690 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Skånekost Spørgsmål Arion Skånekost Spørgsmål Arion

Nones s mave den driller helt vildt lige nu, og jeg er nok nød til at sætte ham på diæt foder indtil der er styr på den. Han er lige blevet færdig med en kur for Giardia. Jeg kan simpelthen ikke nå til dyrlægen efter deres skånetørkost, men jeg har kig på Arions variant Health & Care Digestive Sensibility.

Men jeg kan ikke helt finde ud af om det er Ok ? Eller om det er bedre at lave ris og så købe ved dyrlægen i morgen ? Nogen der har erfaringer med Arion? Jeg tænker jeg skal have en stor sæk, så hans mave kan få noget ro.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Siemens dishwasher makes annoying humming noise 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenarmatur 850 kr.
  • Ophængning af 5 ting på betonvæg 1.200 kr.
  • Havearbejde, klipning af hæk m.m. 680 kr.
  • Havearbejde, klipning af hæk m.m. 680 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skånekost Spørgsmål Arion
  • #1   26. mar 2019 Her virker skånekost ( ris og kylling) omgående.
    Evt med canikur eller zoolac.
    Men Arions digestive har intet effekt haft.

• #2   26. mar 2019 Jeg er bare lidt betænkelig ved at give ham det over så lang en periode. Han får alt muligt tilskud til tarmene, jeg tror bare ikke han optager som han skal. Tror det kornfrie han normalt får er for hård ved maven.

• #3   26. mar 2019 Jeg kan se min maxi zoo har fra Royal canin. Digestive Care. Måske det er Ok. Dyrlægens er jo fra specifik. Men tænker det er hip som hap.

• #4   26. mar 2019 Hos min corgi, har alle former for færdiglavet skånekost den modsatte effekt. Hun skal have kogt ris med grøntsager og kylling et par dage, og så hurtigst muligt tilbage på almindeligt foder (hun får noget til tykke piger med masser af fiber i). Hos schæferen har det fra RC ingen virkning, men i/d virker rigtig fint.

Det jeg vil frem til er, at du desværre er nødt til at prøve dig frem. Erfaring fra egen krop siger det samme.

Vær ekstremt opmærksom på alle former for laktose (fx i A38 eller andre syrnede produkter). Det første der forsvinder i en skadet tarm, er evnen til at nedbryde laktose.

• #5   26. mar 2019 Jeg tror jeg kører ud efter en sæk RC . så må jeg se. jeg kan altid gå blande det i alm foder hvis det ingne virkning har. tænker bare hans tarme har brug for ro nu. han sætter sig 5-6 gange når vi er ude. Han har så også fået en omgang antibiotika så det har ikke hjulpet på det. Det er dog ikke fordi han har tynd mave som sådan, bare blød.

• #6   26. mar 2019 Arion gjorde underværker for Tori dengang hun havde tarmbetændelse.

• mette b
    mette b Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 3 Emner: 36 Svar: 133
    #7   26. mar 2019 Jeg har brugt den fra Arion til vores meget sensitive hund, og det var det eneste, der holdt hans mave helt stabil.

• #8   26. mar 2019 Tak for svar ! Jeg vil lige gennemgå dem og se.

Kommentér på:
Skånekost Spørgsmål Arion

Annonce