{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han / hun hunde
  • #1   12. apr 2019 Jeg tror det kommer meget an på racen.

    Jeg har 2 tæver og en hanhund.
    Og her er det mere personligheden der skinner i gennem, end kønstræk.

    Både min han og den ene tæve markere meget. Den sidste tæve bruger øjnene mere på tur end næsen, så hun markere ikke (endnu, hun er kun halvandet år)

    Jeg har 3 vidt forskellige hunde, og kan ikke sætte en finger på forskelle der skulle være køns relateret smiley


  • #2   12. apr 2019 Jeg har kun tæver, fordi jeg finder dem nemmere at træne.
    Hannerne lugter desuden mere end tæver, og med min sarte næse er det ikke godt smiley


  • #3   12. apr 2019 Jeg har en fornemmelse af, at hanhunde er lidt lettere tilgængelige for fremmede, men jeg ved ikke, om den holder i byretten. Tæver er nok mere vagtsomme. Til gengæld er de mærkelige to gange årligt. Conor fx er kun lidt sær én gang smiley

  • #6   12. apr 2019 Tænker også der er forskel på racer. Ved islændere synes jeg ofte hannerne er lidt mere flyvske og har sværere ved at fokusere på en opgave/er lettere at distrahere. De kan ogd0, afhængig af linjer, være mere komplicerede ift andre hunde, hvor jeg ofte synes tæverne er ret ligetil, selv de lidt sippede af dem
    At dømme efter de relativt få hanner jeg har kendt rigtigt godt, så er hannerne bedre til at køre på i lang tid. De kan godt overtales til at blive ved (Ikke specifikt hvad angår træning, men sådan i al almindelighed, alt fra en hård tur til...).
    Min opfattelse af tæverne jeg går kendt har været, at de er hurtigere til at sige "Det mener du ikke seriøst, glem det", når de ikke gider en opgave eller den bliver for hård... måske de bare er lidt klogere smiley
    Nå ja, og så er hannerne altså oftest bare lidt kønnere smiley

    Ved aussierne er det også mit indtryk, at hannerne er lidt mindre fokuserede og mere fjantede på godt og ondt.

    Og så er der naturligvis altid nogen der falder helt udenfor normen.
    Og så er det jo vurderet ud fra en begrænset mængde hunde af racerne.


  • #8   12. apr 2019 Min egen erfaring er at tæverne er mere puttegøjer der hele tiden vil ligge tæt op ad én. Hannerne er mere selvstændige og nusser lidt og ligger sig derefter feks. På gulvet lidt væk fra én. Tæverne oplever jeg også mere seriøse i deres væremåde, og hannerne lidt mere fjollede.

    Da jeg mistede min sidste tæve ville jeg i starten enormt gerne have en tæve igen, da jeg savnede den tæthed jeg oplever ved at have en tæve. Min han vil feks ikke ligge tæt. Men efter et stykke tid fandt jeg ud af at jeg inderst inde ønskede mig en han mere. Så nu har jeg 2 stk hanner, og det er bare det bedste match for mig , har jeg fundet ud af. Har dog haft flere tæver i årenesløb smiley


  • #9   12. apr 2019 #6 ja jeg syntes ofte også hannerne er flottest, mon ikke det er noget med at de skal virke tiltrækkende på tæverne for at have en chance hos dem. Personligt kan jeg godt li de er større og mere robuste.

    #7

    Oplever du at der er forskel på en fertil og kastereret han?
    Jeg har kun haft fertile hanner .


  • #12   12. apr 2019 Jeg er ret så sikker på at det kommer helt an på race, om der er en stor forskel.

    Vi har to intakte hanner, og den ene skal helst være lige ved siden af en af os hele tiden. Lige pt ligger han f.eks ved siden af mig i sofaen og snorker under en dyne smiley

    Vi har valgt hanhunde fordi jeg ikke gider alt det bøvl med løbetid og hysteri som visse tæver kan have ( ligesom os kvinder smiley ) . Og jeg ved godt at man kan neutralisere, men når jeg kan købe en han og dermed slippe for den del, ja så gør jeg det.

    Jeg er opvokset med både hanner og tæver, mest schæfer og foxterrier, og jeg syntes ikke det ene køn har været mere flyvsk end det andet, men syntes altså tæverne har været lidt mere hys. Det er rigeligt med en hysterisk k*lling i huset ( mig smiley )


  • #13   12. apr 2019 Altid han! Skal ikke have en hund der drypper i løbetid, adr! Eneste årsag hertil.

