Min kammerats problem. Min kammerats problem.
Jeg har en kammerat der lige har fået enn 15 mdr gammel amstaf. i forvejen har han en 10 mdr gl Amerikansk bulldog. problemet er at amstaffen "angriber" bulldogen krsftigt under leg. sommetider med smaskader, og ikke stopper ved overgivelse som andre hunde.
Jeg har foreslået lederskabs øvelser, men har ingen erfaring med amstaffen, så er langt fra sikker på hvad løsningen er.
samtidig foreslog jeg hundetræning, men forståeligt nok vil han helst starte hos nogen der har erfaring med hunde racen. er der nogen der kender til stede i nærheden af Svinninge (mellem holbæk og kalundborg) hvor han kan træne? gerne en hunde føre forening.
Eller nogen som har gode råd ang, problemet?
aug 2004
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 8 Emner: 34 Svar: 349
okt 2004
Følger: 40 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 328
Hvad er den nye hunds baggrund? her tænker jeg på socialicering og miljø og er den selv blevet overfaldet som hvalp?
dec 2004
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 20 Svar: 151
Michael: Jeg ved kun at den har gået sammen med to andre hunde hvor den var nederst i hirakiet. men det burde ikke gøre den agresiv, nærmere bange.
okt 2004
Følger: 40 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 328
nov 2004
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 169
Det er sgu svært at komme med råd når man ik selv har oplevet det, men hvis det var mig der stod i samme situation ville jeg nok konsultere en ekspert og ofre hvad det koster, kan anbefale dem her varmt!
http://www.kaeledyrskompagniet.dk/
hils sin kammerat og ønsk ham al held og lykke
mvh
Rikko
dec 2004
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 20 Svar: 151
mar 2005
Følger: 36 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 100 Svar: 1.659
HIP HIP HURRA FOR HUNDEGALLERIET....*SS*
aug 2004
Og jeg har altså ikke de store problemer, tværtimod har de 2 unge meget glæde af hinanden! Og Inge 34, herinde fra har ligeledes hunde med under 1,5 år imellem, godt nok søskende men alligevel....
Mine 2 ungtæver er ikke i familie altså, hvilket billederne nok vidner tydeligt om
Så jeg er stadig enig med RP, lad en adfærdsdims kigge og komme med gode råd! Det er som reglen pengene værd!
Mange hilsner Laila
mar 2005
Følger: 36 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 100 Svar: 1.659
aug 2004
Desuden er der mentalt meget stor forskel på mine unghunde, så der er ingen tvivl om hvordan hierakiet kommer til at ligge.....
Desuden er jeg meget opmærksom på interaktionerne i min flok, og styrker deres hieraki på alle de måder jeg kan....
Mange hilsner Laila
Min kammerats problem.