{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.107 visninger | Oprettet:

Børnevenlig genplacering hund {{forumTopicSubject}}

Kære Hundegalleri

Jeg og min søn (6 år) har tanker om at investere i en hund i dette år.

Måske vil jeg nok satse på en genplaceringshund.

Har I nogle gode tip om, hvor jeg kan søge den børnevenlig/familiehund som ikke er for stor da vi bor i lejlighed på 2. sal.

Selv har jeg tænkt på en stor/høj bomuldshund eller en beagles eller et sødt "gadekryds" smiley

Jeg kender selvfølgelig godt til Internatterne Men der er ikke mange hunde hos dem

Tak for jeres tid
kh Christine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børnevenlig genplacering hund
  • #1   14. feb 2019 Du skal starte med at læse om racerne.
    Beagle er et rigtigt skidt valgt til lejlighed.

    Hvad vil du lave med hunden, hvor længe skal den være alene om dagen, hvem er ved barnet, når du går tur med hunden om aftenen når barnet sover?
    Der er mange ting, der skal afklares, før du kigger racer.


  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #3   14. feb 2019 #1 Hvor længe den skal være alene er da ligegyldigt for racevalget. Tror ikke det gør en forskel for nogen racer om den skal være alene 5 eller 7 timer. smiley den del skriver du jo kun for at du kan belære om at man ikke skal have hund hvis den skal være alene mere end 5 timer smiley smiley
    Og man behøver ikke gå tur med hunden mens ens barn sover.


  • #4   14. feb 2019 Det der er en ommer Mathias!
    Ikke alle racer trives med alenetid, så selvfølgelig er det relevant.
    Og selvfølgelig skal hunden ud og tisse mellem kl. 19 og 07 næste morgen!
    Kvinden bor på 2. sal.

    Racevalget er helt afgørende for succes.


  • #5   14. feb 2019 #3 øhhh der er da godtnok forskel på hvor “let” det er at lære de forskellige grupper af hunde at være alene smiley aelskabsracerne har oftest svært ved det, dvs er der meget alenetid kan det være en fordel at vælge en af de mere selvstændige hunderacer smiley
    Selvfølgelig skal hunden da ud om aftenen og bor man i lejlighed uden have så skal man altså ud med den smiley


  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #6   14. feb 2019 Ej stop nu.. en voksen omplaceringshund ønsker hun sig. Så vælger hun sgu nok ikke en der ikke kan være alene hjemme. smiley
    den skal nok være alene hjemme en almindelig arbejdsdag ligesom langt de fleste hunde. Om det er 5 eller 8 timer gør Ingen forskel.
    Tænker der er temmelig stor forskel på at gå tur og "ud og tisse"...


  • #7   14. feb 2019 En hund er ikke bare en hund. Alle er forskellige.
    Man kan ikke bare sige "tag en genbrugshund, så kan den det hele".
    Jeg tror faktisk man får rigtigt svært ved at finde en genbrugshund, som både kan med børn, kan være alene, er rolig og kan trives i lejlighed på 2. sal. Hunde omplaceres jo af en grund, og som regel er den grund et problem med hunden.. fordi en tidligere ejer har fejlet.


  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #8   14. feb 2019 Ja det lyder dælme som en sjælden hund der både kan med børn og være alene hjemme.. havde helt glemt hvor svært det er at have hund smiley

  • #9   14. feb 2019 De grunde der oftest nævnes ved omplacering er "sjovt" nok, at hunden ikke kan være alene eller ikke kan med børn.

    Og hvis den kan være alene skal det jo stadig trænes som fra start ved nyt hjem.


  • #12   14. feb 2019 Der findes en masse Facebook-grupper, hvor hunde i alle aldre omplaceres. Nogle gange er det pga. skilsmisse, og så har hundene ofte levet et helt almindeligt familieliv inden smiley



  • #16   14. feb 2019 Jeg ville ikke selv forlade en 6 årig og gå ud med hunden. men man kan ligge lufteturen før barnets sengetid måske?



