{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
508 visninger | Oprettet:

Stamtavle, hjælp**** {{forumTopicSubject}}

Hej.. Jeg har en dansk svensk gaadhund.. Da jeg købte hende sagde opdrætteren at jeg kunne få stamtavle på hende, men det kostede 10 tusind.. Så har jeg fået at vide at det ikke er sandt.. Jeg vil meget gerne have stamtavle på hende men hvordan gør jeg? begge forældre har stamtavle og en af søskene til min hund har også fået stamtavle på hendes hund.. Tak på forhånd..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stamtavle, hjælp****
  • #1   29. apr 2007 er du sikker på den nu ER ren? syntes den har lidt lange/store øre af at være ren D/S

  • #2   29. apr 2007 Ja, den er ren..

  • #3   29. apr 2007 mener du 10000 exstra for stamtavle??? det er da meget overpris....

  • #4   29. apr 2007 Okay smiley Det er nemlig hørt før at avler har sagt den er ren, men ikke ha villet give tavle, når det så kommer til stykket er den ikke ren alligevel smiley

  • #5   29. apr 2007 Ja 10 tusind.. Sys det er lidt meget..

  • #6   29. apr 2007 har nu hørdet koster under 1000-500 kr og lave stamtavle....

  • #7   29. apr 2007 Jeg tror du er blevet tørret.......hvad gav du for din (iøvrigt søde) hund??

  • #8   29. apr 2007 Jeg gav vist 1500 tror jeg..

  • #9   29. apr 2007 Jamen hun sagde at hvis det var kunne jeg altid få stamtavle på hende.. og at der var en anden der havde gjort det..

  • #10   29. apr 2007 dens øre er godt noget sjove,ørene på dsg skal kippe over,ikke som din hunds øre

  • #11   29. apr 2007 jeg tror de har sagt det, netop fordi den ikke er ren og de vil ikek have du finder ud af det smiley

  • #12   29. apr 2007 Er der skrevet en kontrakt på hende, eller har du iøvrigt set papirer på hende.
    Vanessa; du har ret i at stamtavlen skal følge hunden


  • #13   29. apr 2007 man kan godt ansøge om at få stamtavle på en dansk svensk gårdhund, for de søger eksemplarer af racen. Men det er ikke alle, der får stamtavlen. Det er noget med, at man skal indsende billeder af hunden samt andre oplysninger, ved ikke helt hvilke. Meen jo, det kan lade sig gøre, og tror ikke på, at det koster 10000 kr at få en stambog.....

    Du kan da prøve at kontakte DKK


  • #15   29. apr 2007 Jeg giver Lykke ret, prøv at ansøg om dispensation hos DKK, hvis du kan gøre rede for at hun kan gavne i avlen, er der chancer for du kan få en.

  • #16   29. apr 2007 Okay, tror at jeg kontakter DKK i morgen.. Tak for hjælpen..

  • #17   29. apr 2007 DFFD; ja gu' er det ulovligt, men der er desværre mange der gør det, hvis de kan se fejl eller mangler på hunden.
    Jeg kunne forestille mig at de så kun registrerer de "gode" hvalpe. Men ved det ikke.


  • #19   29. apr 2007 DFFD, der behøver ikke nødvendigvis at være stamtavle på forældrene, for at hun kan få på sin, fordi det er en ny race. Altså behøver det ikke at være en DKK opdrætter, men bare en, der har lavet et kuld......

    Og 1500 er vel omkring kostprisen, hvis det er et ups kuld....


  • #20   29. apr 2007 Jasmin M - du skriver i profilen at du ikke har noget at bruge stamtavlen til - hvad har fået dig til at skifte mening? og i hvilken klub skulle forældrne være stambogsførte ?

  • #21   29. apr 2007
    >>>>>>>>>>vanessa A<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>
    det skal jeg nok... Skriver så snart jeg finder ud af noget..

    >>>>>>>>Pia P><>>>>>>>>>>>>>>>>>>
    Jeg har ændret mening fordi jeg gerne vil avle en lile smule på hende..



  • #22   29. apr 2007 Jasmin; hvordan avler man en lille smule på en tæve.......hihihi.

  • #23   29. apr 2007 Heh, tja..

  • #24   29. apr 2007 man har lov til at have en mening til man ændrer den .........selv en lille smule :-))

  • #25   29. apr 2007 derudover læser jeg i profilen, at du er 14 år - du har så købt din hund med dine forældre? og hvad angår stamtavle kan du fremstille din tæve på en udstilling for at opnå stamtavle hvis hun bliver godkendt -

  • #26   29. apr 2007 >>>>>>>>Pia P>>>>>>>>>>
    Ja, jeg er 14, men Nuggi er min egen hund, jeg betaler alle udgifterne osv...


