jo lidt svært at følge dit eksempel så:-)

• #5   17. apr 2007 Hvad skulle disse piller hjælpe på ??

At han hundene er mindre interesseret i hun hunden eller ??

For så hjælper det da ikke særlig godt Babett, hvis du havde givet din hunde det den gang vi var i skoven sammen... Thor hoppede da lige på og var helt vild og klappede tænder og det hele, selvom du sagde at hun var ude af sin løbetid...

Er det så ik dumt at fylde sin hund med sådan noget ??

• #7   17. apr 2007 Jeg ville ringe og spørge dyrlægen, han må da vide det :o))

• #8   17. apr 2007 De skulle være ganske ufarlige, for både hunde og mennesker. Fik dem anbefalet af vores hundetræner. - Og selvfølgelig forsvinder den gode "duft" ikke, men den bliver mindsket!!! - Skal til træning i aften, så kan jeg jo spørge der - og ellers må jeg lige hurtigt ringe til dyrlægen...

• #9   17. apr 2007 -og grunden til at vi ville give det, er at hun så (måske) vil kunne fortsætte hundetræningen, så vi er fri for at gå glip af 3 uger!!!!

• #10   17. apr 2007 Mette !

Det er fordi - at din hund har opholdt siig formeget i hoppyrummet (soveværelset).. smiley

• #11   17. apr 2007 Rie :

Jeg ville blive rigtig sur hvis der kom nogen med en løbsk tæve til træning, så min han hund ikke ville kunne koncentrere sig...
    Synes ikke det er ok... men sådan er der jo så meget...

Kan godt være det ikke er skadeligt, men hvorfor fylde det i hunden hvis det alligevel ikke hjælper ???

Vi mennesker propper alt muligt i vores hunde, som slet ikke er nødvendigt, ja jeg fatter det ikke lige ?!

• #12   17. apr 2007 Babett :

NU var det jo ligesom ikke lige min hund, og nej det har han ikke... Hvad er det dog for en udtalelse at komme med ??

Midster mere og mere respekten for dine ord må jeg sige...

• #13   17. apr 2007 Mette !

Tror lige du er meget nærtagende, det var ment som en joke.

• #14   17. apr 2007 Mette; Sådan ville jeg nu også have det, men det var træneren selv, der foreslog det, og jeg er da sikker på, at vi også vil blive sendt hjem igen, hvis det ikke går! Desuden er der kun meget unge hanner på holdet - og man kunne jo også håbe at de dermed ikke var så interesserede.

-Vi ved jo endnu ikke, om det hjælper. Derfor er det da et forsøg værd, synes jeg!

• #15   17. apr 2007 Det er svært at se om du joker eller mener det du skriver alvorligt Babett...

Men stadig kan jeg ikke se hvorfor man skulle give sin hund noget som givetvis ikke virker efter hensigten...

Eller også løg du bare omkring at din tæve rent faktisk var midt i sin løbetid...

Thor reagerer kun på tæver der er højløbske, han lever sammen med 4 tæver til hverdag, så man kan se på ham når de er ved at nærme sig...

• #16   17. apr 2007 Rie :

Min han hund Ozzy vra interesseret i tæver fra han var 5-6 måneder, så de starter tidligt... Ss

Men ja man kan jo altid prøve, men synes man skal tænke på dem som faktisk har problemerne når man tager sin løbske tæve med til træning...

• #17   17. apr 2007 Mette !

Nu tager du helt fejl - jeg tager ikke hunden med nogen steder - hvis den er i løbetiden - men lige før og lige bageefter - jeg kommer ikke engang til træning når løbetiden står på.

Så der har du misforstået et ellet andet.

• #18   17. apr 2007 Vores hundetræner siger, at vi skal komme til træning selvom de er i løbetid. Og så bare holde sig ude i siden, det er da heller ikke fedt at gå glip af 3 uger, hvis man skal op til en prøve...!!

• #19   17. apr 2007 Det er nu heller ikke et problem p.t. - hun har slet ikke været i sin første løbetid endnu, men hun er 11 måneder, så det kunne jo godt ske i den nærmeste fremtid - forsøger bare at helgardere os:-)

• #20   17. apr 2007 Det kan jeg godt forstå, og det skulle også være oki, at give sin hund det.. Tag en snak med din dyrlæge...;0)

• #21   17. apr 2007 Babett :

Så er det da sjovt at Thor reagere på din tæve som DEN ENESTE - Ss

Men fred være med det...