  • #18   14. feb 2019 Hvor spændende at i skal have hund! Vi havde nogenlunde samme krav som dig, da vi kiggede sidste år, dog søgte vi noget en del større. Vi holdt øje med internaternes side, samt de 4-5 Facebook-grupper der nu er med omplaceringshunde. Og pludselig var han der, godt Nok en fra Grækenland, hvilket vi ikke havde regnet med, men han var renlig, dejligt sind og det tog ham en uges tid at lære at være alene hjemme. Børn vidste de ikke om
    Han kunne med, men han elsker dem, fandt vi ud af. Min konklusion er vel, at selvom en hund ikke passer på ALLE ens krav, kan den godt blive ens bedste ven, hvis den passer på nogle/de vigtigste smiley


    profilbillede
  • #19   14. feb 2019 I kan også prøve at kontakte Martin. han har nu og da en skøn hund via hundens tarv

    http://lilleriscenter.dk/

    han er god til at matche synes jeg og har et kæmpe netværk

    lige nu har han to skønne schæfer hvis en anden mangler sådan en smiley det skriver jeg slet ikke fordi jeg selv er skudt i den ene hahaha... smiley


  • #20   15. feb 2019 Jeg tænker i er nødt til at sætte jer noget mere ind i racer.

    At ønske sig en helhjertet støvende jagthund eller en stor og høj coton de tulear. Er jo to dimensionelle modsætninger.
    Jagthund/selskabshund. Højaktiv/lavaktiv. Selvstændig/pleasende.
    Ingen pelspleje/ vildt meget pelspleje.

    Det er en høj coton i øvrigt også - da den kun bliver de der 30 cm høj. Er den højere så er det næppe en coton men netop en sød blanding.

    Så igang med at læs om hunderacer så i har bare en smule ide om hvad i kan lykkes med.


  • #22   15. feb 2019 Den her kunne måske være et bud

    https://www.dba.dk/malteser-hund-5-aar/id-1052726193/


  • #23   15. feb 2019 Aslan det var ikke en dum idé. Det er i alle fald en hund som er vant til håndtering og pelspleje.... må man stærkt gå udfra med de titler.

  • #25   15. feb 2019 Louise undrer mig over prisen men det ligner ikke en fake annonce gør det?

  • #26   15. feb 2019 Nej Ida - langt fra alle har tænkt alle scenarier igennem.
    Du skulle vide hvilke spørgsmål vi opdrættere skal lægge øre til ... Rigtigt rigtigt mange tænker bare det er så hyggeligt at have hund, og glemmer at tænke længere end det. Hunde har behov ud over hygge.


  • #27   15. feb 2019 Aslan ja måske. Vi har da givet flere hunde væk som havde mange titler med i bagagen. Intch, EuV osv. Det har været hunde som vi følte ville habe mere glæde af at have deres egen familie senere og for at give plads til nye. En sealy bliver ikke sjældent 14 år og vi kan desværre ikke beholde alle til de må herfra. Det vil ødelægge vores opdræt af en truet race. For os har det været vigtigst at hunden får det rette hjem og gerne hos nogle vi kender eller kender via andre i forvejen. Måske denne familie er blevet skilt, har sygdom eller lignende og hundens financielle værdi ikke er vigtig

  • #30   15. feb 2019 canmax interessant det du skriver om alene hjemme og selskabsracer. Jeg har nemlig altid undret mig for jeg tror ikke rigtig på det. Jeg tror mere på din forklaring

    mange selskabsracer er enorm selvstændige og nogle af dem mere end fx schæfer så hvorfor skulle de genetisk have sværere ved at lære at være alene end en schæfer


  • #31   15. feb 2019 ts måske du skal tage en opdrætter måske herinde fra med hvis du skal se den lille hvide hund jeg linker til. Jeg tog selv en med da vi købte hund og vedkommende kan jo bare tage med som ekstra ører. er hunden syg skal i jo vide hvad det indebærer og om det kan gå hos jer. Der er sygdomme som fint kan leves med i et normalt liv men som ikke dur i avl

    generelt er det godt at have is i maven ved hundekøb. Jeg har set en del omplaceringshunde før jeg fik mine. Jeg tager altid hjem uden og tænker. og er jeg i tvivl tager jeg den ikke. Det ved jeg når jeg har sovet på det.

    er hunden solgt til en anden var det ikke min. Det har jeg total is i maven om. Der er hunde nok. bare rolig


  • #32   15. feb 2019 #30 Anses en schæfer for at være selvstændig, eller har jeg misforstået indlægget? smiley


  • #33   15. feb 2019 Indlæg nummer 30 giver altså ingen mening Lens.

