408 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Min kammerats problem. Min kammerats problem.

Jeg har en kammerat der lige har fået enn 15 mdr gammel amstaf. i forvejen har han en 10 mdr gl Amerikansk bulldog. problemet er at amstaffen "angriber" bulldogen krsftigt under leg. sommetider med smaskader, og ikke stopper ved overgivelse som andre hunde.
Jeg har foreslået lederskabs øvelser, men har ingen erfaring med amstaffen, så er langt fra sikker på hvad løsningen er.
samtidig foreslog jeg hundetræning, men forståeligt nok vil han helst starte hos nogen der har erfaring med hunde racen. er der nogen der kender til stede i nærheden af Svinninge (mellem holbæk og kalundborg) hvor han kan træne? gerne en hunde føre forening.
Eller nogen som har gode råd ang, problemet?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kammerats problem.
  • #1   25. apr 2005 Hmmmmm, jeg ville nok også få en adfærdsdims til lige at tjekke den igennem, hvorfor skulle den omplaceres?

• #2   25. apr 2005 Hej Jesper

Hvad er den nye hunds baggrund? her tænker jeg på socialicering og miljø og er den selv blevet overfaldet som hvalp?

• #3   25. apr 2005 Laila. Jeg ved ikke hvorfor.
    Michael: Jeg ved kun at den har gået sammen med to andre hunde hvor den var nederst i hirakiet. men det burde ikke gøre den agresiv, nærmere bange.

• #4   25. apr 2005 Tja måske giver den bulldoggen samme behanling som den selv har været igennem.

• #5   25. apr 2005 Hej Jesper!

Det er sgu svært at komme med råd når man ik selv har oplevet det, men hvis det var mig der stod i samme situation ville jeg nok konsultere en ekspert og ofre hvad det koster, kan anbefale dem her varmt!

http://www.kaeledyrskompagniet.dk/

hils sin kammerat og ønsk ham al held og lykke

mvh

Rikko

• #6   25. apr 2005 Susanne. Jeg er enig med dig i at alders forskellen skal være i orden, har selv havt to år mellem mine tidligere hunde da det gjorde at den "gamle" kendte sin plads i flokken. Men tror nu de har taget hunden fordi den eller vuille ha haft en værre skæbne. og jeg er sikker på at min ven vil lægge sig i selen for at nå et godt resultat, hvis jeg kender ham ret. men lige nu er han lidt fortvivlet.

• #7   25. apr 2005 Susanne: Nu er det jo jeg sidder her og er skide glad for at være på hundegalleriet, for du har lige lært mig noget jeg ikke vidste en pind om....nemlig at der helst skal være 1½ imellem 1 og 2 hund....tak så mange gange

HIP HIP HURRA FOR HUNDEGALLERIET....*SS*

• #8   25. apr 2005 Nu har jeg altså selv 2 hunde i min flok, der kun er 6 mdr imellem, har 3 tæver i alt, hvoraf den ældste så er 8 år....
    Og jeg har altså ikke de store problemer, tværtimod har de 2 unge meget glæde af hinanden! Og Inge 34, herinde fra har ligeledes hunde med under 1,5 år imellem, godt nok søskende men alligevel....

Mine 2 ungtæver er ikke i familie altså, hvilket billederne nok vidner tydeligt om smiley

Så jeg er stadig enig med RP, lad en adfærdsdims kigge og komme med gode råd! Det er som reglen pengene værd!

Mange hilsner Laila

• #9   25. apr 2005 Susanne: Nej nej jeg må kun have en hund her hvor jeg bor nu...men man kan jo aldrig vide om man en dag kommer til at bo et sted, hvor man må have flere....og så synes jeg bare generalt at det er fedt at lære noget om hunde *SS*

• #10   25. apr 2005 Susanne: Jeg er fuldstændig enig med dig i at det at have en matriark i flokken, er en stor fordel! Men jeg har altså også tidligere haft jævnaldrene hunde sammen, og selvfølgelig har jeg også fordelen af at have haft begge de unge fra -ugers alderen af....
    Desuden er der mentalt meget stor forskel på mine unghunde, så der er ingen tvivl om hvordan hierakiet kommer til at ligge.....

Desuden er jeg meget opmærksom på interaktionerne i min flok, og styrker deres hieraki på alle de måder jeg kan....

Mange hilsner Laila

Kommentér på:
Min kammerats problem.

Annonce