• #22   17. apr 2007 Henrik og Rikke :

Man har lov at tænke selv... Ss

Jeg synes ikke det er ok at tage sin løbske tæve med til træning...

Har oplevet det til træning en gang før og må sige min han hund kunne kun koncentrere sig om en ting - TÆVEN...

Og det var selvom hun gik i den anden ende af marken hvor vi trænede....

• #23   17. apr 2007 Det har man, men vi blev bedt om at komme da vi ville melde afbud, så det gjorde vi... Og der har ikke været problemer...!!

• #24   17. apr 2007 Henrik og Rikke :

Jamen det er da dejligt for jer så... Ss

• #25   17. apr 2007 Netop derfor jeg synes at det er værd at forsøge med klorofyl!!! - Der bor mange hanhunde her omkring, og hvis min vuffer får klorofyl, og jeg kan se, at de stadig er interesserede, så kommer jeg heller ikke til træning, men hvis det ikke påvirker dem, så tager jeg afsted!!

Kender selv en lille hormonbombe af en hanhund, og ved godt at det ikke er sjovt ,når han kan lugte damerne - og ved godt at han ikke kan tænke på andet!!! - men hvis klorofyl virker, så...

• #26   17. apr 2007 De klorofyl tabletter har ikke virket en disse her.... smiley

Mht. træning, tager jeg også til træning med hund i løbetid. På vores træningsplads er man der allesammen og må bare tage det ekstra hensyn;-)

• #27   17. apr 2007 Ja lige præcis BAD COMPANY...!! ;0)

• #28   17. apr 2007 Rie J - det er ganske ufarligt. Pillerne indeholder klorofyl som kommer fra planter (det er det der laver fotosyntese hvis nogen skulle være i tvivl). Der er delte meninger om hvorvidt det virker - men gør et forsøg. Dosering kan jeg ikke hjælpe med men det kan din dyrlæge sikkert smiley
    Held og lykke

• #29   17. apr 2007 Og med hensyn til hundetræning så synes jeg i skal tage afsted og se situationen an. Og som BAD COMPANY siger - så må man vise hensyn til hinanden.

• #30   17. apr 2007 Heidi; Også min holdning:-) - men fint nok at høre forskellige holdninger til det!

• #31   17. apr 2007
    Nu ved jeg ikke hvad form for træning du går til, men når min tæve var i løb blev jeg opfordret til at tage hende med til ringtræning så hanhundene kunne lære at styre sig, der er osse tæver i løb til udstillinger..

Så jeg syntes det er fint hvis man tager hensyn..

• #32   17. apr 2007 Babett : Nu var det min hund der reagerede på din tæve dengang i skoven - og hvorvidt hun var i løb eler ej behøver vi vist slet ik kommentere her, -

Min hanhund klaprer ik tænder overfor ikke løbetids tæver... og han prøver slet ik at springe på dem -

Jeg har min hund med i skov - til strand etc mange gange hver uge - og har aldrig aldrig aldrig oplevet ham reagere sådan på en tæve der ik var i løbetid -

Så er den pot vist ude -
    Så hvis du fylder din hund med diverse mod lugt - kan jeg da hermed fastslå at den slags IKKE virker -

• #33   17. apr 2007 Mette W; Det er nu bare alm. lydighedstræning for unghunde - men kan sagtens se det smarte i ringtræning sammen med en en hunhund i løbetid:-)

Det må da egentig også være forskelligt, hvor meget tæverne lugter. Da jeg var barn havde vi en hunhund i 11 år, og kan ikke huske at der var nogen som helst problemer med hanhundene i løbetiderne!! - men nu var jeg jo heller ikke hanhundeejer i området:-/

• #34   17. apr 2007 Jeg træner med mine når de er i løb og træner osse med mine hanner,hvor der er løbske tæver..
    Dette har de været vant til fra små,så kan ikke se de store problemer i det smiley
    Selvfølgelig tar man hensyn til hinanden

• #35   17. apr 2007 Stine -

Thor kan også sagtens være sammen med tæver i løb - men ik når de er løse og løber rundt og leger ude i skoven -

En tæve i løb har man i min verden i snor hvis man har den med ude -
    Og derudover - en tæve er ikke kun i løb i de dage hun er højløbstk -k
    det handler om flere dage end det -
    Og i de dage er det tævehundens ejer der skal tage hensyn - ikke alle muligt andre -

• #36   17. apr 2007 Julie.. er bestemt ikke uening med dig smiley

Mit svar var til løbske tæver på træningspladsen ..ss

Kommentér på:
klofyl - klorofyl

Annonce