930 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

"Smarte" hundehandlere "Smarte" hundehandlere

I papirudgaven af BT idag er der en artikel om hundehandlere der henter østeuropæiske hvalpe.

DKK's Vibeke Knudsen medvirker i artiklen med en historie om en hundehandler, der fusker/fuskede med importerede hvalpe/stambog på engelske bulldogs.

Citat fra avisen:
"Rigtig smarte hundehandlere gør det, at de anskaffer sig en dansk stambogsført tæve og påstår så, at tæven er mor til de hvalpe fra østlandene, han henter billigt og påfører dermed tævens navn i fiktive stambøger.

Hundehandleren indtrykker typisk en annonce i den blå avis hvor han skriver, at tæven er blevet parret med en østeuropæisk hanhund og ud af det er der kommet 5 dejlige hvalpe, som nu er til salg.
Det gør det enormt svært at gennemskue for almindelige hvalpekøbere. Man tror at den hellige grav er velforvaret, når der står, at der er tale om stambogsførte hvalpe.

Heldigvis er der alarmklokker, der ringer hos folk der kender til racen. Fem hvalpe er et stort kuld for den race og derfor tog nogle på besøg for at se hvalpene. Her undrer de sig over at hvalpene ikke går sammen med deres mor og derfor beder de om at se hvalpenen sammen med moderen. Hundehandleren henter nødtvungent tæven, men er ikke meget for at sætte hende ind til hvalpene. Det er jo ikke hendes hvalpe og derfor er han bange for at hun vil overfalde dem.

De besøgende kan også se at tæven ikke har mælk i brysterne og at hun på ingen måde ligner en, der har set hvalpene før.
De sagde pænt tak for synet og ringede til os (DKK) , hvorefter vi så besøgte opdrætter sammen med en dyrlæge.

Da hundehandleren nægtede at medvirke til en dna-test for at fastslå slægtsskab blev han ekskluderet af DKK og en straffesag blev indledt.

(Sagen er endnu ikke afsluttet)".

Man skal godt nok se sig godt for i hvalpe-junglen!!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Smarte" hundehandlere
  • #1   21. apr 2007 Jesus Krist.. Man skal snart være mesterdetektiv for at købe en hvalp der er hvad den udgiver sig for... Eller rettere, hvad sælger udgiver den for ; )

• #2   21. apr 2007 Puha det er skræmmende.. Og groft.. De skyr bare ingen midler:-(

Jeg ved at min mors bagbo hentede westie hvalpe i et af de slaviske lande for nogle år siden. (Min mor meldte dem) Og vi sad bare og måbede over alle de mennesker der kom og hentede en lille hvalp uden at bede om at se dem med moderen (som han jo ikke havde)

• #3   21. apr 2007 hey hvordan sætter du 2 billeder på?
    vh malene

• #4   21. apr 2007 Ja, jeg må sige at jeg blev temmelig målløs da jeg læste det.

Og så er det sgu ikke noget under at man kan snydes selvom man mener at manhar set sig godt for i sit køb af havalp!

• Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #5   21. apr 2007 Naja...ja, sådan ser jeg nu også på det

• #6   21. apr 2007 Naja, jeg er helt enig med dig, men vi ved jo begge to godt at hr og fru Danmark måske ikke er lige så veludviklede ud i hundemor-anatomi og måske lader sig spise af med at "hundemor skal have fred ffra hvalpene lidt" eller i den dur.. Ligesom at de fleste får hjertekvababelse af små lækre, bløde hundehvalpe og tænker mindre over de måske suspekte sider af et hvalpebesøg.. Specielt når det er pakket så godt ind som ovenstående eksempel er..

• Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

#7   21. apr 2007 nu skal vi så heller ikke gøre hr. og fru Danmark dummere end de er!

• #8   21. apr 2007 Innek, så er det bare påfaldende hvor kronede dage hundehandlere har, hvis ikke hr og fru Danmark køber hvalp uden at bruge hovedet...

• Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

#9   21. apr 2007 Jamen det skyldes ikke uvidenhed, selvom det vil vi helst tro. Det skyldes blandt andet, at man ikke gider betale ret meget for en hund.
    Der er i dag så meget fokus på hundehandel, og de trives bedre end nogensinde.
    Så...ikke uvidenhed, men ligegyldighed.
    Hundehandlere skal straffes og stoppes...men mennesker der køber de steder, se de skal ofgså straffes og stoppes

• #10   21. apr 2007 Innek H
    Som talt ud af min mund. Men forstår så ikke nogen blev forundret over denne sag, tror det sker tit

• #11   21. apr 2007 Hvor pokker blev mit svar af?

Hmm.. nå jeg skriver det lige igen så.

• #12   21. apr 2007 Jeg tror, at en stor del af det rent faktisk skyldes uvidenhed.

Det er jo det samme vi ser når folk skriver at de har købt uden stambog billigere fordi de ikke har noget at bruge bogen til.

Når så folk køber med stambog forventer de jo ikke at løbe i armene på en hundehandler, idet at jeg tror at mange har et billede af en hundehandler som en mand i en baggård med hunde i papkasser.

Selvfølgelig vil du også komme ud for mennesker som køber hunde billigt af ren og skær nærighed, men det sjove er jo at mange hundehandlerhunde ikke er billige, idet at det som oftest er modehundene der handles med og som i forvejen er voldsomt skruet op i pris.

• #13   21. apr 2007 Amalie, hvem påstår det?

• #14   21. apr 2007 Challotte, var stambogen da ukorrekt?

• #15   21. apr 2007 tja, navn og tatovering skal jo passe sammen , det er stambogen der galder, og det er opdrætter der bestemmer hvad der skrives på stambogen når hvalpe er mellem 5 og 7 uger tror jeg, ved salg hedder den så det der står på stambogen, om den hedder Hugo eller Fido er egentlig ligegyldig bare øremærket og nr i stambog passer sammen...

Kommentér på:
"Smarte" hundehandlere

Annonce