  • #15   12. apr 2019 Jeg har 4 tæver og tænker jeg bliver ved med at have tæver og kun tæver. Løbetiden generer mig ikke og mine tæver vil mig først og fremmest, ikke damer og færd og alt muligt andet...

    Jeg kan godt se nogle fordele ved det mere stabile temperament i hanner, men jeg magter ikke al deres strinteri og så synes jeg generelt de er mere driftsstyrede end tæver er. MEn det meste af dette er sikkert blot fordomme fra min side, fordi jeg elsker mine tæver smiley


  • #16   12. apr 2019 @Kennel,
    Enig, tissermands snalder er også klamt.

    Men det har heldigvis ikke den der ækle metalliske lugt. Føj for en i helvede.

    Personligt foretrækker jeg hanhunde, men det er mere fordi de er typisk mere "groft" bygget end tæven.

    Forskelle som sådan, har jeg så heller ikke den store erfaring med, da jeg kun har prøvet at have en af hver køn ved en race, og det var et par Newf'er. De var lige søde og charmerende. Plus lige gode at træne med.

    Men hannen var med sine små 80 kg, udseendemæssigt da langt smukkere at se på. smiley

    PS: Den reelt eneste helt store forskel er i mine øjne, at det er meget hyggeligere at gå tur med en hanhund. Det foregår i et langt mere roligt tempo, da en hanhund jo lige skal markere for hver to meter. smiley


  • #17   12. apr 2019 Martin : Med mindre de har fået færten af noget VIRKELG lækkert, f.eks en tæve i løbetid der har gået samme rute lidt tidligere smiley Jeg kan TYDELIGT mærke på Ozzy hvis der har gået en tæve i løb kort før os på ruten, da han så er total opslugt af at snuse, og lige ind imellem stoppe og slikke og klapre tænder og være liderbuk smiley

  • #18   12. apr 2019 Altså, nu synes jeg jo, at det er meget naturligt at at en han lige opper sig lidt når der er sjov i luften. smiley

    Som han-han-hundeejer har man da forståelse for den slags. smiley


  • #19   13. apr 2019 Haha, jeg er nu heller ikke muggen over Ozzys liderbuk tendenser smiley Kan dog godt blive lidt knotten, hvis der dufter SÅ godt at han er ved at rive min arm af , eller som dengang det var mega glat og han trak mig omkuld mens han stod der med klaprende tænder og lignede en bøv smiley

  • #20   13. apr 2019 En af årsagerne til, at jeg valgte hanhund var faktisk, at næsten alle i nabolaget har hanner og ingen synes åbenbart, det er nødvendigt at tegne sine hunde ordentligt endnu, så det kunne blive festligt første gang kræet kom i løbetid.
    Så udover egne præferencer, så er det også (desværre) værd at overveje fordele og ulemper ved andres valg af køn.


  • #21   13. apr 2019 Jeg er klart mest fan af hanhunde - At jeg så har to tæver og kun en han, skyldes at det er svært at lave hvalpe på hannerne smiley Og jeg kan godt lide at lave mine egne hunde smiley

    I min race synes jeg hannerne er nemmere for de tager ikke tingene så tungt og vi har generelt ikke de store problemer med overliderlige hanhunde i hyrdelinjerne.
    De kan sagtens arbejde lige ved siden af en højløbsk tæve - Man skal så lige huske at adskille dem med det samme arbejdet er slut smiley
    Men det at slippe for løbetider som jeg virkelig synes er irriterende og hormonelle udsving.
    Tæverne har det også med at være en smule mere "alvorlige" på generelt alle punkter, hvor hanhundene er mere sådan, nå ja... videre. Det har fordele og ulemper, men jeg ser flest fordele ved hanhundenes tilgang når man har en del hunde og tingene i arbejdet nogle gange spidser ret meget til.

    Og jeg har bestilt en hanhund til mig selv hos Chut til efteråret smiley


  • #22   13. apr 2019 Nu har jeg kun haft hanhund, men det bliver højst sandsynligt også hanhund fremover, da jeg simpelthen bare bedre kan lide "the feel" ved en hanhund. Det er meget svært at forklare, men det er sådan helt en mavefornemmelse for mig smiley

    Har intet imod tæver og synes mange af dem er voldsomt smukke med deres mere feminine udtryk, hannerne føles bare mere rigtige til mig smiley

    Skal ikke udelukke at jeg kunne finde på at få tæve en dag. Gider bare ikke have begge køn samtidig.


Kommentér på:
Han / hun hunde

Annonce