  • #28   29. apr 2007 jeg synes ikke at kunne læse noget sted, at det er en DKK opdrætter og har spurgt i min forrige tråd uden at få svar af Jasmin, der er 14 år og man kan høre forkert hvad angår pris på en stamtavle - tror det er forældrene der skal gå ind her og hjælpe -

  • #32   29. apr 2007 DFFD, uha, der er nok en, der har fået det forkerte ben ud af sengen til morgen.....

    Ok, jeg havde ikke lige læst, at der var tavle på begge forældre, men nu står der ikke noget om, hvilken tavle det er, altså ikke om det er DKK. Og selvom det ikke er DKK tavle, tror jeg nu stadig, at hun kan ansøge om at få en tavle hos DKK alligevel.......Og hvorhenne læser du, at hun skal betale 10000 kr TIL OPDRÆTTER? det kan jeg ikk elæse nogen steder, jeg læser der somom at gebyret for at få stamtavlen vil ved klubben være 10000 kr. Men jeg kan godt se, hvad du mener, at hvis hun vil have stamtavlen med fra opdrætter, så skal hun betale 10000 kr, det er svindel og humbuk, og som du siger ikke noget man må praksisere hos DKK. Men det er nok op til, hvordan man læser det??????

    Men hvis hun har givet 1500 kr for hunden, og har fået at vide, at hun kan ansøge om en stamtavle af opdrætteren, mod betaling af gebyr til klubben, så kan jeg ikke se, at opdrætter har gjort noget forkert, selvom det skulle være en DKK opdrætter, hvalpene er således ikke blevet solgt til mere end kostprisen, så hvis det er et ups kuld, så er det vel ok?

    Bare min holdning, og min måde at fortolke det, der er skrevet


  • #34   29. apr 2007 DFFD, ok, så ser det ud til, at vi er enige:-) Og som jeg også skriver længere oppe, så tror jeg ikke på, at det koster 10000 kr at få en stamtavle, uanset hvor det er fra(ja, så skulle det jo være som du nævner til opdrætteren). Jeg tror næppe, at DKK ville udstede ret mange stamtavler, hvis de var oppe i den pris, det tror jeg simpelthen ikke, at folk ville betale.

    Jeg kan ikke huske at have læst en tråd angående dette før, men derfor kan der jo godt være en. Men som sagt, hvis det er penge til opdrætter, så er det svindel, i hvert fald, hvis det er fra DKK: Man har nogen gange hørt om, at man selv kan fravælge stamtavlen ved opdrætter, men så har det heller ikke været hos DKK.


  • #35   29. apr 2007 Nu skriver du at hun kan stille op til fremvisning - gør DKK det med alle racer?

    Også uden der er DKK tavle på forældrene?


  • #36   29. apr 2007 Nej, det er kun Dansk svensk gårdhunde.....fordi det endnu er en ny race, og de vel sagtens gerne vil "starte" en stamme.

  • #37   29. apr 2007 Hej alle.
    Jeg er næsten HELT sikker på,at der IKKE,er stambøger på de forældre dyr.
    ed mindre,den er lavet på comp.
    Det kommer til at kosten ca,1000-1500 kr,at få lavet DKK stambog,på din hund,med KUN hvis den er racetypisk. Hunden,skal så fremstilles,for 2 DKK folk. Men du kan lige selv se reglerne,og kravene,som der er til din hund. Du kan læse reglerne,på Dansk/Svensk gårdhunde klub.
    Hvis,hunden er med stambog,har opdrætter,INGEN gevinst,ved at beholde bogen.
    Så mit gæt er,at i er blevet taget ved næsen. Alle små hunde,som ligner gårdhunde,er:" Som regel ægte,da begge forældre har stambøger",jamen for h......,så er der også stambøger på hvalpene. Ellers er de i min øjne IKKE ægte.
    Men synd og skam,at læse,hvad folk dog siger,for at sælge deres hvalpe.
    Hilsen Viv og Tjalfe.


  • #38   29. apr 2007 Viv S - det koster 200 kroner at få avlsgodkendt ens DSGårdhund læste jeg på klubbens hjemmeside og det foregår 4 gange om året - sidst var det i marts 2007 - Jeg tror stadig, at Jasmin har skrevet forkert eller misforstået noget ang. beløb og igen, det er hendes forældre der bør hjælpe hende, da hun er 14 år -

  • #39   29. apr 2007 Hvorfor skal mine forældre hjælpe mig?

  • #40   29. apr 2007 fordi du ikke er myndig

Kommentér på:
Stamtavle, hjælp****

Annonce