    Du må lige prøve én gang til, for der må enten mangle ord eller noget. smiley


  • #34   15. feb 2019 Det tænker jeg også Dorthe smiley

  • #35   15. feb 2019 Nej, Dorte - der mangler bare tegnsætning, når det går lidt stærkt for Lens smiley

    Canmax - interessant,det du skriver om alene hjemme og selskabsracer. Jeg har nemlig altid undret mig, for jeg tror ikke rigtig på det.
    Jeg tror mere på din forklaring

    Mange selskabsracer er enormt selvstændige, og nogle af dem mere (selvstændige) end fx schæfer.
    Så hvorfor skulle de genetisk have sværere, ved at lære at være alene, end en schæfer?


  • #36   15. feb 2019 Charlotte jeg hører oftere om Coton'er som har alenehjemme-udfordringer sammenlignet med de andre selskabsracer. Er det mon fordi som du skriver, at temperamentet/psyken er nedprioritere fordi racen er så populær? Ja det kan man godt forestille sig.

  • #37   15. feb 2019 #35 Ahh på den måde smiley

  • #38   15. feb 2019 #35...

    Så tror jeg godt nok vi lægger noget forskelligt i ordet selvstændig. Det er måske det der går galt..

    Jeg synes nemlig ikke at der er nogen af selskabsracerne der er selvstændige. De er ofte egenrådige, men ikke selvstændige.
    Efter min mening. (og en schæfer er da heller ikke selvstændig efter min opfattelse og brug af det ord.)


  • #40   15. feb 2019 egenrådig... Jeg bruger helst ikke den slags begreber. selvstændig er ikke så tolkbar og anvendes normalt om flere racer

    jeg synes egenrådig er noget et menneske kan være men ikke en hund

    men pointen er nu også mere at jeg tror canmax har en forklaring som giver mere mening end genetik. Det og så læring.

    ellers skulle en hel række racer jo have svært ved at lære at være alene mens en anden del næsten bare var født til det. og det savner jeg dokumentation for

    nej en schæfer er ikke selvstændig og alligevel hører vi ikke hele tiden om dem det som vi hører om selskabsracer.

    gruppen af selskabshunde er enorm stor og bred.
    Jeg tror sådan set at hvis hundens behov er opfyldte så kan den lære at være alene præcis som enhver anden hund hvis behov er opfyldte.

    Jeg er ikke vild med at komplicere ting mere end nødvendigt. Jeg tror derfor mere på canmax forklaring som også er dejlig lige til. også hvis man står med et problem med alene hjemme og skal løse det


  • #41   15. feb 2019 Jeg er da rigtig uenig kan jeg se;) selskabsracerne er lavet med det ene formål at holde mennesker med selskab, det er de gode til, og mange af dem vil rigtig gerne holde deres mennesker ved selskab hele tiden og kan derfor være ret svære at lære at være alene smiley racer somer lavet til at arbejde aelstændigt, fx mange terrier, Vil naturligt have det betydeligt nemmere ved at blive efterladt smiley
    Hyrde og kvæhunde er forholdsvis selvstændige racer de fleste af dem og kan derfor ofte have ret nemt ved at lære at være alene.
    Med andre ord, jo mere menneskekontakt racerne er lavet til, jo sværere vil de helt naturligt have ved at være alene og det har intet med dårlig psyke at gøre smiley


  • #43   15. feb 2019 gruppen er da enorm bred Bodil... og mange har haft et helt andet formål end selskab

    jeg synes det komplicerer tingene unødigt at putte hunde i sådanne kasser. de racer jeg ser flest af med alene hjemme problemer er slædehunde og spidser. men generelt er der ikke en rød tråd. alle hunde kan lære ting forkert eller ikke lære det.

