{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.656 visninger | Oprettet:

SØger Engelsk Springer Spaniel ekspert - forskel mellem standard og FT ift. udseende {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg overvejer at få mig en hund, og har tidligere haft rigtig god erfaring med engelsk springer spaniel.
Jeg har allerede læst en masse information om standardtypen vs FT, men har brug for yderligere information omkring udseende.

Er der nogen på dette forum, som ved en masse om engelsk springer spaniels? Især om man kan få en "standard" springer, som ikke ligner en udstillingshund men mere en FT?

Mvh,
S. Pung


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SØger Engelsk Springer Spaniel ekspert - forskel mellem standard og FT ift. udseende
  • #1   24. maj 2019 Jeg træner sammen med en springer der på ingen måde ligner dem man ser stadset op til udstilling. Jeg troede den var en FT, men fik at vide af ejer at det var den skam ikke. Så jo, de findes. Ejer har tidligere haft en FT model.

  • #3   24. maj 2019 Tak for jeres svar.
    Med frygt for at støde nogen, så synes jeg ikke at en standard Springer er særlig pæn. Ikke hvis en standard spaniel ligner vedhæftede billede. Så det er rent kosmetisk
    Til gengæld kan jeg rigtig godt li udseende på FT udgaven.
    Tænker at det vel er en ærlig sag? smiley

    Til


    profilbillede
  • #4   24. maj 2019 Her billede af hvad jeg tænker er en "standard" SS

    profilbillede
  • #5   24. maj 2019 Prøv at se efter dem hos DJR, der går man ikke så meget op i udseende, men mere på arbejdsevnerne.
    Hunde fra DJR kan overføres til DKK


  • #7   24. maj 2019 #6
    Der er forskel på FT og standard udgaven i flere henseende en udseende. Energi niveau værende en væsentlig forskel.
    For mit vedkommende vil en standard udgave af Springer Spaniel passe bedre ind i mit hjem end en FT.
    Men samtidig vil jeg gerne have en hund der ser lidt mere "sporty" und end en der ligner en udstillingshund.
    Så mit spørgsmål er blot, om det er til at få en standard udgave af SS, som ligner mere en FT end udstillingshund. Og det lyder til, at det godt kan lade sig gøre smiley


  • #8   24. maj 2019 #6 det kunne jo tænkes at TS var ærlig nok til at tænke at en FT'er var en for stor mundfuld? Det er jo et powerhouse, og man skal kunne leve med og administrere den power...

    Men derfor er det jo en ærlig sag at synes en FT'er er kønnere end standarden. Jeg synes også mine 2 FT'ere er langt kønnere end nogen cocker jeg nogensinde har set


  • #12   24. maj 2019 Jeg er meget taknemlig for alle jeres svar, men var bange for at diskussionen hurtig ville blive en snak om FT vs Standard og hvilke andre hunde man kunne vælge.
    Jeg kan garanterer at jeg har læst og stadig læser op på alt om springer spaniels (også om welsh), alternativer og hvad der er bedste match til mig.

    Jeg synes at en standard springer passer godt til mig (og så må i stole på at jeg har sat mig ind i tingene smiley ).
    Men når jeg kigger på hvalpe, så er der rigtig mange sider. Gipote, koebhund og DJR. Nogen skriver tydeligt FT og andre ikke.
    Er den en side som er den mest benyttede hvor jeg vil have størst chance for at finde en hvalp til ca. 15/7?
    Dem der ikke skriver FT, kan man gå ud fra at de har forstand nok på deres hund til at vide at der findes 2 modeller, og derfor med vilje blot skriver Springer Spaniel ( = standard versionen)?
    Og hvis jeg gerne vil have en ide om hvordan hvalpen ser ud som voksen, så er det vel bare at kigge på dens forældre?



  • #13   24. maj 2019 Sofia, hvad med at foreslå TS nogle af de spaniel facebook grupper du selv deltager i, så kan TS stille sit spørgsmål til lidt flere kendere. Måske er der endda nogen som kan hjælpe ham videre i sin søgen.

  • #16   24. maj 2019 Ved ikke om mit input er irrelevant, men jeg har flere standard springere i min salon, som jeg ordner i "sportsklip", så der ikke er så meget pelsværk som kan slæbe diverse vegetationen indendørs. Langt de fleste mennesker holder jo ikke deres hunde i udstillingspels.

Kommentér på:
SØger Engelsk Springer Spaniel ekspert - forskel mellem standard og FT ift. udseende

Annonce