Fandt en hund ved motorvejen.. :-s {{forumTopicSubject}}
I dag da min kæreste kørte hjem fra arbejde fandt han en hund (ruhåret hønsehund, formentlig blandet med noget andet) der løb rundt langs motorvejen.. Han stoppede og fik taget hunden med hjem..
Vi gav den en masse mad (råt kød) som den guffede i sig, hurtigere end jeg nogensinde har set en madglad labrador spise.. Han var også enormt tynd og man kunne kun mærke ribben under pelsen.. Ikke noget fedt...
Han var meget utryg da min kæreste i starten skulle have fat på ham, men han blev hurtig tryg ved os og jeg tjekkede ham så for øremærke eller tattovering på maven.. Han havde intet.. Det eneste der var på ham var hans kvælerhalsbånd og en kort snor..
Vi kørte ham så hen til politiet (jeg havde ringet til dem forinden), hvor de fandt et chipnr, så han kommer formentlig snart tilbage til sin ejer..
Synes det er utroligt at ejeren har mistet, da det jo må have været mens de gik tur, for han gik simpelthen så flot.. Han var generelt meget nem og han var helt vild med Bella..
Har lidt en dårlig smag da han nu skal tilbage til sine ejere og jeg ikke mener der er en god forklaring på hvorfor han er så tynd, da appetiten så absolut ikke fejlede noget.. Samtidig var han meget kontaktsøgende til mig på politistationen og da vi gik fra ham sad han med bedrøvede øjne og kiggede på os ..
Synes det var hårdt..
Hvad havde I gjort i min/vores situation? Kunne man overhovedet gøre andet?
jul 2005
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 586 Svar: 5.803
Der var ikke andet du kunne gøre mener jeg.
okt 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 138
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Godt der ikke skete noget med den på motorvejen da..
apr 2006
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 265 Svar: 4.543
Christina: Jamen, vi ved jo bare ikke hvad den hedder, hve, ejeren er osv.. Og når de fandt hans chipnummer er jeg ikke sikker på at de afleverer ham til dyreværnet i morgen, som ellers var meningen.. Så kontakter de jo nok ejerne hurtigst muligt.. Men han var virkelig mager, den stakkel...
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 382 Svar: 3.410
Vores gamle hanhund Rex fik vi da han 1½ år, mager som bare pokker og SÅ bange for fremmede. Lige da vi havde fået ham pissede han på gulvet af skræk hver gang der trådte en ind af døren.. Efter han lige havde set dem lidt an, så var der ingen ting og han var bare den sødeste hund man kunne tænke sig. Virkelig bare en puttetrold..
Men fordi han bare havde stået alene i stalden hele sit liv var han SÅ kontaktsøgende, og pev hver gang man ikke lige snakkede med ham, og han var på hele tiden, ret anstrengende i længden...
Desværre bed han en han ikke kendte så vi tog ham til dyrlægen for at få ham aflivet,,, hun syntes bare han var alt for sød til det og fandt på en løsning med at give ham hormoner så han blev roligere, det hjalp i 4 år indtil han var rigtig uheldig en aften at tage fejl af min far og en mand han ikke kendte, han fik det største chok over at finde ud af det ikke var min far, og bed ham i skræk..
Så besluttede vi at aflive ham, han var for utilregnelig..
Men en skøn hund det var han også..
apr 2006
Men desuden mener jeg ikke at politiet (i hvert fald ikke heromkring) har styr på hunde.. Jeg måtte da i hvert fald forklare dem nogle ting omkring hunde, såsom chipning (som de ikke rigtig vidste hvor skulle sidde hende) mm...
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.630
apr 2006
Katja Luise: Puha, det er da ærgeligt at han var utilregnelig.. Men det er da positivt at han fik nogle gode år hos jer.. Det har han fortjent efter så meget modgang i starten af hans liv..
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.331
Jeg mener, man skulle jo nødig melde nogen for vanrøgt hvis hunden nu har været væk i en uge uden at få mad.. Så er det jo derfor den er tynd...
apr 2006
Denne hund skulle ikke kun veje 5 kg mere.. Den burde veje omkring 10 kg mere..
Jeg dømmer ud fra hvad jeg kan se, og prøver da også at tænke tanken om at der kunne være andet galt med den.. Men det virkede det virkelig ikke som om med denne hund, da den havde god appetit, klare øjne, rene ører og ellers så ud til at være i fin stand..
apr 2006
okt 2004
Når min hund kommer i en skov eller en park, så tager det den ikke mange minutter at finde et hult træ, hvor der ligger vand.. Og som Charlotte siger er de jo søer, åer og vandpytter hunden kan have drukket af...
apr 2006
Som jeg også har skrevet til Marianne, så kan det sagtens være sygdom eller lign, men det lignede nu ikke at den fejlede noget som helst (andet end den var underernæret).. Vil meget gerne tænke den tanke at det kan være sygdom, men det er de andre tanker der konstant "dominerer".. For hvis det passer at den ikke får nok mad, så er det 2. gang mig og kæresten må sende en underernæret hund tilbage til sit hjem, hvor den ikke er blevet behandlet godt..
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.630
apr 2006
apr 2006
Til alle: Det var nu ikke lige det om den kan have været syg eller ej jeg ville have svar på, men mere om det var det rigtige jeg har gjort.. Eller om man skulle have ventet med at aflevere den i morgen hos dyreværnet, så man evt, kunne have fået svar på om den var syg, osv.. For der ved jeg at man må blive og høre om de har fundet dens ejer, osv.. Ville sgu gerne vide hvad der sker med den og derfor er jeg måske lidt ærgelig over at have afleveret den til politiet..
apr 2006
Du skrev længere oppe "Hvis hunden tilmed var sød, kontaktsøgende og hurtigt blev tryg, så tror jeg ikke ejeren er ligeglad med hunden.".. Hermed tilføjede jeg bare at den ikke var tryg..
apr 2006
apr 2006
apr 2006
okt 2004
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.042
apr 2006
apr 2006
Gitte: Det må du ikke engang sige, for jeg kunne virkelig godt finde på det.. Han var virkelig dejlig.. Men vi går og venter på hvalp og har ikke fået købt hus endnu, så det går desværre nok ikke.. Men hold op hvor var han bare lige en hund for mig med det sind.. Derfor er jeg også begyndt at obverbevise mig selv om at den nok har det fint hos sine ejere.. Det krydser jeg i hvert fald fingre for.. Men jeg ved, at hvis han ikke er til salg hos dyreværnet om en uge, så er han kommet hjem igen.. Ejerne får nemlig en uge (mener jeg det er) til at hente deres hund, og kommer de ikke efter ham, så bliver han sat til viderformidling..
Fandt en hund ved motorvejen.. :-s