    gruppe 9

    https://www.dkk.dk/race/racestandard



  • #45   16. feb 2019 vaxhound pointen var også at schæfer ikke er smiley

  • #47   16. feb 2019 eller mig.. har lungebetændelse og skal på skadestuen nu så jeg formulerer mig nok lidt dumt

  • #49   18. feb 2019 Caroline, jeg tror mest, at folk tænker på gøen, når de ikke anbefaler beagle til lejlighed. For derudover er jeg enig med dig i, at de fint kan trives.
    Min gamle beagle tilbragte ihvertfald meget sjældent tid udendørs frivilligt, når det ikke lige var på gåture. Når de andre hunde nullede rundt ude i haven, så lå hun konsekvent og snorkede i en solstråle et blødt sted indenfor smiley


  • #50   19. feb 2019 Kære Christine.
    Der er sikkert en sød hund til jer et eller andet sted derude smiley Det første du bør gøre er at finde ud af hvad du kan tilbyde en hund og hvad er det for ønsker du har til en hund. Det er en god ide at tænke lidt over sin hverdag inden man anskaffer en hund. Man har billedet i hovedet af de hyggelige skovture i solskin, klap, kæl og leg i stuen om aftenen. Det man lidt glemmer er at man skal nå at lufte hunden en god tur inden den skal være alene hjemme mens man er på arbejde/i skole whatever hver dag i al slags vejr. Og den sene aftentur kl 22 inden i allesammen skal i seng - også i regn og rusk smiley Og så er der opdragelsen; uanset om man køber hvalp eller voksen omplaceringshund, så vil der altid være et større eller mindre element af at lære hunden hvordan tingene foregår i jeres hjem. Hvis det er din første hund så vil det være rigtig smart at melde til hundetræning. Tænk over hvor meget tid din hverdag levner til hunden og hvor meget af det du ellers laver som hunden kan være med til. Det kan være meget svært at have tid til både fuldtidsarbejde, en tur i fittnesscentret eller klippeklistredag i skolen og en god gåtur med hunden. Du skal også tænke over hvilke ønsker du har til en hund: selvstændig, samarbejdsorienteret, vil du dyrke en eller anden form for hundesport med den, skal den kunne med andre hunde, må den være reserveret overfor fremmede mennesker, er det ligemeget om den er gøende, hvad med pelsplejen; er det OK at skulle bruge tid med børsten dagligt eller skal den helst ikke kræve mere end en enkelt børstning om ugen eller ?
    Dine raceeksempler stritter i hver sin retning smiley En bomuldhund er en selvskabshund, der egentlig helst bare vil sidde på dit skød hele tiden. Sød, sjov, blid og nem. En Beagle ser godt nok nuttet ud, men den er en hardcore støver med et megajagtinstinkt, en enorm selvstændighed og et ret højt aktivitetsniveau - en fin hund til et aktivt menneske der fx går/løber lange ture hver dag og som kan finde sig i at have hunden i snor altid på turene smiley Men en blandingshund ved man ikke rigtigt hvad man får; udfaldsrummet er alt mellem - og incl. - forældrene smiley Men det kan også være ganske udmærket og der er mange der lever lykkeligt sammen med deres blandingshund smiley
    Mht hunde fra internaterne så skal man være opmærksom på at de ofte er havnet på internaterne fordi de oprindelige ejere ikke ville have dem alligevel. Mange af dem har 'lig i lasten' pga dårlig opdragelse eller dårlig behandling og dårlige oplevelser. Det skal man kunne håndtere og træne sig ud af, hvis det skal blive rigtig godt. Man skal ikke glemme at almindelige grunde til omplacering er fx alenehjemme problemer eller problemer med at der er kommet børn til familien og at det ikke fungerede med hunden.


  • #51   19. feb 2019 Underligt, at TS slet ikke deltager i sin egen tråd ?

Kommentér på:
Børnevenlig genplacering hund

Annonce