{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.361 visninger | Oprettet:

Ann-Sofie P
Ann-Sofie P
Tilmeldt:
18. mar 2019
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24

10 årig hund opereret i begge albuer, gigt. Cartrophen erfaringer søges {{forumTopicSubject}}

Hej
Vores dejlige labrador Cooper, fylder 10 år på torsdag. Han har alle dage været en meget aktiv hund, som bruger sig selv meget fysisk.

I oktober sidste år, begyndte han at halte voldsomt efter et hop ned fra sengen. Besøg hos flere dyrlæger, mange forskellige røntgen og en CT scanning, gav diagnosen OCD i albuer og der var løse fragmenter der skulle fjernes. Desuden havde han gigt i albuerne, ikke meget men det er der.

Han blev opereret den 30 november 2018 i begge albuer og de fjernede fragmenter. derefter har han gennemgået genoptræning med waterwalker, laserbehandling, ultralyd og genoptræningsøvelser. Det gik så super fint, men så kom der et setback med at halte, og vi gik tilbage i træningen og kom igennem for at nå til endnu et setback.

De begyndte at frygte at han også har fragmenter i hans skulder, vi prøvede smertestillende og ro i 5 dage og han har nu igen været haltfri i 3 uger, og er nu på 3 gåture om dagen a ca 20 min varighed og også uden snor.

Jeg har læst en masse om de forskellige behandlingsmetoder og kan se, at I danmark er det meget almindeligt at give Cartrophen til hunde med gigt. Vi bor lige pt. i Slovenien hvor dette ikke er i handlen, men min dyrlæge har netop kontaktet mig og sagt at de nu kan tilbyde mig denne behandling. Jeg giver desuden tilskud i form af Canosan.


Min dyrlæge vil tjekke røntgen igen for at se på skuldre, men mit spørgsmål er:

Er der nogen der har givet cartrophen efter operation og hvor hunden ikke har haltet, men har brugt det for at forebygge slidgigten i at udvikle sig?

Beklager meget langt indlæg, men mange tanker i sådanne en situation smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  10 årig hund opereret i begge albuer, gigt. Cartrophen erfaringer søges
  • #2   18. mar 2019 Min schæfer får cartrophen hver 5. måned. Om det har effekt, ved jeg faktisk ikke, men jeg tør ikke lade være.

    Jeg kan anbefale at du starter op på Flexadin Advanced. Og det skal være Advanced-udgaven. Det er noget nær et mirakelmiddel til gigthunde. Og overvej også om han ikke skal have smertestillende dagligt. Der er ingen grund til at han skal have ondt, hvis han kan smertedækkes. Min schæfer er gået fra Loxicom til Rimadyl, og har rigtig god effekt af Rimadyl.

    God bedring med ham smiley


  • #3   18. mar 2019 Luna fik cartrophen kure et par gange. Men hun var ikke opereret. Det virkede fint på hende smiley

    Øv at det bliver ved smiley Stakkels Cooper smiley


  • #4   18. mar 2019 Det har min Shar Pei med stor succes sammen med en masse andet

  • Ann-Sofie P
    Ann-Sofie P Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #5   19. mar 2019 Tusinde tak for svar all. Skriver lige opfølgende senere smiley

    Skal hunden testes inden den får Cartrphen, så man ved om den kan tåle det?


  • #6   19. mar 2019 Der er mig bekendt ikke noget at teste forud for cartrophen, men den må ikke få smertestillende (NSAID) samme dag og en uge efter.

  • Ann-Sofie P
    Ann-Sofie P Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #7   19. mar 2019 Tak. Jeg er ved dyrlægen nu, og bad om de tjekkede hans lever, nyre osv så venter lige på blodprøve resultat. De er helt nye i Cartrophen her, så føler mig lidt alene smiley

    Men han har døjet med maveproblemer, så vil bare være sikker på han er ok til at få behandlingen smiley


  • Ann-Sofie P
    Ann-Sofie P Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #8   19. mar 2019 Har lige oprettet videoer hvor man kan se ham før operation og sidste video er fra nu. Han er smertefri og halter ikke, men jeg vil gerne have han skal blive ved med det smiley derfor jeg gerne vil have ham på Cartrophen inden gigten udvikler sig yderlig.


  • Ann-Sofie P
    Ann-Sofie P Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #10   19. mar 2019 Ok, godt at vide.

    Og ja han skal have en kur over de næste 4 uger, 1 hver 5 dag ca smiley


  • Ann-Sofie P
    Ann-Sofie P Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #12   19. mar 2019 Tak, men jeg har nu fundet en del på de diverse danske dyrlægers hjemmesider, som siger ml 5-7 dage i de første 4 uger, så tror det er fint smiley

    Tak for svar alle! Håber det kan holden gigten i ro, og at han kan få nogle flere gode aktive år. Det ser ihvertfald lyst ud smiley


  • #14   20. mar 2019 #6 - nu bliver jeg da lidt bekymret,
    Hvorfor må de ikke få NSAID samtidig med Cartrophen? Aqui har fået Onsior imens, og jeg fik meget strenge instrukser om, at jeg ikke måtte forsøge at trappe ham ud af Onsior, før vi var igennem de 4 uger med Cartrophen smiley


  • #15   20. mar 2019 Der har været rapporteret forhøjet risiko for blødninger, og så er det noget med at virkningen af cartrophen nedsættes, hvis der samtidig gives NSAID.

    Jeg spørger lige dyrlægen på mandag. Jeg skal ind til ham der fortalte mig det dengang, så jeg skal nok lige høre ham.


  • #16   20. mar 2019 Tak - jeg skal selv til opfølgning og nye blodprøver på tirsdag, så kan jeg også prøve at høre min dyrlæge.

Kommentér på:
10 årig hund opereret i begge albuer, gigt. Cartrophen erfaringer søges

Annonce